Şimdi Ara

Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ... (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
212
Cevap
1
Favori
11.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    私は日本を愛して


    ので、私か
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun


    quote:

    Orijinalden alıntı: supraa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun


    quote:

    Orijinalden alıntı: supraa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    F1 tarihinde en çok yatırım yapan firma Toyota atmosferik motorla bırakın şampiyonluğu tek bir birincilik dahi alamadan imajını zedelememek için F1 den ayrılmak zorunda kaldı. Bumudur üstün teknolojisi? Yanlış hatırlamıyorsam Toyota f1 de başarılı olabilmek için 3 milyar dolar harcadı ve ne renaulta ne mercedese nede ferrariye yetişemedi.
    Hondada aynı sebeblerden F1 den ayrılınca takımı satın alan brawn hondanın aracının sadece motorunu mercedesin motoruyla değiştirerek şampiyon oldu.

    binek araca nispeten güçlü motor koymak bence hiçbirşey ifade etmiyor.

    1.6 atmosferik aractan 130 beygir elde etmekmi? onu hyundaide yapıyor.
    2.0 atmosferik araçtan 200+ güç elde etmekmi? onu renaultta yapıyor
    wankel motor yapmakmı? 190 hp liğini ladada yapıyor.


    yarış seyrederkenki duyulanlarla f1 hakkında ahkam kesmek
    komik olmuş, sadece motor yapmakla iş bitseydi F1 tarihindeki en iyi motor üretiileri Honda ve Porsche'dir. Ama gelin görün ki 2'si de ortalıklta gözükmemektedirler. F1'de üzerinde esas çalışılınan konu Motor mudur? yoksa Şase midir acaba?




    üslubunuzu düzeltirseniz konu hakkında konuşabiliriz


    Seviyeli mesajınız için teşekkürler,

    Çok ileri teknik bilgi iddasında değilim ama sizin yorumlarınız da bende kulaktan dolma bir uslüp çağrıştırdı. F1'i motoru zayıf diyerek kolayca tanımlamak olmadı sanırım




    hocam tabiki ben f1 konusunda çok bilgili değilim fakat biraz merakım olduğundan araştırarak bazı bilgileri edinmeye çalışıyorum. benim şaseye değinmememin sebebi konunun motor oluşuydu. seninde belirttiğin gibi o araçlardaki her unsurun performansta katkısı var. en azından bu sene kullanılan pilotların serinlemesini sağlayan f kanalı bile mclaren öyle güzel dizayn ettiki aracın performansını arttırdılar.
    benim belirtmek istediğim organizasyondaki tüm firmalar tüm mühendislik becerilerini kullanmalarına rağmen birbirine yakın güçler elde edebiliyorlar. mesela bu yıl en güçlü motor mercedesin ama kendinden daha güçsüz renault motoruna sahip red bull seninde belirttiğin gibi şasesinin ve aerodinamiğinin daha verimli olması sayesinde şu anda lider.

    ben söylemek istediğimi tekrar etmek istiyorum. bir firma çok üstün mühendisliğe sahip olduğunu iddia ediyorsa bunu çeşitli organizasyonlarda kanıtlamalıdır.

    @kptsedat
    sanırım mesajım yanlış anlaşıldı. diğerleri turbo kullanırken toyota atmosferik kullandı demedim.


    genel olarak düşüncelerimiz ortak,
    spor konusunda atlanmaması gereken tecrübe konusunun varlığı asla ve asla inkar edilemez,
    Panasonic Toyota Racing ilk yarışına 2002 yılında çıktı 2009 yılı sonunda kapatıldı, yani bence yeterli sabır da gösterilmedi, takım üzerinde Japonya'dan baskı vardı, yanlış hamleler takım için faydalı isimlerin uzaklaştırılması, takımı ilerletecek bir pilotun ikna edilemeyeşi vs.
    Sporda başarı aranırsa celica wrc ve corolla wrc'nin etaplarda uzun dönemler hakimiyeti olmuştur 90'lı yıllarda, grup B dönemlerinde ve sonra geçilen wrc serisinde. Şu anda da yeni bir araç hazırlanmakta Auris S 2000 olarak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    私は日本を愛して


    ので、私か

    コミュニティは非常に恥ずかしいささやくしないでください
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Günlük araçlar için turboyu pek kullanmadıkları zaten bilinen bir şey ama spor araçlarda , twin turbo charger Nissan GTR yeterli bir referans sanırım.Birde Renault'nun 1.4 tce motoru Nissan ile birlikte geliştirdiğini bir yerlerde okumuştum.Nissanın 1.5 hacimli motorundan tütetilmiş bir motor .Dolayısıyla Nissan araçlarında da bu motor bir şekilde kullanılır gibime geliyor.

    Süper bi referans hemde. Nissan GTR 3.8 Lt çift turbo 485 Hp, dört tekerden çekişli ve 0-100 km/s akselerasyonunu 4 sn nin altında tamamlayan Ferrari, Lamborghini ve 911 Turbo gibi süper spor otomobillere kafa tutan bi araç. Japonlar yaptımı böylesini yapıyor. Günlük kullanımda turbo olsada olur,olmasada. Çok gerekli değil bence. Ayrıca o 1,5 Lt lik Dci motor Nissan motoru değildir tam olarak. Renault-Nissan ortak yapımıdır. Ağırlıklı olarak renault teknolojisidir. Bilginize. Bu arada Toyota,Honda ve Mazda'nın turbo motor yapmalarına gerek yoktur. Bu markaların araçları "sorunsuzluk abidesi" olarak bilinen araçlardır. Turbo kullanan Avrupalı markalar(sorunsuzluk anlamında) Japonların yanına bile yanaşamaz. Turboya gerek olmadan da performansları oldukça yeterlidir. Saygılar.

    Benim bahsettiğim motor farklı ,Nissanın 1.5 ve 1.6 benzinli atmosferik motorlarından türetilmiş benzinli turbo motor 1.4 tce.Sizin bahsettiğiniz ise 1.5 dci Renault'nun yıllardır kullandığı dizel motor.
    Sorunsuzluk olayınıda abartmamak lazım diye düşünüyorum yani bahsettiğiniz markalar üç aşağı beş yukarı 20 yıldır aynı motorlarla piyasada bırakında sorunsuz olsunlar.Biri daha yeni dizel motor getirdi, diğerinin zaten düşük hacimli dizeli yok.Hep benzinli atmosferik motorlarla piyasada olan , rakiplerinin yıllar önce koyduğu donanımları daha yeni yeni araçlarına takan firmaların zaten sorunlu olması beklenemez.
    Belli bir gücün ve hacmin altındaki atmosferik motorların yavaş yavaş demode olduklarını kabul etmek gerekir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fottili -- 18 Ağustos 2010; 19:36:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Mazda Rx-8 1.3 240 hp Yaparsa da yapıyor hani


     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...


    Kullanılan motor "Wankel" olunca o güçler normal ancak yakıt konusunda 1.3 motorlar ile alakası yok bunun sebebi de yapısal olarak farklı olması. O yüzden bu motoru diğer motorlar ile karıştırmamak lazım tamamen ayrı ve özel bir motor. Ayrıca bu motor stock halde 240 değil 231 beygir güç üretiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RespecT -- 19 Ağustos 2010; 22:48:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rice-R


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    burada tartışılan konuyu anlamak güç bu konuyu okuyunca sokaklar yarış arenası sizlerde f1 sürücülerisiniz. ya siz çok zenginsiniz ya da ben çok fakirim kimse yorumuna kullanılan yakıt miktarı çevreye duyarlı az emisyonlu olup olmamasından bahsedilmiyor.

    benim için bir motorda bakılacak başlıca şeyleri

    1. Tüketimde ekonomi
    2. Güç (tork)
    3. Çevreye duyarlı oluşu


    Bu üçünün bir araya gelmesi = turbo motor.


    MOTORDAN GÜÇ ÜRETMEK MESELE DEĞİL ONU EN AZ TÜKETİMLE ÜRETMEK MESELE.


    TÜKETİM MESELE DEĞİL GÜÇ OLSUN YETERKİ DİYORSANIZ BU MOTORUN KLASMANI AYRI O MOTORUN KLASMANI AYRI. ELMA İLE ARMUTU KARIŞTIRMAYIN BEYLER.


    Bir derginin karşılaştırması vardı. 1.8 140hp r18a2 kodlu honda motoru, tce 130 renault motorundan az yakıyor ve daha fazla performans veriyordu. tsi 122 ile de neredeyse aynı yakıt tüketimi vardı. Bu da demek oluyor ki büyük hacimli motorlar da ekonomik olabiliyormuş.


    sanırım aynı dergide 1.8 civic'in 122 tsi ve 130 tce ve 140 astradan performans olarak geride kaldığını da yazıyordu.

    Edit: 122lik tsi ve 140lık astradan da fazla tüketimi vardı aynı testte. Daha fazla tüketim daha az performans.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ___Murat___ -- 18 Ağustos 2010; 23:00:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Günlük araçlar için turboyu pek kullanmadıkları zaten bilinen bir şey ama spor araçlarda , twin turbo charger Nissan GTR yeterli bir referans sanırım.Birde Renault'nun 1.4 tce motoru Nissan ile birlikte geliştirdiğini bir yerlerde okumuştum.Nissanın 1.5 hacimli motorundan tütetilmiş bir motor .Dolayısıyla Nissan araçlarında da bu motor bir şekilde kullanılır gibime geliyor.

    Süper bi referans hemde. Nissan GTR 3.8 Lt çift turbo 485 Hp, dört tekerden çekişli ve 0-100 km/s akselerasyonunu 4 sn nin altında tamamlayan Ferrari, Lamborghini ve 911 Turbo gibi süper spor otomobillere kafa tutan bi araç. Japonlar yaptımı böylesini yapıyor. Günlük kullanımda turbo olsada olur,olmasada. Çok gerekli değil bence. Ayrıca o 1,5 Lt lik Dci motor Nissan motoru değildir tam olarak. Renault-Nissan ortak yapımıdır. Ağırlıklı olarak renault teknolojisidir. Bilginize. Bu arada Toyota,Honda ve Mazda'nın turbo motor yapmalarına gerek yoktur. Bu markaların araçları "sorunsuzluk abidesi" olarak bilinen araçlardır. Turbo kullanan Avrupalı markalar(sorunsuzluk anlamında) Japonların yanına bile yanaşamaz. Turboya gerek olmadan da performansları oldukça yeterlidir. Saygılar.


    1.5 dizel motorun nissan'da kullanılmasından başka uzaktan yakından nissanla ilgisi yoktur. Motoru Delphi ve Renault ortak geliştirmiştir. Ha iyi bir motor mudur o ayrı bir mevzu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Mazda Rx-8 1.3 240 hp Yaparsa da yapıyor hani


     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...


    Kullanılan motor "Wankel" olunca o güçler normal ancak yakıt konusunda 1.3 motorlar ile alakası yok bunun sebebi de yapısal olarak farklı olması. O yüzden bu motoru diğer motorlar ile karıştırmamak lazım tamamen ayrı ve özel bir motor. Ayrıca bu motor stock halde 240 değil 231 beygir güç üretiyor...

    arkadasım hemen cvp yapıstırmıssın 240 değil 231 diye ama 250 ph üreten seçenekleride var bilginize:)




  • ya 2 kere 2 4 eder honda motor accord 780 bin yapmıs bir motordur ben 323 kasalarında 400 bin devirenleri gördün 1.5 le kendi corollamız 300 bini devirmişti turbomus 1.4 122 yerine isterse 300 koysun 50 binde her tarafı farklı oynucaksa bana ne faydası var ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rice-R


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    burada tartışılan konuyu anlamak güç bu konuyu okuyunca sokaklar yarış arenası sizlerde f1 sürücülerisiniz. ya siz çok zenginsiniz ya da ben çok fakirim kimse yorumuna kullanılan yakıt miktarı çevreye duyarlı az emisyonlu olup olmamasından bahsedilmiyor.

    benim için bir motorda bakılacak başlıca şeyleri

    1. Tüketimde ekonomi
    2. Güç (tork)
    3. Çevreye duyarlı oluşu


    Bu üçünün bir araya gelmesi = turbo motor.


    MOTORDAN GÜÇ ÜRETMEK MESELE DEĞİL ONU EN AZ TÜKETİMLE ÜRETMEK MESELE.


    TÜKETİM MESELE DEĞİL GÜÇ OLSUN YETERKİ DİYORSANIZ BU MOTORUN KLASMANI AYRI O MOTORUN KLASMANI AYRI. ELMA İLE ARMUTU KARIŞTIRMAYIN BEYLER.


    Bir derginin karşılaştırması vardı. 1.8 140hp r18a2 kodlu honda motoru, tce 130 renault motorundan az yakıyor ve daha fazla performans veriyordu. tsi 122 ile de neredeyse aynı yakıt tüketimi vardı. Bu da demek oluyor ki büyük hacimli motorlar da ekonomik olabiliyormuş.


    sanırım aynı dergide 1.8 civic'in 122 tsi ve 130 tce ve 140 astradan performans olarak geride kaldığını da yazıyordu.

    Edit: 122lik tsi ve 140lık astradan da fazla tüketimi vardı aynı testte. Daha fazla tüketim daha az performans.


    Yanlış hatırlıyorsun

     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Mazda Rx-8 1.3 240 hp Yaparsa da yapıyor hani


     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...


    Kullanılan motor "Wankel" olunca o güçler normal ancak yakıt konusunda 1.3 motorlar ile alakası yok bunun sebebi de yapısal olarak farklı olması. O yüzden bu motoru diğer motorlar ile karıştırmamak lazım tamamen ayrı ve özel bir motor. Ayrıca bu motor stock halde 240 değil 231 beygir güç üretiyor...

    arkadasım hemen cvp yapıstırmıssın 240 değil 231 diye ama 250 ph üreten seçenekleride var bilginize:)

    192 ve 215 beygir üretenleri de var ancak piyasada yaygın olarak 231 beygir güç üreten motor bulunmakta ona istinaden söyledim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rice-R


    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rice-R


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    burada tartışılan konuyu anlamak güç bu konuyu okuyunca sokaklar yarış arenası sizlerde f1 sürücülerisiniz. ya siz çok zenginsiniz ya da ben çok fakirim kimse yorumuna kullanılan yakıt miktarı çevreye duyarlı az emisyonlu olup olmamasından bahsedilmiyor.

    benim için bir motorda bakılacak başlıca şeyleri

    1. Tüketimde ekonomi
    2. Güç (tork)
    3. Çevreye duyarlı oluşu


    Bu üçünün bir araya gelmesi = turbo motor.


    MOTORDAN GÜÇ ÜRETMEK MESELE DEĞİL ONU EN AZ TÜKETİMLE ÜRETMEK MESELE.


    TÜKETİM MESELE DEĞİL GÜÇ OLSUN YETERKİ DİYORSANIZ BU MOTORUN KLASMANI AYRI O MOTORUN KLASMANI AYRI. ELMA İLE ARMUTU KARIŞTIRMAYIN BEYLER.


    Bir derginin karşılaştırması vardı. 1.8 140hp r18a2 kodlu honda motoru, tce 130 renault motorundan az yakıyor ve daha fazla performans veriyordu. tsi 122 ile de neredeyse aynı yakıt tüketimi vardı. Bu da demek oluyor ki büyük hacimli motorlar da ekonomik olabiliyormuş.


    sanırım aynı dergide 1.8 civic'in 122 tsi ve 130 tce ve 140 astradan performans olarak geride kaldığını da yazıyordu.

    Edit: 122lik tsi ve 140lık astradan da fazla tüketimi vardı aynı testte. Daha fazla tüketim daha az performans.


    Yanlış hatırlıyorsun

     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...



    olmuş, olmuş tam yerinde tam zamanında olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan.

    Mazda Rx-8 1.3 240 hp Yaparsa da yapıyor hani


     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...


    Kullanılan motor "Wankel" olunca o güçler normal ancak yakıt konusunda 1.3 motorlar ile alakası yok bunun sebebi de yapısal olarak farklı olması. O yüzden bu motoru diğer motorlar ile karıştırmamak lazım tamamen ayrı ve özel bir motor. Ayrıca bu motor stock halde 240 değil 231 beygir güç üretiyor...

    arkadasım hemen cvp yapıstırmıssın 240 değil 231 diye ama 250 ph üreten seçenekleride var bilginize:)

    192 ve 215 beygir üretenleri de var ancak piyasada yaygın olarak 231 beygir güç üreten motor bulunmakta ona istinaden söyledim.

    Türkiye'de sadece 231 hp lik versiyon satılıyo. Bilginize. Ayrıca Wenkel motor halk arasında dönen piston olarak tabir edilen krank mili etrafında dönen rotorlara sahip olduğu için çok düşük devirlerde yeterli tork veremez. Bu sebepten dolayı iyi çekiş gücü istiyorsanız,yüksek performans istiyosanız yüksek devirli kullanmanız gerekir. Buda yüksek yakıt tüketimini beraberinde getirir. En güzel özelliği ise fabrika çıkışı olarak 9000 RPM çevirebilen tek alet olması 1,3 motor olmasının Türkiye'deki tek avanjı ise alt vergi dilimine girdiğinden dolayı uygun fiyata yüksek performanslı iyi bi spor araba alabilmenizdir. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Günlük araçlar için turboyu pek kullanmadıkları zaten bilinen bir şey ama spor araçlarda , twin turbo charger Nissan GTR yeterli bir referans sanırım.Birde Renault'nun 1.4 tce motoru Nissan ile birlikte geliştirdiğini bir yerlerde okumuştum.Nissanın 1.5 hacimli motorundan tütetilmiş bir motor .Dolayısıyla Nissan araçlarında da bu motor bir şekilde kullanılır gibime geliyor.

    Süper bi referans hemde. Nissan GTR 3.8 Lt çift turbo 485 Hp, dört tekerden çekişli ve 0-100 km/s akselerasyonunu 4 sn nin altında tamamlayan Ferrari, Lamborghini ve 911 Turbo gibi süper spor otomobillere kafa tutan bi araç. Japonlar yaptımı böylesini yapıyor. Günlük kullanımda turbo olsada olur,olmasada. Çok gerekli değil bence. Ayrıca o 1,5 Lt lik Dci motor Nissan motoru değildir tam olarak. Renault-Nissan ortak yapımıdır. Ağırlıklı olarak renault teknolojisidir. Bilginize. Bu arada Toyota,Honda ve Mazda'nın turbo motor yapmalarına gerek yoktur. Bu markaların araçları "sorunsuzluk abidesi" olarak bilinen araçlardır. Turbo kullanan Avrupalı markalar(sorunsuzluk anlamında) Japonların yanına bile yanaşamaz. Turboya gerek olmadan da performansları oldukça yeterlidir. Saygılar.

    Benim bahsettiğim motor farklı ,Nissanın 1.5 ve 1.6 benzinli atmosferik motorlarından türetilmiş benzinli turbo motor 1.4 tce.Sizin bahsettiğiniz ise 1.5 dci Renault'nun yıllardır kullandığı dizel motor.
    Sorunsuzluk olayınıda abartmamak lazım diye düşünüyorum yani bahsettiğiniz markalar üç aşağı beş yukarı 20 yıldır aynı motorlarla piyasada bırakında sorunsuz olsunlar.Biri daha yeni dizel motor getirdi, diğerinin zaten düşük hacimli dizeli yok.Hep benzinli atmosferik motorlarla piyasada olan , rakiplerinin yıllar önce koyduğu donanımları daha yeni yeni araçlarına takan firmaların zaten sorunlu olması beklenemez.
    Belli bir gücün ve hacmin altındaki atmosferik motorların yavaş yavaş demode olduklarını kabul etmek gerekir diye düşünüyorum.

    Belli bi gücün altındaki motorların demode oldugundan falan bahsetmişsin ama Honda motoru 125 hp, Toyota motoru 132 hp. Bazı turbolu araclardan daha güçlüler. Ayrıca turbonun C segmenti bi aile otomobilinde çok gerekli olmadığını düşünüyorum ben hala. Yani 0,5 sn daha hızlı olsa ne olur olmasa ne olur. Drag yarışımı yapacaksınız. Ayrıca çok bilinçli olmayan Türk tüketicisinin elinde o TSI motorların çok uzun ömürlü olmayacağını düşünüyorum. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan.

    Mazda Rx-8 1.3 240 hp Yaparsa da yapıyor hani


     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...


    Kullanılan motor "Wankel" olunca o güçler normal ancak yakıt konusunda 1.3 motorlar ile alakası yok bunun sebebi de yapısal olarak farklı olması. O yüzden bu motoru diğer motorlar ile karıştırmamak lazım tamamen ayrı ve özel bir motor. Ayrıca bu motor stock halde 240 değil 231 beygir güç üretiyor...

    arkadasım hemen cvp yapıstırmıssın 240 değil 231 diye ama 250 ph üreten seçenekleride var bilginize:)

    192 ve 215 beygir üretenleri de var ancak piyasada yaygın olarak 231 beygir güç üreten motor bulunmakta ona istinaden söyledim.

    Türkiye'de sadece 231 hp lik versiyon satılıyo. Bilginize. Ayrıca Wenkel motor halk arasında dönen piston olarak tabir edilen krank mili etrafında dönen rotorlara sahip olduğu için çok düşük devirlerde yeterli tork veremez. Bu sebepten dolayı iyi çekiş gücü istiyorsanız,yüksek performans istiyosanız yüksek devirli kullanmanız gerekir. Buda yüksek yakıt tüketimini beraberinde getirir. En güzel özelliği ise fabrika çıkışı olarak 9000 RPM çevirebilen tek alet olması 1,3 motor olmasının Türkiye'deki tek avanjı ise alt vergi dilimine girdiğinden dolayı uygun fiyata yüksek performanslı iyi bi spor araba alabilmenizdir. Saygılar.

    müsadenizle küçük bir düzeltme; ortalama bir araba en yüksek torkunu 4000-4500 devirde veriyor, bir başka örnek honda civic type-r en yüksek torkunu 193Nm olarak 5600 devirde veriyor, mazda rx-8 5500 devirde 211 Nm olarak veriyor.. wankel motorun 2 avantajı var; 1) egzantrik mili ve süpap zamanlamasına gerek duymuyor bu sayede tork normal motorlardaki gibi bir karakteristik izleyip sadece bir noktada çok yüksek iken o noktanın civarında düşük olmuyor, dolayısıyla en yüksek tork noktası ile en yüksek beygir noktası arasındaki fark açılıyor (5500 tork, 8200 bg) , 2) 4 zamanı da aynı anda oluşturuyor.. böyle düşünürseniz 6000 devire kadar v-tec li bir motor gibi ilerlerken 6000 devirden sonra 9000 devire kadar hala güç vermeye devam eden harika bir motor çıkıyor ortaya.. tork zaten 211 Nm.. 2000 devirde yaklaşık 80 Nm tork (atmosferik için çok iyi bir değer) veriyor ki bu devirin altında daha az devir çeviren motoları bile kullanmayız normalde.. yani ortalama bir kullanımda size her devirde iyi çekiş sunmakta güçlük çekmeyecek bir araba ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    başından sonuna kadar merakla okudum benim bahsedeceğim şeyden bahseden var mı diye.. yokmuş ..

    bütün markaları, almanı, japonu unutun.. kafanızda 100 bg lik bir atmosferik motor ile 100 bg lik bir turbo motor oluşturun.. litreleri ve diğer özellikleri farketmez.. bunları aynı kasa ağırlığına ve aynı lastik ebatlarına sahip (kısaca deneysel bir ortam ve eşit şartlar hayal edin işte ) arabalara koyun.. testimiz 0-100 km/sa testi olsun .. sizce kim kazanır ? doğru cevap "bilmiyor" olacaktı.. çünkü vites oranları hakkında hiçbir fikrimiz yok .. diyelim ki öyle 2 vites kutusu var ki elimizde 2 motor da aynı test sonuçlarını elde ediyor.. o zaman bir tek şeyden emin olabiliriz; atmosferik olan motorun 1. vites dişlisinin çapı, turbolu motorun 1.vites dişlisinin çağından büyüktür.. başka bir deyişle atmosferik olan daha düşük hızdayken en yüksek devirine çıkmış (1.vites aralığı küçük de denir bu duruma) ve çabucak 2. vitese geçmiştir, bu sayede turboda olan ama kendinde olmayan alt devir torku problemini çözmüştür.. unutmayalım ki elimizdeki motorların hiçbirisi tek dişli ile kullanıma uygun değildir, bu motorlara karakter katan ve arabamızın yaratılış amacını belirleyen şey vites oranlarıdır.. atmosferikte (atıyorum) 2500 devirde yüksek bir tork sözkonusu olmayabilir, ama bunu kısa bir 1. vites ile çabucak atlayıp aracınızı sürekli en yüksek gücü aldığı devir civarında sürerseniz artık en yükske gücünüz söz konusu olacak ve alt devirlerde torkun olmaması sizin için bir sorun teşkil etmeyecektir.. dolayısıyla doğru dişlilere sahip bir atmosferik 132 bg tsi 122 yi her durumda geçer.. yani aracın hangi karakteristikle üretildiği de önemli.. standart 1.6 lt 105 bg lik araçlara da 6 dişlili kısa şansuman takıyorlar, spor arabaya binmiş gibi hissediyorsunuz..

    ha eğer yarış yapmıyorsak, normal sürüş derdindeysek ve ortalama devirlerde seyrediyorsak (1. sayfada okuduğum bir hatadan dolayı bunu söylüyorum) zaten 122, 132, 140 bg lerden bahsetmiyoruz demektir.. ayrıca tsi motorlar alt devirlerden itibaren güç veriyorlar bakış açısı yanlıştır.. tork eğrisinin alt devirlerden itibaren düz bir çizgi gibi ilerlemesi bir düşünce yanılgısına sebep olabilir, bu yanılgıya düşmeyin, güç hala tork x devir demektir.. torkun düz çizgi olması daha doygun bir güç artışı sağlamaktadır, alt devirlerde en yüksek gücüne ulaşıyor demek değildir.. sonuçta (2.sayfada geçen bir laf üzerine) atmosferik motoru 6000 devirde kullanmayacağını söyleyen kişi aynı zamanda tsi motorunu da 5000 devirde kullanmayacağını söylemektedir.. vites oranları da zaten ona göre ayarlanmıştır ve motor güçleri aynıysa iki motorun da en yüksek güçlerine ulaştıkları devirlerde ve son viteste ortalama aynı hızı yapıyorlar demektir..

    yani performans ve tasarruf konusunda gerçek karakteri vites belirler (performans ile tasarrufu 2 nokta olarak seçin ve bu iki nokta arasında bir çıtayı oynattığınızı düşünün) .. tabi ki burada söylemek istediğim motorun performans veya tasarrufta hiç bir etkisi olmadığı demek değildir, yanlış anlaşılmasın..

    şimdi, esas konuya gelirsek; bu bir tarz meseesidir, motor sektörünün bir çok koldan gelişiyor olması iyi birşeydir. biri iyi diğeri kötü diye birşey yoktur, her birinin kendine has diğerine üstünlük sağladığı noktalar vardır..

    not: şu mazda rx-8 in wankel motorunu "teknolojisi gereği 2.6 litredir " diye anlatmaktan vazgeçin.. yok öyle bir şey.. 1.3 lt deniyorsa 1.3 lt dir .. "teknolojisi gereği" söylenenden daha büyük litreli olabilir mi bir motor ? sanal litre mi üretiyor ? .. mazda rx-8; 2 adet 0, 650 lt lik, aralarında faz farkı olan motordan güç almaktadır..

    RX-8'in motor hacmi tam olarak 2*654 cc dir. yani 1308 cc. iki tane krank üzerinde dönen rotora sahip, normal pistonlu bir motorun bir iş zamanındaki sürede üç iş yapabilen bi motordur. Yani 1,3 gibi bi hacimden V6 performansı alırsınız. Saygılar.




  • Wankel hakkında bilende konuşuyor bilmeyende birisi "teknolojisi gereği 2.6 litredir" der diğeri "motor çabuk bitiyor" der bir diğeri "çok yakıyor" der herkes bir şey söyler sorsan bir tanesi kullanmamıştır ama hepsi konuşur o yüzden çok takılmamak lazım. Sözüm burada yazanlara değil, diğer forumlara bakın zannedersin ki herkeste Rx-8 var o kadar kesin yorum yapıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    Wankel hakkında bilende konuşuyor bilmeyende birisi "teknolojisi gereği 2.6 litredir" der diğeri "motor çabuk bitiyor" der bir diğeri "çok yakıyor" der herkes bir şey söyler sorsan bir tanesi kullanmamıştır ama hepsi konuşur o yüzden çok takılmamak lazım. Sözüm burada yazanlara değil, diğer forumlara bakın zannedersin ki herkeste Rx-8 var o kadar kesin yorum yapıyorlar.

    Efendim,arkadaş yukarda 2.6 litre dememiş,2x650 cc demiş.Yani ' * ' işaretini çarpma işareti olarak kullanmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: RespecT

    Wankel hakkında bilende konuşuyor bilmeyende birisi "teknolojisi gereği 2.6 litredir" der diğeri "motor çabuk bitiyor" der bir diğeri "çok yakıyor" der herkes bir şey söyler sorsan bir tanesi kullanmamıştır ama hepsi konuşur o yüzden çok takılmamak lazım. Sözüm burada yazanlara değil, diğer forumlara bakın zannedersin ki herkeste Rx-8 var o kadar kesin yorum yapıyorlar.

    Efendim,arkadaş yukarda 2.6 litre dememiş,2x650 cc demiş.Yani ' * ' işaretini çarpma işareti olarak kullanmış.


    zaten söz bu başlık altındakilere değil.. mazda rx8 ile ilgili başlıklarda o kadar çok yanlış bilinen şey var ki.. mazda bu motoru ülkemizde iyi tanıtamadı ve her benzeten de 3000 cc lik motor gibidir lafını kullandı bir de motor ölüyor denildi.. dolayısıyla her yer yanlış bilgiyle doldu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...
     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...



     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...



    Japon otomobilleri neden bu konuya sıcak bakmıyor atmosferik de direniyorlar hala ? Tce,Tsi, Tjet almış başını gidreken..

    Turbo motorlar atmosferik motorlara göre daha hassas, kullanımına dikkat edilmesi gereken, kullanım kuralları olan bir motor! Öyle değil mi?
    Acaba japon otomobilleri de kullanıcı memnuniyetini düşünerek daha sorunsuz ve uzun ömürlü motor düşündüğünden turbo olayına girmiyor olabilir mi?

    Tamamen örnek olsun diye iki olay anlatacağım!
    Tabiki istisnai bir durum fakat iki olayıda tüm japon motorları sorunsuz veya tüm turbolar uzun süreçte sorun çıkarabilir diye genellemek doğru olmaz!

    1)Atmosferik motora örnek;
    98 model bir japon 1.3 16valf, almak için test sürüşü yapılıyor beğeniliyor ve daha da emin olmak için ve motorda arada bir duyduğu şıkırtının sebebini anlamak için 20km uzakliktaki ustasına gösterilmeye gidiliyor!

    Usta motora bakıyor, dinliyor ve şüphelenip motorun üst kapağını açıp bakıyor ve teknik adını tam bilmiyorum affedin sübaplardan 7 sinin kırık olduğunu görüyor ve sonrası malum, galerici bile bile böylece satmaya çalışmış arabayı utanmadan! Bu arada test sırasında kırıldığını düşünenler yanılıyorlar, çünkü testten önce de bu ses varmış ve ustada çok daha önce kırıldığını belirtmiş zaten!
     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...

    Demek istediğim böylesine bir durumda bile çalışan bir motor

    2)Turbo motora örnek;
    Direkt sorunla ilgili yazıyı @raffiasky den alıntı yaptım;
    "Aracım daha 3.000 km de iken vibrasyon makinesi gibi titremeye başladı... İki kez Altur'a götürdüm, sıfır aracımın ilk önce yakıt filtresini değiştirdiler daha sonra da yakıtı başka yerden almamı söylediler... Fakat arıza giderilemedi... Daha sonra aracımı satın almış olduğum Metal'e götürdüm ve aracım 2 haftadır Metal'de ve arızayı bulamadılar en sonunda 5.000 km de ki aracımın motorunu değiştirmeye karar verdiler... Sorunu Almanya ... ya bildirmeme rağmen, ilgisiz kalıp Türkiye ... ile görüşmemi istediler... Türkiye ... da moturu değiştirdiklerini sorunun çözüleceğini belirtti..."

    Aynı forumdan @cogito74 den alıntı;
    "aynı durumdan müzdaribim. arac 23.000 de iken birde traktor gibi sarsılarak çalışmaya başladı. servise gittim. silindirin birinin icinde hic basınc olusmuyor dendi. once silindir kapagını degistirecegiz dediler.sonra motorunuzu degistirelim dendi. ama benim tahminim silindigr kapagı ile olayı asamayacaklarını anladılar. "

    http://forum.donanimhaber.com/m_40587926/mpage_1/key_/tm.htm

    Tabi sadece bu arkadaşlarla sınırlı değil, forumda değişen başka turbo motorlardan da bahsediliyor!

    Yukarıda dediğim gibi örnek olsun diye verdim genelleme yapmak elbette doğru olmaz.

    Fakat ben japonların kullanıcı memnuniyetini düşünerek daha sorunsuz ve uzun ömürlü motor üretmek kaygısından dolayı (yapamadığından değil yukarıda defalarca konuşuldu bu) ısrarla turbo olayına girmediğini düşünüyorum... Acizane fikrim bu!




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.