Şimdi Ara

scooterım neden zor çalışıyo ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
12.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • mrb arkadaşlar 2007 mondial 150 zc var ama sıfır aldım 16.06.2011 tarihinde su an motor 2.350 km de. ve devamlı servis bakımlı. arkadaşlar scoterımı çalışmam sebebiyle pazardan,pazara çalıştırıyorum. ve marş yaptığım zaman baya zaman sonra alıyor. direksiyondada yazıyor zaten soğuk havalarda kontağı açmadan 5 kere ayak marşı yaptıktan sonra çalıştırınız diye bende öyle yaptıktan sonra . jigle yapıyorum hemen almıyor. 2 dakika sonra alıyor. motoru öyle paldır küldür kullanan biriside değilim titizlikle kullanıyorum . acaba scooter ların kronik sorunlarımı vu veya hemen çalışmaya gelmesi için başka napmalıyız Bilgilendiren arkadaşlarıma Teşekkür Ediyorum !



  • Bujiye bak temizle..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hachiko

    Bujiye bak temizle..

    Motor ateşleme yapiyor galiba haci bence sorun aküde
  • İyi geceler diliyorum...Öncelikle geçmiş olsun...motorunuzda birşeylerin ters gittiği belli. Ancak daha fazla veriye ihtiyacımız var. Zİra birka. nedenden bu sorunu yaşıyor olabilirisniz...

    Motorunuz servis bakımlı demişsiniz ve siz 6.ayda motora sahip olmuşsunuz. Buda kış geçirdiniz demektir....Muhtemelen en son bakımda servis elemanı hava ayarı ile oynadı ve kıstı. Kısık hava ayarı,soğuk ve uzun beklemelerde motorun ilk çalıştırmada yeterince benzin ememesine neden olur. birkaç basma sonunda da siz artık motoru boğmuş olursunuz. Bu nedenle...motorunuzu çalıştırmadan önce gaz vermeden marşa basmayı deneyin. 10 saniye içinde çalışmaz ise başka arıza olduğuna bakacağız...

    yine son bakımda otomatik jigle tertibatınız ile ilgili birşeyler ters gitmiş olabilir. Km düşük. ama otomatik jigle bağlantı kablosu takılmamış olabilir.

    Son bakımınızda eğer karbüratör şamandra ayarınız düşürüldü ise, soğuk havalarda benzin seviyesi yeterli gelmez...zor çalıştırma sorunu ile karşılaşabilirsiniz...

    Öncelikle motorunuzu çalıştırmadan önce gazı açmadan 10 saniye periyotlarda marşa basmayı deneyin...Çalışıp çalışmadığı doğrultusunda diğer seçenekleri deneyebilirsiniz...




  • Birde...jigle yapıorum demişsiniz...Bu motorlarda jigle elektrik tertibatlı ve termostatik bir sistemdir...sizin elle açma kapama yapma şansınız yok...ama siz çalıştırmadan önce birkaç defa gaz kolunu açıp kapıyorsanız... (ki bunun jigleye bir etkisi yok) seviye kabının yüksek olmasına bağlı motorunuz benzine boğuluyor olabilir....Dediğim gibi...Sabah gelin...gaz kolunu açmadan marşa basın...Sonucu paylaşırsanız...sevinirim
  • arkadaşlar. şimdi motoru çıkardım 9 günden beri ilk defa çalıştırıcam. orta sehpaya aldım ve 5 kere belli aralıklarla ayak marşı yaptım bekledim. sonra kontağı açtım ve start yaptım. hemen çalışmıyo gene 2 dakika felan sürüyor gene çalıştırmak. soğuk koşullardan dolayı normalmidir? bu acaba.

    birde yarım depo benzin var. bujiler ateşleme yapıyor belli oluyor zaten. bide kontağı açarken fara bakıyorum aküde sorun felan varmı diye hep ama bi anormallik yok aküdede. En İyisi Servise Gitmek Heralde

    birde arkadaşlak motorum garantili daha en son servise gittiğimde bakım için yetkili servis bana bilmem ne borusunda delik var bende yap dedim. ve benden bakım sonrası 70 tl para aldı bu çok büyük bi rakam değilmi scooter için.

    Birde Saygıdeğer arkadaşlarım benım motorun kısa farları patlamış servise gittiğimde benden ücret felan talep edermi. ? Bilgilendiren Arkadaşlarıma Saygılarımı Sunuyorum !

    Birde Arkadaşlar Benim Motorun Km'si Çok yazıyor gibime geliyor. bundada bi anormallik varmıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bbrroomm19 -- 10 Ocak 2012; 9:55:27 >




  • Merhabalar...
    Çalıştırma sürecinde bir yanlışlık var....Öncelikle 5 defa ayak marşına kontaj kapaşı konumda bastığınızda motorun boğulmasına neden olursunuz. Bu nedenle bu yöntemden vazgeçin...Ayrıca marşa basma esnasında gaz kolunu açıyor musunuz bilmemiz gerekli. motorunuzun bir hortumunun delik olduğunu söylemiştiniz....Bu tespiti yapabilmeleri için şikayetinizin yada motoru kontrol eden ustanın motor çalışmasında bir aksaklığa bağlı olarak bunu tespit etmesi gerekir...Yoksa hiçbir yetkili servis, motorun hortumlarını ne yazıkki delik var mı diye öylesine kontrol etmiyor. Bahsi geçen vakum hortumu olabilir. bu durumda motorunuz gaz yemez....zor çalışır. Bu tespit yapıldığı halde onarımı yapılmadıysa..uzun bekelmeler sonrasında motor vakumu karbüratörü benzin ile doldurmaya yetmiyor demektir.

    Birde motorunuz çalıştıktan sonra güç eksikliği gaz yememe kalkış zayıflığı gibi sorunlar yaşıyor mu....Çalşırken birden gaz verdiğinizde motorunuz stop ediyor mu? bunları da paylaşırsanız daha net yardımcı olunacaktır...

    Motorunuzun sarf malzemeleri, kayış, ampul, balata, yağ vb. malzemeler garanti kapsamı dışındadır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 10 Ocak 2012; 14:25:10 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ayak marşına basarken kontak kapalı yapıyorum. ama motorun direksiyonunda sticker var kontak kapalı iken sağuk günlerde 5 kere ayak marşı için. ve motoru çalıştırdıktan sonra biraz gazla ısıtmak zorundayım motoru yoksa hemen stop ediyo. birde yokuş aşşağı inerken gazı bıraktığım zaman motor egzozundan pat pat baya gürültülü pislik atıyodu şimdi baya bi azaldı bununda bi etkisi olabilirmi. 2 -3 ay önce servise götürünce yetkili servis bana motor daha yeni olmasından kaynaklanıyor dedi. bende tamam dedim. herzaman opet 95 oktan kurşunsuz alıyorum !
  • hava ayarındandır.
  • scooter var arora 150 t2.calıştırırken bazen stop ediyor .bir daha calışmıyor.2 saat sonra denıyorum yenıden calısıyor aku yenı sulu aku aldım hergun bu sorun yasanıyor.ayala calıştırmayı bılmıyorum bu ayakla calıştırma ne zaman kullanılır ne zaman yapılır nasıl yapılır yardımcı olabılcek var mı acaba
  • ayak marşına niye kontak kapalı iken basılıyor anlamadım. kontağı açın o şekilde ayak marşı yapın. sorun subap ayarlarındanda kaynaklanıyor olabilir. kilometre düşük sübaplar alıştıkça ayarı bozulabilir subap ayarını kontrol ettirmenizde fayda var fazla sıkı veya gevşek olabilir. çin motorları normaldede kışın biraz zor çalışıyor. ne kadar ekmek o kadar köfte.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.