|
sarjli matkap bataryasi yerine hangi adaptor? (2. sayfa)
-
-
-
Plaketin arkasındaki smd 8 bacaklı 2269 nolu entegre trafonun pwm entegresi. İnceleyip bir çözüm arayalım bakalım. -
Bende aynı sorunu yaşıyorum. Elbette en doğrusu orjinal yedek batarya satın almaktır ama çoğu zaman sıfır kutulu makina almak daha ekonomik bu nedenle eldeki eski makinayı değerlendirmek için 2 seçeneğin var,
1) Harici kuru akü kullanmak. Şuan aynı marka şarjlı vidalama ile (ki muhtemelen seninki daha iyi bir model) ben de bu şekilde kullanıyorum. Aküyü de ayrı bir şarj devresi ile şarj ediyorum. Bir kaç metrelik kalın kesitli bir kablo ile şarjlı matkap ve aküyü irtibatlandırıp kullanıyorum.
2) Trafolu tip güç kaynağı kullanmak. Bu da ikinci seçeneğin, kısa devre koruması olmayan köprü diyot + kondansatör ile güçlü bir güç kaynağı yapıp kullanabilirsin. Hazır alırsan çok pahalıya gelir çünkü hazır olanların neredeyse hepsinde seri regüle devresi vardır. Biz zaten motor çalıştırmada kullanacağımız için buna çok da ihtiyacımız olmayacak.
2. Yöntemi henüz denemedim, ancak 2-3 ay içerinde vakit bulduğumda trafo sardırıp bu kullanıma geçeceğim. Eğer vaktin varsa biraz bekle senide elbet bilgilendiririm.
Saygılarımla.....
-
Forumdan malisert32 adlı abimizin benzer bir durum için önerdiği çözümü paylaşayım. Çıkıştan ani çekilen yüksek akımı sönümlemek için trafonun orijinalliğini bozmadan sadece çıkışa seri oto far ampulü bağlamak ve bunun üzerinden şarjlı vidalamayı beslemek. Far ampulünün iki flamenti var ve her biri 55w güçte, mümkünse bu ampulün uzun ve kısa hüzmesini paralelleyip 110w geçişe izin vermek şeklinde...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 10 Aralık 2016; 14:43:11 > -
quote:
Orijinalden alıntı: linyit43
Adaptörle bu işler olmaz bence. Motor kısa devre etkisi yaratıp güç kaynağını korumaya aldırıyor sonra geri açıyor. motor zorlanınca aşırı yükte korumaya alıyor. Hiç gerek yok. Bende de 14.4 v vardı yok bataryaydı yok bilmemneydi uğraşmadım 45 tl ye darbeli matkap aldım 500w lık her işimi görüyor. Akülüyle uğraşma.
Katılıyorum adaptör ile pek sağlıklı olmaz motor olayı var işin içinde ya yeni pil takviyesi yada piyasada alınabilecek pek pahalı olmayan ve iş gören matkaplar varda var kalın sağlıcakla. -
evde bulunan notebook adaptörünü bağladım
12v 3,6amp di
herşey yolunda gitti ancak fişe taktım.
alet donuyor
zorlayınca duruyor. elimle bile durdurabiliyorum.
amperi düşük geldi.
amperi yükseltmek için bir şey yapılabilir mi?
yoksa yüksek amperli bir adaptör mü takmak gerek? -
samet topcuyoutubeşarjlı matkap elektrik ve kablolu çalıştırmahttp://www.youtube.com/watch?v=fV9Y1UW2Azk&t=26s
90 veya 120 watlık trafo ve yüksek amperli diyot kullanırsan işini görür.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topcu197877 -- 26 Şubat 2017; 23:33:53 >
-
sonuç noldu? konu yarım kalmış -
Sonuç başarısız olmuştur. Bu iş adaptör ile olacak iş değil. Eğer elde laptop bataryası varsa onun içindeki piller sökülür bozulan piller ile değiştirilir güzel bir şekilde kullanılaya devam edilir.quote:
Orijinalden alıntı: k45abali
sonuç noldu? konu yarım kalmış
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
eski bilgisayar kasalarindaki guc kaynagi bu isi fazlasiyla gorur. ben araba akusu sarj ederdim bunlarla. sogutmasida icinde isinma yapmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın. Ben de uzun zamandır bu konuyu halletmek istiyorum. Önce laptop adaptörüyle denedim. Koruma amperi çok düşük. Neredeyse tamamen verimsiz. Sonra 12V 30A adaptör aldım. Ancak matkap 18V olduğundan onun için de boost converter aldım. Bağladım, çıkış voltajını da 20V yaptım. Herşey güzel lakin ilk kalkışta korumaya alıyor. Bu araba ampulünü bağlayıp sonuç alan var mı acaba? Bunun dışında en iyi çözüm denildiği gibi akü kullanmak sanırım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: tevfik59Konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın. Ben de uzun zamandır bu konuyu halletmek istiyorum. Önce laptop adaptörüyle denedim. Koruma amperi çok düşük. Neredeyse tamamen verimsiz. Sonra 12V 30A adaptör aldım. Ancak matkap 18V olduğundan onun için de boost converter aldım. Bağladım, çıkış voltajını da 20V yaptım. Herşey güzel lakin ilk kalkışta korumaya alıyor. Bu araba ampulünü bağlayıp sonuç alan var mı acaba? Bunun dışında en iyi çözüm denildiği gibi akü kullanmak sanırım.
step up booster devreniz yeterli akımı veremiyor olabilir avometre ile motor kalkış anında kaç amper çekiyor anlık olarak onu ölçmek fikir verebilir size kuru akü kullansanız 18v kuru akü bulamayacaksınız tekrar başa dönmüş olacaksız
-
Çıkışa 1-2 amper yük bağlayıp psu'yu kandırın. Akım vermeye başladıktan sonra kısa devreye düşmez diye düşünüyorum. En azından bir anda 20 amper yüklenmeyeceğiniz için öyle olacaktır.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Cevaplar için teşekkürler. Çok hakim değilim ancak ac motordaki gibi kondansatör bağlama gibi bi durum olabilir mi? Pil sipariş ettim bms yapacak inşallah ama ben bunu kablolu çözmenin yolunu merak ediyorum. 2A yükü paralel bağlamam gerekir sanırım yoksa lamba matkapla beraber açılacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X