Şimdi Ara

samsung 55ju7000 1 TB diskteki medyayı oynatamıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
902
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. 55ju7000'i aldım ve tek söyleyebileceğim şey "ALMAYIN". Çünkü;

    -Servisi montaja geldi, usbden kanal listesi atıp gitti.
    -Servisten sonra diskleri takıp film seyretmeyi denedim sürekli hata verdi.
    -Film seyretmeyi denerken gereksiz kasılmalar yapıp birkaç kez restart attı.
    -Servisi aradım (henüz 10 dk. geçmesine rağmen) "yazılım güncelliyordur, düzelir" dediler, konuşurken kumanda kilitlendi, "pillerini çıkar tak, düzelir" dediler, gelip bakar mısınız dedim, "servis açtır" dediler. Yani sizin anlayacağınız servis imzayı aldıktan sonra kuş gibi özgür bir şekilde dükkanına dönüp sohbet edip tavla oynama derdinde. Bu arada servisin hizmet verdiği (?) yer Antalya.
    -Dedikleri gibi destek hattından servis açtırdım. Diskin büyüklüğü, farklı disk deneyip denenmediği gibi ya tutarsa sorularını sordular. Tüm disklerimi 40D7000 modeliyle sorunsuz kullandığımı, GPT gerektiren büyüklükte olmadıklarını ve NTFS formatlı olduklarını söyleyince sorun olabileceğine ikna oldular. Servisin benimle irtibat kuracağını, sorunun kullanıcı hatasından kaynaklanması veya tespit edilememesi halinde ücret alacağını söylediler.

    TV, one connect mini denilen bir kutuyla geliyor. Kutunun üzerinde 2 adet 5V1A USB 2.0 girişi, 4 adet HDMI girişi ve 1 adet optik çıkış mevcut. Bunun dışında TV üzerinde 1 adet USB 3.0 girişi ve diğer girişler var. Ayrıca kenarları kalın ve göze hoş gelen bir görüntüsü yok.

    Film oynatmama sorununun ne olduğunu anlamak için şunları yaptım;
    -Öncelikle elimdeki disk kutularından kaynaklanıp kaynaklanmadığını görmek için iki farklı disk kutusunu 1 TB diskle denedim, sonuç olumsuz.
    -Disk kutusu olmaksızın normal harici HDD (1 TB) denedim, sonuç olumsuz.
    -Flash bellek denedim (8gb), sonuç olumlu.
    -Disk kutusunda küçük disk denedim (160 gb), sonuç olumlu.
    -Aynı disk kutusunu doğrudan TV'de 160 gb diskle denedim, sonuç olumlu.
    -Aynı disk kutusunu doğrudan TV'de 1 TB diskle denedim, sonuç olumsuz.

    Anladığım kadarıyla one connect mini ve TV, USB 2.0 veya 3.0 farkı gözetmeksizin 1 TB disklerdeki medyayı (fotoğraf dahil) oynatmıyor. Muhtemelen servis geldiğinde kafası bu soruna basmayacak ve tüketiciyi salak sorumlarımla nasıl kanser ederim modunda zorlayıp gidecekler.

    160 gb - 1 TB arası büyüklükte diskim olmadığı için bu çöpün üst sınırını bilemiyorum. Çöp deyişimin sebebi, 40D7000'in yaptığı şeyi 2015 yılında TIZEN model olarak yapamamasındandır. Muhtemelen Samsung'un bir süre çözemeyeceği ve tüketiciyi kanser edip TV'yi de geri almaktan imtina edeceği bir süreç bugün itibariyle başladı. Bu sorun çözülene kadar almanızı tavsiye etmiyorum.







  • Üstad bende 2 tane 1TB'lık usb var ikisindede zehir gibi açıyor bütün filmleri.3d sbs'ler var yüksek gb'lı onları filen hiç sorunsuz oynatıyor.
  • 1TB diski formatlayıp öyle deneyin olmazsa fat32 şeklinde formatlayıp deneyin. Başka bir marka 1TB disk deneme şansınız varsa onu da deneyin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1206 yazılımla geldi, 1214'e güncelledi ancak bendeki büyük diskteki filmleri okumuyor. kendince açmaya çalışıyor ancak hata verip sonrakine atlıyor. can sıkıcı olan durum bunu servise anlatmak. bugün gördüğüm kadarıyla, imzayı alan huzurlu mutlu, atan düşünsün modunda herifler. gelip bir tutanak düzenlese ben de bugünden kargoya verip gönderebilirdim. telefonla açtırdığım servis pazartesi kontrole gelecekmiş.
  • drowen kullanıcısına yanıt
    Elimde toplam 4 tane SATA HDD (1-3 gb arası), 2 farklı disk kutusu ve 1 tane harici harddisk var. Disk kutularından sadece 160 gb'lık diskteki filmlerle flash bellektekileri oynattı. Fat32'yle oynatacaksa hiç oynatmasın zaten. 12 gb'lık HSBS, 32 gb'lık DTS Full SBS'leri izleyemeyeceksem TV'nin ve ses sisteminin ne anlamı kalır ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eugene

    1206 yazılımla geldi, 1214'e güncelledi ancak bendeki büyük diskteki filmleri okumuyor. kendince açmaya çalışıyor ancak hata verip sonrakine atlıyor. can sıkıcı olan durum bunu servise anlatmak. bugün gördüğüm kadarıyla, imzayı alan huzurlu mutlu, atan düşünsün modunda herifler. gelip bir tutanak düzenlese ben de bugünden kargoya verip gönderebilirdim. telefonla açtırdığım servis pazartesi kontrole gelecekmiş.

    One connect'te sorun olabilir üstad.
  • Televizyonda one connect mini dışında usb 3.0 girişi var. Doğrudan TV'ye bağladığımda yine ayısını yapıyor. 8 gb flas bellek OK, 160 GB hdd ok, 1 TB, 1,5 TB, 2 TB sorunlu. Bu konuda sizce ürün iadeye mi girer tamire mi?
  • 4 tb ve 2 tb disk ile sorunsuz film izleyebiliyorum. filmlerin boyutlari 100 gb ile 30 gb arası. sıkıntısız ileri geri sarma vs kolayca yapabiliyorum. o yüzden size geçmiş olsun. tv'deki sorunu hemen genellemeseydiniz, "tv'yi almayın, çöp" vs demeden önce bir sorsaydınız keşke. heyecanınızı anlıyorum ama sorunun bariz sizde olduğu belli. sıkıntı tv'de ya da sizin disklerde olabilir. tv'nin fişini çekip tekrar deneyin. "anlık açık" diye bir ayarı var o yüzden bazen hataları böyle giderebiliyor(rami temizleyerek). o ayarı kapatırsanız sıkıntı olmaz ama 3-5 saniye menülerin yüklenmesini beklersiniz.
  • Bahsettiğiniz, televizyonun antivirus özelliği. Onu kapatıp denedim ancak yine çözüm olmadı.

    "Servisin sorumluğundan kurtulması için" yaptığı tek kontrol, taşıma sırasında kolinin delinen kısımlarının fotoğrafını çekmekti.

    -Yaklaşık 5 dakika boyunca koli fotoğrafı çekip, televizyonun "sadece televizyon olarak kanal listesini gösterip göstermemesini" 3 dakikada kontrol edip, diğer fonksiyonlarını servis kontrol noktasına eklememeleri,

    -2015 yılında satılan televizyonun sahibi markanın her türlü kalite kontrol standardından geçmiş olmasına rağmen böylesine kritik bir hatayla televizyon satıyor olması,

    akla iki şey getirir, ya ard niyetle bozuk malı piyasaya sürüyorsunuz ya da servis ve kalite kontrol birimleriniz kurumsallığınızdan zerre nasibini almamış. Bu durum zaten fiziksel çıktının kalitesi dışında marka değerini belirleyen diğer hususlara gereken önemi göstermediğiniz anlamına gelir ki, çöp kelimesini haklı çıkarır. Görüşüm değişmedi, böyle bir hatanın tek tüketicinin başına geliyor olması, başka kimsenin başına gelmeyeceği anlamına gelmez. En azından servis kontrolünde böyle bir hatanın olabileceğinin bilinmesini isterim. Adamların tek derdi forma imza alıp servis mahallini koşar adım terketmek.




  • az önce evime gelen servisle işyerimden görüştüm ve adamlar cihaza çöp demekte ısrarlı. söylediklerini aynen aktarıyorum;

    - diski fat32 ye çevirmeniz gerek
    hayır, ntfs olan 169 gb lık disk içeriğini oynatıyor.

    - bazı cihazlara bu tür kısıtlamalar getirebiliyorlar.
    - aynı diskleri sırasıyla üç ve dört yılık teknolojiye sahip samsung tvlerde kullandım, 2015 model tizen işletim sistemli bir tv nin 1 tb diski desteklemediğini iddia edemezsiniz. Forumlarda 1 tb üstünde diskle medya izleyen kullanıcılar var.

    - forumlarda her yazılana inanmayın. Abicim ben bu TV'yi videoya çekip genel merkeze gönderirim, kararı onlar verir. Bazı televizyonlarda kısıtlama getiriyorlar.
    - senin evdeki tv 1 tb desteklemese bunu nasıl makul görürsün? Videoya mı çekiyorsun, tv yi mi götürüyorsun, ne yaparsan yap..

    Son gelişmeler bunlar. Yukarıda yazdığım gibi kanser edici süreç başladı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • eugene E kullanıcısına yanıt
    antivirus ozelligi degil. tv'yi 5 aydir kullaniyorum her ayarini biliyorum bana ogretmeye calismayin lutfen. sorunun yazılımsal olduğu belli. benim dediklerimi uygularsanız çözebilirsiniz

    1- "instant on" ya da eko menusunun altinda "anlik acik" diye geciyor, tv'ye uzagim suan bakamadim. o ayari kapatip deneyin. (ya da fişi çekip 1 dk bekleyin, öyle deneyin)
    2- bahsettiğiniz disklerde gizli dosyalar vardır. eski smart tv ya da başka bi media player ile kullanıldıysa daha önce kendi ufak data dosyalarını atarlar, bunların hepsini silin. .device_info_34744.. tarzında dosyalar. (silmeden önce onları yedek alırsanız iyi olur) sildikten sonra tekrar takıp deneyin.
    3- güncellemeyi tv internetinden değil de usb ile yapın. tv'den yaparken kesilme oluyor 2 gb güncelleme dosyasını indirirken, bazen kurulumu sıkıntılı yapabiliyor. açılma kapanma o yüzden olmuştur güncelleme esnasında. usb üzerinden 2 dakika sürüyor kesintisiz.
    4-bunların dışında hala çözüm gelmiyorsa yeni güncellemeyi bekleyin, usb'ye atın tv'yi öyle güncelleyin. hala düzelmediyse geçmiş olsun. siz hariç tüm kullanıcılar 3-5 tb disk okutabiliyor şuan. elektronik şans işi, sizinki ayıplı çıktıysa tv'nin genel olarak kötü ya da çöp olduğu anlamı taşımaz. ilk defa elektronik cihaz alıyor gibi davranmışsınız o yüzden söylüyorum.


    servis konusunda malesef hepsi işe yaramaz. kutudan çıkarıp tv'yi emanet etmekten başka sıfır yetkinlikleri var. o konuda haklısınız. hangi servis kaliteli o da tartışma konusu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr Bishop -- 31 Ağustos 2015; 18:53:34 >




  • Al birini vur otekini lg de boyle teknik bilgileri 0 olduğu icin herseye normal diyorlar :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dr Bishop D kullanıcısına yanıt
    Size öğretmeye çalışmıyorum ve ilk defa cihaz almış gibi bir halim yok. Bugün ben işyerindeyken servis gelip cihazı aldı ve gitti. Servisle yaptığımız görüşmelerin de özeti belli. Israrla televizyonunuzu savunmanızı anlayabiliyorum. O kadar para verdiğiniz ve izlemekten keyif aldığınız cihaz hakkında birilerinin kalkıp çöp demesi sizi rahatsız etmiş olabilir. Başınıza bu tür bir sıkıntı gelmediği de belli. Bence en hatalı cümleniz "elektronik şans işi". İşte bunu kabul etmiyorum. 4000 liraya yakın para verdiğim bir cihazın hatalı çıkmasına (hem de olabilecek en temel konuda hatalı çıkmasına) ve servisin buna bir kılıf aramasına şans işi diyemezsiniz. Markayı marka yapan işini şansa bırakmamasıdır. Ben de yıllardır her türlü media server da dahil olmak üzere sürekli smart tv ve bilgisayarım arasında kablolu ve kablosuz her türlü bağlantıyı (4'lü portlarda da sıkıntı yaşamadan) kuran, 40d7000 modelini samygo ile update yapan ve nimetlerinden faydalanan, iyi kötü menülerde okuduğunu anlayabilen biriyim. Asıl siz standart "kapat aç", "yazılım güncelle, olmazsa yeni güncellemeyi bekle" şeklinde çözümler dışına çıkmalısınız.

    Bu arada bu akşam farkettiğim şey, okumadığı disklerimin sıkıştırılmış disk olması. Okuduğu disk olan 160 gb'lık ise eski bir oyun diski olduğu için sıkıştırılmamıştı. Çok eski bir windows uygulaması olan disk içeriğinin sıkıştırılması sizce bu televizyonda sorun çıkartmış olabilir mi?

    Okuduğunu söylediğiniz diskleriniz sıkıştırılmış disk mi?
    Ayrıca 4 tb diski GPT bölümlemesi yaptıktan sonra mı okuyor yoksa MBR yapıp 2,2 TB'lık kısmını mı kullanıyorsunuz? Şayet 4 GB GPT partisyonunu destekliyorsa güzel bir gelişme olmuş.




  • eugene E kullanıcısına yanıt
    sorunun zaten dün yazılımsal, disklerde olduğunu söylemiştim. siz de son anda farketmişsiniz.bölümlenmemiş diskleri okuyor cihaz, bölümlü diski hiç okutmadım. ya bundan olabilir ya da o bahsettiğim gizli data dosyalarında olabilir. "aç kapa" işi tv'nin gizli özelliğini pasifize ettiğinden 3 kere anlattım artık detay vermiyeceğim boşuna anlamıyorsunuz. neyse söylenecek bir laf kalmamış tv iade edildiyse geçmiş olsun. tv'yi savunmuyorum ben, başınıza bişey gelmiş hemen başlık açıp çöp möp diye karalama yapmanız zaten hoş değil. sizin demenizle zaten marka kötülenmiyor. forumda en az 80-100 net sayıda bunu alan var kimse sorundan bahstmedi, o yüzden genellemeniz yanlış diyorum ısrar etmeyin bence.
  • bölümlenmiş veya bölümlenmemiş yazmadım, sıkıştırılmış disk yazdım. hani xp'de sıkıştırınca diskin kendisi ve içerik isimleri, win 7'de sıkıştırınca diskin içindeki klasör ve dosya isimleri mavi renk olur ya..işte o diskten bahsediyorum. zaten disklerim bölünmüş disk değil. ayrıca 4 tblık ve 55ju7000 tarafından okunan diskinizin gpt olup olmadığını merak ediyorum. bir de şayet mavi renkli isimleri olan sıkıştırılmış dosyadan kaynaklı bir sorun yaşanıyorsa ve bu diskleri 4 yıllık 3 serisi samsung lcd ve 3 yıllık d serisi led televizyonum sorunsuz okuyorsa söyleyecek başka söz bulamıyorum ve başlık açmakta haklı olduğumu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.