Merhabalar, yaklaşık 2 senedir Seat Leon kullanıyorum. Aklıma hazır yıla yeni girmişken model yükseltip hem biraz daha günceli yakalamak hem de elimde daha para eden bir araba olması var. Şu an bindiğim leon; 2020 model (mk3 kasa tasarımı çok hoşuma gitmiyor) Xcellence paket 1.5 150bg eco tsi 2.elde değeri 800 bin civarı gördüğüm kadarıyla. Biraz yerden yüksek araba hevesim vardı yürüyeni de şimdikinden çok çok kötü olmasın diye biraz bütçemi zorlayıp Cupra Formentor tercih etmek istedim. 2021 dolu olanlar (ön park sensörü vs çoğu 2022 modelinde yok) 1.300.000-1.400.000 civarı alabiliyorum. Ancak o kısım bütçemi zorlayacak daha doğrusu biraz kredi yükünün altına gireceğim Onun yerine yeni Peugeot 308 GT aklımı çeldi, 2.el piyasasında 1.100.000 civarına bulabiliyorum. Aslında bu araç da çok ilgimi çekiyor araç iç design olarak bana çağ atlatacak. GT modeli de benim özellikle aradığım hatta aramadığım özellikler ile dolu (kör nokta, farklı noktalardan kamera, adaptif cruise vs vs) Tek çekincem 1.2 130 bg motora sahip olması ve corsa ultimate vs gibi araçlar gibi değil de teknik verilerinin biraz yavaş görünmesi. Örneğin hali hazırdaki bendeki leon'un 0-100 ü 8.5 saniye 308 GT'nin 9.7 saniye gibi gördüm. çok çok hız seven bir insan değilim ama bu fark canımı sıkar mı arabayı çok hantal mı hissederim gibi çekincelerim var. Bir yandan da iç dış design'ın benim için mükemmel olması, oyuncaklarının bol olması vs cezbediyor dediğim gibi. Eğer bunu alırsam kredi çekmeme bile gerek kalmayacak biraz avans çekeceğim 0 faiz ile 6 ay binip eğer sıkılırsam bu sefer kredi çekip çok rahatlıkla formentor yada başka bir araca bakabilirim. Tavsiyelere açığım (Bir de ek bir soru olacak ama araç kasko değeri 800.000-1.200.000 arası ise %30 1.200.000 den sonra %20 çekilir diye biliyorum yasayı. Ama mesela ilanlarda 2021 model x bir araç için tsb'nin sitesinden baktığımda aracın kasko değerini 1.300.000 gösteriyor yani teoride %20 kredi çekebiliyorum, ancak ilanda galerici araç için %30 kredi çekilebilir yazmış o nasıl oluyor Benim burada yanlış bildiğim bir şey mi var acaba) < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cwr -- 27 Ocak 2023; 11:13:57 > |
Seat Leon'dan Peugeot 308'e Geçmek
-
-
C HB sınıfı ölmeye yüz tutan bir sınıf maalesef. Bende de Volvo 40 var, Hyundai Bayon kadar bile yüzüne bakan yok 😁
Şimdi öncelikle 1 sn 0-100 farkı hissedeceğiniz bir fark değil ayrıca standart kullanıcının hayatını pek etkileyen bir durum değil. Tabi ki bir 150 beygirlik 1.5 tsi değil ama yeterli motor. Ayrıca 308'de bulunan tam otomatik şanzıman da DSG kadar seri değil ama onun olmadığı kadar da uzun ömürlü.
308 bir çok disiplinde daha bir araç Leon'dan. Donanım iyi, şanzıman iyi, tasarım iyi, malzeme kalitesi iyi. Ben bu değişimi yapardım kesinlikle ama amacım piyasa ve 2. el ise C SUV ve Troc veya dolu 2008 bakardım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
eylül ayında araç bakıyordum 800-900bin tl civarında. 1.5 tsi yeni kasa leon piyasada yoktu. ufukta da gelecek leon gözükmüyordu. 130 hp yeni kasa 308 tr de yeni lansman edilmişti tam da. orta paket allure u 815bin tl ye alabiliyordum ama sırf zayıf performansı yönünden içime sinmedi 308. gittim 1.5 tsi fabia aldım 668bin tl ye. performans tarafım ağır bastı. hem de 150bin tl lik fiyat farkı cebimde kaldı. hiç pişman değilim. fabiayla mutluyum.
-
Formentor'a baktıktan sonra 308 düşünmek hata bana sorarsanız. Direkt olarak 308'e yönelseniz araç sınıfı aynı kalsın diye düşünüyorsunuz derdim ama yerden hafif yüksek SUV'ları da incelediğinizi anlıyorum bu şekilde. Formentor alma ihtimalim olsa çok da başka araç bakmam şahsi düşüncem. 2017 model Leon kullanıcısı olarak..
-
Uzun yolda 1.5 tsi gibi olmayacak 1.2 thp.. 1.5 tsi'daki o gaz doluluğunu, kuvvetli çekişi alamazsın. 0-100'deki 1 saniyeymiş bunlar önemli değil 100-200 arası 9-10 saniyeleri buluyor o farklar..
Gerçek yol performansı ve hissyat önemli.. bu noktalarda 1.5 tsi siler süpürür.
Şehir içi performans farketmez.. yakıt da farketmeyecektir pek.
308'in modern yapısı, dizayn, teknoloji, sürüş gerçekten çok fark var 308 lehine.. sabah-akşam otoyollarda gezmiyorsam ben geçerdim. 1.2'nin vergi avantajı da güzel.
Aslında ben Astraya geçerim.. 308'in o garip gösterge direksiyon uyumuna asla gelemem, tipik bir fransız absürdlüğü. Astra da aynı otomobil ve adam gibi kokpit yerleşimi var..
-
Formentor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Formentora inanılmaz zorlamayacaksa kesenizi takip edin derim. 308 ilk geldiğinde bayide görüp adeta mest olmuştum hemen test sürüşüne yazıldım 130 ps 8 ileri şanzıman ne kadar kötü olabilir ki yani? İnanılmaz hayal kırıklığına uğradım araç şehir içi kesinlikle rahat ve sorunsuz fakat otobanda işiniz varsa 100-200 arası 308 beni 1.6 TDI leon kadar tatmin edemedi hele siz şimdiki aracım 1.5 ecotsi leon diyorsunuz türkiye’ye gelen belki de en performanslı HB lerden biri (hotchatch hariç). Tasarımı 308’in çağlar ötesi bu yadsınamaz fakat sol şeritte gaza oturunca sollayamayacağım araba sayılı olsun, sürüş hissiyatı benim için önemli diyorsanız Leonun performansını ararsınız diye düşünüyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben de formentor diyorum...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçilmez, hata olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.5 TSI dan sonra 1.2 üzer
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Eğer bunu alırsam kredi çekmeme bile gerek kalmayacak biraz avans çekeceğim 0 faiz ile 6 ay binip eğer sıkılırsam bu sefer kredi çekip çok rahatlıkla formentor yada başka bir araca bakabilirim.
faiz yok kredi yok düşük vergi diliminde 130hp motor kaliteli iç mekan
gayet de yürüyor otomatik sanziman iyi
düşünmeden geçilir.
sanki 1.5 tsi 400hp gibi anlatmışlar giuliettayla falan denk gelmeyin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mesajlara bakınca trafikte 150 beygir turbolu motor altı araç yok sanırsın
Zamanında 170 beygirden 115 beygirlik araca geçiş yaptım. O kadar dramatize etmeye gerek yok. Amaç tapa gaz gitmekse evet üzer ama standart kullanıcı için dramatik fark yok diyorum. Adam gelip kendi küçük aklınca dalga geçiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.2 thp-1.5 tsi arasında tam yükte, 1750 ile 3500 devir aralığında %10 bile güç farkı yok .
1750 altında görece biraz hantal kalabilir ama asıl fark 3500 devir üstünde oluşacaktır.
-
Herkese cevapları için tek tek teşekkürler Biraz keyfi bir geçiş, o yüzden belli kriterlerim yok belki de o yüzden kararsızım. Zira klasik bir türk erkeği olarak sahibinden'i açıp bu yolda tucson'lara, bmw 1'lere, c5 aircross'lara baktım:D (1-1.4m fiyat aralığındaki güzel araçlara). 308 gt ciddi anlamda gözüme hoş geliyor iç mekanı modern olduğu için ilgimi çekiyor aslında. Konuyu açmamdaki sebep de arada performans farkı olduğunu bilmem (zaten teknik veriler aşikar), ama standart bi kullanıcıyı bu downgrade ne kadar üzer aslında benzer şeyleri tecrübe etmiş insanlardan onu öğrenmekti:)
@brkprlk35 hocam formentor konusunda haklısın, aslında öyle çok aman aman bir krediye de girmeyeceğim ama direkt nakit olarak bireysel kullanıcıdan 308'i çözmek o konuda cazip geliyor. Araç kredisi vs için başvuru gibi konular üşendiriyor biraz:D Bir de 308'in iç dizaynı formentor'dan bile daha çok çekti ilgimi. Farklı motor şanzıman deneme fırsatı da kulağa güzel geliyor.
@SuperVeloceJota Astra'ya baktım aslında hocam da tam tersine direksiyonu kötü geldi bana. İç tasarımı 308 in gerisinde kalıyor bana göre. Motor şanzıman yürüyen de aynı olduğu için direkt elemiş oldum onu. Tamamen zevkler renkler meselesi gibi yani o yüzden sizin de düşüncenize saygı duyuyorum tabi eminim aynı kararsızlıkta astra'yı da seçecek bir sürü insan vardır.
@en1gma hocam öyle bir iddaam yok normal standart araçlardan bahsettiğimizin farkındayım zaten, kendi aralarında kıyaslayıp düşünüyorum sadece
@tcadongusu tam olarak çekindiğim nokta konusunda aslında korktuğum şekilde yorum yapmışsınız. Aslında uzun yola çok nadir çıkıyorum, leon ile 2senede 2 kere izmir'e gitmişliğim var o kadar :D Belki de en doğrusu bahsettiğiniz gibi test sürüşü yapmak
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cwr -- 27 Ocak 2023; 17:47:34 >
-
Hocam 308 tercihiniz hayırlı olsun. Umarım kısa sürede aracınıza kavuşursunuz. Bende mk4 manuel leon fr var. Yaz döneminde 308 GT düşünüyorum. Şehir içi kullanıcısıyım. Önceliğim konfor donanım ve dizayn. Öncelik performans değil ise 308 GT uzun yıllar talebinizi karşılar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
araç eğer xclennce ise (kör nokta, farklı noktalardan kamera, adaptif cruise vs vs) diye yazdıgınız donanımlar
leonun alt yapısında hazır olan donanımlar zaten, otomatik park bile mevcut. Ön camı değiştirin kameralı model ile sonra diğer donanımlarıda
ender elektronikte veya konya vagcom gibi yerlerde yaptırın kör nokta vs oluyor zaten sadece 360 derece kamera olmuyor diye biliyorum
-
Peugeot 308 Fransız Efsanesidir. ///
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1.2 üzecek bir motor değil ama tam otomatikten dolayı tam gücünü kullanamıyor ama performansı yine güzel, üzeceğini sanmıyorum. Peugeot da Opelde de C segmentte en üst donanımda 1.6 180 hp li motor koymaları gerekiyordu. Hatta 225 lik olsa tadından yenmezdi.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
308 bilmiyorum ama 3008 20dk sürdüm 2saat sürmüş kadar yordu, ibiza ya kıyasla. ibiza hiç yormuyor sürerken 1000km yol gittiğim oldu o yüzden ben olsam formentor seçerdim
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Eğer bunu alırsam kredi çekmeme bile gerek kalmayacak biraz avans çekeceğim 0 faiz ile 6 ay binip eğer sıkılırsam bu sefer kredi çekip çok rahatlıkla formentor yada başka bir araca bakabilirim.
faiz yok kredi yok düşük vergi diliminde 130hp motor kaliteli iç mekan gayet de yürüyor otomatik sanziman iyi düşünmeden geçilir. sanki 1.5 tsi 400hp gibi anlatmışlar giuliettayla falan denk gelmeyin |
Mesajlara bakınca trafikte 150 beygir turbolu motor altı araç yok sanırsın
Zamanında 170 beygirden 115 beygirlik araca geçiş yaptım. O kadar dramatize etmeye gerek yok. Amaç tapa gaz gitmekse evet üzer ama standart kullanıcı için dramatik fark yok diyorum. Adam gelip kendi küçük aklınca dalga geçiyor. |
1.2 thp-1.5 tsi arasında tam yükte, 1750 ile 3500 devir aralığında %10 bile güç farkı yok . 1750 altında görece biraz hantal kalabilir ama asıl fark 3500 devir üstünde oluşacaktır. |
C HB sınıfı ölmeye yüz tutan bir sınıf maalesef. Bende de Volvo 40 var, Hyundai Bayon kadar bile yüzüne bakan yok 😁
Şimdi öncelikle 1 sn 0-100 farkı hissedeceğiniz bir fark değil ayrıca standart kullanıcının hayatını pek etkileyen bir durum değil. Tabi ki bir 150 beygirlik 1.5 tsi değil ama yeterli motor. Ayrıca 308'de bulunan tam otomatik şanzıman da DSG kadar seri değil ama onun olmadığı kadar da uzun ömürlü. 308 bir çok disiplinde daha bir araç Leon'dan. Donanım iyi, şanzıman iyi, tasarım iyi, malzeme kalitesi iyi. Ben bu değişimi yapardım kesinlikle ama amacım piyasa ve 2. el ise C SUV ve Troc veya dolu 2008 bakardım. |
Formentor'a baktıktan sonra 308 düşünmek hata bana sorarsanız. Direkt olarak 308'e yönelseniz araç sınıfı aynı kalsın diye düşünüyorsunuz derdim ama yerden hafif yüksek SUV'ları da incelediğinizi anlıyorum bu şekilde. Formentor alma ihtimalim olsa çok da başka araç bakmam şahsi düşüncem. 2017 model Leon kullanıcısı olarak.. |
Benzer içerikler
- en iyi hibrit suv
- cupra formentor yorum
- toyota corolla 1.6 elegant otomatik vites yorumlar
- skoda octavia 1.6 tdi elegance cr yorum
- volkswagen polo 1.4 en çok tutulan modeli
- renault logan
- uçan araba fiyatları
- renault arkana fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X