Şimdi Ara

Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ... (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
212
Cevap
1
Favori
11.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Bazı çok genel bilgilerin bile doğru olmadığını söyleyen arkadaşlar olmuş. Öncelikle genelde turbo beslemeli araçlar atmosferik araçlara göre daha naziktir, sorun çıkarma ihtimali daha fazladır, turbo sorunları daha pahalıdır (ek maliyet) ve evet ömrü daha kısadır. Hondanın 1.6 185 Hp motoru veya 2.0 240 Hp motorunu istese başka firmalarda yapar demek komik olmuş. Sorunsuz bir şekilde kendinden modifiyeli dereceli egzantirikli gibi bu araçları üretsinler ve hondanın motorları gibi normal 1.6 lar ile aynı ömüre sahip olsun. Ama yok görüldüğü gibi. Honda atmosferik bir motordan bu kadar gücü sorunsuz bir şekilde ömrünü kısaltmadan aldı. Hondanın bu motorları emin olun 1.4 TSi dan daha uzun ömürlüdür ve daha sorunsuzdur, hemde o kadar devir çevirdiği ve sert kullanıldığı halde. Ben Honda sevmem, Vw hiç sevmem ama Hondanın bu motoruna saygı duyuyorum. Ayrıca önemli bişey daha var, hondanın 1.6 vti motoru limitinde dolu olarak gelmiyor, daha atmosferik olarak yapılacak çok sey var, örnek olarak eski (hala duruyomu bilmiyorum) NIF plakalı vti'a bakın, subaruları geçiyordu. Turbo uygulandığında zaten sınır yok, en son 650Hp vardı bir tane İstanbulda. Benim tercihim ise çok yüksek hacimli atmosferik olurdu. Yani eski amerikan motorları, ya standart 6600cc 300-400hp yada 7400cc 400-500hp. Daha fazla güç içinde atmosferik için olan uygulamalardan sonra turbo değil supercharger'a yönelirdim.

    VTI lerin bir vidasını sıkınca bile hp alıyorsun, o derece sağlam ve güçlü motorlar, Avrupa emisyon değerleri sağolsun daha üretilmiyorlar.




  • Bunların hepsi sadece stratejidir arkadşlar
    japonda sanayi açısından ürekten ve güçlüdür ancak hammadde bakımından çok fakir bir ülkedir ve petrolden metale herşeyi ihraç eder işte bü yüzden iç kabini orta halli evladiyelik otomobil üretme gerektiğinde bu ekonomik araçlarını sanayinin yardımıyla uzun sokulu arabalar üretüriz mantığı ile pazarlayıp satmaktadır kendi koşulları gittikleri pazar bunu gerektirir..

    gelelim avrupa araçlarına ki özellikle almanlardan bahsediyorsunuz Almanya'ya bakalım ileri derecede sanayisi hammaddesi olan ve bunu istediği gibi kullana bilen bir ülke konumundadır şimdi burada avrupa birliği yasaları çerçevesindede uzun soluklu arabalar yapmak firmalara extradan hizmet ve maliyet anlamına gelir hammadde ve sanayinin yeterli olması almanları avrupa birliği kuralları çerçevesinde karbonmonoksit salınımı düşük alıcıya cazip iç mekanlı ve bol ekstrası olan eskiyince atılıp daha iyisi daha çevrecisi alına bilecek otomobil üretmek bu bunları satmaktır sonuçta yasalar geliştikçe arabalar 10 sene dayanmadan eskidikçe yenisini yapmak çevrecisini yapmak bu alman markalarına daha ucuza gelir tabanlarında hoş karşılanır


    gelelim orta noktaya iki otomobil üreticisi istediklerinde uzun ömürlü araba yapıyor pazar strajelerine göre
    iki üreticide istediklerinde lüks ve performan otomobili yapabiliyor
    japonlarda istediğinde turbolu arajlar ürete biliyor
    burda herkez konuşuyor kendi gerçeklerini ortaya koyuyor kendince haklı...
    bence bu turbo turbosuz yerine iki üreticininde mesela amerkan pazarı araçları karşılaştırılmalı , avrupa versiyonları karşılaştırılmalı yoksa bu kavgalar uzar gider..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    1.6 atmosferik aractan 130 beygir elde etmekmi? onu hyundaide yapıyor.
    2.0 atmosferik araçtan 200+ güç elde etmekmi? onu renaultta yapıyor
    wankel motor yapmakmı? 190 hp liğini ladada yapıyor.


    Renault da 2.0'dan 200hp çıkarıyor doğrudur ancak, 215de biten kısa şanzımanına rağmen kendinden hem ağır, hemde konusunda avatajlı olan fn2 type-r'ı neden geçemiyor? Güç olarak bakmak yetmiyor, Güç de yetmiyor bazen, doğru devirde vermedikçe. Ama şunu söyleyeyim, renault'un bazı modelleri efsanedir benim için, tek kusurları araçlarını standart araçlara göre çok farklı yapmıyor olmaları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    F1 tarihinde en çok yatırım yapan firma Toyota atmosferik motorla bırakın şampiyonluğu tek bir birincilik dahi alamadan imajını zedelememek için F1 den ayrılmak zorunda kaldı. Bumudur üstün teknolojisi? Yanlış hatırlamıyorsam Toyota f1 de başarılı olabilmek için 3 milyar dolar harcadı ve ne renaulta ne mercedese nede ferrariye yetişemedi.
    Hondada aynı sebeblerden F1 den ayrılınca takımı satın alan brawn hondanın aracının sadece motorunu mercedesin motoruyla değiştirerek şampiyon oldu.

    binek araca nispeten güçlü motor koymak bence hiçbirşey ifade etmiyor.

    1.6 atmosferik aractan 130 beygir elde etmekmi? onu hyundaide yapıyor.
    2.0 atmosferik araçtan 200+ güç elde etmekmi? onu renaultta yapıyor
    wankel motor yapmakmı? 190 hp liğini ladada yapıyor.

    Harun sen sanırım avrupa otomobili fanatiğisin. Japonlara karşı bi gıcıklığın var galiba. Ayrıca Toyota F1'de atmosferik kullandı gibi bi yorum yapmışsın. F1'deki hiçbir markada turbolu motor yok. Hepsi atmosferik. Yanlış bilgilendirme yapmayalım. F1'de turbo motor eskilere dayanır. 1977'de ilk olarak Renault, efsane 1,5 Lt turbo motorunu yaptı. O yıllarda kimse turbo kullanmadığı için herkes şaşırıp kalır. Bilginize. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rice-R


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    1.6 atmosferik aractan 130 beygir elde etmekmi? onu hyundaide yapıyor.
    2.0 atmosferik araçtan 200+ güç elde etmekmi? onu renaultta yapıyor
    wankel motor yapmakmı? 190 hp liğini ladada yapıyor.


    Renault da 2.0'dan 200hp çıkarıyor doğrudur ancak, 215de biten kısa şanzımanına rağmen kendinden hem ağır, hemde konusunda avatajlı olan fn2 type-r'ı neden geçemiyor? Güç olarak bakmak yetmiyor, Güç de yetmiyor bazen, doğru devirde vermedikçe. Ama şunu söyleyeyim, renault'un bazı modelleri efsanedir benim için, tek kusurları araçlarını standart araçlara göre çok farklı yapmıyor olmaları.

    Geçememesi gayet açık değilmi? Type-R o başka bi model değil. Saygılar.




  • burada tartışılan konuyu anlamak güç bu konuyu okuyunca sokaklar yarış arenası sizlerde f1 sürücülerisiniz. ya siz çok zenginsiniz ya da ben çok fakirim kimse yorumuna kullanılan yakıt miktarı çevreye duyarlı az emisyonlu olup olmamasından bahsedilmiyor.

    benim için bir motorda bakılacak başlıca şeyleri

    1. Tüketimde ekonomi
    2. Güç (tork)
    3. Çevreye duyarlı oluşu


    Bu üçünün bir araya gelmesi = turbo motor.


    MOTORDAN GÜÇ ÜRETMEK MESELE DEĞİL ONU EN AZ TÜKETİMLE ÜRETMEK MESELE.


    TÜKETİM MESELE DEĞİL GÜÇ OLSUN YETERKİ DİYORSANIZ BU MOTORUN KLASMANI AYRI O MOTORUN KLASMANI AYRI. ELMA İLE ARMUTU KARIŞTIRMAYIN BEYLER.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    burada tartışılan konuyu anlamak güç bu konuyu okuyunca sokaklar yarış arenası sizlerde f1 sürücülerisiniz. ya siz çok zenginsiniz ya da ben çok fakirim kimse yorumuna kullanılan yakıt miktarı çevreye duyarlı az emisyonlu olup olmamasından bahsedilmiyor.

    benim için bir motorda bakılacak başlıca şeyleri

    1. Tüketimde ekonomi
    2. Güç (tork)
    3. Çevreye duyarlı oluşu


    Bu üçünün bir araya gelmesi = turbo motor.


    MOTORDAN GÜÇ ÜRETMEK MESELE DEĞİL ONU EN AZ TÜKETİMLE ÜRETMEK MESELE.


    TÜKETİM MESELE DEĞİL GÜÇ OLSUN YETERKİ DİYORSANIZ BU MOTORUN KLASMANI AYRI O MOTORUN KLASMANI AYRI. ELMA İLE ARMUTU KARIŞTIRMAYIN BEYLER.


    Bir derginin karşılaştırması vardı. 1.8 140hp r18a2 kodlu honda motoru, tce 130 renault motorundan az yakıyor ve daha fazla performans veriyordu. tsi 122 ile de neredeyse aynı yakıt tüketimi vardı. Bu da demek oluyor ki büyük hacimli motorlar da ekonomik olabiliyormuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    burada tartışılan konuyu anlamak güç bu konuyu okuyunca sokaklar yarış arenası sizlerde f1 sürücülerisiniz. ya siz çok zenginsiniz ya da ben çok fakirim kimse yorumuna kullanılan yakıt miktarı çevreye duyarlı az emisyonlu olup olmamasından bahsedilmiyor.

    benim için bir motorda bakılacak başlıca şeyleri

    1. Tüketimde ekonomi
    2. Güç (tork)
    3. Çevreye duyarlı oluşu


    Bu üçünün bir araya gelmesi = turbo motor.


    MOTORDAN GÜÇ ÜRETMEK MESELE DEĞİL ONU EN AZ TÜKETİMLE ÜRETMEK MESELE.


    TÜKETİM MESELE DEĞİL GÜÇ OLSUN YETERKİ DİYORSANIZ BU MOTORUN KLASMANI AYRI O MOTORUN KLASMANI AYRI. ELMA İLE ARMUTU KARIŞTIRMAYIN BEYLER.


    Peki 1.8 litrelik 140 beygir gücünde benzinli bir motorun Üsküdar-Beylikdüzü (gidiş geliş 100 km) 5 kişi+klima açık 6.2 l/100 km yakmasına ne diyeceksiniz?




  • Konu sidik yarışını dayanmış, 0-100 testleri, F1 markaları... Ulan bir tane Japon'a sorup buraya da yazacağım "Aga siz neden turbo kullanmıyorsunuz?" diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supraa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun


    quote:

    Orijinalden alıntı: supraa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    F1 tarihinde en çok yatırım yapan firma Toyota atmosferik motorla bırakın şampiyonluğu tek bir birincilik dahi alamadan imajını zedelememek için F1 den ayrılmak zorunda kaldı. Bumudur üstün teknolojisi? Yanlış hatırlamıyorsam Toyota f1 de başarılı olabilmek için 3 milyar dolar harcadı ve ne renaulta ne mercedese nede ferrariye yetişemedi.
    Hondada aynı sebeblerden F1 den ayrılınca takımı satın alan brawn hondanın aracının sadece motorunu mercedesin motoruyla değiştirerek şampiyon oldu.

    binek araca nispeten güçlü motor koymak bence hiçbirşey ifade etmiyor.

    1.6 atmosferik aractan 130 beygir elde etmekmi? onu hyundaide yapıyor.
    2.0 atmosferik araçtan 200+ güç elde etmekmi? onu renaultta yapıyor
    wankel motor yapmakmı? 190 hp liğini ladada yapıyor.


    yarış seyrederkenki duyulanlarla f1 hakkında ahkam kesmek
    komik olmuş, sadece motor yapmakla iş bitseydi F1 tarihindeki en iyi motor üretiileri Honda ve Porsche'dir. Ama gelin görün ki 2'si de ortalıklta gözükmemektedirler. F1'de üzerinde esas çalışılınan konu Motor mudur? yoksa Şase midir acaba?




    üslubunuzu düzeltirseniz konu hakkında konuşabiliriz


    Seviyeli mesajınız için teşekkürler,

    Çok ileri teknik bilgi iddasında değilim ama sizin yorumlarınız da bende kulaktan dolma bir uslüp çağrıştırdı. F1'i motoru zayıf diyerek kolayca tanımlamak olmadı sanırım




    hocam tabiki ben f1 konusunda çok bilgili değilim fakat biraz merakım olduğundan araştırarak bazı bilgileri edinmeye çalışıyorum. benim şaseye değinmememin sebebi konunun motor oluşuydu. seninde belirttiğin gibi o araçlardaki her unsurun performansta katkısı var. en azından bu sene kullanılan pilotların serinlemesini sağlayan f kanalı bile mclaren öyle güzel dizayn ettiki aracın performansını arttırdılar.
    benim belirtmek istediğim organizasyondaki tüm firmalar tüm mühendislik becerilerini kullanmalarına rağmen birbirine yakın güçler elde edebiliyorlar. mesela bu yıl en güçlü motor mercedesin ama kendinden daha güçsüz renault motoruna sahip red bull seninde belirttiğin gibi şasesinin ve aerodinamiğinin daha verimli olması sayesinde şu anda lider.

    ben söylemek istediğimi tekrar etmek istiyorum. bir firma çok üstün mühendisliğe sahip olduğunu iddia ediyorsa bunu çeşitli organizasyonlarda kanıtlamalıdır.

    @kptsedat
    sanırım mesajım yanlış anlaşıldı. diğerleri turbo kullanırken toyota atmosferik kullandı demedim.




  • ben onu bunu bilmem arabada binilecek tek ülke alman arabalarıdır
  • Japon arabalarında turbo olmaması tamamen amerikan pazarına yönelik olarak üretilmeleri sebebiyledir. NOKTA....
  • Eskiden ne güzelmiş ya.Şahin aldın mı konu kapanıyormuş
  • Günlük araçlar için turboyu pek kullanmadıkları zaten bilinen bir şey ama spor araçlarda , twin turbo charger Nissan GTR yeterli bir referans sanırım.Birde Renault'nun 1.4 tce motoru Nissan ile birlikte geliştirdiğini bir yerlerde okumuştum.Nissanın 1.5 hacimli motorundan tütetilmiş bir motor .Dolayısıyla Nissan araçlarında da bu motor bir şekilde kullanılır gibime geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fottili -- 18 Ağustos 2010; 11:39:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Günlük araçlar için turboyu pek kullanmadıkları zaten bilinen bir şey ama spor araçlarda , twin turbo charger Nissan GTR yeterli bir referans sanırım.Birde Renault'nun 1.4 tce motoru Nissan ile birlikte geliştirdiğini bir yerlerde okumuştum.Nissanın 1.5 hacimli motorundan tütetilmiş bir motor .Dolayısıyla Nissan araçlarında da bu motor bir şekilde kullanılır gibime geliyor.

    Süper bi referans hemde. Nissan GTR 3.8 Lt çift turbo 485 Hp, dört tekerden çekişli ve 0-100 km/s akselerasyonunu 4 sn nin altında tamamlayan Ferrari, Lamborghini ve 911 Turbo gibi süper spor otomobillere kafa tutan bi araç. Japonlar yaptımı böylesini yapıyor. Günlük kullanımda turbo olsada olur,olmasada. Çok gerekli değil bence. Ayrıca o 1,5 Lt lik Dci motor Nissan motoru değildir tam olarak. Renault-Nissan ortak yapımıdır. Ağırlıklı olarak renault teknolojisidir. Bilginize. Bu arada Toyota,Honda ve Mazda'nın turbo motor yapmalarına gerek yoktur. Bu markaların araçları "sorunsuzluk abidesi" olarak bilinen araçlardır. Turbo kullanan Avrupalı markalar(sorunsuzluk anlamında) Japonların yanına bile yanaşamaz. Turboya gerek olmadan da performansları oldukça yeterlidir. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: midyatlimehmet

    ben onu bunu bilmem arabada binilecek tek ülke alman arabalarıdır

    Lüks ve kalite anlamında Almanlardır doğru. Sorunsuzluk anlamında ise Japonlardır buda doğru. Bi Japonla kolay kolay yolda kalmazsınız,servistekilerin yüzlerini bakım zamanlarında görürsünüz sadece. Ayrıca binilcek kalite araba istiyorsanız Japonların Lexus ve İnfiniti markarına bakıp bi inceleyin derim. Saygılar.
  • 私は日本を愛して
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Valentino Balboni


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    burada tartışılan konuyu anlamak güç bu konuyu okuyunca sokaklar yarış arenası sizlerde f1 sürücülerisiniz. ya siz çok zenginsiniz ya da ben çok fakirim kimse yorumuna kullanılan yakıt miktarı çevreye duyarlı az emisyonlu olup olmamasından bahsedilmiyor.

    benim için bir motorda bakılacak başlıca şeyleri

    1. Tüketimde ekonomi
    2. Güç (tork)
    3. Çevreye duyarlı oluşu


    Bu üçünün bir araya gelmesi = turbo motor.


    MOTORDAN GÜÇ ÜRETMEK MESELE DEĞİL ONU EN AZ TÜKETİMLE ÜRETMEK MESELE.


    TÜKETİM MESELE DEĞİL GÜÇ OLSUN YETERKİ DİYORSANIZ BU MOTORUN KLASMANI AYRI O MOTORUN KLASMANI AYRI. ELMA İLE ARMUTU KARIŞTIRMAYIN BEYLER.


    Peki 1.8 litrelik 140 beygir gücünde benzinli bir motorun Üsküdar-Beylikdüzü (gidiş geliş 100 km) 5 kişi+klima açık 6.2 l/100 km yakmasına ne diyeceksiniz?

    Yüksek hacim=yüksek tork. Eğer bi araçta iyi çekiş gücü üretmek istiyosanız ya küçük hacimde turbo kullanırsınız. Ya da daha yüksek hacimli atmosferik bi motor kullanırsınız. İkisi de aşağı yukarı aynı işi görür. Turbonun avantajı yüksek devir çevirmenize gerek yoktur. Ve maalesef ki Türkiye'mizde vergi diliminden dolayı düşük hacimli turbolar avantajınızadır. Ayrıca üretikleri yüksek torktan dolayı üretici firmalar tarafından daha az yakıt tüketiğini iddia ederler(bi kaç arkadaşım da yaptıkları denemelerde bunu doğrulayıcı şeyler söyledi). Ama bu turbo motorlar ne kadar uzun süre sorunsuzlar bu ayrı bi tartışma konusu. Japonlar kadar uzun yıllar sorun çıkarmadan kullanılabileceklermi ileride hepimiz görücez. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Japon arabalarında turbo olmaması tamamen amerikan pazarına yönelik olarak üretilmeleri sebebiyledir. NOKTA....

    Bu tam olarak doğru bi bilgi değil. Amerika piyasası için üretilen modeller sadece Amerika'da satılır. Onların motorlarıda farklıdır,daha yüksek hacimlidirler. Mesela Mazda3 modelinde sadece Amerika'da satılan 2,5 Lt lik benzinli bi model var. Avrupa ve Asya piyasasında satılmıyor bu arac. Bizde sadece 1,6 benzinli ve dizeli bulunuyo. Bu örnekler daha çoğaltılabilir. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: midyatlimehmet

    ben onu bunu bilmem arabada binilecek tek ülke alman arabalarıdır


    Alman arabası alıyorsunuz beyefendi!
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.