Şimdi Ara

Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
212
Cevap
1
Favori
11.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    quote:

    ve siz 1.4 tsi ile 1.6 valvematic motoru hiçbir şekilde turbo kullanım kurallarına (kitapçılarında yazar) riayet etmeden 250-300 km sıkıştırarak kullanın bakalım hangisi sağ kalıyor işin püf noktası burada


    Turbolu motorun kullanım ömrüyle ne alakası var bunun?

    1.6 Valvematic (DOHC sıralı düz silindir atmosferik) motordan performans almak istiyorsan sürekli 4 bin devir üstünde geziceksin, redline' a dayayıp duracaksın. Ben Turbo motoru stop etmeden iki dakika beklerim, avensis sürekli redline' a ne kadar dayanacak ?
    Neden konuyu sidik yarışına dökmek zorundayız ?

    quote:


    tabiki torku sayesinde tsi motor önde olabilir veya başa baş gidebilir konu bir yarış değil konu vw nin bunu turbo ile honda ve toyotanın bunu turbosuz yapması veya turboya ihtiyaç duymaması


    VW aptal, yapamıyor atmosferik motor turboya muhtaç.
    Toyota çok akıllı, turbosu yapıyor.

    Veya;
    Honda aptal, turbo kullanmıyor.
    VW akıllı, turbo kullanıyor.

    Siz bunu mu anladınız ?

    Ben diyorum ki, bu konunun cevabı amerikan pazarının gereksinimlerinde saklı, siz diyorsunuz ki;
    hayır, Honda turbosuz daha iyi araçlar yapıyor ondan kullanmıyor. Peki siz haklısınız.

    Yok başka cevap izninizle, yazanlarla devam edin lütfen.

    kullanım ömrü ile çok alakası var anlamak istemiyorsunuz sizin anlamak istediğiniz şey sidik yarışı olabilir
    demek istiyorum ki bu iki marka da önce SORUNSUZLUĞA önem veriyor
    turbosuz motorlar kullanıcı hatalarına ve sıkıştırılmaya turbolu motorlara göre daha dayanıklı sizin anladığınız gibi daha iyi değil
    bilmem anlatabildim mi eğer yine anlamıyorsanız @canvarol ve @Tech. Türk ün mesajlarını tekrar okuyun çünki bende bir daha anlatma niyetinde değilim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    adamlar 1.6 atmosferik ile 124 (toyota valvematic 132 bg) beygire ulaşmışlar, artı yakıtı da normal sınıfına göre . vw tsi ile daha yeni 122 bg motor üretti ( gerçi tsi nin torku daha yüksek keyif veren tek yönü bu sayılabilir ) .

    +1.4 turbo beslemeli motorlar bal gibi 1.6 kadar yakıyor yani bir ekonomi de yok ortada

    +turbo için az da olsa dikkat lazım arızası halinde ya üreticiye girer ya kullanıcıya

    e niye uğraşsın turbo vs ile en ufak bir arıza yapsa bu binde birde olsa toyota ve honda kullanıcısıda üreticiside bunu istemez

    hali hazırda iki markada +mazda da sorunsuzlukları ile övünürken bu imajı bozacak hiç bir konuya el atmıyorlar yada ağırdan alıyorlar diye düşünüyorum



    Ek olarak atmosferik motorda o devirleri çevirmek bir keyiftir



    2000 ve üstünde olur belki o keyif,tamam ben de yüksek devirde vites değiştiriyorum bazen;ama öyle ekstradan bi keyif aldığım yok açıkçası.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    kullanım ömrü ile çok alakası var anlamak istemiyorsunuz sizin anlamak istediğiniz şey sidik yarışı olabilir
    demek istiyorum ki bu iki marka da önce SORUNSUZLUĞA önem veriyor
    turbosuz motorlar kullanıcı hatalarına ve sıkıştırılmaya turbolu motorlara göre daha dayanıklı sizin anladığınız gibi daha iyi değil
    bilmem anlatabildim mi eğer yine anlamıyorsanız @canvarol ve @Tech. Türk ün mesajlarını tekrar okuyun çünki bende bir daha anlatma niyetinde değilim


    Bilmeyenler öncelikle şu listeye bir göz atsın:

    http://forum.donanimhaber.com/m_34682598/tm.htm



    İlk beşte ne görüyorsunuz? Dört Japon markası.
    Beşinci marka ne? Mercedes.

    Mercedes'in özellikle de E200'ün bir milyon km'yi deviren turbosuz motorlara sahip araçları bu yolu alırken çoğunun ciddi bir arızası çıkmamıştır. Turbolu araçları ise 200 bin ile 500 bin arasında rektefiye edilmiştir.
    Mazda %17'lik arıza oranı ile açık ara lider. Yani dünyanın en az arıza çıkaran aracı diyebiliriz demiyorum, öyle. Bunu Mazda ve diğer Japon araçları kullananlar da onaylayacaktır. Birçok Japon otomobil kullanıcısı araçlarının yağı ve suyuna bakarak yüz binlerce km'yi sorunsuz yapıyor ama turbo dizel motora sahip araçlar veya super chrager hariç başka performans parçaları kullanan (Örneğin Alfa Romeo ve varyatör (Düzenli aralıklarla bozulur)) araçlar belirli aralıklarla araçlarını bakıma sokuyorlar, bazıları ise sanayiden çıkmıyor.

    Japonlar makine mühendisliğin piridir ve her konuda mükemmeliyetçilerdir (Tasarım ve konforu ikinci plana atarsak :) ). Ürünleri yıllarca sorunsuz hizmet edebilecekleri şekilde tasarlarlar. Araba dışında onlarca örnek verebilirim bu konuda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 13 Ağustos 2010; 23:18:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    kullanım ömrü ile çok alakası var anlamak istemiyorsunuz sizin anlamak istediğiniz şey sidik yarışı olabilir
    demek istiyorum ki bu iki marka da önce SORUNSUZLUĞA önem veriyor
    turbosuz motorlar kullanıcı hatalarına ve sıkıştırılmaya turbolu motorlara göre daha dayanıklı sizin anladığınız gibi daha iyi değil
    bilmem anlatabildim mi eğer yine anlamıyorsanız @canvarol ve @Tech. Türk ün mesajlarını tekrar okuyun çünki bende bir daha anlatma niyetinde değilim


    Bilmeyenler öncelikle şu listeye bir göz atsın:

    http://forum.donanimhaber.com/m_34682598/tm.htm



    İlk beşte ne görüyorsunuz? Dört Japon markası.
    Beşinci marka ne? Mercedes.

    Mercedes'in özellikle de E200'ün bir milyon km'yi deviren turbosuz motorlara sahip araçları bu yolu alırken çoğunun ciddi bir arızası çıkmamıştır. Turbolu araçlar ise 200 bin ile 500 bin arasında rektefiye edilir. Mazda %17'lik arıza oranı ile açık ara lider. Yani dünyanın en az arıza çıkaran aracı. Bunu Mazda ve diğer Japon araçları kullananlar da onaylayacaktır. Birçok Japon otomobil kullanıcısı araçlarının yağı ve suyuna bakarak yüz binlerce km sorunsuz kullanıyor ama turbo dizel motora sahip araçlar veya super chrager hariç başka performans parçaları kullanan (Örneğin Alfa Romeo ve varyatör (Düzenli aralıklarla bozulur)) araçlar belirli aralıklarla bakıma girerler.

    Japonlar makine mühendisliğin piridir ve mükemmeliyetçilerdir. Ürünleri yıllarca sorunsuz hizmet edebilecekleri şekilde tasarlarlar.


    Gerçekten nokta olmuş. :)




  • motordan pek anlamam ama tsi deki turbo olayı ile tdi daki turbo biraz farklı gibi.ani hızlanmalarda özellikle..keyif veren de bu zaten..
  • neyin noktası, tartışılan şey motor ömürleri mi yoksa Japon modellerde turbonun yaygın olmaması mı?

    bir kişi de fanatiklikle itham etmiş, neyin fanatikliğini yapayım böyle bir konuda !
    öte tarafta sanki japonlar turbo kullanmaz gibi bir genelleme var, o da saçma.

    Üç dört ay süreyle kullandığımız Forester vardı 2000 model, üç dört ay süreyle kalmıştı bizde ama etkilenmek için yeterli bir süre. döviz bir gece aniden fırlayınca (Kasım 2000) elden çıkarmıştı babam.
    2.0 Sports Turbo modeli, aşırı besleme, 190 beygirlikti. Çok keyif almıştım sürmekten o zamanlar. motor kaputunda ki hava yarığı filan da hoşuma giderdi ama en çok bastımı iyi yürürdü o hoşuma giderdi. 2000 senesinde yoldaki hızlı arabaların sayısı bu zamanki kadar çok değil, çoğuna toz yuttururdu tabi. almanlar yeni yeni tanışa dursun, 2000 senesinde döşemeler de full alcantaraydı. (ya da türevi birşey yanlış olmasın) yani hayranlığım başkadır Japon üreticilere. kimse kuru gürültü yapmasın lütfen bu konuda.




  • İlk cümlede ne demek istediğiniz anlayamadım. Şu araba kıyaslaması yapan arkadaşların mesajlarından geriye kalan satırlarda yazılanlar neden sonuç ilişkileridir. Japon araçlarında turbo yaygın değildir, çünkü Japon'ların uzun ömürlü ve sorunsuz motor anlayışlarına terstir. Ayrıca Japon'lar kendi teknolojilerini ve standartlarını kullanmayı severler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 13 Ağustos 2010; 23:48:13 >
  • Japon araçlarına turbo takarlarsa vay halimize








  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk

    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Sorunsuzluklarını sarsmamak için risk almayı göze alamıyorlar bence.


    Nokta.

    Turbo beslemeli motorların ömrü kısa oluyor. Kullanıcı hatalarında bu daha da fazla tabi. Araç dizel değilse gerekli verim alınamıyor. Turbo için ayrıca fazladan soğtuma elemanları gibi donanıma ihtiyaç duyuluyor. Her devirde ve her motorda verimli olmuyor.


    derken ?

    benzinli araçta bile turbo ekonomi demektir dizel olması gerekmez
  • Japonlar büyük motorlarda konuşturuyorlar zaten turbo işini.Küçükleri de atmosferik istiyorlar demek ki.
  • Subaru ve Mitsubishi Impreza ve Evo modellerinde küçük hacimli motorlarına(2000cc) turbo koyuyorlar. Eskiden twin turbo bile koyuyorlardı şimdi ne yapıyorlar bilgim yok ama.

    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Japonlar büyük motorlarda konuşturuyorlar zaten turbo işini.Küçükleri de atmosferik istiyorlar demek ki.
  • 97 senesinde ek9 kasasıyla honda 1.6 motordan 185 beygir elde etmişti. 100 e 6.5 sn de cıkıyordu. keza 200 e hızlanması da cok iyi oldugu için heryerde 0-200 hızlanma videoları vardır. adamlar bu işi böle yapmaya alışmışlar biraz da alışkanlık işi bu. ekonomiyide performansı da yapabiliyolar atmosferikle
  • honda zamanında yapmış turbolu araba ama sonradan vazgeçmiş

     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...



    Özellikleri şöyle;

    1.2(1231cc 12valf soch) turbo 100hp @5500 147nm tork @ 3000rpm. Daha sonra motor elden geçmiş ve 110hp ve 160nm torka ulaşmış. IHI RHB51 turbo kullanılmış ve öteki turbolardan oldukça küçük olması hedeflenmiş. Ama yüksek devirlere kadar efektif olması tasarlanmış. Bununla birlikte pgm-f1 yakıt enjeksiyonu ve 8 bitlik kontrol ünitesiyle turbo lag oldukça azaltılmış. 110hplik versiyonda intercooler da mevcut. Aracın en büyük özelliği 700 kilo civarı olması. Bulldog da deniyor araca.


    Şuan bildiğim kadarıyla üretilen tek turbolu honda, 2.3 i-vtec Acura RDX.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeandan -- 14 Ağustos 2010; 1:14:01 >




  • Vazgeçilme sebebi nedir ki acaba?
  • Türkiye şartlarında kolay kolay bir Japon otomobili satın alacağımı sanmıyorum ( Tutulduğu için çok pahalı ve eski modellerinin iç mekanı berbat. Yeniler ise çok pahalı) Ama Japonların özellikle motorlarındaki sağlamlığına kimse birşey diyemez sanırım. Turbolu veya turbosuz adamlar motor işini gerçekten iyi biliyorlar. Özellikle Hondanın motorları gerçekten insan işi değil.
  • dünyanın en iyi 5 motor üreticisine bi bakalım toyota honda nissan mercedes ve ford ( fordlada mazda teknoloji alıs verisi yapıyor )
    yani olay turbo kullanmak değilmiş bir sitede 780 bin yapmıs honda . adamlar atmosferik motorla hem güçlü hem az yakan motorlar üretiyor vw gibi turbo kullanıp sürekli sıkıntı cekecegine 1.6 125 ph lık honda yada 1.6 132 ph lık toyota ondanda vazgeçtim 1.6 105 ph lık mazda motorunu ben tercih ederim....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Vazgeçilme sebebi nedir ki acaba?


    Benim bildiğim kadarı ile atmosferik motorların daha uzun ömürlü olması ve daha az sorun çıkarmasıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    dünyanın en iyi 5 motor üreticisine bi bakalım toyota honda nissan mercedes ve ford ( fordlada mazda teknoloji alıs verisi yapıyor )
    yani olay turbo kullanmak değilmiş bir sitede 780 bin yapmıs honda . adamlar atmosferik motorla hem güçlü hem az yakan motorlar üretiyor vw gibi turbo kullanıp sürekli sıkıntı cekecegine 1.6 125 ph lık honda yada 1.6 132 ph lık toyota ondanda vazgeçtim 1.6 105 ph lık mazda motorunu ben tercih ederim....


    Bende 105 hp lik mazda 3 sahibiyim. 1 kere sıkıntı çıkarmadı. Zaten günümüz 3 kasası da bu motorla 800.000 km yapmış en az mazdanın verdiği test bilgilerine göre




  • Çok nokta atışı cevaplar var turbo kullanılmaması hakkında, eklemeye gerek yok

    Turbo savunan 1.4 Tsi tayfası aradan şöyle bir 2-3 sene geçip araçlar 150000 km'leri gördükten sonra nasıl başlıklar açacaklar merakla bekliyorum ,
    ilk mesajlar uzun yolda arabayı sıkıştırıp çat diye kontak kapatanlardan gelicek muhtemelen,
    aramızda o kişilerden yoksa bile olanlar derdini anlatmak için gelip bulur burayı.
  • sidik yarışına döndüğünü söyleyince suçlu olmak / haklı olmak.




    herkes hemfikirse kapatalım bu konuyu, konu amacından çoktan saptı nasıl olsa...

    şu maddeleri de herkes onayladı, değil mi !..

    -tsi motor (özellikle tsi, başka bir turbo motor değil) kullanım ömrü 100-150 bin km. ile sınırlı.
    -bu km.' den sonra sıkışınca kendini yolun ortasında aniden kapatacak.
    -özellikle alman, diğer üreticiler turboya muhtaç, japonların teknolojisiyle rekabet edemiyorlar.
    -turbo gaita. aşırı besleme gaita.
    -japonlar turbo kullanmaz.
    -turbo falsolu bir sistem, her yönden kötü. kullanan aczinden kullanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 14 Ağustos 2010; 11:19:17 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.