Şimdi Ara

Seat LEON 1.4 140 HP S&S RODAJ AYARI, sTART STOP ÖZELLİĞİ VE DEVİRSİZ KULLANIM HAKKINDA SORUM VAR !! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
4.464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3 yıl tsi kullanmış birisi olarak diyebilirim ki 6. vitesin hakkı 85+ yavaş gideceğiniz zaman 5. viteste ilerleyin 6. vitese atmak için kasmayın. ARacın en az yaktığı devir 1800

    Turbo bekleme olayında ise dakikalarca beklemenize gerek yok, 20-25 sn beklemeniz yeterli ancak uzun yol yaptığınızda ve çok yüksek devirli kullanımlarınızda bu süreyi uzatabilirsiniz.

    Edit: rodaj için geç kalınma diye bir durum yok, aşamalı olarak 6000 devirlere yükselirsiniz. bunu da 3. viteste yapmanız öneririm aşırı hıza gerek yok. birkaç saatlik yola gidin, 3-4 viteste değişken hızlarda kullanın tamamdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimiferhat -- 13 Eylül 2013; 13:18:53 >
  • Tamam cok sagolun onerilerinizi dikkate alicam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aldigimda panaromik tavan yok ama arkadasiminkinde var. Hic ses duymadim.

    Zevkler ve tenkler tartisilmaz ben arabaya tamami ile asik oldum ic dis her yeri hic bir kusuru yok deri konsol gostergeler muthis ses sistemi gayet iyi. Kullanimi cok kolay bir menu ve konsolu var. Gereksiz hicbir tus yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Benim aldigimda panaromik tavan yok ama arkadasiminkinde var. Hic ses duymadim.

    Zevkler ve tenkler tartisilmaz ben arabaya tamami ile asik oldum ic dis her yeri hic bir kusuru yok deri konsol gostergeler muthis ses sistemi gayet iyi. Kullanimi cok kolay bir menu ve konsolu var. Gereksiz hicbir tus yok

    Cevapladıgınız için sağolun hocam sizi biraz yorduk ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caldexter

    Bu motorda da Golf'teki gibi silindir kapama olayı var değil mi? Rölantide bekleyen 140 beygirlik bir Golf7'nin yanından geçerken dizel gibi ses çıkardığını farkettim. Araç soğuk da değildi, yol gitmiş ve bir noktada duraklama yapmaktaydı. Hatta bu silindir kapama özelliği aktifken araçta daha fazla sarsıntı olduğunu okumuştum forumda. Bunlara siz de katılıyor musunuz?

    Bu araçta ACT özelliği yok.
    Bir de o yanından geçtiğiniz Golf'ün benzinli ve 140 bg'lik olduğunu nasıl anladınız ?
    Belki de 1.2 TSI ya da 1.6 TDI'dı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sam__K

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Benim aldigimda panaromik tavan yok ama arkadasiminkinde var. Hic ses duymadim.

    Zevkler ve tenkler tartisilmaz ben arabaya tamami ile asik oldum ic dis her yeri hic bir kusuru yok deri konsol gostergeler muthis ses sistemi gayet iyi. Kullanimi cok kolay bir menu ve konsolu var. Gereksiz hicbir tus yok

    Cevapladıgınız için sağolun hocam sizi biraz yorduk ama

    Hocam ne demekk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkasında S ve I harfleri kırmızı olan TSI logosu vardı.
  • Selamlar,

    Bende daha 1 hafta önce Leon 1.2 TSi aracımı teslim aldım. Almadan önce rodaj yapılıp yapılmayacağı konusunda bir fikrim yoktu. Biraz araştırdım ve daha sonra internet üzerinden arabalar üzerinde program yapan Can Akbulut'a ulaştım. Kendisine rodaj konusunda Twitter'dan mesaj atmıştım.

    Gelen cevaplar şöyle:

    Rodaj için ilk 1000 km 3000 devri geçmeyin. İlk 500. Km'de yağı ve flitreyi değiştirin.
    1000. km'den sonra her 1000 kilometrede 1000 devir yukarı çekin maksimum sınırı ve bu esnada sabit devirde kalmaktan sakının.
    2000. km'de de yağı ve flitreyi değiştirin. 4000 ve 5000 km arasında bütün devir bandını kullanacak şekilde devirli sürün.
    5000'de yağı ve flitreyi yine değiştirerek periyodik bakım prosedürüne devam edin. Turboyu soğutmadan stop etmeyin.

    Ben de bu şekilde rodaj yapmayı planlıyorum.

    Bu arada, kullanıcı klavuzunda ilk 1500 km'de araç devir saatinin 2/3'ünün geçilmemesi gerektiği söyleniyor.




  • ariftheboss kullanıcısına yanıt
    Can Akbulut abartmış,, sadece ilk 1000 km 3000 i geçmeyin, sonraki 1000 km de kademeki olarak redlinea kadar çıkabilirsiniz bu aşamada sabit devirde kalmamaya çalışın. yağı ve filtreyi 5000 de değiştirirseniz yeterli.

    söylediklerim de elzem şeyler değil yani, yapılması uygun olur, yapılmazsa da bir zararı olmaz.

    Tek önerim var turbo sağlığı açısından, ilk çalıştırmada ve stop etmeden rolantide 30 ar saniye beklemeniz, turbonuzun ömrünü uzatır. bunu her zaman yapmanız faydalı.

    Hayırlı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ariftheboss

    Selamlar,

    Bende daha 1 hafta önce Leon 1.2 TSi aracımı teslim aldım. Almadan önce rodaj yapılıp yapılmayacağı konusunda bir fikrim yoktu. Biraz araştırdım ve daha sonra internet üzerinden arabalar üzerinde program yapan Can Akbulut'a ulaştım. Kendisine rodaj konusunda Twitter'dan mesaj atmıştım.

    Gelen cevaplar şöyle:

    Rodaj için ilk 1000 km 3000 devri geçmeyin. İlk 500. Km'de yağı ve flitreyi değiştirin.
    1000. km'den sonra her 1000 kilometrede 1000 devir yukarı çekin maksimum sınırı ve bu esnada sabit devirde kalmaktan sakının.
    2000. km'de de yağı ve flitreyi değiştirin. 4000 ve 5000 km arasında bütün devir bandını kullanacak şekilde devirli sürün.
    5000'de yağı ve flitreyi yine değiştirerek periyodik bakım prosedürüne devam edin. Turboyu soğutmadan stop etmeyin.

    Ben de bu şekilde rodaj yapmayı planlıyorum.

    Bu arada, kullanıcı klavuzunda ilk 1500 km'de araç devir saatinin 2/3'ünün geçilmemesi gerektiği söyleniyor.



    İlk başlarda çok devir çevirmemek ve bir müddet sonrasında da sabit devir yerine değişken devirler çevirmek mantıklı ve aşikar ancak 5000 km.de 3. yağ filtre değişimi maddi olarak biraz fazla gibi geldi bana.




  • escala kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Ben de aynısını söyledim kendisine :) İşte gelen cevap:

    bunu bir oyun gibi düşünün. Doğru yapınca rodaj kullanımı son derece zevkli(ve pahalıdır)

  • kimiferhat kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler :)

    Valla benim çok bi fikrim yok. Ama 500'de sadece yağ, 2000 ve 5000 de hem yağ hem filtre değiştirmeyi planladım kafamda.

    Bir sorum var.

    Örneğin, aracı ısınmaya yetecek bir süre kullandım, sonra 15-20 dk bir yere uğradım vs. Tekrar araca bindiğimde, araç sıcaklığı başlangıcın üstünde olduğu durumlarda da turbo için 30 sn beklemem gerekir mi?

    Teşekkürler.
  • Kaardeşim oradaki vites yükselt işareti daha az benzin yakmasıiçin motorun otomatik değeridir onu geçin s&s motora zarar vermez daima düşük devirlerde sürmeyin benim 2011 passatta daima 2000 2500 devir sürüyordum arac bir süre sonra teklemeye başladı ama turbo açılınca 2800 devirde araç düzelmeye başladı yani daima düşük devirde sürmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ariftheboss

    Teşekkürler :)

    Valla benim çok bi fikrim yok. Ama 500'de sadece yağ, 2000 ve 5000 de hem yağ hem filtre değiştirmeyi planladım kafamda.

    Bir sorum var.

    Örneğin, aracı ısınmaya yetecek bir süre kullandım, sonra 15-20 dk bir yere uğradım vs. Tekrar araca bindiğimde, araç sıcaklığı başlangıcın üstünde olduğu durumlarda da turbo için 30 sn beklemem gerekir mi?

    Teşekkürler.

    madem böyle bir işe kalkışacaksın, 20 liralık filtreden kaçma, yalnız bu kadar evhamlı olmayın bence ya, sonuçta bu aracı gebertene kadar kullanacak mısınız ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    quote:

    Orijinalden alıntı: ariftheboss

    Teşekkürler :)

    Valla benim çok bi fikrim yok. Ama 500'de sadece yağ, 2000 ve 5000 de hem yağ hem filtre değiştirmeyi planladım kafamda.

    Bir sorum var.

    Örneğin, aracı ısınmaya yetecek bir süre kullandım, sonra 15-20 dk bir yere uğradım vs. Tekrar araca bindiğimde, araç sıcaklığı başlangıcın üstünde olduğu durumlarda da turbo için 30 sn beklemem gerekir mi?

    Teşekkürler.

    madem böyle bir işe kalkışacaksın, 20 liralık filtreden kaçma, yalnız bu kadar evhamlı olmayın bence ya, sonuçta bu aracı gebertene kadar kullanacak mısınız ...

    Başına bir şey gelmezse 5-6 seneden aşağı kullanmam heralde :)

    Bir önceki mesajım'da belirttiğim turbo konusu için ne diyorsunuz peki? :)




  • ariftheboss kullanıcısına yanıt
    valla ne diyim, 100000 i görmeden turbo bitirende var, 300000 ni geçmiş turbolarda var, sonuçta siz ona ne kadar iyi davranırsanız, o da size o kadar az masraf çıkartacaktır, turbo araçlarda yağ seçimi çok önemlidir, tam sentetik yağ konulmalıdır, eğer yetkili servise bağımlı olmasaydınız aracın ömrü boyunca direkt 5W30 tam sentetik der geçerdim ama inş. servistete buna benzer yağ kullanırlar, turbo denilen zamazingo tam yükte 200-300.000 rpm görebilmektedir, böylesine manyak bir cihaza elbette kullanırken ihtimam göstermek gerekir, her starttan sonra ve stoptan önce yarım-1 dk. gaz vermeden turboyu yavaşlatmak, ömrüne mutlaka olumlu katkı olur...
  • Leon Fr plus 1.4 tsi ı ben de bir kaç gün önce aldım. İşlerin yoğunluğundan ancak bugün dolaşma imkanı buldum. Ankarada hemen çevre yoluna çıktım ve aracı fazla zorlamadan dolaştım. Gerçekten çok keyifli direk 140 km falan yaptıım hiç sıkılmadan. 6.3 lt/100 km gibi bir değer çıktı. Eğer vites uyarılarını uygularsam, çok rahat 5 lt yi görebilirdim.
  • Dostum bendede c180 1.6 cgi turbo beslemeli bir araç var.turbo sogutmayı sadece araci yüksek devirli kullanimdan (performanslı) sonra, stop etmeden 20-30 sn rolantide calistirman yeterli olacaktir.Yoksa her arabayi kullandiginda bu sekilde yaparsan işin var.Ayda yarim depo bu işe harcarsin.

    Startvstop olayina takilma adamlar yillarca test edip arabalarina koyuyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi castinyo -- 4 Ocak 2014; 0:09:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabanın kölesi olmayın, siz ona hükmedin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Öncelikle hayırlı akşamlar,
    Mayıs ayında 2013 model 0 km'de Seat Leon 1.4 TSI 140 HP S&S aldık. Araç şuan 3800 km gelmiş bulunmakta ve size birkaç sorum var.

    1-) Çevremdeki bazı insanlar, aracın gösterdiği vites arttırma veya azaltma işaretine uyulmaması gerektiğini düşünüyorlar araç 70'le bile 6. vitesle gidiniz diyor, buda 1000 ila 1500 devir arasında oluyor. Böyle gidince araç çok az yakıyor. BU OLAY ARACI YORAR VE MOTORU SAĞIRLAŞTIRIRMIŞ DOĞRU MU ?

    2-)Aldığımız yer son üretim araçlarda rodaj ayarına gerek olmadığını söyledi ve bunun üzerine bizde böyle bir girişimde bulunmadık. BU AYARA GEREK VARSA GEÇ KALINDI MI ? ŞUAN ÇİN YAPABİLİR MİYİZ ?

    3-)Arabada turbo bulunmaktadır. Yol yaptıktan sonra aracı durur vaziyette çalıştırmam gerekiyor mu ?

    4-)En son sorum şehir içi kullanımdarda ışıklarda ve trafikte aracın S&S'İ açık. ĞEKİ BU OLAYIN MARŞ MOTORUNA YADA TURBOYA BİR ZARARI VAR MI ?


    CEVAP VERECEK OLAN ARKADAŞLAR ŞİMDİDEN ÇOK SAĞOLUN..!

    1- Vites degistirme uyarisinin onerdigi devrin birazcik ustunde degistirin ne olur olmaz, ben olsam oyle yapardim.

    2- Rodaj ayari diye birsey yok ama ilk 1.500km boyunca ani fren yapmama ve deviri 3.000'in uzerine, hizi da 120'nin ustune cikmama konusunda uyarirlar.

    3- 3.000 - 4.000km civari servise ugra yag yakiyor diye kontrol ettir.

    4- Arac durur konuma geldikten sonra 1dk civari calistirmakta fayda var diye biliyorum yuzde yuz emin degilim.

    5- s&s'in bir zarari olsa koymazlardi zaten hava cok soguksa falan sistem calismiyor korumaya aliyor kendini.

    Son olarak; kullanma kilavuzunu hic mi kurcalamadin arkadasim? sorularinin cevabinin cogu orda var.

    Hepsi doğru sadece 5. Madde 10 dan 0 a saymak yeterli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.