Şimdi Ara

Hyundai ve Kia, kendinden zincirli lastik teknolojisi geliştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
2
Favori
838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai ve Kia, kendinden zincirli lastik teknolojisi geliştirdi
    Hyundai ve Kia, kışın lastiklere takılan zincirlere alternatif bir çözüm geliştirdi. Lastiğin içine gömülü alaşım çubuklara sahip yenilikçi tekerlekler ihtiyaç duyulduğunda çubuğu dışarı çıkararak karlı yollarda zincirlerin görevini yerine getirebiliyor.



    Lastiğin içinde bulunan şekil hafızalı alaşım çubuklar düğmeye basıldığında elektrik sinyaliyle şekil değiştirip dışarı itilerek karda tekerleklerin yol tutuşuna yardımcı oluyor. Böylelikle sürücüleri zincir takma zahmetinden kurtarmış oluyor.





    Hyundai, şekil hafızalı alaşımı kullanmalarının sebebini elektrik akımı uygulanmadığında orjinal şekline dönebilmesi olarak açıklıyor. Normal kullanım sırasında lastikteki oluklarda gizlenen alaşım, yol ile temas etmiyor.



    Ayrıca Bkz.Huawei, Mercedes ve Audi ile akıllı otomobillerde ortak olmak istiyor



    Güney Koreli otomobil üreticileri, hem Güney Kore'de hem de ABD'de teknolojinin patentini almak için başvuruda bulundu. Gelecekte lastiklerin seri üretimini yapmayı düşünüyorlar. Ancak sistemin daha da gelişmesi, dayanıklılık ve performans testlerini geçmesi gerekiyor.




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2023/12/hyundai-and-kia-create-a-new-wheel-tire-package-concept-with-integrated-snow-chains/







  • bunun için tasarlanmış özel jant gerekli. Toza suya çamura dayanımı merak ettim. Birde o parçanın yamulması durumunda mekanizma içeri giremezse ne olacak. Çok hassas bir teknoloji olmuş manuel takmak mantıklı geliyor şimdilik.

  • Oluru yok, patenti alınır öylece kalır.

  • sistem çalışırsa bence muhteşem olur...

  • "Şerefsizim benim aklıma gelmişti."

  • saçmalamışlar. çivili lastik diye bir şey var. Otomatik çivileri çıkan bir lastik olsaydı iyi tutardı.

  • çok pratik, kışı ağır geçiren yerler için pratik sök taktan kurtulunur. ama ayda 1-2 kere takmak zorunda kalınan yerler için çokda matah olmayabilir. ben şahsen cırt takıyorum çokda kolay. geçen yıl 2 kez lazım oldu zaten

  • Bu lastik ses yapar veya çukura düştün ki Türkiye de bu normal mekanizmaya dek geldi ezildi buzuldu ne olacak jant la birlikte mi değiştireceğiz lastiği

  • Teoride güzel de pratik de işlemsel olmaz fazla .

    Ve çok maliyetli olur.

    Jant lastik ve bakım maliyeti. Fazla olur.

    Zincir takmak hem ucuz hem daha pratik hala

  • Şekil hafızalı metal diyor...

  • E biz hakem dövmeye devam

  • Deli saçması

  • Müzmin muhalifler hemen duruşlarını sergilemiş...

  • güzel inovasyon

  • Büyüklerimiz " keep it simple " demiş.Bunlar fazla mecha anime izlemiş tayfa . Takmayın taktırmayın :D

  • Fikir güzel de ekstra donanım her zaman yeni problemler demektir. Videoda gösterildiği gibi ekstra elektronik giriyor işin içine. Ayrıca lastiğin 5 sene veya 50 bin km ömrü var. Bu lastiğin ucuz olacağını sanmam. 2 çift lastik parasını da geçecektir ülkemizde buna da oldukça eminim.

  • Mantığı beğendim. Lakin 5 adet demir ağır taşıtlarda kurtarmaz. Komple genleşip açılan sistem lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kasislerde lastik esniyor peki bu metal kısımlar yamulmadan nasıl esneyecek

  • Bunu yapan araba üreticisi bu tarz bir şeyin oluru olsaydı muhtemelen tecrübesi olan köklü lastik firmaları bunu hayata gecirirlerdi araba tekerleklerinin gelişimi belli 1900 başlarından beri bir kaç değişiklik haricinde aynı , arabalar nekadar gelişirse gelişsin fark eden bir şey olmuyor aynı lastik

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.