Şimdi Ara

Şarz Dinamosu (Alternatör) Arızası 850 TL. Masraf Çıkardı. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
46.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araştırın arkadaşlar düşmeyin bu lavuk servislerin eline.
    yaşını suyunu yada kayışı değiştirmeyi kendiniz öğrenmeye bakın. zor işler değil bunlar. boşa paranız akmasın, o kadar parayla kaç km yol yapılır yahu :)
    neyse geçmiş olsun.
  • geçmiş olsun. Yazık günah, 3 kuruşluk şey milyara yakın masraf açmış.
  • aynısı benim başıma geldi hemde dağ başında. çekici ile neziroğluna gittik oda aynı 950 dedi, tanıdık bir ustayı aradım, arabayı itip neziroğlunun garaj girişinin yan tarafına çektiler, 200 TL ye halletti. benim araçta Megane 1 motorlu LAguna 2.0 RXE 115 lik ti.
  • sonraki araç tercihlerinde toyota gibi markalara yönelme nedenlerinden biride bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 14 Kasım 2009; 11:30:09 >
  • neler oluyor yahu...sanırım sanayide kötü ustaya denk gelmişsiniz,montajda bir hata etmiş gibi görünüyor ustaların yorumlarına göre.
  • vallahide billahide mercedesin alternatörü daha ucuz

    bosch marka alternator 300 euromudur nedir

    amperini bilmiyorum ama 3 aşağı 5 yukarı bu rakamlar
  • Cevap yazan arkadaşlara teşekkürler.

    Yani, bu usta milleti sanayide de serviste de aynı hepsi tokatçı. Arabamın 60.000 bakımı için aynı yetkili servise götürmüştüm ekstra olarak devirdaim pompası değişeçekti, 1100 TL. civarında hesap çıkardılar.

    Bulunduğum ile yakın Manisa'daki yetkili servisten bir tanıdık aracılığıyla fiyat aldım ve 750.- fiyat verdiler. Buradaki en büyük sayılabilecek özel bir Renault servisi ise 650.- fiyat verdi. O an Manisa'ya gitme durumum olmadığı için içime sinmese de sanayideki özel servise yaptırdım.

    Tabi özel servisler bu bakım sırasında fiyat ucuz çıksın diye bir çok parçayı atlıyor. Mesela benzin filtresini değiştirmedi. Tabi bu arada otomatik gergileri de değiştirmemiş. Alternatör arızasından sonra yetkili servisdeki usta gergilerin değiştirilmemesinden de olabileceğini söyledi. Arabayı tekrar sanayiye götürmeme gerekçemden birisi de buydu.

    Mercedesin parçalarının daha ucuz olduğunu söyleyen arkadaşa yürekten katılıyorum.

    Kesin kararlıyım bu arabayı satarsam bir daha Renault almam. Alırsam ........ ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erbilge -- 14 Kasım 2009; 13:08:28 >




  • Arkadaşlar; buna benzer bir olay da dün başıma geldi,hatta yaptırmaya yarın götürmeyi düşünüyorum...
    2006 model 125.000km'de Renault CLİO marka,dizel motorlu bir aracım var..
    Rölantide motordan hırıltı geldiğini,fakat gaz verince veya hareket halindeyken hırıltının azaldığını farkettim ve Renault Teknik Servisine götürdüm..
    Sorunun triger kayışından geldiğini zanediyordum ve daha 1ay önce kayışı değiştirdiğim için bedavaya tamir ettirebileceğimi düşünüyordum..
    Ama sorunun Alternatör'den geldiğini,alternatör ve kasnağının değişmesi gerektiğini ve maliyetinin "970TL" olduğunu söylediler!!..
    Daha sonra sanayide bir tanıdığıma götürdüğümde komple değişmesine gerek olmadığını,işçilik dahil "150 TL'ye" halledileceğini söyledi...
  • bizimde 76.000 km de 2004 model reno megan var, geçen yıl temmuz ayında (2008) 67-68 bin km deyken alternatör komple değişti. arabayı çalışırdık 2 metre gitti küt kaldı araç, servis ışığı yandı servise çekici ile götürdük 750 TL vermiştik. işin komiği ise, bu alternatörlerde üretim hatası bulunabileceği, bir çok maganda bu sorunun yaşandığı belirtilmişti bize, servisteki bir arkadaş tarafından daha önce, 2004 megan sedanlarda genelde benzer sorunlar çok mesala eksantirik açı kaydırıcı diye bir parçası vardı 700 tl falan arabanın garantisi bitti bize bunun değişmesi gerektiğini söyledi servis

  • üstadlara birsey sormak istiyorum hangi rulman kalitelidir acaba

    sfk
    fag
    ortadogu rulman
    veya baska
  • Benim meganeımda da aynı sorun oldu..Önce akü bitti aracı çalıştıramadım servis geldi aküyü değiştirdi araba çalıştı..2 gün sonra hareket halindeyken arabadan dumanlar çıktı ve nerdeyse araba yanıyordu..dinamo dağılmış ve her yerden kıvılcım atarak araba çalışıyodu..Hemn durdurup tanıdık bir usta çağırdım..2-3 yıl önce 200 liraya çıkma şarj dinamosu ile komple değiştirdi..1 hafta sonra akü yine bitti aynı ustaya tekrar gösterdim renolarda dişlilerden biri plastikmiş (ayrıntıyı bilmiyorum) o plastik dişlide eriyip diş atınca dinamoyu zamanla bozuyormuş veya çalışmasını durduruyormuş..O dişli yerine metal bir dişli taktı ve 2-3 yıldır o sorunum halloldu..
  • SKF rulmanı oldukça kalitelidir. bazı akis rulmanlarında FAG ve SKF birbiriyle çekişir ama ömür ve dayanıklılık açısından SKF bir dünya markası dır.
  • Bu fiyat bile pahalı eğer sadece rulmanarızalı ise ,

    işin özü parça fiyatı ki çıkan rulmanı elinize alıp sanayiye bir SKf satıcısına girseniz hemn bulurlar, artı işçilik bu da 30-40 lira bile çok ama gönlünüz bol ise 50 lira olsun. Rulman fiyatının işçiliğin çok altında olduğunu görecek ve ne de kadar kazık atmaya çlıştıklarını anlayacaksınız.
    quote:

    Orijinalden alıntı: onurkurban

    Arkadaşlar; buna benzer bir olay da dün başıma geldi,hatta yaptırmaya yarın götürmeyi düşünüyorum...
    2006 model 125.000km'de Renault CLİO marka,dizel motorlu bir aracım var..
    Rölantide motordan hırıltı geldiğini,fakat gaz verince veya hareket halindeyken hırıltının azaldığını farkettim ve Renault Teknik Servisine götürdüm..
    Sorunun triger kayışından geldiğini zanediyordum ve daha 1ay önce kayışı değiştirdiğim için bedavaya tamir ettirebileceğimi düşünüyordum..
    Ama sorunun Alternatör'den geldiğini,alternatör ve kasnağının değişmesi gerektiğini ve maliyetinin "970TL" olduğunu söylediler!!..
    Daha sonra sanayide bir tanıdığıma götürdüğümde komple değişmesine gerek olmadığını,işçilik dahil "150 TL'ye" halledileceğini söyledi...




  • normalde maksimum 50 tlye çıkacak rulman arızası zamanında fark edilmezse alternatörü hurdaya çevirebilir ondan sonrası artık Allah'a kalır.
    Altrnatörde dişli sistemi mevcut değişdir. kayıs ile güç aktarılır bu konuda yukarıda arkadaşlar gerekli resimleri detaylıca koymuşlar. dinamanın içinde dişli bir parça olmaması gerekir. hareketli olan ve sürtünme olan tek parçası rulmanlardır bir de belki fırçalar onun dışında manyetik alan ile elektrik üretir. yani elektrik motoru ve dinamo alternatör birbirlerinin hemen hemen aynı yapıdadır .
    quote:

    Orijinalden alıntı: bunyo1974

    Benim meganeımda da aynı sorun oldu..Önce akü bitti aracı çalıştıramadım servis geldi aküyü değiştirdi araba çalıştı..2 gün sonra hareket halindeyken arabadan dumanlar çıktı ve nerdeyse araba yanıyordu..dinamo dağılmış ve her yerden kıvılcım atarak araba çalışıyodu..Hemn durdurup tanıdık bir usta çağırdım..2-3 yıl önce 200 liraya çıkma şarj dinamosu ile komple değiştirdi..1 hafta sonra akü yine bitti aynı ustaya tekrar gösterdim renolarda dişlilerden biri plastikmiş (ayrıntıyı bilmiyorum) o plastik dişlide eriyip diş atınca dinamoyu zamanla bozuyormuş veya çalışmasını durduruyormuş..O dişli yerine metal bir dişli taktı ve 2-3 yıldır o sorunum halloldu..




  • servisler allah yarattı demeden parçaya bile 3 kat fiyat veriyor. artı işçilik de eklenince fiyat uçuyor. ford focus triger değişimi serviste 600 tl özel serviste orjinal yedek parçayla 200 tl. ankarada yetkili ford servisi (ismi lazım değil) parçayı kartal oto ford parçacısından alıyor ben de gidip aynı yerden alıyorum. üsütüne üstlük özel serviste arabayı usta söküp takıyor, yetkili serviste anahtar tutmayı bile bilmeyen çırak söküp topluyor yetkili servisten vida bile almam. motor yağına bile 2 katı fiyat çekiyor.
  • sfk bilya sipariş verdim
    numara belli değildi valeo bosch dinamo uyumlu
    yarın bilyalar elimde olursa değiştirecem bakalım
    benimkinden de ses geliyordu
  • İşte o yüzden eğer imkanınız varsa ve size uyuyorsa araç kiralamak çok rahat... 3 yıllığına yılda 30.000km'liğine for focus tdci'ım var. Satın alıp 3 sene kullanıp satmakla aynı maliyete geliyor... Bakım zamanı arabayı alıyorlar, baktırıyorlar, geri getiriyorlar... Umurumda değil, ben sadece mazot koyuyorum. Arabayı aldım haftasına anahtarla psikopatın biri çizmiş, umursamadım. Ulus'da malın teki duramadı arabaya arka, yandan vurdu hafif... az birşey tamponu çizdi, tampon tutamaçlarını kırdı. Durup trafiği kitlediğimize değmez dedim devam ettik... Kafam rahat.
  • SERVİSLER KOMPLE PARÇA DEĞİŞİMİ YAPIYORLAR TAMİRAT YAPMIYORLAR
  • SKF , FAG aynı kalitedir. SKF italyan FAG Alman


    Kasnak olmasın arkadaşım ? rulman diyorsunuz ama

    Şimdiki teknoloji'de Altarnatör'ler eskisi gibi dağıtmak kolay değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    İşte o yüzden eğer imkanınız varsa ve size uyuyorsa araç kiralamak çok rahat... 3 yıllığına yılda 30.000km'liğine for focus tdci'ım var. Satın alıp 3 sene kullanıp satmakla aynı maliyete geliyor... Bakım zamanı arabayı alıyorlar, baktırıyorlar, geri getiriyorlar... Umurumda değil, ben sadece mazot koyuyorum. Arabayı aldım haftasına anahtarla psikopatın biri çizmiş, umursamadım. Ulus'da malın teki duramadı arabaya arka, yandan vurdu hafif... az birşey tamponu çizdi, tampon tutamaçlarını kırdı. Durup trafiği kitlediğimize değmez dedim devam ettik... Kafam rahat.


    hocam sizin askerden once bir Saab vardi, pm ile sorular sormustum

    donuste Ford'a gecmissiniz, hayirlisi.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.