Şimdi Ara

SAMSUNG'UN TÜKETİHCİ HAKLARINI KULLANDIRMAMASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • samsung markasının türkiye de satış yapması için devlete verdiği taahhütleri yerine getirmemesi olayı.

    özet geçiyorum.

    televizyon aldım. bozuldu. 6 ay içerisinde değiştirebilme hakkım olduğu halde samsung değişim hakkımı gasp ediyor.

    olay:
    20 haziran 2017 tarihinde media markt mağazasından aldığım televizyon 17 ağustos 2017 tarihinde bozuldu. servis çağırdım anakart değişecek dedi. ben de televizyon için tüketici hakkım olan değişimi istedim. samsung türkiye merkezindeki uzmanlar değişim kriterlerini taşımadığı için değişim talebime red vermişler. samsung'un şirket politikası gereği cihaz ilk ay içerisinde bozulursa samsung değiştiriyormuş. tüketiciyi koruma kanununda açık açık yazdığı üzere ilk altı ay içerisindeki tüketiciden kaynaklanmayan arızalar ürünü ayıplı kılar. ayıplı üründe tüketici para iadesi, değişim veya onarım seçeneklerinden bir tanesini tercih edebilir. samsung müşteri hizmetlerine olan onlarca telefonuma geri dönüş olmayınca ben de biraz ısrarcı oldum ve nihayet çözüm merkezi adındaki birimden arandım. durumu anlattıktan sonra çözümün olmadığını tüketici hakkımı kullanarak mahkemeye verebileceğimi söylediler.:) (3000 tl nin üzerindeki anlaşmazlıklara tüketici mahkemesi bakıyormuş.)

    bildiğim kadarıyla samsung türkiye'de satış yapabilmek için bu kanunlara uyacağını taahhüt ediyor. yani iki yıl garanti (bazı ülkelerde bir yıl mesela), tüketiciyi koruma hakkındaki kanuna riayet etmek gibi. ama benim durumumda bu kanunu hiçe sayıp kendi değişim kriterlerini ortaya sürüyor. işine gelmiyorsa mahkeme yolunu gösteriyor ki mahkeme ve bilirkişi masraflarının fazlalığı ve mahkeme süresinin uzunluğunu da size karşı bir sopa gibi kullanıyor. vatandaşlık ve tüketici olmaktan kaynaklanan haklarınızı gasp edip işine gelmiyorsa mahkemeye git diyor. gidelim gitmesine, gittik te ama buradaki hak gaspının bir cezası da yok. yani mahkeme sonunda hakim değişim hakkını kullandırmamışsın, türkiye cumhuriyetine karşı sorumluluğun olan tüketici haklarına uymamışsın televizyonu değiş veya parasını iade et; kurallara uymadığın için de devlete şu kadar ceza veya vatandaşa bu kadar tazminat ödeyeceksin demiyor. sonuç değişimine karar verildi şeklinde oluyor. hal böyle olunca samsung uzun yargı süresi ve hiçbir cezai müeyyide olmadığı için nasılsa değişeceğim gitsin biraz uğraşsın mahkemelerde tavrı takınarak tüketici hakkını gasp ediyor.

    gelişim:
    adliyeye gidip dava açtım. mahkeme kalemine çıkarak tahmini bi dava tarihi öğreneyim dedim, demez olaydım. tahmini tarihin mart veya nisan olabileceğini davanın da üç veya dört ay sürebileceğini söylediler. yarısı kadar sürse tahminden yaklaşık 5 ay yapıyor sonuçlanması.

    mahkeme için dilekçe yazdırmaya arzuhalciye gittim. tazminat istediğimi belirttim arzuhalci vazgeçirdi. çünkü istediğim tazminatın altında bir tazminat hak edersem samsung'a 1800 tl avukat parası ödemem gerekeceğini söyledi. yani 1000 tl lik tazminat istedim ve hakim 500 tl tazminat uygun görürse karşı tarafın avukat parasını üstlenmem gerekiyormuş. tabi yemedi. dava açabilmek için 180 tl harç parası yatırdım; gerekirse bilirkişi için 200/600 tl arasında bir tutar daha ödemem gerekecekmiş.

    amaç:
    aslında bu da işin özeti. en masum haliyle samsung'un yaptığı. her aşamayı tek tek anlatmak istemedim. kimsenin sinirini bozmak ve vaktini almak gibi bir niyetim yok. detaylarla kimseyi boğmak da istemiyorum. amacım buradan sesimi samsung'a ulaştırmak ta değil. öyle olsa mahkemeye vermeden buraya gelir olayı yazardım. amacım tamamen donanımhaber okuyucu ve yazarlarına ulaştırabilmek. ben telefonumu da samsung dan almıştım. yine aynı şey olmuş ama kafaya takmayıp elektronik cihaz şans işi diyerek olayın üzerine gitmemiştim. telefon sonradan 4 5 sefer daha arıza yapıp anakart, ekran, hoparlör ve mikrofon değiştikten sonra yenisiyle değiştirildi fakat telefonu aldıktan sonraki 7 ay içerisinde 4 ay kullanabildim. o da ağır aksak. geri kalan sürede tamamen servisteydi.

    sözün özü:
    tavsiyem şansınıza güveniyorsanız samsung marka bir cihaz alın. birçok tüketici ürününde rakiplerinin önünde ve kendi cihazları arasındaki uyum çok iyi. ama yanlışlıkla aldığınız ürünün başına bir iş gelirse o zaman çok uğraşırsınız. maalesef samsung marka bilinirliğini destekleyecek, tüketiciye güven verecek servis ve satış sonrası desteğe sahip değil.

    telefon macerasını da belki sonra anlatırım.

    varsa imla hataları için şimdiden özür dilerim.







  • Geçmiş olsun. Hakkınızı sonuna kadar arayın ve forumda da daha önce emsal kararlar var onlarıda dava dilekçesine ekleyin bu olayı sadece samsunga maletmeyelim zira lg sony vs tüm markalarda durum aynı maalesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam diğer markalardaki uygulamaları bilmediğim için birşey diyemiyorum. Sadece samsung'da bunu yaşadığım için samsung diye başlık açtım. Desteğiniz için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.