Şimdi Ara

Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
212
Cevap
1
Favori
11.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cıvıq06

    Turbo uygulaması kesinlikle motor ömrünü kısaltıyor.O.B.K maliyet demiş.Japonlar maliyetten kaçıyor.Bence turbo uygulayanlar ar-ge den kaçıyor.Küçük hacimden yüksek beygirlere motoru sıkıştırarak çıkarmak kısaltacak tabi motor ömrünü.tsi yapan vw grubu niye yıllardır 102 hp lik motoru geliştiremediler.Emsalleri 1.6 motorla 132 hp ye çıkmış o niye hala 98 in teknolojisini kullanıyor.


    +1

    Turbo eski bir teknoloji. 1900'lü yılların başında kullanılmaya başlandı, '70'li yıllarda gelişerek bugünki halini aldı bir adım ileri gitmedi. Turbonun maliyeti yalnızca malzeme yönünde. Ama Japon'ların kullandığı teknolojilerde Ar-Ge maliyeti vardır.

    Ayrıca Japon'ların ticari kayısı da yoktur, önceki mesajımda söylediğim giib; adamlar mükemmelliyetçilerdi ve arabalarını ucuza da mâl etmezler. Ucuza araba mâl edenler WV (Skoda), Renault (Dacia) gibi markalardır. Zaten as markalarının bazı modellerini ve parçalarını bile asyadakii fabrikalarda üretiyorlar.

    Ayrıca düşük devir, yüksek devir; en başta performans tartışması yapmak da kısmen mantıksız. Düşük devirlerde hangi turbo sistemler esas performanslarını veriyor. Düşük devirde performans verenler yüksek devirlerde verebiliyorlar mı?

    Fanatikliği bırakıp kabul edelim, Japon motor teknolojileri şu anda dünyanın en iyisidir ve ürettikleri sorunsuz ve performanslımotorlar da bunların kanıtıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: institutionalize

    O.B.K

    guzel bir açıklama yapmuşsın tamamına yakını kabul..

    ancak şu 6000 devirde bilmem ne kadar beygiri yakalamıs kısa surede vs. şeklinde bahsettigin kısmına takıldım.

    tmm yuksek devirde max gucu veriyor olabilir bu araçlar ama turbolu ve turbosuz aynı gucteki araçları karsılastırınca hiçte perforamans bakımından fark oluşmuyor özellikle bu tarz araçlarda yani 120-160 byegir civarlarında.

    hemen ornek vereyim civic type r ve golf gtı. 200 beygir civarında araçlar biri 8000 devirde veriyo biri cok daha once ama type r ın bir yenilgisi yok performans bakımından?


    Kastım maksimum hp'sini hangi devirde verdiği değil, motorun torkunun devirlere genel dağılımı.

    Yani başarılı motor demek düzgün bir tork eğrisi sunan motor demektir. Yoksa alt devirlerde çok ölü, üst devirlerde canlı bir motoru al şehiriçinde kullan diye satamazsınız.

    Type r , gti , bunlar isterse 8000 de versin. O devirleri zaten çeviriyorlar. Şehiriçi , günlük kullanım aracı değil bunlar.

    OBK hocam benim mi bir yanlışım turbo şarjlı arabalar yelkenleri daha kolay suya indirmezler mi turbo belirli bir aralıkta çok yüksek tork bırakır ama ondan sonra tırt ama atmosferikler öyle değil benim bildiğim kadarıyla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk


    quote:

    Orijinalden alıntı: cıvıq06

    Turbo uygulaması kesinlikle motor ömrünü kısaltıyor.O.B.K maliyet demiş.Japonlar maliyetten kaçıyor.Bence turbo uygulayanlar ar-ge den kaçıyor.Küçük hacimden yüksek beygirlere motoru sıkıştırarak çıkarmak kısaltacak tabi motor ömrünü.tsi yapan vw grubu niye yıllardır 102 hp lik motoru geliştiremediler.Emsalleri 1.6 motorla 132 hp ye çıkmış o niye hala 98 in teknolojisini kullanıyor.


    +1

    Turbo eski bir teknoloji. 1900'lü yılların başında kullanılmaya başlandı, '70'li yıllarda gelişerek bugünki halini aldı bir adım ileri gitmedi. Turbonun maliyeti yalnızca malzeme yönünde. Ama Japon'ların kullandığı teknolojilerde Ar-Ge maliyeti vardır.

    Ayrıca Japon'ların ticari kayısı da yoktur, önceki mesajımda söylediğim giib; adamlar mükemmelliyetçilerdi ve arabalarını ucuza da mâl etmezler. Ucuza araba mâl edenler WV (Skoda), Renault (Dacia) gibi markalardır. Zaten as markalarının bazı modellerini ve parçalarını bile asyadakii fabrikalarda üretiyorlar.

    Ayrıca düşük devir, yüksek devir; en başta performans tartışması yapmak da kısmen mantıksız. Düşük devirlerde hangi turbo sistemler esas performanslarını veriyor. Düşük devirde performans verenler yüksek devirlerde verebiliyorlar mı?

    Fanatikliği bırakıp kabul edelim, Japon motor teknolojileri şu anda dünyanın en iyisidir ve ürettikleri sorunsuz ve performanslımotorlar da bunların kanıtıdır.


    + 1907

    Üstüne hala laf söylüyorlarya..Gülüp geçiyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk

    Turbo eski bir teknoloji. 1900'lü yılların başında kullanılmaya başlandı, '70'li yıllarda gelişerek bugünki halini aldı bir adım ileri gitmedi. Turbonun maliyeti yalnızca malzeme yönünde. Ama Japon'ların kullandığı teknolojilerde Ar-Ge maliyeti vardır.

    Ayrıca Japon'ların ticari kayısı da yoktur, önceki mesajımda söylediğim giib; adamlar mükemmelliyetçilerdi ve arabalarını ucuza da mâl etmezler. Ucuza araba mâl edenler WV (Skoda), Renault (Dacia) gibi markalardır. Zaten as markalarının bazı modellerini ve parçalarını bile asyadakii fabrikalarda üretiyorlar.

    Ayrıca düşük devir, yüksek devir; en başta performans tartışması yapmak da kısmen mantıksız. Düşük devirlerde hangi turbo sistemler esas performanslarını veriyor. Düşük devirde performans verenler yüksek devirlerde verebiliyorlar mı?

    Fanatikliği bırakıp kabul edelim, Japon motor teknolojileri şu anda dünyanın en iyisidir ve ürettikleri sorunsuz ve performanslımotorlar da bunların kanıtıdır.


    Asıl fanatiklik bu cümle olmuş. Japonlar elbette çok iyi motor üreticileridir ama Tartışmasız en iyisi demek çok yanlış olur.
    Şahsi görüşüm Piyasada şuan için çok fazla bir talep olmaması yüzündendir. Eğer Turbolu araçlara rağbet çok artarsa Japonlarda bunun gerisinde kalmaz asla. Araçları hali hazırda rahatça sattıkları için adamlar niye uğraşsın ki şuan.

    Almanlara gelince onlar her zaman otomobil sektörünün lideri oldukları için bu ünvanıda bırakmak istemezler kimseye. O yüzden sürekli yeni şeyler peşindedir.

    Olayıda hemen Alman Japon kavgasına çevirmenin Alemi yok . Herkes ihtiyacına göre seçim yapar. Benim zevkime İtalyan hitap eder. Babam Alman tercih eder Dayım ise Japon alır.




  • O bir fanatik bir cümle değil yalnızca bir genelleme. Japonlar, Almanlar'ın tahtını alalı yıllar oluyor. Dünya otomobil piyasasının önderliği yıllardır Japon'larda.
  • Adamlar sürümden kazandı.Yoksa iyi oldukları falan yok.
  • Asıl fanatiklik bu cümle olmuş. Japonlar elbette çok iyi motor üreticileridir ama Tartışmasız en iyisi demek çok yanlış olur.
    Şahsi görüşüm Piyasada şuan için çok fazla bir talep olmaması yüzündendir. Eğer Turbolu araçlara rağbet çok artarsa Japonlarda bunun gerisinde kalmaz asla. Araçları hali hazırda rahatça sattıkları için adamlar niye uğraşsın ki şuan.

    Almanlara gelince onlar her zaman otomobil sektörünün lideri oldukları için bu ünvanıda bırakmak istemezler kimseye. O yüzden sürekli yeni şeyler peşindedir.

    Olayıda hemen Alman Japon kavgasına çevirmenin Alemi yok . Herkes ihtiyacına göre seçim yapar. Benim zevkime İtalyan hitap eder. Babam Alman tercih eder Dayım ise Japon alır.




    sen baya geride kalmıssın japonların sadece toyota honda ve nissan nın satısları almanların önünde diger 9 markaya saymama gerek kalmadan bide:)




  • herşey satışmı yani.

    toyota mercedesten

    honda bmw den iyi diyorsunuz böylelikle ..vay anasını
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    herşey satışmı yani.

    toyota mercedesten

    honda bmw den iyi diyorsunuz böylelikle ..vay anasını


    ztn arkadasım honda mercedes hatta daha üst araçlarına acura toyota lexus,nissan infiniti adını vermiş bakarsan türklerin bi mercedes benz hastalıgı var gidiyor ama bana kalırsa ki bana kalırsa değil bu böyle lexus un yanında mercedes cırak olabilir anca :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    ztn arkadasım honda mercedes hatta daha üst araçlarına acura toyota lexus,nissan infiniti adını vermiş bakarsan türklerin bi mercedes benz hastalıgı var gidiyor ama bana kalırsa ki bana kalırsa değil bu böyle lexus un yanında mercedes cırak olabilir anca :)


    Evet, bir bakın bakalım Amerika'daki, hatta Avrupa'daki Lexus, Infiniti ve Mazda satışlarına. 6-7 yıldır Türkiye'de de var bu markalar ve gördüğüm kadarıyla son üç yıldır da satışları daha fazla arttı. Bu markalar konfor olarak Mercedes'ten geri kalmaz ve Mercedes gibi sorunsuz milyonu deviren araçları da var.

    Zaten burda Mercedes'e kötü denmedi, kimse de diyemez. Mercedes yalnızca Türkiye'de değil tüm dünyada bir fenomendir. Önceki sayfada paylaştığım en az arıza çıkaran araçlar listesinde de Mercedes'in Mazda'dan sonra ikinci sırada yer aldığını görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 14 Ağustos 2010; 20:38:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Adamlar sürümden kazandı.Yoksa iyi oldukları falan yok.

    Hocam bu konuya daha yorum yazılmaz uğraşma adamlar 1 numara
  • Daha önce bir konu açmıştım mekanikte alman mı japon mu diye ama işler marka fanatikliğine döküldüğü için konu kilitlenmişti.Lütfen yazılarımızı milleti .ot etmek için değilde bilgilerimizi paylaşmak için yazalım.

    Arkadaşımız japon motor teknolojileri dünyada tartışılmaz en iyidir demiş ve kısmen haklıda.

    Bugun için baktığımızda en iyi dizel motor üreticisi İSUZU dur.(Bunu tartışmanın anlamsız olduğunu düşünüyorum ne olur birileri ya Fiat Common Rail buldu filan demesin)

    Yine bugun için baktığımızda en iyi benzinli motor üreticisi HONDA dır.

    Son olarak konu ile ilgili şunu söylim 2005 yada 2006 da autoshowdaydım honda standında bir beyfendiyle beraber accordun içinde oturuyoruz ben sizin sorduğunuz soruyu 4-5 önce sormuştum.Neden turbo motorlar yapmıyorsunuz.

    Cevap:Honda bugun jenaratör,çim biçme makinası,çapalama makinası vs vs birçok motor üretiyor benzinli motorlardan o kadar iyi verim alıyorki turboya ihtiyaç duymuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: T_YılmaZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Adamlar sürümden kazandı.Yoksa iyi oldukları falan yok.

    Hocam bu konuya daha yorum yazılmaz uğraşma adamlar 1 numara

    Arkadaşım azıcık iktisad bilgin sürümden kazanmak için birinci malın fiyatının çok çok uygun olması lazım ama ne hikmetse herkez japon araçlarının pahalı olduğundan bahsediyor bu nasıl olcak peki?
  • Japon bitanedir. Japon candır.

    Maazallah japonlar olmasaydı şimdi at arabasına binerdik.

    Sultanahmet'teki japonları bile her gördüğümüzde alınlarından öpmek boynumuzun borcudur.
  • En başından belirteyim,hiç bir markanın fanatiği değilim.Ölçer,tartar,neyi beğenirsem,nasıl işime gelirse onu alırım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk


    quote:

    Orijinalden alıntı: cıvıq06

    Turbo uygulaması kesinlikle motor ömrünü kısaltıyor.O.B.K maliyet demiş.Japonlar maliyetten kaçıyor.Bence turbo uygulayanlar ar-ge den kaçıyor.Küçük hacimden yüksek beygirlere motoru sıkıştırarak çıkarmak kısaltacak tabi motor ömrünü.tsi yapan vw grubu niye yıllardır 102 hp lik motoru geliştiremediler.Emsalleri 1.6 motorla 132 hp ye çıkmış o niye hala 98 in teknolojisini kullanıyor.


    +1

    Turbo eski bir teknoloji. 1900'lü yılların başında kullanılmaya başlandı, '70'li yıllarda gelişerek bugünki halini aldı bir adım ileri gitmedi. Turbonun maliyeti yalnızca malzeme yönünde. Ama Japon'ların kullandığı teknolojilerde Ar-Ge maliyeti vardır.Almanlar 1970'den beri Ar-Ge'ye yatırım yapmadan bu haldeler zaten.

    Ayrıca Japon'ların ticari kayısı da yoktur, önceki mesajımda söylediğim giib; adamlar mükemmelliyetçilerdi ve arabalarını ucuza da mâl etmezler. Ucuza araba mâl edenler WV (Skoda), Renault (Dacia) gibi markalardır. Zaten as markalarının bazı modellerini ve parçalarını bile asyadakii fabrikalarda üretiyorlar.Tüm markaların ticarî kaygısı vardır,kimse hayrına ya da zevkine bu işi yapmıyor.

    Ayrıca düşük devir, yüksek devir; en başta performans tartışması yapmak da kısmen mantıksız. Düşük devirlerde hangi turbo sistemler esas performanslarını veriyor. Düşük devirde performans verenler yüksek devirlerde verebiliyorlar mı? Turbonun mantığı düşük devirlerde esnekliği ve performansı kullanıcıya sunmaktır zaten.Motorun tork bandı devirlere iyi yayılmışsa isterse max gücü 1milyon devirde versin banane.Kaldı ki turbo motorlar maksimum güclerini atmosferik motorlara göre daha alt devirlerde verirler,atmosferik motor gibi devir çevireyim de güç üreteyim kaygısı yoktur çünkü.

    Fanatikliği bırakıp kabul edelim, Japon motor teknolojileri şu anda dünyanın en iyisidir ve ürettikleri sorunsuz ve performanslımotorlar da bunların kanıtıdır.Bu kısma ise diyecek birşey bulamadım.İbretlik bir söz olmuş.Forum silinebilir.




  • turbo sistemlerinde de ilerleme kaydedilmiştir,aslen eski bir teknolojidir ama.. variable nozzle turbo mesela.. değişken geometrili sübap sistemine sahip araçlarda hava emişi nasıl devire göre değişiyorsa,değişken geometrili turbo araçlarda da aynı durum söz konusudur.. atmosferik bir vvt motoru yüklemek(egzantrik mili,yay-şapka,headers,ince conta,piston-segmen,kol-pim-saplama,ince vafc ayarları v.s.) ve bir sonuç elde etmek ne kadar zorsa,aşırı beslemeli bir motoru yükleyip(chip tuning,turbo-intercooler büyütme,down pipe v.s.) daha iyi sonuçlar almak o kadar kolaydır..
    forumda,chip tuning uzmanı adlı Mehmet Gazihan 1.9tdi polosunu kapak açmadan(turbo-intercooler büyütme,chip tuning,düz boru+egr iptali,spor susturucu,nos !)350hp,500nm değerlerinde draglarda kullanıyor,günlükte de kullanıyor.. aşırı besleme motorların dayanımları ve uygulamalar verdiği yanıtlar ,japonların klişe sağlamlığından fazladır,daha fazla bakım ister orası ayrı..yani kapak açılmamış bir turbo motora nos basılıp,herkesin yaptırabileceği uygulamalarla katılıma giriliyorsa,sağlam değildir de nedir? Gazihan ,turbo type-r,TRnin en yüklü atmosferik vtec vti ını geçti bu araçla..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aahmet_23


    quote:

    Orijinalden alıntı: T_YılmaZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Adamlar sürümden kazandı.Yoksa iyi oldukları falan yok.

    Hocam bu konuya daha yorum yazılmaz uğraşma adamlar 1 numara

    Arkadaşım azıcık iktisad bilgin sürümden kazanmak için birinci malın fiyatının çok çok uygun olması lazım ama ne hikmetse herkez japon araçlarının pahalı olduğundan bahsediyor bu nasıl olcak peki?


    İktisad nedir az çok biliyorum merak etme.Dışarda gezen sarı çizmeli mehmet ağa fiyatlardan memnun değilse banane.Bir mal fazla satılıyor diye neden iyi oluyor bunuda benim aklım almıyor.O zaman bentley rr falan çok dandik arabalar koca Türkiyede bile çok az satılmış


    Hani şu focus satan satış temsilcileri ''bizim arabalar iyi yol tutar esp almaya gerek yok'' diye yorum yapıyorlar ya japon aracı satanlarda ''bizim motorlar güçlü turboya gerek yok'' diye kendini kandırıyor.

    Tamam adamlar iyi kötü bi iş çıkarıyor ortaya ama kalkıpta böyle iddalı laflara ne gerek var.




  • quote:

    Almanlar 1970'den beri Ar-Ge'ye yatırım yapmadan bu haldeler zaten.


    çüş diyorum başka bişi demiyorum..

    Mercedesin Ar-Ge ye ayırdığı bütçeyi duysan ağzın kulaklarına varır..

    aynı şekilde vw grup ve bmw ninkinide
  • quote:

    Orijinalden alıntı: type-r

    Bence sizin yaptığınızda bir bakıma fanatiklik. Yanlış mıyım ?

    +1
  • Bence ne Almanlar ne Japonlar, İtalyanlar En iyi atmosferik motorlar Ferraride en manyak turbolar maserati'de şu anda en kaliteli orta sınıf dizel motor Fiat'ta Şu konuda belirtiğim gibi benzinlide de olayı aşmış durumdalar
    http://forum.donanimhaber.com/m_39673682/tm.htm

    Kısacası tartışmaya gerek yok Alman için, yok lider, bu işin piri, eskiden beri bu işler onlardan sorulur vs tarzında yorumlar komik bu kadar büyüklerdi çok sağlam bir geçmişleri vardı da neden nazi almanyasının araçlarının %70'i Amerikalı GM ve Ford tarafından üretildi. Tamam ilk otomobil ilk dizel motor onlara ait ama bu onları bir numara yapmaya yetmez. Japonlar için ise şu vtec olayını fazla büyütmeye gerek yok (Ancak Tsi 'ler gümlüyormuş motoru patlayan patlayana bu yüzden bana sorsanız tsi'mi vtec mi diye vtec derim o da ayrı)




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.