Şimdi Ara

samsung d7000 ile d8000 arasında ne fark var? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
16.980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    Sayın Mastenc ,

    Şu an için tvniz varsa beklemek en doğrusu. Ocak 13-15 arasında CES denilen teknoloji fuarında 2012 model tvler çıkar. En azından bunları görmek ve duruma göre iyice ucuzlayan 2011 model bir tvyi almak veya 2012 model tvyi beklemek daha doğru hareket olacaktır.

    değerli bilgiler için teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mastenc

    @ender123 cevabınız için teşekkür ederim, kafam çok karıştı gerçekten ve o yüzden şuan 52'' Lcd Samsung'um ile bir müddet daha idare etmeye karar verdim..

    @merlinsonnak Sony'e tv lerin panelini sevmiyorum ve tabiki pahalı o yüzden pek bakmıyorum, yanlız nasıl olsa 3D olayı işime yaramıyor diye 4500 liraya KDL-60EX700'i almayı düşünmedim değil..

    evet sony panelleri çoğu kullanıcının gözüne pekte hoş gelmiyor. ama sadece görselliğide düşünmeyin.
    ok. bir markaya karar verdiniz aldınız kullanıyorsunuz.. satış sonrası teknik destek / servis desteğinide düşünün bence. sony servis konusunda gerçekten çok iyi yaşadım ve biliyorum.
    tv alırken servislere de dikkat edin.
    bunun dışında Sony gibi Samsung teknolojisi gerçekten çok iyi...

    hangi modele karar verdin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edi1907

    Tv tarihi boyunca siyah çerçeve harici televizyonlar hic tutulmamistir. Philips ile başlayan bu çağ, zaten talep olmamasından dolayı cok azalmistir. Çünkü gözü en yormayan renk siyahtir. Enine yapilan film daraltmalarinda da mutlaka siyah renk kullanılır; hic gri ile daraltma gördünüz mü siz? Hatta demem o ki; mağazada gördüğünüz Tv'lerde kullanılan dinamik modunu evimdeki TV'de sadece ilk gün kullanabildim. Çünkü gözü neredeyse yakıyor, o canlı renkler inanılmaz rahatsız ediyor. D8000 görünüş olarak güzel, yalniz ne yazık ki kullanım acısından aynı rahatlığı sağlamıyor. Tabiki bu benim görüşüm

    slm
    bu konuda çok haklısın aynen katılıyorum.
    parlak ekranlar zamanla gözde ağrılar dahi yapacaktır ve tv karşında pencere ışık vb. şeyler var ise ekran içinde yansıma yapacaktır. bazı markalar mat ekran kullanıyor ilk zamanlarda Philips idi . Şimdi ise bu teknolojisi Sony kullanıyor. Tamamen mat ekran ve ekran da yansımaya neden olacak ışık vb. şeyleri ekran içinde bulanıklaştırıyor.

    Bu da tabi ki ekrana odaklanmanızı sağlayacaktır, tv alırken kasanın siyah olmasınında faydası var çerçeve siyah olursa eğer görüntüye odaklanma o kadar artar..




  • @ender123 verdiğiniz bilgiler için gerçekten çok teşekkürler, tavsiyenize uyup beklemeye karar verdim.. Almaya karar verdiğimde tekrar size danışıcam tabi rahatsız etmez isem..

    @merlinsonnak haklısınız herşeye dikkat etmek gerekiyor ama söylediğim gibi panel yani TV nin görselliği de benim için önemli ben evimde herşeyin şık görünmesini istiyorum ve aslında o yüzden Samsung Tv düşünüyorum öncelikle, Samsung Tv ler hem görsellik hemde özellik olarak gerçekten başarılı.. Nasıl olsa şuan 52'' Samsung Lcd Tv'im var, onunla idare edicem 1-2 ay daha, @ender123'in söylediği CES Teknoloji fuarını beklemek en doğrusu..
  • d 8000 de kontrast 25 000 000
    d 7000 de kontrast 15 000 000

    d 8000 de metakli çerçeve var bir de ışıklı samsung yazısı

    d 7000 de micro dimming var d8000 de aynı çünkü micro dimming plus sadece amerika için var avrupa da üretilen versiyonlar yok direk samsung u aradım be öğrendim.

    cmr ikisi de 800 hz amreikada 960 cmr - 720 cmr ama avrupada fark yok

    birde d 8000 de dahili hafıza izlediğini bunu otamatik kaydedebiliyon d 7000 de yok

    40 inç için bu kadar farka en fazla 200 lira fark verilir bence daha fazlası çok
  • Arkadaşlar,

    2 konuda düzeltme yapmam gerekiyor. Birincisi CES denilen fuar 10-13 Ocak arası. Resmi sitesi :

    www.cesweb.org

    İkincisi ise D7000 ve D8000 ile verilen metal kumandalar artık her tvde çıkmayabilir. Aldığınız yere sormanızda fayda var. Belki sadece bir döneme mahsus olarak metal kumanda verilmiş olabilir.

    Yakın tarihte tv alan bir arkadaşımız kendisine plastik kumanda denk geldiğini yazdı. Araştırmanızda fayda var. Firma satış elemanları bazen yanıltıcı bilgi verebilir. Birkaç yerden doğrulatmaya çalışın.

    Gözlükler ise halan 3050 model olarak geliyor. Yeni tv aldım içinden 3100 model gözlük çıktı diyen olmuyor. Bu konuyu da doğrulatın.

    Tv ile 2 gözlük hediye kelimesine dikkat edin. Tvnin kutusundan çıkan gözlükleri hediye gibi gösterebiliyorlar. Normalde tv kutusundan çıkan 2 adet 3050 ya da 3100 gözlük + 2 adet şarjlı 3300 model gözlük olarak kampanya dönemlerinde defalarca satıldı. Kelime oyunlarına dikkat etmenizde fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    Arkadaşlar,

    2 konuda düzeltme yapmam gerekiyor. Birincisi CES denilen fuar 10-13 Ocak arası. Resmi sitesi :

    www.cesweb.org



    Yakın tarihte tv alan bir arkadaşımız kendisine plastik kumanda denk geldiğini yazdı. Araştırmanızda fayda var. Firma satış elemanları bazen yanıltıcı bilgi verebilir. Birkaç yerden doğrulatmaya çalışın.

    Gözlükler ise halan 3050 model olarak geliyor. Yeni tv aldım içinden 3100 model gözlük çıktı diyen olmuyor. Bu konuyu da doğrulatın.

    Tv ile 2 gözlük hediye kelimesine dikkat edin. Tvnin kutusundan çıkan gözlükleri hediye gibi gösterebiliyorlar. Normalde tv kutusundan çıkan 2 adet 3050 ya da 3100 gözlük + 2 adet şarjlı 3300 model gözlük olarak kampanya dönemlerinde defalarca satıldı. Kelime oyunlarına dikkat etmenizde fayda var.

    Firma satış elemanları bazen yanıltıcı bilgi verebilir. Birkaç yerden doğrulatmaya çalışın.
    Bazen değil her zaman yanıltıcı bilgiler veriyorlar. Özellikle Teknosa, bilgiden çok papağan eğitimi almışlar, hep aynı kelimeleri tekrarlıyorlar..

    Gözlük olayı indirim günleri çerçevesinde satıcının elinde eşantiyon olarak kalıyor ve mağaza için fazladan bir kazanç oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arokh -- 3 Ocak 2012; 12:05:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    Arkadaşlar,

    2 konuda düzeltme yapmam gerekiyor. Birincisi CES denilen fuar 10-13 Ocak arası. Resmi sitesi :

    www.cesweb.org

    İkincisi ise D7000 ve D8000 ile verilen metal kumandalar artık her tvde çıkmayabilir. Aldığınız yere sormanızda fayda var. Belki sadece bir döneme mahsus olarak metal kumanda verilmiş olabilir.

    Yakın tarihte tv alan bir arkadaşımız kendisine plastik kumanda denk geldiğini yazdı. Araştırmanızda fayda var. Firma satış elemanları bazen yanıltıcı bilgi verebilir. Birkaç yerden doğrulatmaya çalışın.

    Gözlükler ise halan 3050 model olarak geliyor. Yeni tv aldım içinden 3100 model gözlük çıktı diyen olmuyor. Bu konuyu da doğrulatın.

    Tv ile 2 gözlük hediye kelimesine dikkat edin. Tvnin kutusundan çıkan gözlükleri hediye gibi gösterebiliyorlar. Normalde tv kutusundan çıkan 2 adet 3050 ya da 3100 gözlük + 2 adet şarjlı 3300 model gözlük olarak kampanya dönemlerinde defalarca satıldı. Kelime oyunlarına dikkat etmenizde fayda var.

    Merhaba,

    O kişi bendim. 15 Aralık'da 40D7000 model cihazı Vatan Bilgisayar Ankara Söğütözü'nden aldım, 22 Aralık'da Destek Bilişim kurmaya geldi;

    1. Kutudan, buradaki,  samsung d7000 ile d8000 arasında ne fark var? TM-1180 kodlu siyah plastik kumanda çıktı,

    2. Kurudan, buradaki,  samsung d7000 ile d8000 arasında ne fark var? SSG-3050 kodlu 2 adet gözlük çıktı. Bana gelen kutu üzerinde, Samsung tarafından konulan, "2 adet gözlük hediyeli" ibaresi vardı.

    3. Gelen panel, Temmuz 2011 Slovakya üretimi olan, yandaki fotoğraftaki gibi H-301 nolu panel idi.  samsung d7000 ile d8000 arasında ne fark var?

    4. Gelen ayak üzerindeki üretim tarihi ise 30.11.2011 idi.


    Satın alırken, D7000'in kendi envanterlerine en erken 04.01.2012 tarihinde gireceğini söylemelerine, ve diğer hiçbir Vatan mağazasının stoklarında bu ürün gözükmemesine rağmen, satın aldıktan 7 gün sonra cihaz eve geldi, kurulum sırasında ölü piksel, bulutlanma ve ışık sızması şikayeti ile cihazı geri iade ettim.

    Kumanda pilleri buradaki  samsung d7000 ile d8000 arasında ne fark var? "Rocket" Marka temiz piller olmasına ve televizyon üzerinde ekranın bezle temizlenmiş olduğuna dair bir işaret görmeme rağmen, geldiğim noktada tahmin ettiğim şey, bu cihazın bana gelmeden önce servise iade edilen ve bu yüzden Vatan stoklarında gözükmeyen; ayakları ayrı, kendisi ayrı ve kumanda seti ayrı şekilde birleştirilip, servis tarafından, serviste paketlenmiş olan bir tv olduğudur.

    Alacak arkadaşlara "aman dikkat" diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisg -- 3 Ocak 2012; 16:02:35 >




  • Sayın Barisg,

    Böylece hem konunun gerçek muhatabı olarak cevap vermiş oldunuz hem de sorunlu tvler ne yapılıyor sorusuna açıklık getirmiş ve çok önemli bir uyarı yapmış oldunuz.

    Bir uyarı da ben yapayım başka başlıklarda parça parça yazdım ama eksik kalmasın. Sorunlu tvler iade olunca ne oluyor sorusunu soran arkadaşlara bir şekilde değerlendirilir demiştim. Sizin başınıza gelen durum nasıl olduğunu göstermiş oldu. Siz sonuşta forumu takip ederek bilinçlenmişsiniz ama 50 yaş üzeri Ahmet Amca veya Ayşe Teyze bunu nasıl farkedecekti.

    Eğer tvde servis kurulumunda bir sorun çıkarsa ve iade olursa tv 15-30 dakika çalışacaktır. Bu ise çalışma saatinde hala 0 (sıfır) saat olarak görünecektir. Fabrika ayarlarına dön denilince zaten tv çalışma saati sıfırlanır. Otomobil kilometre saati gibi değildir. Tv 15 dakika da daha önce açıldığına dair çok fazla iz bırakmaz. Ekranı teşhir ürün gibi kirli olmaz En fazla dışında birkaç el izi olsa bile zaten tvyi kuracakları zaman yine oluşacaktır. Bu izler bezle silinince belli olmaz , sadece tvnin ekranı bezle silinirse "silme izi" oluşur.

    Kısacası tv seçme , alma ve kullanmanın her aşamasında son derece dikkatli olun , malesef bu piyasada her türlü numara çevriliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisg



    Kumanda pilleri buradaki  samsung d7000 ile d8000 arasında ne fark var? "Rocket" Marka temiz piller olmasına ve televizyon üzerinde ekranın bezle temizlenmiş olduğuna dair bir işaret görmeme rağmen, geldiğim noktada tahmin ettiğim şey, bu cihazın bana gelmeden önce servise iade edilen ve bu yüzden Vatan stoklarında gözükmeyen; ayakları ayrı, kendisi ayrı ve kumanda seti ayrı şekilde birleştirilip, servis tarafından, serviste paketlenmiş olan bir tv olduğudur.

    Alacak arkadaşlara "aman dikkat" diyorum.



    Geçmiş olsun. Bu tür cihazları almak biraz piyango gibi bir şey.. İade edilen bir ürünün çekilişde hangi müşteriye kaktırılacağı
    kara talih konusu.

    Hiç bir firma iade edilen malı çöpe atmaz, distribütöre göndermez,gönderse bile distribütör firma "Bu kusurludur
    sökelim hiç olmazsa içinde ki elverişli bileşenleri kullanırız" diye bir zihniyet gütmez... Ya da dünyanın öteki ucunda ki Kore denilen
    ülkede ki firmaya ulaştırmaz... Bu ülkenin sınırları içine giren her panel tv mutlaka envanterden çıktığı an kasaya nakit olarak döner..
    Bizim mantığımızda yer edinmiş "satıştan iade" kuralı bu alemde işlemiyor.. Özellikle son yıllarda ticaretin kuralı çok acımasız işliyor.

    Senin, benim ya da başka birinin kusur bulup iade ettiği bir panel başka birinin başını mutlaka yakacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    Sayın Barisg,

    Böylece hem konunun gerçek muhatabı olarak cevap vermiş oldunuz hem de sorunlu tvler ne yapılıyor sorusuna açıklık getirmiş ve çok önemli bir uyarı yapmış oldunuz.

    Bir uyarı da ben yapayım başka başlıklarda parça parça yazdım ama eksik kalmasın. Sorunlu tvler iade olunca ne oluyor sorusunu soran arkadaşlara bir şekilde değerlendirilir demiştim. Sizin başınıza gelen durum nasıl olduğunu göstermiş oldu. Siz sonuşta forumu takip ederek bilinçlenmişsiniz ama 50 yaş üzeri Ahmet Amca veya Ayşe Teyze bunu nasıl farkedecekti.

    Eğer tvde servis kurulumunda bir sorun çıkarsa ve iade olursa tv 15-30 dakika çalışacaktır. Bu ise çalışma saatinde hala 0 (sıfır) saat olarak görünecektir. Fabrika ayarlarına dön denilince zaten tv çalışma saati sıfırlanır. Otomobil kilometre saati gibi değildir. Tv 15 dakika da daha önce açıldığına dair çok fazla iz bırakmaz. Ekranı teşhir ürün gibi kirli olmaz En fazla dışında birkaç el izi olsa bile zaten tvyi kuracakları zaman yine oluşacaktır. Bu izler bezle silinince belli olmaz , sadece tvnin ekranı bezle silinirse "silme izi" oluşur.

    Kısacası tv seçme , alma ve kullanmanın her aşamasında son derece dikkatli olun , malesef bu piyasada her türlü numara çevriliyor.

    Sayın ender123,

    Açıkcası sizin yaptığınız bilgilendirmelerden öğrendim bu konuların çoğunu ve bunun için size teşekkür ederim.

    Gerçekten çok faydalı bilgiler veriyorsunuz foruma ve tüm takipçilere. Lütfen bizleri bilgilendirmeye devam edin. Servis'in ve satıcı'nın ne tür dolaplar çevirdiğini, ürünü kurarken, kullanırken, bakım yaparken nelere nasıl dikkat etmemiz gerektiğini sizden öğreniyoruz. Hem teknik, hem idari bilginiz gerçekten çok üst seviyede.

    İmlaya olan dikkatiniz ve özeniniz sayesinde yazdıklarınız, anlatmak, aktarmak istedikleriniz biz okuyucular tarafından kolayca özümseniyor. Çok teşekkürler.

    Benim başıma gelen olan sanırım bir çok müşterinin başına geliyor ki, hem Samsung Türkiye, hem satıcı Vatan, hem de servis Destek Bilişim aymaz, umursamaz şekilde bu işi bu şekilde yapmaya devam ediyor.

    Ben, iş yapış tarzlarını değiştireceklerini sanmıyorum. Zira sesini çıkartabilen, hakkını arayabilen çok az insan var Türkiye'de. Ben eldeki bilgileri birleştirip kendimce bir sonuç çıkardım ama ne kadar doğrudur bilmem.

    Bana servis tarafından "iade edilen tv'lerin preslendiği, çöpe atıldığı" şeklinde söylenen ifade doğru ise, iade tv'lerin birleştirilip bu şekilde haksız kazanca dönüştürülmesi ihtimali kuvvetli olabilir. Bunu nasıl muhasebeleştireceklerini de bulmuş olabilirler.

    Bana gelen parçaların tek yerden çıkmış olması, fabrikada paketlenmiş olması ihtimali düşük gibi. Bu da bu cihaz Teknosa'da 3699 TL iken nasıl olup da Vatan'dan 2699'a aldığımı da açıklıyor sanırım. Vatan, "bizim Samsung ile özel anlaşmamız var" dese de "ABD çapındaki Best Buy, tüm Avrupa çapındaki MediaMarkt ile bu özel anlaşma yok da, Türkiye'deki büyük şehilerlerde sadece birer mağazası olan Vatan ile mi var?" sorusu kafama takılıyor.

    Velhasıl, dediğiniz gibi 50 yaşındaki teyzenin amca'nın durumu anlaması mümkün değil veya benzer şekilde teknik bilgi birikimi, teknik konulara ilgisi olmayan kişilerin de bunu takip etmesi, anlaması mümkün değil. Bu yüzden, bu tip kullanıcılara tavsiyem bu tip çok yüksek fiyatlı ürünlerden uzak durmalarıdır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: arokh

    Geçmiş olsun. Bu tür cihazları almak biraz piyango gibi bir şey.. İade edilen bir ürünün çekilişde hangi müşteriye kaktırılacağı
    kara talih konusu.

    Hiç bir firma iade edilen malı çöpe atmaz, distribütöre göndermez,gönderse bile distribütör firma "Bu kusurludur sökelim hiç olmazsa içinde ki elverişli bileşenleri kullanırız" diye bir zihniyet gütmez... Ya da dünyanın öteki ucunda ki Kore denilen ülkede ki firmaya ulaştırmaz... Bu ülkenin sınırları içine giren her panel tv mutlaka envanterden çıktığı an kasaya nakit olarak döner..

    Bizim mantığımızda yer edinmiş "satıştan iade" kuralı bu alemde işlemiyor.. Özellikle son yıllarda ticaretin kuralı çok acımasız işliyor.

    Senin, benim ya da başka birinin kusur bulup iade ettiği bir panel başka birinin başını mutlaka yakacaktır.



    Sayın arokh,

    Tespitlerinizden anladığım kadarı ile birleştirme, toplama, yeni kumanda, ayak veya parça ile güncelleme gibi işler olmaz diyorsunuz. Haklı olabilirsiniz, ben de yanılıyor olabilirim.

    Ancak su götürmez tek gerçek var, o da tüketiciyi koruma yasasının Türkiye'de gerçekte bir hükmü olmadığı. Satıcının bu gerçeği bilerek, malı kakalamak için gereken her türlü alavere dalavereyi, işin inceliğini iyi biliyor olması da cabası.

    Almanya'da, ABD'de sorgusuz sualsiz değişim yapılabilirken, devlet her türlü satıcıyı bu şekilde şartlandırıp, vergiyi düşük tutarak Türkiye'de yapılandan çok daha ucuza ürün satma imkanı yaratabilirken, bizde bu süreçlerin işlememesi ve işin içine Türk insanının şark kurnazlığının da girmesi biz müşterilerin sürekli bir başağrısı sendromunda kalmamıza, zar zor kazandığımız parayı düzgün şekilde harcayamama gerçeği nedeni ile mutsuz şekilde yaşamamıza neden oluyor.

    Sonuçta, piyasa kendi varlığını, varlık sebebini yavaş yavaş öldürüyor. Sürdürülebilir olmayan ve her türlü sektörde hortlayan bu psikoz halindeki şark kurnazlığı yapısı malesef bizim içimizde bizimle birlikte yaşıyor ve sanırım tedavisi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisg -- 3 Ocak 2012; 22:06:04 >




  • Arkadaşlar ,

    Tvleri alma aşamasına geldiğinizde önce donanımhaber gibi teknoloji forumlarını takip ediyorsunuz. Burada elde ettiğiniz bilgiler doğrultusunda tv tercihinde bulunuyorsunuz. Tabi ki teknik bilgiden sonra ikinci elde edilen bilgi tvnin ne zaman , nereden , nasıl alınacağı hakkında oluyor. Kampanya adı altında aslında her haftasonu , her ayın ortası ve sonunda çeşitli firmalar tarafından satış dönemleri oluyor. Biraz fiyat indirimi veya taksit avantajı oluyor. Bu dönemlerde firmalar binlerce tv satıyorlar.

    Şimdi sadece örnek olsun diye şöyle düşünelim. A teknomarket kampanyada 5000 adet tv satmış olsun. Bunlar zaten belli başlı birkaç marka ve model üzerindendir. Tüm marka ve modelleri kapmamaktan ziyade birkaç marka-model üzerinde yoğunlaşıyor. Eğer bu tvlerden yüzde 5'i sorunlu olsa (ki bu rakam takdir edersiniz ki az bir rakamdır) sonra iade olacak ve tekrar satılmaya çalışıldığında bazı arkadaşlarımız sürekli sorunlu tvye denk geleceklerdir.

    Siz zaten bilinçli olduğunuz için diğer tvyi iade ettiniz tabiki size elde kalmışlardan değişim yapılırsa yine başka sorunlu tv ile karşı karşıya kalırsınız. Aynı çerez tabağında iyileri ve irileri yendikten sonra kalanlar ve kabuklar gibi sürekli sorun yaşayabilirsiniz.

    Avrupa Birliğine giriş çerçevesinde uyum yasaları hazırlanıyor. Tüketici Hakları düzenlemeleri de bu yüzden çok sevindirici ama yetkililer kanun yaparken biraz da piyasa kurtlarına sormalılar. Bu sektör de ne gibi oyular dönüyor diye. Kafası sadece şeytanlığa , hileye , düzenbazlığa çalışan o kadar çok insan varken devlet ve devleti yönetenlerin de çok dikkatli ve uyanık olması gerekiyor. Tam anlamıyla uygulanmayan veya her seferinde arkasından dolaşılan , sürekli açık kapısı ve uzun süren hak arama süreci olan kanunlar yapılınca çok da etkili olmuyor.

    Tüketici kanunundan bile tüketici madur oluyor. Toplum olarak hak arama geleneğimiz yok , daha ziyade işlerimizi karşılıklı güven üzerine kuruyoruz. Sorun yaşadığımız firma olursa , yani bize bir şekilde "yamuk yaparsa" o zaman o firmayı defterden siliyoruz. Malesef ki mahallemizdeki beyaz eşya satıcıları , teknoloji marketleri ile fiyat açıksından rekabet edemiyorlar. Teknoloji marketleri ise sermaye açsısından daha güçlü oldukları halde , kurumsal yapılarını daha fazla müşteri memnuniyeti üzerinden kar elde etmekten yana kullanmıyorlar.

    Tüketici mahkemesi süreci de zaman alıyor. İşin en acı tarafı , siz haklı olduğunuz bir konuyu eğer ispatlayabilirseniz sadece o kadar para iadesi kazanabiliyorsunuz. Böyle bir durumda firmalara hiçbir şey yaptırılamaz. Eğer ki 1 tv için 1 tv bedeli zarar edeceklerse neden sizden mahkemeye gideceksiniz diye korksunlar... Kanun hazırlanırken tazminat bedeli de dahil edilseydi yani 1 tv bdelini size ödedikten sonra 1/3 tv bedeli kadar size tazminat, 1/3 tv bedeli Sanayi Bakanlığına ceza, 1/3 tv bedeli ise mahkemeyi boş yere işgal ettikeleri için adalet bakanalığına veya başka bir kanal üzerinden devlete, tüketici derkenlerine verseler o zaman korkabilirler.

    Elinizde sorunlu bir tv , cebinizden çıkmış 3-4 bin lira , yüzlerce liralık servis-müşteri hizmetleri-teknoloji market üçgeni arasında top gibi paslaşılırken verdiğiniz telefon parası, tv ücretini alana kadar yaşadığınız sıkıntı, aylarca tv yerine boş duvara bakma, eğer tv sizin tavsiyenizi le alındıysa o zaman ailenize karşı mahçubiyetiniz vs vs... Dertler bu şekilde devam ediyor. Karşı taraf ise ne yapıyor , eğer tenezzül ederse mahkeme bir yazı gönderiyor. Karşı tarafın rahatı hiç bozulmadığı sürece tabi ki kılını kıpırdatmaz.

    Değişim olacağı çok belli durumda bile tvyi serviste yasal sürenin soruna kadar bekletiyor. Lcd tvler veya plazmalar genelde tamir olmazlar. Tamir için geçecek süre çok uzundur bu yüzden arızalı parçaları değiştirilir. Bunun için 4 tane vida sökülür o kartın kabloları sökülür sonra yenisi takılır. Ekranı (paneli, doğru adı modüldür) arıza yaparsa değiştirmek hem teknoloji ister , hem de pahalı ve el oyalayıcıdır. Bu sebeple pek tercih edilmez. Tv sektöründe sadece resmi ithalatçılar değil paralel ithalatçılar da var, bunları da unutmamak lazım. Onlar için stokta yedek parça bulundurmak hep sıkıntılı durumdur.

    Barış arkadaşımızın başına geldiği gibi ekle kenetle ile set yapıp bir tvyi de yollayabiliyorlar. Firmaların istedikten sonra tekrar poşete koyup ağzını ısıtarak kapatıp açılmamış paket yapabilirler. Biz son kullanıcı olarak işi gücü bırakıp ne kadar dedektifliğe soyunabiliriz. Bir ara forumda iade olan tvler için seri numaralarını yazmaya çalışan arkadaşlar oldu ama hem forumun yapısı hem de başka sebeplerden olmadı. Sahte parayı delgeç ile delip bir daha kullanılmasın diye işaretlerler ama bizim benzer şekilde tvyi çizecek halimiz de yok. Bir blog sayfasında bu numaralar yazılsa onun da çaresi var. Firmalar için seri numarası yazmak için boş etiket bastırmak veya yurtdışından istemek kaç kuruş tutacaktır.

    Devlet yine yasada bir düzenleme yaptı ve eskiden 30 iş günü olan tamir süresini 20 işgününe indirdi ama yine su-i istimale müsait şekilde. Değişim bekleyen 1000 tane tv olsa 3.000 liradan 3 milyon , eski parayla 3 trilyon lira yapar. Bu kadar parayı kim kime karşılıksız olarak 1 ay bozunca faizsiz verir. Sizce de ne güzel iş değil mi?

    Umarım hepiniz gönlünüzce bir tv alır , içinize sinerek uzun süre ailenizle birlikte, arızasız sorunsuz keyifle izlersiniz.




  • 40D7000 model televizyon maceram, Vatan Bilgisayar Ankara Söğütözü mağazasından 10 Aralık 2011 tarihinde yaptığım satın almanın 30 günü dolmadan 1 gün önce, yani bugün, ürün iadesinin beklenmedik şekilde kabul edilmesi ile sona erdi.

    Mağaza, benim için başka bir yerden 40D7000 tv getirtmişti ama ben "envanterlerine başka tv geçene kadar bekleyeceğimi, benim için getirttikleri tv yine bulutlu, ölü pikselli çıkarsa iade edeceğimi" söyledim. Aradan 7 gün geçti, envanterlerine yeni tv girmedi. Girmediği gibi doğal olarak, beni arayan soran da olmadı. Üstüne Vatan, "bu hafta mağaza sayımımız var, haftasonuna kadar ürün gelmeyecek" deyince, 30 günlük iade süremin dolduğu bu akşam Vatan'a geri gitmek durumunda kaldım ve uzun süredir benim için getirdikleri ama satamadıkları 40D7000'i kutudan çıkartıp baktım. Özetle;

    1. Vatan'ın benim için başka mağazadan getirtmiş olduğunu söylediği 40D7000 kutusu yine açılmıştı,
    2. Bu seferki kutudan gri metalik kumanda çıktı,
    3. Panel H301, yani Temmuz 2011 üretimi paneldi,
    4. Panel ayağının üretim tarihi 30.11.2011 idi!!!
    5. Panel ıslak bir bez ile silinmişti, iz kalmıştı,
    6. Panelde ölü piksel yoktu ama kenarlarda yine bulutlanma vardı.


    Bu sefer her ne hikmetse ve nasılsa Vatan kendisi parayı iade etmeyi teklif etti!!! Para iadesi de en fazla 10 dk sürdü?!

    1 aydır yapmadığım telefon konuşması, yazmadığım dilekçe, ziyaret etmediğim site kalmadı. Defalarca minibüsle Vatan'a gittim geldim. Sonuçta, nasıl olduysa, para iadesi yaptılar. %25 indirimde 2699 TL'ye aldığım tv'yi iade ettim.

    Hemen karşıda Armada alışveriş merkezindeki Teknosa'ya gittim. Televizyon'un kampanyalı fiyatı 2999 TL. Panel H301. Nedense kimsede H303 veya H304 panel yok.

    Olursa bu akşam CES2012'de tanıtılacak ve Temmuz'da piyasaya girecek yeni seri tv'leri bekleyeceğim. Yeniden televizyon alana kadar aranızdan çekiliyor, sizlere başarılar diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisg -- 10 Ocak 2012; 8:25:33 >




  • hocam, bu panel ayağı, kablo, soket, uzaktan kumanda vs yan ürünleri, samsung muhtemelen fason ürettirip alıyordur. çünkü bunlar yüksek teknoloji işler değiş ve piyasada ya da çinde bu işi çok ucuza yapan firmalar var. demek istediğim, bunların üretim tarihinin farklı olması, ürünün toplama olması anlamına gelmeyebilir. TV yi dağıtıp baksak, muhtemeldir ki panel, mainboard, powerboard vs de farklı tarihlerde üretilmiş olabilir ve bence bu normaldir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agtr

    hocam, bu panel ayağı, kablo, soket, uzaktan kumanda vs yan ürünleri, samsung muhtemelen fason ürettirip alıyordur. çünkü bunlar yüksek teknoloji işler değiş ve piyasada ya da çinde bu işi çok ucuza yapan firmalar var. demek istediğim, bunların üretim tarihinin farklı olması, ürünün toplama olması anlamına gelmeyebilir. TV yi dağıtıp baksak, muhtemeldir ki panel, mainboard, powerboard vs de farklı tarihlerde üretilmiş olabilir ve bence bu normaldir

    Sayın agtr haklı olabilirsiniz.

    Mümkünse H301 panel sahipleri kendi cihazlarının ayakları altındaki ayak üretim tarihine bakıp yazabilirmi buraya? Biz de durumu anlamış oluruz.

    Benim temel çekincem şu;

    1. H301 Temmuz-Ağustos üretimi ise ayaklar nasıl 30 Kasım 2011 üretimi oluyor. Temmuz - Ağustos partisinde üretim fazlası mı var, üretilen mal satılmadı mı?

    2. Bu iki parça Slovakya'daki fabrika'damı kutulanıyor yoksa satış için dağıtıldığı ülkede mi?

    3. Elde 40D7000 yok. Vatan'a gidin yok, Teknosa'ya gidin yok. Diğerlerindeki tek tük cihaz ise elde kalmış olanlar. Kutup'un fiyatı çok pahalı olduğundan zaten kimse oradan almıyor. Herkes "yurtdışından sipariş verdik gelecek" diyor. Böyle ise neden Eylül-Ekim-Kasım-Aralık üretimi olan H303, H304 panel gelmiyor de H301 panel gelmeye devam ediyor?

    4. Yoksa yeni panel gelmiyor da, bunlar iade edilip sürekli dolaşan, servis tarafından ayağı, kumandası, gözlüğü değiştirilip yeni gibi satılan ürünler mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisg -- 10 Ocak 2012; 11:52:38 >




  • küçük bir ayrıntı olacak ama kıssadan hisse 2 temel fark var d 7000 ile d 8000 arasında d 7000 de ekran yenileme hızı 60 hz iken bu oran d8000 de 800hz,bunun dışında d 8000 de olupta de 7000 de olmayan bir özellikte pap özelliği pap nedir diye soran arkadaşlara ise şöyle izah edeyim pip özelliği rkranın küçük bir bölümünde genelde sağ alt köşede olur pap özelliği ise ekrana görüntüyü yarı yarıya oranla vermesini sağlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: techraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: 9700

    Bilen birisi aradaki net farkları yazabilir mi? 7000 satın almayı planlıyorum 8000 modelinde de gözüm var. Almaya değer bir fark var mı? Samsung'un sitesinde bile net bir bilgi yok. Hangi satıcıya sorsam net bir bilgi veremiyorlar. Hatta o kadar yaratıcı sallamalar yapanlar var ki ağzım açık dinliyorum onları.

    Çerçeve hariç fark yok.

    Koyduğunuz resmi kendiniz seçebiliyorsanız bizler de anlıyor ve görüyoruz demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sd950

    küçük bir ayrıntı olacak ama kıssadan hisse 2 temel fark var d 7000 ile d 8000 arasında d 7000 de ekran yenileme hızı 60 hz iken bu oran d8000 de 800hz,

    bu bilgi için bir kaynak gösterebilir misin?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.