Şimdi Ara

Seat LEON 1.4 140 HP S&S RODAJ AYARI, sTART STOP ÖZELLİĞİ VE DEVİRSİZ KULLANIM HAKKINDA SORUM VAR !! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
4.464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceugba

    Öncelikle hayırlı akşamlar,
    Mayıs ayında 2013 model 0 km'de Seat Leon 1.4 TSI 140 HP S&S aldık. Araç şuan 3800 km gelmiş bulunmakta ve size birkaç sorum var.

    1-) Çevremdeki bazı insanlar, aracın gösterdiği vites arttırma veya azaltma işaretine uyulmaması gerektiğini düşünüyorlar araç 70'le bile 6. vitesle gidiniz diyor, buda 1000 ila 1500 devir arasında oluyor. Böyle gidince araç çok az yakıyor. BU OLAY ARACI YORAR VE MOTORU SAĞIRLAŞTIRIRMIŞ DOĞRU MU ?

    2-)Aldığımız yer son üretim araçlarda rodaj ayarına gerek olmadığını söyledi ve bunun üzerine bizde böyle bir girişimde bulunmadık. BU AYARA GEREK VARSA GEÇ KALINDI MI ? ŞUAN ÇİN YAPABİLİR MİYİZ ?

    3-)Arabada turbo bulunmaktadır. Yol yaptıktan sonra aracı durur vaziyette çalıştırmam gerekiyor mu ?

    4-)En son sorum şehir içi kullanımdarda ışıklarda ve trafikte aracın S&S'İ açık. ĞEKİ BU OLAYIN MARŞ MOTORUNA YADA TURBOYA BİR ZARARI VAR MI ?


    CEVAP VERECEK OLAN ARKADAŞLAR ŞİMDİDEN ÇOK SAĞOLUN..!

    1- Vites degistirme uyarisinin onerdigi devrin birazcik ustunde degistirin ne olur olmaz, ben olsam oyle yapardim.

    2- Rodaj ayari diye birsey yok ama ilk 1.500km boyunca ani fren yapmama ve deviri 3.000'in uzerine, hizi da 120'nin ustune cikmama konusunda uyarirlar.

    3- 3.000 - 4.000km civari servise ugra yag yakiyor diye kontrol ettir.

    4- Arac durur konuma geldikten sonra 1dk civari calistirmakta fayda var diye biliyorum yuzde yuz emin degilim.

    5- s&s'in bir zarari olsa koymazlardi zaten hava cok soguksa falan sistem calismiyor korumaya aliyor kendini.

    Son olarak; kullanma kilavuzunu hic mi kurcalamadin arkadasim? sorularinin cevabinin cogu orda var.

    Hepsi doğru sadece 5. Madde 10 dan 0 a saymak yeterli

    Arkadaşım S&S li şekilde yoğun trafiğe gir bakalım en fazla 4.beklemeden sonra felan kendini korumaya alcak dene gör.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vatan haini Spartacus V kullanıcısına yanıt
    4 yazacağıma 5 yazmışım. Stop etmeden önce 10 saniye yeterli demek istedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az önce aracı yağ ve filtre değişimi için uğurladım. Şu ana kadar 600km yaptım.

    Aracı satın aldığımda depoyu fullemiştim. O günden bu yana ortalama yakıt tüketimi 7.1 lt. Araç sadece Ankara şehir içinde ve 3000 deviri geçmeden kullanıldı.

    Araçla ilgili soruları olan varsa cevaplayabilirim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ariftheboss

    Az önce aracı yağ ve filtre değişimi için uğurladım. Şu ana kadar 600km yaptım.

    Aracı satın aldığımda depoyu fullemiştim. O günden bu yana ortalama yakıt tüketimi 7.1 lt. Araç sadece Ankara şehir içinde ve 3000 deviri geçmeden kullanıldı.

    Araçla ilgili soruları olan varsa cevaplayabilirim :)

    az bekle, 6 'ya inecek o rakamlar:) benim leon 6000,7000 den sonra (ve tam kış lastiği taktıktan sonra, çok ilginç bir şekilde) , ciddi manada rejime girdi. 4,5 gün önce yakıt aldım, ş.içi 6,7 lt şu anda. Ve ankara gibi ışıksız düzlükler de pek yok antalyada, direk ş.içi. Işıklar, sokaklar, parkyerleri vb. Kısa mesafe.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ariftheboss

    Selamlar,

    Bende daha 1 hafta önce Leon 1.2 TSi aracımı teslim aldım. Almadan önce rodaj yapılıp yapılmayacağı konusunda bir fikrim yoktu. Biraz araştırdım ve daha sonra internet üzerinden arabalar üzerinde program yapan Can Akbulut'a ulaştım. Kendisine rodaj konusunda Twitter'dan mesaj atmıştım.

    Gelen cevaplar şöyle:

    Rodaj için ilk 1000 km 3000 devri geçmeyin. İlk 500. Km'de yağı ve flitreyi değiştirin.
    1000. km'den sonra her 1000 kilometrede 1000 devir yukarı çekin maksimum sınırı ve bu esnada sabit devirde kalmaktan sakının.
    2000. km'de de yağı ve flitreyi değiştirin. 4000 ve 5000 km arasında bütün devir bandını kullanacak şekilde devirli sürün.
    5000'de yağı ve flitreyi yine değiştirerek periyodik bakım prosedürüne devam edin. Turboyu soğutmadan stop etmeyin.

    Ben de bu şekilde rodaj yapmayı planlıyorum.

    Bu arada, kullanıcı klavuzunda ilk 1500 km'de araç devir saatinin 2/3'ünün geçilmemesi gerektiği söyleniyor.




    Şu dediklerini yapomak bi araba parası yakıt :D

    turbolu araçlarda bekleme olayını anlamadım arkadaş servis kitapcığında dahi bekleyin yazmıyor kim uydurdu bunu..

    Çok bilinen yanlışlardan biride aracı haraket ettirmeden önce rolantide ısınmasını beklemek buda onun gibi bişey sanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K0rkunc -- 21 Ocak 2014; 0:57:33 >




  • Turbo'nun soğumasını bekliceksek 1 dakikadan çok daha fazlasına ihtiyaç var.

    Sonuçta stock bir araç ağzına kadar yüklenilmiş bir araç değil. Turbo'nun daha doğrusu turbo pervanesinin rölanti devrine düşmesini beklemek yeterli stop etmek için oda en fazla 15-20saniyelik bir süreç bence daha fazlası gereksiz bir bekleme olur. İlk çalıştırmadada 20-30saniye beklenmesi yeterlidir.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.