Şimdi Ara

Seat LEON 1.4 140 HP S&S RODAJ AYARI, sTART STOP ÖZELLİĞİ VE DEVİRSİZ KULLANIM HAKKINDA SORUM VAR !!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
1
Favori
4.464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle hayırlı akşamlar,
    Mayıs ayında 2013 model 0 km'de Seat Leon 1.4 TSI 140 HP S&S aldık. Araç şuan 3800 km gelmiş bulunmakta ve size birkaç sorum var.

    1-) Çevremdeki bazı insanlar, aracın gösterdiği vites arttırma veya azaltma işaretine uyulmaması gerektiğini düşünüyorlar araç 70'le bile 6. vitesle gidiniz diyor, buda 1000 ila 1500 devir arasında oluyor. Böyle gidince araç çok az yakıyor. BU OLAY ARACI YORAR VE MOTORU SAĞIRLAŞTIRIRMIŞ DOĞRU MU ?

    2-)Aldığımız yer son üretim araçlarda rodaj ayarına gerek olmadığını söyledi ve bunun üzerine bizde böyle bir girişimde bulunmadık. BU AYARA GEREK VARSA GEÇ KALINDI MI ? ŞUAN ÇİN YAPABİLİR MİYİZ ?

    3-)Arabada turbo bulunmaktadır. Yol yaptıktan sonra aracı durur vaziyette çalıştırmam gerekiyor mu ?

    4-)En son sorum şehir içi kullanımdarda ışıklarda ve trafikte aracın S&S'İ açık. ĞEKİ BU OLAYIN MARŞ MOTORUNA YADA TURBOYA BİR ZARARI VAR MI ?


    CEVAP VERECEK OLAN ARKADAŞLAR ŞİMDİDEN ÇOK SAĞOLUN..!







  • Takılma kıla tüye, nasıl zevk alıyorsan ve ruh halin ne istiyorsa öyle kullan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • G7* kullanıcısına yanıt
    Eyvallah :)) Ama merak ediyor insan iste
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Öncelikle hayırlı akşamlar,
    Mayıs ayında 2013 model 0 km'de Seat Leon 1.4 TSI 140 HP S&S aldık. Araç şuan 3800 km gelmiş bulunmakta ve size birkaç sorum var.

    1-) Çevremdeki bazı insanlar, aracın gösterdiği vites arttırma veya azaltma işaretine uyulmaması gerektiğini düşünüyorlar araç 70'le bile 6. vitesle gidiniz diyor, buda 1000 ila 1500 devir arasında oluyor. Böyle gidince araç çok az yakıyor. BU OLAY ARACI YORAR VE MOTORU SAĞIRLAŞTIRIRMIŞ DOĞRU MU ?

    2-)Aldığımız yer son üretim araçlarda rodaj ayarına gerek olmadığını söyledi ve bunun üzerine bizde böyle bir girişimde bulunmadık. BU AYARA GEREK VARSA GEÇ KALINDI MI ? ŞUAN ÇİN YAPABİLİR MİYİZ ?

    3-)Arabada turbo bulunmaktadır. Yol yaptıktan sonra aracı durur vaziyette çalıştırmam gerekiyor mu ?

    4-)En son sorum şehir içi kullanımdarda ışıklarda ve trafikte aracın S&S'İ açık. ĞEKİ BU OLAYIN MARŞ MOTORUNA YADA TURBOYA BİR ZARARI VAR MI ?


    CEVAP VERECEK OLAN ARKADAŞLAR ŞİMDİDEN ÇOK SAĞOLUN..!

    1- Vites degistirme uyarisinin onerdigi devrin birazcik ustunde degistirin ne olur olmaz, ben olsam oyle yapardim.

    2- Rodaj ayari diye birsey yok ama ilk 1.500km boyunca ani fren yapmama ve deviri 3.000'in uzerine, hizi da 120'nin ustune cikmama konusunda uyarirlar.

    3- 3.000 - 4.000km civari servise ugra yag yakiyor diye kontrol ettir.

    4- Arac durur konuma geldikten sonra 1dk civari calistirmakta fayda var diye biliyorum yuzde yuz emin degilim.

    5- s&s'in bir zarari olsa koymazlardi zaten hava cok soguksa falan sistem calismiyor korumaya aliyor kendini.

    Son olarak; kullanma kilavuzunu hic mi kurcalamadin arkadasim? sorularinin cevabinin cogu orda var.




  • 1- Az yaksın diye öyle yapıyorlar. Ekonomi yapmak için. Siz arada motorunuzu bağırtın da nefes alsın
    2- İlk km lerde çok zorlamayın. Ayarlık bir durum yok fakat gene de bir ara uzun yola çıkıp biraz zorlasanız iyi olur.
    3- Uzun yoldan gelince bir 25-30 saniye bekleseniz bile gayet yeterli. Yağ kontrolü yapın.
    4- Fazla dur kalk varsa s&s i kapatın. Sonuçta bir marş motoru çalışıyor hep.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Öncelikle hayırlı akşamlar,
    Mayıs ayında 2013 model 0 km'de Seat Leon 1.4 TSI 140 HP S&S aldık. Araç şuan 3800 km gelmiş bulunmakta ve size birkaç sorum var.

    1-) Çevremdeki bazı insanlar, aracın gösterdiği vites arttırma veya azaltma işaretine uyulmaması gerektiğini düşünüyorlar araç 70'le bile 6. vitesle gidiniz diyor, buda 1000 ila 1500 devir arasında oluyor. Böyle gidince araç çok az yakıyor. BU OLAY ARACI YORAR VE MOTORU SAĞIRLAŞTIRIRMIŞ DOĞRU MU ?

    2-)Aldığımız yer son üretim araçlarda rodaj ayarına gerek olmadığını söyledi ve bunun üzerine bizde böyle bir girişimde bulunmadık. BU AYARA GEREK VARSA GEÇ KALINDI MI ? ŞUAN ÇİN YAPABİLİR MİYİZ ?

    3-)Arabada turbo bulunmaktadır. Yol yaptıktan sonra aracı durur vaziyette çalıştırmam gerekiyor mu ?

    4-)En son sorum şehir içi kullanımdarda ışıklarda ve trafikte aracın S&S'İ açık. ĞEKİ BU OLAYIN MARŞ MOTORUNA YADA TURBOYA BİR ZARARI VAR MI ?


    CEVAP VERECEK OLAN ARKADAŞLAR ŞİMDİDEN ÇOK SAĞOLUN..!

    1- Vites degistirme uyarisinin onerdigi devrin birazcik ustunde degistirin ne olur olmaz, ben olsam oyle yapardim.

    2- Rodaj ayari diye birsey yok ama ilk 1.500km boyunca ani fren yapmama ve deviri 3.000'in uzerine, hizi da 120'nin ustune cikmama konusunda uyarirlar.

    3- 3.000 - 4.000km civari servise ugra yag yakiyor diye kontrol ettir.

    4- Arac durur konuma geldikten sonra 1dk civari calistirmakta fayda var diye biliyorum yuzde yuz emin degilim.

    5- s&s'in bir zarari olsa koymazlardi zaten hava cok soguksa falan sistem calismiyor korumaya aliyor kendini.

    Son olarak; kullanma kilavuzunu hic mi kurcalamadin arkadasim? sorularinin cevabinin cogu orda var.

    Alıcaksın sen alıcaksın, bi leon alıcaksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Öncelikle hayırlı akşamlar,
    Mayıs ayında 2013 model 0 km'de Seat Leon 1.4 TSI 140 HP S&S aldık. Araç şuan 3800 km gelmiş bulunmakta ve size birkaç sorum var.

    1-) Çevremdeki bazı insanlar, aracın gösterdiği vites arttırma veya azaltma işaretine uyulmaması gerektiğini düşünüyorlar araç 70'le bile 6. vitesle gidiniz diyor, buda 1000 ila 1500 devir arasında oluyor. Böyle gidince araç çok az yakıyor. BU OLAY ARACI YORAR VE MOTORU SAĞIRLAŞTIRIRMIŞ DOĞRU MU ?

    2-)Aldığımız yer son üretim araçlarda rodaj ayarına gerek olmadığını söyledi ve bunun üzerine bizde böyle bir girişimde bulunmadık. BU AYARA GEREK VARSA GEÇ KALINDI MI ? ŞUAN ÇİN YAPABİLİR MİYİZ ?

    3-)Arabada turbo bulunmaktadır. Yol yaptıktan sonra aracı durur vaziyette çalıştırmam gerekiyor mu ?

    4-)En son sorum şehir içi kullanımdarda ışıklarda ve trafikte aracın S&S'İ açık. ĞEKİ BU OLAYIN MARŞ MOTORUNA YADA TURBOYA BİR ZARARI VAR MI ?


    CEVAP VERECEK OLAN ARKADAŞLAR ŞİMDİDEN ÇOK SAĞOLUN..!

    1.) Shift light sadece bir uyarı. Uyup uymamakta serbestsiniz. Aşırı düşük devir zamanla emme aksamında kurumlanmaya sebep olabiliyor. Ara ara gazlamak iyidir.

    2.) Rodaj ayarı diye bir şey yoktur. Rodaj yapılması vardır. Buda belli bir süre motor içindeki parçaların birbirine alışma sürecidir. 4000 km olmuş sizin rodaj süreniz bitmiş nerdeyse. Bundan sonra bir şey yapmanıza gerek yok yağına bakın yeter.

    3.) Aracı stop etmeden önce 15 saniye kadar rolantide çalışmasını beklerseniz faydalı olur.

    4.) Start Stop sistemli araçlarda detaylar mühendisler tarafından düşünülmüştür. Korkacak bir şey yok.

    Aracınızı kazasız belasız güle güle kullanın.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Öncelikle hayırlı akşamlar,
    Mayıs ayında 2013 model 0 km'de Seat Leon 1.4 TSI 140 HP S&S aldık. Araç şuan 3800 km gelmiş bulunmakta ve size birkaç sorum var.

    1-) Çevremdeki bazı insanlar, aracın gösterdiği vites arttırma veya azaltma işaretine uyulmaması gerektiğini düşünüyorlar araç 70'le bile 6. vitesle gidiniz diyor, buda 1000 ila 1500 devir arasında oluyor. Böyle gidince araç çok az yakıyor. BU OLAY ARACI YORAR VE MOTORU SAĞIRLAŞTIRIRMIŞ DOĞRU MU ?

    2-)Aldığımız yer son üretim araçlarda rodaj ayarına gerek olmadığını söyledi ve bunun üzerine bizde böyle bir girişimde bulunmadık. BU AYARA GEREK VARSA GEÇ KALINDI MI ? ŞUAN ÇİN YAPABİLİR MİYİZ ?

    3-)Arabada turbo bulunmaktadır. Yol yaptıktan sonra aracı durur vaziyette çalıştırmam gerekiyor mu ?

    4-)En son sorum şehir içi kullanımdarda ışıklarda ve trafikte aracın S&S'İ açık. ĞEKİ BU OLAYIN MARŞ MOTORUNA YADA TURBOYA BİR ZARARI VAR MI ?


    CEVAP VERECEK OLAN ARKADAŞLAR ŞİMDİDEN ÇOK SAĞOLUN..!

    1- Vites degistirme uyarisinin onerdigi devrin birazcik ustunde degistirin ne olur olmaz, ben olsam oyle yapardim.

    2- Rodaj ayari diye birsey yok ama ilk 1.500km boyunca ani fren yapmama ve deviri 3.000'in uzerine, hizi da 120'nin ustune cikmama konusunda uyarirlar.

    3- 3.000 - 4.000km civari servise ugra yag yakiyor diye kontrol ettir.

    4- Arac durur konuma geldikten sonra 1dk civari calistirmakta fayda var diye biliyorum yuzde yuz emin degilim.

    5- s&s'in bir zarari olsa koymazlardi zaten hava cok soguksa falan sistem calismiyor korumaya aliyor kendini.

    Son olarak; kullanma kilavuzunu hic mi kurcalamadin arkadasim? sorularinin cevabinin cogu orda var.

    Alıcaksın sen alıcaksın, bi leon alıcaksın.

    Vw almayacagim kesin de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Öncelikle hayırlı akşamlar,
    Mayıs ayında 2013 model 0 km'de Seat Leon 1.4 TSI 140 HP S&S aldık. Araç şuan 3800 km gelmiş bulunmakta ve size birkaç sorum var.

    1-) Çevremdeki bazı insanlar, aracın gösterdiği vites arttırma veya azaltma işaretine uyulmaması gerektiğini düşünüyorlar araç 70'le bile 6. vitesle gidiniz diyor, buda 1000 ila 1500 devir arasında oluyor. Böyle gidince araç çok az yakıyor. BU OLAY ARACI YORAR VE MOTORU SAĞIRLAŞTIRIRMIŞ DOĞRU MU ?

    2-)Aldığımız yer son üretim araçlarda rodaj ayarına gerek olmadığını söyledi ve bunun üzerine bizde böyle bir girişimde bulunmadık. BU AYARA GEREK VARSA GEÇ KALINDI MI ? ŞUAN ÇİN YAPABİLİR MİYİZ ?

    3-)Arabada turbo bulunmaktadır. Yol yaptıktan sonra aracı durur vaziyette çalıştırmam gerekiyor mu ?

    4-)En son sorum şehir içi kullanımdarda ışıklarda ve trafikte aracın S&S'İ açık. ĞEKİ BU OLAYIN MARŞ MOTORUNA YADA TURBOYA BİR ZARARI VAR MI ?


    CEVAP VERECEK OLAN ARKADAŞLAR ŞİMDİDEN ÇOK SAĞOLUN..!

    1.) Shift light sadece bir uyarı. Uyup uymamakta serbestsiniz. Aşırı düşük devir zamanla emme aksamında kurumlanmaya sebep olabiliyor. Ara ara gazlamak iyidir.

    2.) Rodaj ayarı diye bir şey yoktur. Rodaj yapılması vardır. Buda belli bir süre motor içindeki parçaların birbirine alışma sürecidir. 4000 km olmuş sizin rodaj süreniz bitmiş nerdeyse. Bundan sonra bir şey yapmanıza gerek yok yağına bakın yeter.

    3.) Aracı stop etmeden önce 15 saniye kadar rolantide çalışmasını beklerseniz faydalı olur.

    4.) Start Stop sistemli araçlarda detaylar mühendisler tarafından düşünülmüştür. Korkacak bir şey yok.

    Aracınızı kazasız belasız güle güle kullanın.

    Çok tesekkur ediyorum. Sonucta aracimi yipramadan kullanmak istedim. Tekrar cok sagolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadasim tabikide kullanim kilavuzuna baktim ama ben yinede tecrubeli insanlarin fikrini almak istedimm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevabiniz icin cok tesekkur ediyorumm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Arkadasim tabikide kullanim kilavuzuna baktim ama ben yinede tecrubeli insanlarin fikrini almak istedimm

    Son derece mantikli, hayir hocam kimse alip kapagini bile acmiyor bende o bakimdan dedim, ideal olan hem kilavuzu incelemek hemde forumlara danismak, siz de ideal olani yapmissiniz zaten yanlis anlasilma olmasin.

    bir de tuketim verilerinizi de ara ara paylasirsaniz mutlu oluruz merak edilen bir motor cunku
  • Anladim. Arabaya gelince araba asiri derecede atak tam bir genc arabasi. Mukemmel bir viraja girme kabiliyeti var yol tutus son derece mukemmel. Cok kuvvetli bir motor 1'de 49 2'de ise 106 km gordum. Buda 100 km cikma hizini bayagi dusuruyor arac 6 vites eger 120-130 ile 6. Viteste giderseniz arac 100 km'de 6 litre sehir icindeki asiri trafikte ve dip gaz kullanimlarda ise 9 litre yakiyor. Ama boyle bir keyif yok. 3 vites ise en sevdigim 160 grdum. Baska sorunuz var ise anlatirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Anladim. Arabaya gelince araba asiri derecede atak tam bir genc arabasi. Mukemmel bir viraja girme kabiliyeti var yol tutus son derece mukemmel. Cok kuvvetli bir motor 1'de 49 2'de ise 106 km gordum. Buda 100 km cikma hizini bayagi dusuruyor arac 6 vites eger 120-130 ile 6. Viteste giderseniz arac 100 km'de 6 litre sehir icindeki asiri trafikte ve dip gaz kullanimlarda ise 9 litre yakiyor. Ama boyle bir keyif yok. 3 vites ise en sevdigim 160 grdum. Baska sorunuz var ise anlatirim.

    Yakıtı sizi üzüyormu yani aylık kaç km yapıyosunuz ve aylık kaç lira geliyor fatura
    FR Plus paketi aldınız mı yada alıpta pişman oldugunuz opsiyon varmı yada keşke alsaydım dediğiniz opsiyon
  • Aracin yakiti eko modda giderseniz yakmiyor. Araba style paketi fr'i arkadaki plaka takma yeri gri oldugu icin almadim. Fakat surus modu degisiyor ama sadece pedal hafifligi sagliyor. Sonrasinda bi-Xenon ve look paketini ve bazi paketleri aldim gereksiz veya kullanmadigim hic bir ozelligi kalmadi. Mukemmel donanima sahip.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende aracımı devirsiz kullanıyorum (devirsiz derken yani gaza hafif bastığında tepki verebilecek devirde) ve tüketim çok düşük oluyor stop etmeden önce de nası diyim örneğin park ettim farları kapat camları kapat teybi kapat bi 10-15 saniye geçiyor yeterli görüyorum (uzun yoldan gelirken 1-2 dakika bekliyorum şehir içi kısa süreli kullanımda 15-20 saniye bekliyorum)
  • Bu motorda da Golf'teki gibi silindir kapama olayı var değil mi? Rölantide bekleyen 140 beygirlik bir Golf7'nin yanından geçerken dizel gibi ses çıkardığını farkettim. Araç soğuk da değildi, yol gitmiş ve bir noktada duraklama yapmaktaydı. Hatta bu silindir kapama özelliği aktifken araçta daha fazla sarsıntı olduğunu okumuştum forumda. Bunlara siz de katılıyor musunuz?
  • Bazen turbodan kaynakligini sandigim dizele benzer sesler cikartiyor ama net bir bilgim yok. ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynen cok tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Aracin yakiti eko modda giderseniz yakmiyor. Araba style paketi fr'i arkadaki plaka takma yeri gri oldugu icin almadim. Fakat surus modu degisiyor ama sadece pedal hafifligi sagliyor. Sonrasinda bi-Xenon ve look paketini ve bazi paketleri aldim gereksiz veya kullanmadigim hic bir ozelligi kalmadi. Mukemmel donanima sahip.

    Teşekkür ediyorum sizi biraz yorucam kusura bakmayın çünkü benimde aklımda olan bi model
    Cam tavan varmı varsa çok ses yapıyo mu ? Çukurlarda felen tıkırtı varmı ?
    FR iç tasarım olarak memnun musunuz çünkü ben incelediğimde style paketti ve iç tasarım çok kötüydü beni araçtan soğutan tek neden iç tasarım
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.