Şimdi Ara

SEDAN MI? HATCHBACK Mİ?iyi yol tutar?? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
17.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de uzun zaman önce bir yerde okumuştum burada da okumuş olabilirim. O yazıyı okuyana kadar HB daha iyi yol tutar diye biliyordum yalnız o yazıda bilinenin aksine Sedan ların daha iyi yol tuttugu yazıyordu acıklamasıyla beraber.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Burada hiç Beemer kullanan yok mu? ''Ultimate driving machine'' Kaç tane hatchback'i var? Beemer'ın yol tutuşu sorunlu diyen var mı?

    hepsi yan yan gidiyor .16 ları dışında arkadan çekişli araçlar bence ''ultimate driver'' istiyor


    aracın eni boyu orantılı olsun savrulma azalır. linea t-jet test ettim esp asr versiyonu hızlı bir köprü geçişinde (90 gibi) çok esnedi aynı şekilde arkdaşın a4 üde yolda çok esniyor zıp zıp gidiyoruz bizim araç daha az esniyor hatta bizim araçta sorun mu var diye servis gitmiştim sert amoritösrlerden dediler. ama yaylana yaylamna gidenler daha konforlu geliyor bana. birde arkada bağımsız süspansiyon olmayan araçlar virajda sanki daha çabuk arkayı bırakıyor




  • Bir araç ne kadar uzun olursa savrulmasu o kadar kolay olur. Çoğu araçta belki hissedilmeyecek kadar yakındır ancak. Uç örnek olarak viraja giren kasalı tırın kasasının ne kadar savrulacağını kasasıs girince ne kadar yolda kalacağını gözününüzün önüne getirirseniz.
    Yol tutuş biraz genel bir terim olduğu için ufak karışıklıklar olabiliyor tabi. Sedan yere yakın bir araç daha iyi yapışırken hb leylek gibi kalabilir.Burda işin rengi değişiyor.Nascarda baktığımızda yollarda olması gerekenden çok eğim var zaten olabildiğince aracın tamamımını yere yapıştırma durumu. Nascar da özel bir durumdur o yüzden bu konuda bizi yanıltabilir.
  • Hatchback ler daha iyi yol tutar
  • Kendi sınıfında yol tutuşta referans gösterilen Focus'un HB'sinin sedanından daha iyi yol tuttuğunu okumuştum bir dergide. Ama her markada bu böylemidir bilmiyorum.
  • Konuyu hortlatmış gibi olduk ama olsun. Arka teker arkasından kalan kısım (bagaj vs) aerodinamiği negatif yönde etkilediğinden (aracın üstündeki rüzgarı kuyruğa indirdiğinden araç hala rüzgar etkisinde kalıyor.) aynı model ya da aşağı yukarı aynı araçlarda hatchback tartışmasız daha iyi yol tutar. Golf Jetta'dan, Astra HB Astra Sedan'dan, Focus HB Focus Sedan'dan daha iyi yol tutar. Ama örneğin Astra HB Insignia'dan daha iyi yol tutmaz. Sedan daha ağır daha tok duruyor yola daha iyi oturur fln gibi bir mantık yok !

    Nostaljik de bir resim ekliyeyim :)
     SEDAN MI? HATCHBACK Mİ?iyi yol tutar??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jeocem -- 25 Şubat 2016; 3:02:08 >




  • jeocem kullanıcısına yanıt
    Hocam 7 yıllık konuyu nerden buldunuz iyi hortlatmışsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jeocem kullanıcısına yanıt
    hangi yil bu? 37 bine araba varmis
  • Merkez kac kuvvetinden sedan daha az etkilenecegi icin , sedan kasa daha iyi yol tutmasi lazim. Ornegin nascar araclarina bakin yuksek hizda viraj alip dururlar ve butun nascar araclar sedandir. Bence sedan ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya şu an 50 bine B sınıfı araç alamıyoruz

    Bu arada hort güzel olmuş ama bu durum gerçekten de öyle. Hatchback modeline göre daha uzun olan aracın birim başına düşen ağırlığı düştüğünden kompaktlık adına biraz daha geride kalıyor olduğunu düşünürdüm hep. Ama yine de bunu yol tutuşu olarak algılamak belki yanıltıcı olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende farkli bir tez sunayim. Bilmem kac sene once astra h sedan 37 binmis. Simdi astra j sedan 52 bin. Aradaki senelerde artan kuru dusunursek fark makul sayilir. Ustelik j kasa hem daha donanimli hemde daha kaliteli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    hangi yil bu? 37 bine araba varmis

    Ustam bakmayın siz bu memlekete unutturma ve alıştırma politikası çok iyi uygulandı millette artık uyuştu.Dacia duster reklamları falan vardı hatırlasanıza 29.000 den başlıyordu daha çok yakın geçmişte.işte neydi ne oldu herşey.
  • Bu sorunun net bir cevabı yok. Ancak şu kesin: Bir araç ne olarak dizayn edildi ise, en iyi onun yol tutması muhtemeldir.

    Örneğin Focus: Focus1,2 ve 2.5 HB olarak dizayn edilmiştir HB'i daha iyi yol tutar.

    -------------------

    Yol tutuşa etki eden çok faktör var. Arka kapısı olan, binek otomobilde benim tercihim liftback (veya fastback) Hatchback arabadan yana. Arka cam yatık olacak. Focus gibi, gerçek Saab'lar gibi...

    2 kapı araçta tercihim Coupe olur.

    Ancak genelleme yapmamak lazım. Yol tutuşu etkileyen çok faktör var. Aracın kasa tipi doğrudan bir etken de olsa, diğer öğelerle oynayıp, işi çok farklı boyutlara taşıyabiliyorlar.
  • aracına ve modeline göre değişir. her hb iyi tutar veya tutmaz demek yanlış olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hb araçların yere basma kuvvetleri sedandan daha iyidir... sw lerinkide sedandan iyidir... en iyi virajı sw alır... ayrıca çoğu markada sedan araç hb den daha hafiftir...
  • Aracın arka teker iz düşümünden sonra ne kadar uzunluk varsa viraja girdiğinde yükün bindiği tarafa bu fazlalık daha fazla yük getirir bu sebeple bire bir aynı marka model motor ve yürür donanıma sahip iki araçtan hb olanı sedandan daha iyi yol tutar. Ancak farklı marka model araçlarda sedan hb karşılaştırması yapılamaz çünkü bu bagaj kısmına gelene kadar yol tutmaya direk etki eden onlarca diğer faktörler vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vatos73 kullanıcısına yanıt
    ben hiç anlamam ama geçenlerde bir oto dergisinde okudum. önden çekişli araçlarda sedanların hblere göre arkayı daha kolay kaçırma eğiliminde olduğunu söylüyordu.
  • a3 ve a4"Ü test ettim, şahsen a4"ün konfor ve yol tutuşu savurması a-3le kıyaslamak hakaret olur.d segment araclar her zaman en iyisi
  • nevercollapsed kullanıcısına yanıt
    Hatchback Sedan ?

    C segmenti D segmenti ?

    Ne alaka ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunda ağırlık dağılımımın yüksek etkisi vardır, iyi yol tutuş için iyi bir ağıtlık dağılımı gerekir bmw gibi %50 50 olan araçlarda hb yada sefan olması çokta etki etmeyebilir, ama önden çeker vr genel ağırlığı önde olan araçta hb olan daha iy yol tutabilir çünkü aracın uzunluğu artıp ağırlık yine aynı yerde toplanmıştır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.