Şimdi Ara

Sanayide fahiş yağ değişim ücreti (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
99
Cevap
0
Favori
6.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Filtre ve tapa anahtarı ni aldım yağ evde var filtre takımını da alirsak inşallah bu bakımı kendim yapmayı planlıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devir okuyanın aç kalıp, ilkokul mezununun para kazandığı devir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende tamirciyim benzinli araçlarda yağ değişimi polen hava ve yağ filtreisini 100e yapıyorum ama kimi dizellerde mazot filtresi baya yoruyor ondan ötürü 150ye yapıyorum ama 250 tl cok para

  • xxbar10xx kullanıcısına yanıt

    Olay meslek lisesi imam hatip lisesi değil. Kimse ağır işte çalışmak istemiyor, herkes okuyup masabaşı iş peşinde, öyle olunca da üniversite mezunu işsizler ordusu ortaya çıkıyor.

  • cricet C kullanıcısına yanıt
    Olayın temel sebebi aslında o da değil.

    Yıllarca insanlar sanayide ezildi, kötü şartlarda üç kuruşa çalıştırıldı. Bu da kötü bir algı yarattı.

    Çocuklara baskı yapıldı okumazsan sanayide sürünürsün üç kuruşa diye. Sanayide çalışmak kötü bir iştir algısı yayıldı.

    Eskiden bir çırağın 1 haftada 50 liraya çalıştığını biliyorum, ciddi bir emek sömürüsü yapıldı bir zamanlar.

    Statü olarakta berbat, sanayide çalışanı doğru düzgün kimse adam yerine koymaz, kızlar bile burun kıvırır ciddiye almaz.

    Tüm bunları toplayınca bugün sanayide eleman sıkıntısı olması normal. Toplum olarak biz bitirdik sanayiyi. Bugün iş ilanlarına bakıyorum ciddi şekilde sanayiye eleman aranıyor motorcu kaportacı vs.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısınız fakat şöyle bir problem de var, bahsettiğiniz kötü şartlara sahip olmayan ortamlar sanıyorum yetkili servis veya kurumsal yerlerdir. Onlarında fiyatları sanayiden daha yüksek, sonuçta her şeyin bir bedeli var, eğer düzgün bir ortam, çalışanların daha iyi muamele gördüğü ortamlar istiyorsak o zaman biz tüketicilerin de her zaman ucuza kaçmaması gerekiyor.

  • cricet C kullanıcısına yanıt
    Olay iş ahlakında bitiyor.

    Bugün bankalarda gişelerde asgari ücrete çalışan beyaz yakalılar da eziliyor, üç harfli marketlerde çalışanda eziliyor,ilaç mümessilleride eziliyor kısacası herkes eziliyor, üzerlerinde kiminin tulum kiminin takım elbise olabilir hiç önemli değil. Patronlar ve onların aileleri hariç herkes bir yerlerde eziliyor özel sektörde.

    Servisleride az çok biliyorum, onlarında sanayiden farkı yok, yağ değişimine 2000 lira aldık diye oradaki ustaya 10 bin lira maaş vermiyorlar. Belki premium markalar verir onları bilmiyorum.

    Bugün sanayide evet çok kalfaya ve ustaya ihtiyaç var fakat dükkan sahipleri doğru düzgün ücret vermiyorlar. Herkesin de kendi dükkanını açacak imkanıda olmuyor.

    Kısacası matta etkisi almış başını gidiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • okuyan açsın o zaman o dükkanı.

    ama yok. okuyan masa başı tertemiz iş ve yüksek maaş istiyor.

    is pas varsa para var. yoksa kendi yağını kendin değiş.

  • 250 tl çok para mı ?

    toplam 30 dolar. peki bu 30 dolara ne alıyoruz ? en az yarım saatlik mesaisini bu işe ayırıyor.


    adam senin arabana yaptığı işle garanti veriyor. kart yazıyor. sonuçta bir hizmet bu.


    250 tl cebimde kalsın istiyorsan pek ala bu işleri kendinde yapabilirsin. fakat elin kirlenir. yere yatarsın.

  • atrix1212 kullanıcısına yanıt

    Bence çok günde sadece 4 arabanın bakımını yapsa günde 1000 lira, ayda yaklaşık 25-26k para ediyor. Doktor, mühendis bu kadar kazanmıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 8 Ekim 2021; 0:33:39 >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    Bazı araçların yağı değişimi için parça sökmek bazıları için sadece 2 vida yeterli oluyor. Fluence dizel için zor erişimi vardı misal. Ustanın iş yoğunluğu vs bir çok faktör var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • cricet C kullanıcısına yanıt
    Bu kadar kolay değil. Kira vergisi bir sürü masraf kalemi var. Çoğu zaman boş oturuyor gelir sabit değildir hiç bir zaman.3 sene önce 100 150 TL ödüyordum. Standar bakım için.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • cricet C kullanıcısına yanıt

    4 araba günde 1000 tl.

    7000 kira (ortalama bir şehir)

    4000 çırak gider

    2000 stopaj vergi

    yeme içme çay çorba 1000 tl

    kullanılan aparatların bozulma yıpranma amortismanı (lift anahtar vs) 500 tl

    ana yatırım gideri 100-150 bin.



    25 k ciro yapsa eline kalacagı para 10 bin nettir. bütün gün yağın isin pasın içinde olan için çok para değil bence.

  • İlk okul önemli değil adam uzman olmuş işinde çoğu üniversite mezunu bir şeyden anlamadan mezun oluyor. Akademik ortam ile sanayii çok farklıdır. Bir işte uzman olarak çalışan ile yeni mezun bir üniversite mezunu nasıl kıyas edilebilir?

    Usta bu işe yıllarını vermiş, sermaye yatırmış, risk almış, hor görülmüş.

    İşinde uzman olan her kişi yüksek para kazanması normal.

    Arz talep dengesi kötü durumda her genç üniversite mezunu olup masa başında çalışmak istiyor. Kışın soğuk yazin sıcak ciddi beden gücü gerektiren işlerde kimse çalışmak istemiyor.

    Okuyamazsa çırak olarak veririm diyen zihniyet bozuk.

    Nice üniversite mezunları hiç bir bilgileri yok. Kolay sanıyor çalışmayı hepsi direk müdür şef olacağını sanıyor. Halbuki iyi bir usta kolay yetişmiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşcilik fiyatlarını en başta iş faturalı mı yapılıyor faturasız mı bu etkiler. İşin içine fatura girerse garanti de giriyor demektir, bu riskte fiyata yansır.


    Ondan sonra dükkandaki alet edavatın sayısı, kalitesi yine fiyatları direk etkileyen faktörlerdir. Ortalama bir test aleti 5-10 bin TL'den başlar. Bir dükkanda da en az 5-10 tane olması gerekir.


    Kısacası fiyatı etkileyen çok faktör var. Eğer amaç sadece yağ değişimi ya yağ filtresini değiştirmek ise çok basit bir işletmeye gidip 50 TL işcilik ile bunu elbette yaptırabilirsin. Ama diyelim aracında bir arıza oldu bu sefer daha iyi bir tamirhaneye gittiğinde oranın müşterisi değilsen sadece arıza tespiti için bile 500-1000 TL gibi rakamlar ödeyebilirsin.


    Kısacası işcilik saatlerini etkileyen çok faktör var. Bir yağ değişimine 150 TL aldı çok diye düşünen sanayi de ki en basit tamirhane neresidir deyip oraya gitsin o zaman derim. Yoksa tüm dükkanları atıyorum 50 TL işcilik seviyesine getiremezsin. Böyle birşey mümkün değil.





  • peki evde kendimiz değiştirirsek çıkan atık yağı napacaz? sanayide napıyorlar bu yagları?_

  • Ben de küçük yerde yaşıyorum iyi kötü bir ustam var, tüm arabalarımı ona götürdüm. Tanıdık da sayılır. O yüzden artık aracı bilgisayara bağlama VS gibi ufak durumlardan ücret almıyor.

    Uzun lafın kısası kendinize iyi bir usta bulup sürekli oraya gitmenizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • merkep kullanıcısına yanıt
    Sanayide alan yerler var alan kişiler atık yağı satıyorlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu son dönemdeki sanayi algıcılığı nedir anlamak mümkün değil..


    Götürün kardeşim yetkili servise.


    BMW yetkili servisi en aşağı 200-300 Euro'lara değiştiriyor yağı. Gidin pantolonu da indirin tam olsun  


    Ama sanayi 250 TL isteyince "fahiş". Evet o fiyat da fahiş de, nerede ne yaptıracağını bilmek lazım. Elinde her tuzluğu olana hıyarla koşmamak gerekiyor.

  • atrix1212 kullanıcısına yanıt

    Otopratikte bile yağ+ yağ, hava ve polen filtresi deişimi 180 tl. Yapılan iş faturalı, ortam daha düzgün.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 8 Ekim 2021; 23:58:31 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.