Şimdi Ara

Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ... (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
212
Cevap
1
Favori
11.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    Wankel hakkında bilende konuşuyor bilmeyende birisi "teknolojisi gereği 2.6 litredir" der diğeri "motor çabuk bitiyor" der bir diğeri "çok yakıyor" der herkes bir şey söyler sorsan bir tanesi kullanmamıştır ama hepsi konuşur o yüzden çok takılmamak lazım. Sözüm burada yazanlara değil, diğer forumlara bakın zannedersin ki herkeste Rx-8 var o kadar kesin yorum yapıyorlar.

    Efendim,arkadaş yukarda 2.6 litre dememiş,2x650 cc demiş.Yani ' * ' işaretini çarpma işareti olarak kullanmış.

    Ben yukarıdaki arkadaşa söylemedim zaten bunu da özellikle belirttim. Mesela DeLiCe_DoLuCa'nın attığı mesajın not kısmına bakın orada söylediği gibi bir çok örneği diğer forumlarda görebilirsiniz, ne zaman Rx-8 konusu açılsa onun motoru öyledir, böyledir diye millet yorum yapmaya başlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Günlük araçlar için turboyu pek kullanmadıkları zaten bilinen bir şey ama spor araçlarda , twin turbo charger Nissan GTR yeterli bir referans sanırım.Birde Renault'nun 1.4 tce motoru Nissan ile birlikte geliştirdiğini bir yerlerde okumuştum.Nissanın 1.5 hacimli motorundan tütetilmiş bir motor .Dolayısıyla Nissan araçlarında da bu motor bir şekilde kullanılır gibime geliyor.

    Süper bi referans hemde. Nissan GTR 3.8 Lt çift turbo 485 Hp, dört tekerden çekişli ve 0-100 km/s akselerasyonunu 4 sn nin altında tamamlayan Ferrari, Lamborghini ve 911 Turbo gibi süper spor otomobillere kafa tutan bi araç. Japonlar yaptımı böylesini yapıyor. Günlük kullanımda turbo olsada olur,olmasada. Çok gerekli değil bence. Ayrıca o 1,5 Lt lik Dci motor Nissan motoru değildir tam olarak. Renault-Nissan ortak yapımıdır. Ağırlıklı olarak renault teknolojisidir. Bilginize. Bu arada Toyota,Honda ve Mazda'nın turbo motor yapmalarına gerek yoktur. Bu markaların araçları "sorunsuzluk abidesi" olarak bilinen araçlardır. Turbo kullanan Avrupalı markalar(sorunsuzluk anlamında) Japonların yanına bile yanaşamaz. Turboya gerek olmadan da performansları oldukça yeterlidir. Saygılar.

    Benim bahsettiğim motor farklı ,Nissanın 1.5 ve 1.6 benzinli atmosferik motorlarından türetilmiş benzinli turbo motor 1.4 tce.Sizin bahsettiğiniz ise 1.5 dci Renault'nun yıllardır kullandığı dizel motor.
    Sorunsuzluk olayınıda abartmamak lazım diye düşünüyorum yani bahsettiğiniz markalar üç aşağı beş yukarı 20 yıldır aynı motorlarla piyasada bırakında sorunsuz olsunlar.Biri daha yeni dizel motor getirdi, diğerinin zaten düşük hacimli dizeli yok.Hep benzinli atmosferik motorlarla piyasada olan , rakiplerinin yıllar önce koyduğu donanımları daha yeni yeni araçlarına takan firmaların zaten sorunlu olması beklenemez.
    Belli bir gücün ve hacmin altındaki atmosferik motorların yavaş yavaş demode olduklarını kabul etmek gerekir diye düşünüyorum.

    Belli bi gücün altındaki motorların demode oldugundan falan bahsetmişsin ama Honda motoru 125 hp, Toyota motoru 132 hp. Bazı turbolu araclardan daha güçlüler. Ayrıca turbonun C segmenti bi aile otomobilinde çok gerekli olmadığını düşünüyorum ben hala. Yani 0,5 sn daha hızlı olsa ne olur olmasa ne olur. Drag yarışımı yapacaksınız. Ayrıca çok bilinçli olmayan Türk tüketicisinin elinde o TSI motorların çok uzun ömürlü olmayacağını düşünüyorum. Saygılar.

    Şahsen arkadaşım aradaki farkın 0.5 saniyeden ibaret olduğunu düşünüyorsan görüşüne saygı duyarım.Ben bir kez 1.4 tsi kullandım , defalarcada 1.6 atmosferik , halen dahada kullanıyorum senin kadar iyimser değilim turbo benzinli motor bence çok daha iyi.Bahsettiğin gibi her daim drag yarışı yapılmadığı için alt devirlerde maximun torkunu verebilen bir motor çok daha kullanışlı ,keyifli ve amacına daha iyi hizmet ediyor diye düşünüyorum.




  • Yani kendim TSI bi araba kullanmadım onun için sürüş özellikleri konusunda çok yorum yapamayacağım. Benimki sadece teknik bilgidir. Ama üniversitede bi hocam var Volkswagen fanatiği. Onun arabasına(2010 Golf TSI 122 hp) bindim bigün. seri araç oldugunu söyleyebilirim. Ama benim tercihim yinede Japon'lardan yana(istersen fanatik de istersen başka bi yorum yap). Ben Japon'ları seviyorum. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    Wankel hakkında bilende konuşuyor bilmeyende birisi "teknolojisi gereği 2.6 litredir" der diğeri "motor çabuk bitiyor" der bir diğeri "çok yakıyor" der herkes bir şey söyler sorsan bir tanesi kullanmamıştır ama hepsi konuşur o yüzden çok takılmamak lazım. Sözüm burada yazanlara değil, diğer forumlara bakın zannedersin ki herkeste Rx-8 var o kadar kesin yorum yapıyorlar.

    Efendim,arkadaş yukarda 2.6 litre dememiş,2x650 cc demiş.Yani ' * ' işaretini çarpma işareti olarak kullanmış.


    zaten söz bu başlık altındakilere değil.. mazda rx8 ile ilgili başlıklarda o kadar çok yanlış bilinen şey var ki.. mazda bu motoru ülkemizde iyi tanıtamadı ve her benzeten de 3000 cc lik motor gibidir lafını kullandı bir de motor ölüyor denildi.. dolayısıyla her yer yanlış bilgiyle doldu..

    3000 cc lik motor gibidir tabiri yanlış olmaz. Normal bi motor 1 işi tamamladığında Wenkel motor aynı sürede 3 işi tamamlamış oluyor. Yani 3 kat performans. Bu sebepten dolayı aşağı yukarı aynı güç ve performansı alırsınız. Motor ölüyor tabiri yanlış olur ama durum şudur: Normal pistonlu bir motordan takriben ömrü daha kısadır. Bunun en baş sebebi de oldukça yüksek devir çevirebilmesidir. "Yüksek devir=Yüksek aşınma". Bildiğim kadarıyla fabrika cıkışı(stock) olarak 9000 RPM çevirebilen tek makina. Ayrıca da motor bittiğinde maalesef ki rektifiye olamayan bi yapıya sahip. Japonya'dan yeni motor getirtilip komple değişiyor(Yetkili Mazda bayilerinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz). Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa


    quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan.

    Mazda Rx-8 1.3 240 hp Yaparsa da yapıyor hani


     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...


    Kullanılan motor "Wankel" olunca o güçler normal ancak yakıt konusunda 1.3 motorlar ile alakası yok bunun sebebi de yapısal olarak farklı olması. O yüzden bu motoru diğer motorlar ile karıştırmamak lazım tamamen ayrı ve özel bir motor. Ayrıca bu motor stock halde 240 değil 231 beygir güç üretiyor...

    arkadasım hemen cvp yapıstırmıssın 240 değil 231 diye ama 250 ph üreten seçenekleride var bilginize:)

    192 ve 215 beygir üretenleri de var ancak piyasada yaygın olarak 231 beygir güç üreten motor bulunmakta ona istinaden söyledim.

    Türkiye'de sadece 231 hp lik versiyon satılıyo. Bilginize. Ayrıca Wenkel motor halk arasında dönen piston olarak tabir edilen krank mili etrafında dönen rotorlara sahip olduğu için çok düşük devirlerde yeterli tork veremez. Bu sebepten dolayı iyi çekiş gücü istiyorsanız,yüksek performans istiyosanız yüksek devirli kullanmanız gerekir. Buda yüksek yakıt tüketimini beraberinde getirir. En güzel özelliği ise fabrika çıkışı olarak 9000 RPM çevirebilen tek alet olması 1,3 motor olmasının Türkiye'deki tek avanjı ise alt vergi dilimine girdiğinden dolayı uygun fiyata yüksek performanslı iyi bi spor araba alabilmenizdir. Saygılar.

    müsadenizle küçük bir düzeltme; ortalama bir araba en yüksek torkunu 4000-4500 devirde veriyor, bir başka örnek honda civic type-r en yüksek torkunu 193Nm olarak 5600 devirde veriyor, mazda rx-8 5500 devirde 211 Nm olarak veriyor.. wankel motorun 2 avantajı var; 1) egzantrik mili ve süpap zamanlamasına gerek duymuyor bu sayede tork normal motorlardaki gibi bir karakteristik izleyip sadece bir noktada çok yüksek iken o noktanın civarında düşük olmuyor, dolayısıyla en yüksek tork noktası ile en yüksek beygir noktası arasındaki fark açılıyor (5500 tork, 8200 bg) , 2) 4 zamanı da aynı anda oluşturuyor.. böyle düşünürseniz 6000 devire kadar v-tec li bir motor gibi ilerlerken 6000 devirden sonra 9000 devire kadar hala güç vermeye devam eden harika bir motor çıkıyor ortaya.. tork zaten 211 Nm.. 2000 devirde yaklaşık 80 Nm tork (atmosferik için çok iyi bir değer) veriyor ki bu devirin altında daha az devir çeviren motoları bile kullanmayız normalde.. yani ortalama bir kullanımda size her devirde iyi çekiş sunmakta güçlük çekmeyecek bir araba ..

    O dediklerin pratiğe dökülünce maalesefki o kadar basit olmuyo. Düşük devirde yeterli tork üretebildiğini yazmışsın. Fakat normal pistonlu bi motor kadar düşük devirdeki gücü yeterli olamıyor maalesef(yapısından dolayı-bkz. Onno Usta). Bu sebepten dolayıdır ki RX-8'in yakıt tüketimi 100 km de 15,7 Lt nin(fabrika verisi) altına düşemiyor. Günlük kullanımda bu rakamın da üzerinde. Type-R ile ufak bi kıyas yapmışsın. Ama Type-R'ın motoru normal pistonlu oldugu için, sırf bu sebepten dolayı yakıt tüketimi biraz daha düşüktür(fabrika verisi 12,7 Lt). Bilginize. Saygılar.





  • O dediklerin pratiğe dökülünce maalesefki o kadar basit olmuyo. Düşük devirde yeterli tork üretebildiğini yazmışsın. Fakat normal pistonlu bi motor kadar düşük devirdeki gücü yeterli olamıyor maalesef(yapısından dolayı-bkz. Onno Usta). Bu sebepten dolayıdır ki RX-8'in yakıt tüketimi 100 km de 15,7 Lt nin(fabrika verisi) altına düşemiyor. Günlük kullanımda bu rakamın da üzerinde. Type-R ile ufak bi kıyas yapmışsın. Ama Type-R'ın motoru normal pistonlu oldugu için, sırf bu sebepten dolayı yakıt tüketimi biraz daha düşüktür(fabrika verisi 12,7 Lt). Bilginize. Saygılar.


    RX8 Yakıt tüketimi şehir dışı 8.9 şehir içi 15.7 dir avrupadaki bir sitede kullanıcıların belirttiği ortalama tüketim 11 - 12 litre arasında arabam.com testinde 10.8 litre olarak belirtilmiş.




  • Orijinalden alıntı: feylesof2150


    O dediklerin pratiğe dökülünce maalesefki o kadar basit olmuyo. Düşük devirde yeterli tork üretebildiğini yazmışsın. Fakat normal pistonlu bi motor kadar düşük devirdeki gücü yeterli olamıyor maalesef(yapısından dolayı-bkz. Onno Usta). Bu sebepten dolayıdır ki RX-8'in yakıt tüketimi 100 km de 15,7 Lt nin(fabrika verisi) altına düşemiyor. Günlük kullanımda bu rakamın da üzerinde. Type-R ile ufak bi kıyas yapmışsın. Ama Type-R'ın motoru normal pistonlu oldugu için, sırf bu sebepten dolayı yakıt tüketimi biraz daha düşüktür(fabrika verisi 12,7 Lt). Bilginize. Saygılar.


    RX8 Yakıt tüketimi şehir dışı 8.9 şehir içi 15.7 dir avrupadaki bir sitede kullanıcıların belirttiği ortalama tüketim 11 - 12 litre arasında arabam.com testinde 10.8 litre olarak belirtilmiş.


    O dediklerini bende biliyorum arkadaşım. Değerli bilgilendirmen için sağol. Benim değerlendirmem şehir içi tüketimi içindi zaten. ve yüksek bi tüketim. Ama güzel makina. Saygılar.




  • eger bir abd,rusya da olsaydık 16 17 lt yakması rx-8 in bizim için sorun olmazdı, ki ayrı bi haz duyardık ama ülkemizde benzin 4 milyona yaklastıgı bu dönemlerde 8 lt yakan araç bile insan gözüne cok geliyor...
  • Rx-8, S2000 vs. bu tip araçlar ekonomi değil performans odaklı olduğu için az yakmasını beklemek pek mantıklı değil. 1.4 dizel araç ekonomiktir ancak kullanması zevkli değildir, Rx-8, S2000 zevklidir ancak ekonomik değildir bu tercihi aracı alırken yapmanız lazım "az yakar çok kaçar" gibi bir seçenek yok ülkemizde hep bu şekilde araç aransa da bu mümkün değil ya çok yakacaksınız yada çok kaçacaksınız seçim sizin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    eger bir abd,rusya da olsaydık 16 17 lt yakması rx-8 in bizim için sorun olmazdı, ki ayrı bi haz duyardık ama ülkemizde benzin 4 milyona yaklastıgı bu dönemlerde 8 lt yakan araç bile insan gözüne cok geliyor...

    Sana hak vermemek elde değil. Saygılar.
  • Arkadaşlar bu japon işi ne kadar dallanıp uzamış yorumları okuyorumda aslında herbirinizde ciddi teknik birikimler var ama nedendir bilinmez herkes kendini taraf olmak zorundaymış gibi görüp yorumlarınıda buna göre hazırlıyor .Birbirinize sorduğunuz tüm soruların cevapları aslında bu konunun tüm mesajlarında satır aralarında gizli durumda mevcut.
    tartışmanın esas konusu japonlar neden turbo kullanmaz ile başlayarak dallanıp budaklanmış ana temadan uzaklaşılmış.

    Japon firmaları olarak bilinen Honda ve Toyota motor teknolojileri konusunda gerçekten olağanüstü başarılara imza atmış ve atmayada devam edecek firmalardır.VTEC olarak adlandırılan 1600 cc 160 HP makine ile Honda 90 lı yıllarda ciddi ödüller aldı ve dünya rekoru kırdı.Şimdide bildiğim kadarı ile S 2000 de bulunan makine atmosferik besleme ile 2000 cc den 240 beygir çıkararak yine bir dünya rekortmenidir.
    uzak doğulu otomobil üreticileri ile yeni dünya üreticileri arasında ciddi üretim ve pazarlama stratejileri farkları mevcuttur.BU firmaları lütfen marka model olarak görmeyiniz ..Globalleşen dünyada ve üreticileri iyice sıkıştıran çevre normları karşısında aslında bu firmaların hemen hepsi kendisine verilen rolü oynayan firmalar durumundadır.Bundan 6 ay kadar önce bir amerikan finans sitesinde okuduğum makalede 20 yıl sonra otomobil üretici firma sayısının sadece 10 adet ile sınırlı olacağı konusunda ciddi bir yazı vardı.Bu demek değilki Volvo yok olacak,Nissan yok olacak,mazda yok olacak,Pazar ihtiyaçları doğrultusunda rolünü oynayan ve verimliliğini sürdürebilen firmalar yok olmayacaktır..Makul fiyata iyi bir konfor dayanıklı bir makine ve stabil bir araç alacaksınız vede amerika kıtasında yaşayacaksınız direkt olarak aklınıza Toyota camry gelecek ve onu alacaksınız...Bizler bu oyunun sadece güdülenler bölümünde yer alıyoruz ve tek yapmamız gereken şey kişisel ihtiyaçlarımız ve bütçelerimiz doğrultusunda optimum çözümü bulmak olacaktır.Japon turbo yapmaz WV yapar şöyle olur böyle olur sohbetleri gerçekten zaman kaybıdır inanın bana..Lemans şampiyonu W10R dizel motorunu üreten WV mühendislik grubu uzakdoğu üreticilerinin başarılı olduğu sübop zamanlaması sistemini tasarlayamayacak,yada litre başına 120 Hp çıkartabilen Honda mühendislik takımı bir hondaya turbo tasarlayamayacak .. Bu aklınıza yatıyormu arkadaşlar.Bu firmaların hepsi kendilerine misyon edinmiş oldukları üretim tarzları ve teknolojileri ile iştigal edip rolünü en iyi şekilde oynamaktadır olay aslında bu kadar basittir.Marka imajını yenilemek ve hatırlanma istatistiklerinde yer almak içinde ara sıra tabiki çıkıp şov yapacaklardır.Toyota suprayı yaparken Gm de Vyper ı yapıp hafızalarda tazeleneceklerdir.
    Günümüzde avrupalı amerikalı ve uzakdoğulu üretici firmaların üretim maliyetlerini azaltabilmek amacı ile yaptıkları çalışmaların tabiki tamamını bilme şansımız yok ama benim bildiklerim bile dudaklarımızı uçuklatmaya yetecektir.
    Her üretici Ferrari yapabilir ama bu kadar çok üretilen ferrariyi ne yapacaklar kime satacaklar..???
    Ormanın içinden çıkıp yandaki tepenin üstüne tırmanıp aşağıdaki ormana bakıldığında görünen resim budur arkadaşlar.İşçi karıncalar işlerini yapıyorlar bizlerde gidip şartlarımıza uyan ürünün tadına bakacağız.
    Hepinize selamlar saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalkinh

    Arkadaşlar bu japon işi ne kadar dallanıp uzamış yorumları okuyorumda aslında herbirinizde ciddi teknik birikimler var ama nedendir bilinmez herkes kendini taraf olmak zorundaymış gibi görüp yorumlarınıda buna göre hazırlıyor .Birbirinize sorduğunuz tüm soruların cevapları aslında bu konunun tüm mesajlarında satır aralarında gizli durumda mevcut.
    tartışmanın esas konusu japonlar neden turbo kullanmaz ile başlayarak dallanıp budaklanmış ana temadan uzaklaşılmış.

    Japon firmaları olarak bilinen Honda ve Toyota motor teknolojileri konusunda gerçekten olağanüstü başarılara imza atmış ve atmayada devam edecek firmalardır.VTEC olarak adlandırılan 1600 cc 160 HP makine ile Honda 90 lı yıllarda ciddi ödüller aldı ve dünya rekoru kırdı.Şimdide bildiğim kadarı ile S 2000 de bulunan makine atmosferik besleme ile 2000 cc den 240 beygir çıkararak yine bir dünya rekortmenidir.
    uzak doğulu otomobil üreticileri ile yeni dünya üreticileri arasında ciddi üretim ve pazarlama stratejileri farkları mevcuttur.BU firmaları lütfen marka model olarak görmeyiniz ..Globalleşen dünyada ve üreticileri iyice sıkıştıran çevre normları karşısında aslında bu firmaların hemen hepsi kendisine verilen rolü oynayan firmalar durumundadır.Bundan 6 ay kadar önce bir amerikan finans sitesinde okuduğum makalede 20 yıl sonra otomobil üretici firma sayısının sadece 10 adet ile sınırlı olacağı konusunda ciddi bir yazı vardı.Bu demek değilki Volvo yok olacak,Nissan yok olacak,mazda yok olacak,Pazar ihtiyaçları doğrultusunda rolünü oynayan ve verimliliğini sürdürebilen firmalar yok olmayacaktır..Makul fiyata iyi bir konfor dayanıklı bir makine ve stabil bir araç alacaksınız vede amerika kıtasında yaşayacaksınız direkt olarak aklınıza Toyota camry gelecek ve onu alacaksınız...Bizler bu oyunun sadece güdülenler bölümünde yer alıyoruz ve tek yapmamız gereken şey kişisel ihtiyaçlarımız ve bütçelerimiz doğrultusunda optimum çözümü bulmak olacaktır.Japon turbo yapmaz WV yapar şöyle olur böyle olur sohbetleri gerçekten zaman kaybıdır inanın bana..Lemans şampiyonu W10R dizel motorunu üreten WV mühendislik grubu uzakdoğu üreticilerinin başarılı olduğu sübop zamanlaması sistemini tasarlayamayacak,yada litre başına 120 Hp çıkartabilen Honda mühendislik takımı bir hondaya turbo tasarlayamayacak .. Bu aklınıza yatıyormu arkadaşlar.Bu firmaların hepsi kendilerine misyon edinmiş oldukları üretim tarzları ve teknolojileri ile iştigal edip rolünü en iyi şekilde oynamaktadır olay aslında bu kadar basittir.Marka imajını yenilemek ve hatırlanma istatistiklerinde yer almak içinde ara sıra tabiki çıkıp şov yapacaklardır.Toyota suprayı yaparken Gm de Vyper ı yapıp hafızalarda tazeleneceklerdir.
    Günümüzde avrupalı amerikalı ve uzakdoğulu üretici firmaların üretim maliyetlerini azaltabilmek amacı ile yaptıkları çalışmaların tabiki tamamını bilme şansımız yok ama benim bildiklerim bile dudaklarımızı uçuklatmaya yetecektir.
    Her üretici Ferrari yapabilir ama bu kadar çok üretilen ferrariyi ne yapacaklar kime satacaklar..???
    Ormanın içinden çıkıp yandaki tepenin üstüne tırmanıp aşağıdaki ormana bakıldığında görünen resim budur arkadaşlar.İşçi karıncalar işlerini yapıyorlar bizlerde gidip şartlarımıza uyan ürünün tadına bakacağız.
    Hepinize selamlar saygılar..

    Evet yanlış bilmiyorsun S2000'in motoru en iyi atmosferik motor ünvanını hala koruyor. Litre başına 120 hp güç düşen başka atmosferik motor yok dünyada. Hatta Mugen'in modifiyesiyle atmosferik olarak 295 hp ye kadar çıkabiliyor. Bilginize.




  • @kptsedat Mazda'nın Renesis isimli Wenkel motoru litre başına 188.8 hp güç üretiyor.
  • quote:

    Evet yanlış bilmiyorsun S2000'in motoru en iyi atmosferik motor ünvanını hala koruyor. Litre başına 120 hp güç düşen başka atmosferik motor yok dünyada. Hatta Mugen'in modifiyesiyle atmosferik olarak 295 hp ye kadar çıkabiliyor. Bilginize.


    yalkinh ve kptsedat arkadaşlar Ferrari geçen sene bu ünvanı geri aldı yanılmıyorsam. Şimdi modelini hatırlayamıyorum ama. Mugen modifiyesini hiç bilmiyorum :)






    ...
    evet buldum: ferrari 458. 4499 cc. 570 bhp= 126 litre başına düşen güç.

    Ama bence hala S 2000 çünkü ulaşılabilir bir araç çoğu kişi için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    @kptsedat Mazda'nın Renesis isimli Wenkel motoru litre başına 188.8 hp güç üretiyor.

    Normal pistonlu motorlardan bahsediyoruz. Wankel bu kategorinin dışında. Ayrıca da 188,8 hp değil 176,6 hp,dogrusu budur. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kpt Sedat -- 24 Ağustos 2010; 0:24:16 >
  • Atmosferik dersen Wenkel derim, pistonlu atmosferik dersen bir aralar Ferrari bu rekoru elinde bulunduruyordu son durum ne bilgim yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    Atmosferik dersen Wenkel derim, pistonlu atmosferik dersen bir aralar Ferrari bu rekoru elinde bulunduruyordu son durum ne bilgim yok.

    O(Wankel) çok özel bi motor. Hiç bi kategoriye sokmam ben onu. Ben S2000 diye biliyordum ama 458 İtalia 126 hp ile rekoru ekarte etmiş gerçekten. Ferrari'lerle çok alakam olmadığı için haberim yoktu. Otomobil piyasasıyla ilgiliyimdir aslında.... Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kpt Sedat -- 24 Ağustos 2010; 22:00:16 >
  • Tabi ki çok özel bir motor o konuda aynı fikirdeyiz. Mazda Rx-7 den kalan mirası atmosferik olmasına rağmen Renesis en iyi şekilde devam ettiriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    Tabi ki çok özel bir motor o konuda aynı fikirdeyiz. Mazda Rx-7 den kalan mirası atmosferik olmasına rağmen Renesis en iyi şekilde devam ettiriyor.

    rx-9 yada rx-7 diye devam edecek by efsane 2012 de wankel motorla eger bi değişiklik olmazsa 1.6 335 ph luk güç üretecekmiş
  • quote:

    Ben S2000 diye biliyordum ama 458 İtalia 126 hp ile rekoru egale etmiş gerçekten.


    kptsedat arkadaşım egale etmemiş, yeni rekor kırmış ama zaten bekliyordum zira tam 10 yıl oldu Honda bu rekoru eline geçireli.

    Ve diğer taraftan Hondanın cevabı da çok uzak değildir.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.