< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Seat Leon'dan Peugeot 308'e Geçmek (2. sayfa)






-
-
Bende de aynı araç var. Geçen yıl tam da bu sebeple aldım. Leon ve diğer MQB araçlarda istediğiniz her donanımı sonradan ekletebilirsiniz. Buna DCC ve koltuk retrofiti bile dahil.
Aldıktan sonra aracıma adaptif, şerit takip, seat sound 20k verip eklettim. Şimdi belki 25k olmuştur maliyeti toplam.
Otomatik park ve kör nokta da dediğiniz gibi eklenebiliyor. Onları da ekletme niyetim var.
Çevresel görüşü bu araçta olmamasına rağmen yaptıran var(youtube'da videosunu bulursunuz) ama bildiğim kadarıyla 4 kamera eklendiğinden 30-40k bedeli var. Ödenir mi bilmiyorum. :)
308'e gelince, Leon'un yürümesi gibi yürümeyecek elbette. Şahsen Leon'un 60-80'den gaza oturunca 120-140 bandına kadar yürümesini çok beğeniyorum. Orada 308'in sağırlaşacağını düşünüyorum. Onun dışında donanım olarak ve muhtemelen malzeme kalitesi olarak daha iyi hissettirecektir. Trim sesi de muhtemelen Leon'dan azdır.
Ben geçer miydim? Sanırım geçmezdim.
Leon'dan sonra geçilecek araç D segment yada premium C olmalı ki ciddi bir hissiyat farkı getirsin.
-
Yeni kasa 308 gerçekten güzel bir araba olmuş ama o paraları verirken iyice düşünüp taşınmak gerek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
5 senedir son makyajlı 308 gt kullanıcısı olarak şunu diyeceğim size, 1.2 puretech motor 3 silindirli ve sabıkalı bir motordur triger motor yağı ile beslenir ve çapak yapıp motora kaçırır, ek olarak ateşleme sorunları da mevcuttur. Sıkıştırmaya gelmez. Diğer bütün ama BÜTÜN unsurları ile leondan her kulvarda 2 gömlek üstün bir araçtır. Sırf bu saçma motoru dayatmasından dolayı almanızı önermiyorum.
Peugeot= BLUEhdi demektir. Hali ile dizel motorlar son deminde ve sıfır bir araçta alınmasını da yine önermiyorum.
Onlar da benzinli motoru yapamadıklarını farkına varıp EV araç geçişinde aşırı hız almışlardır son 1 senede
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
C hb mi ölmeye yüz tutan sınıf. İyi güldüm valla.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: xweser
C hb mi ölmeye yüz tutan sınıf. İyi güldüm valla.Fiat, Renault, Honda, Hyundai, Kia, Toyota, Dacia, Citroen, Ford, Nissan, Volvo
Hocam yukarıdaki markalar ya C HB hiç üretmeyen, ya da ürettikleri tek tük olanlar nadiren satan markalar. Bu arada Alfa Romeo, Mazda vs demedim. Piyasadaki en çok satış adedi olan markalar bunlar. Yani mesela her yer zibilyon gibi Tucson iken, i30 yok. Her yer T-Roc iken yeni Golf çok az.
Geriye Golf, B Station Wagon gibi olup C denen Scala, Leon, Astra ve 308 kalıyor. Alman premiumlar devam ediyor ama onların da satış adedi malum, Mercedes A serisi mesela.
Bunların da bir sonraki kasada olup olmayacağı aşikar. Şahsi arabam da kasası devam etmeyen V40.
D sedanın olduğu gibi C HB sınıfı da daralıyor. B ve C Crossover sınıfına kayıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
baya bir desteksiz yorum.
avrupada hala daha ciddi manada satılıyor c hb. ölen segmentler mpv ve sedan.
-
Bunun benim TR pazarına eskiden olduğu gibi C HB sınıfı araç gelmemesi ile ne alakası var ? Compact segment sınıfında ordaki araçların kaç tanesi HB karosere sahip ? En nihayetinde Avrupa ile TR pazarı arasında fark hiç az değil. Her yerde A sınıfı araç veya D sınıfı Statiton Wagon araç kaynıyor orda.Burda benzerini bulmak mümkün mü?
Peki yukarıdaki yazdıklarımdan hangisi yanlış, en çok araç satan Reno, Fiat, Dacia, Hyundai, Vw, Opel, Ford ... Hangi markanın en çok satılan aracı C HB ?
TR'deki desteğini rakamlarla söyler misin kaç tane C HB satılmış ve karşılığında kaç tane SUV sınıfı satılmış ? Tüm bunları bir araya getirince C HB sınıfının daralmaya başladığını anlamak için ne gereklidir daha ?
Bence sınıfının en mantıklı fiyat performans seçeneği olan Kia Ceed seneye olacak mı kimse bilmezken ( kardeşi i30 yok mesela ) Sportage, Stonic vs peynir ekmek gibi satmaya devam edecektir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mokali Amca -- 24 Şubat 2023; 13:29:1 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
mesajlarında genellemenin türkiye pazarına özel olduğuna dair bir ifade yok, olsaydı ona göre bir zeminde konu akardı...
avrupa pazarında da c geriliyor ama ölüyor değil görüldüğü üzere.
verdiğim sayılarda sedan c segmentleri elenmiş durumda ama sw'ler için haklılık payın var.
-
katılıyorum.. D segment veya premium bmw audi vs yada benzer donanımda bi araç ancak tatmın eder leon audi a3 ile aynı teknolojiyi paylaşıyor
bu donanımlardan sonra çoğu araç yavan gelir leona golfe vs alışmış insana
-
Hocam Konya vagcom dediğiniz yerin linki var mı? Google’da aratınca farklı bir kaç yer çıkıyor. Teşekkürler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eski pazar payı çok daha genişti ve model gamı da çeşitli idi.. Focus-Astra-Golf 3 araç 2 milyon satıyordu yılda.
C hb D sedan kadar olmasa da en hızlı ölen sınıflardan biri.. İ30'lar Ceedler son nesil.. Focus bitti. C4 Suvcuk oldu, 308 ve Astra da aynı yolu takip edecek. Mercedes A sınıfı son.
Megane elektrikli hafif yerden yüksek bir araç oldu C4 gibi.
ALfa, Fiat gibi italyan markaların Hatchback'leri zaten yok oldu..
En popüler araç olan Golfte bile tereddütler vardı şu son haberlere kadar.
Suv'lara karşı kazanılacak bir savaş yok.
-
Sende de hafiften bir alamancılık sezinliyorum.
Dönüp dolaşıp günün sonunda yine ulu führer in yoluna geliyorsun.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hafiften var hep alman araçları aldım zaten.. bundan sonra da öyle gider.
Ama Türkiye pazarı farklı ülkelerde markalara çok toleranslı değil zaten.. alman pazarı burası lojistik ve uyumluluk olarak da. japon araçlarının basit modelleri orta-ucuz modelleri gelir. tüp takar binersin =) Korelilerin de öyle. Kia stinger geldi de, Genesis geldi de biz mi almadık.
Alman otomobilleri malzemede daha tok hissiyatlı ve detaycı. dizaynlar hep geçmişe atıf yapıyor karakterli. bu da hoşuma gidiyor ama hoşuma gitmeyen tarafları da var bazı modellerde.
-
Evet iyiler hoşlar da çok kapitalistler yav köftehorlar. Yan komponentleri bilerek belli bir zaman sonra bozulsun diye ayarlıyorlar adım gibi eminim. Yedek parçadan söğüşlüyorlar tüm dünyayı.
Uzakdoguda ise tam tersi. Orada arıza=namus meselesidir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Genleşme kabını hortumları koyuyor bloğun dibine, ısınsın da çatlasın diye herhalde. plastik su pompaları, tahriki garip içeride saklanmış kayışlardan alır. zincir gergileri 3-5 seneye gidiyor kesin.. turbolar iki V silindirin içinde alev alev yanar. bir acayip dizayn edilmiş Pcv'ler termostatlar, yağ pompaları.. minimal toleranslar, bakım periyodu asla atlanmayacak, iç termaller anlık performans için yapılır, uzun süre sıkmak için değil.
Servis edilebilirlik zaten Allaha emanet.. zincir için motor iner, yanyana iki civata saplama, ama torku farklı farklı istiyor.
mühendislik kafa feci patlatıyorlar orası net ama sonrası sıkıntı. tabiki her araç her motor için böyle değil ama son 20 yılı çoğunlukla böyle..
ama bizde Amerikalı adam gibi alıp yılda 40bin mil yapmıyoruz zaten. bakım onarım el emeği de pahalı değil türkiyede.. al sefasını sür, hele garanti de varsa her türlü alman arabası mantıklı =)
japonda kafa bambaşka.. denenmemiş şeyleri yeni diye asla kullanmıyorlar.. onlar da farklı şekilde kafa yoruyor. işin sonunda harakiri ihtimali var yemiyor da olabilir =)
Daimler-chrysler öncesi Mercedes altın buluşma idi. Alman gibi dizayn edip japon gibi üretiyorlardı. artık bu düzeyde bir imalat yok maalesef..
-
Motor hariç her konuda 308 mutlu eder. Kendi aracım f10 520i 2014 model ve 308 test ettim. Araç benim f10 dan daha az yol sesi ve rüzgar sesi alıyor direksiyon tepkileri muhteşem arka torsiyon biraz yüksek hızda çukur geçişlerinde hissettiriyor ama leondan sonra harika olur konfor yalıtım ve yol tutuş olarak denemelisin mutlaka. Şanzımanda geçiş hızı dsg kadar değil tabi ama ilk kalkış tepkisi aşırı iyi şehiriçinde falan çok atik dsg gibi gaza basıp 1sn sonra hareket etme yok eat8 lerde ve sağlamlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
www.instagram.com
MSE GARAGE (@konyavagcom) • Instagram fotoğrafları ve videolarıhttps://www.instagram.com/konyavagcom/?hl=trSayfalarının lınkı bu hocam
-
Çok ama çok üzülürsün.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X