Şimdi Ara

Şehir İçinde Nedensiz Şekilde Arabayı Durdururlar Mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
3.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende aynı yaştayım 1-2 senedir sıklıkla kullanıyorum.Bir kişi bile durdurmadı.Sakal bıraktığım zamanda biraz yaptığım spor'dan kaynaklı omuzlarımın geniş olmasından dolayı 19-20 Yaşında gibi görünüyorum.Çok sefer polisin yanından gayet normal şekilde geçtim.Hatta bazen dikkat çekici agresif'te kullanırım buna rağmen problem yaşamadım.Neden?Çünki MUZ CUMHURİYETİ'nde yaşıyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FursıonnMann

    Bende aynı yaştayım 1-2 senedir sıklıkla kullanıyorum.Bir kişi bile durdurmadı.Sakal bıraktığım zamanda biraz yaptığım spor'dan kaynaklı omuzlarımın geniş olmasından dolayı 19-20 Yaşında gibi görünüyorum.Çok sefer polisin yanından gayet normal şekilde geçtim.Hatta bazen dikkat çekici agresif'te kullanırım buna rağmen problem yaşamadım.Neden?Çünki MUZ CUMHURİYETİ'nde yaşıyoruz

    neyse bu yaz alırım arabayı mahallede turlarım
  • Nerede oturuyorsun ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serdardespp S kullanıcısına yanıt
    benim bildiğim kadarı ile ehliyetsiz araba kullanmak yasal olarak suç. polis hem araç sahibine hem ehliyetsiz kullanan kişiye para cezası yazar. tutanak tutarsa 1 ay hapis cezası alır ki o paraya çevirilir. tekrarında 2 ay hapis cezası alır o paraya çevirilmez. isterseniz bir avukata sorabilirsiniz. tutanak tutma olayı çevirmedeki polisin tecrübesine kalmış bir şey. idealist genç ve hevesli birine denk gelir adam kanunu uygular geçer. kimisi para cezası yazar polislerin bu konuda belli bir standardı yok. araba kesin olarak bağlanır. birisi arkadan vursa bile 8/8 suç ehliyetsiz kişiye yazılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xassemer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ml_csd_ds

    Bende senin yaşlarındayken kullanıyordum. Hiç çevirmeyle karşılasmadım ama polisin yanından geçtiğim çok oluyordu. Yalnız benim avantajım yaşca büyük göstermemdi. Sakallarım olduğu için en az 25 yaş gösteriyordum. O yüzden ehliyetsiz araç kullanmamda çevirme sıkıntısı olmadı. Sen yaşca nasıl gösteriyorsun ? Eğer yaşını yada daha küçük gösteriyorsan polis görürse çevirebilir şehir içinde çevirme nadir olur ama tipin çocuk gibiyse hiçbir sebep yokken bile çevirebilir dikkatli ol.

    dostum benim kullanacağım bölgede ışık falan yok bizim mahallenin 5km ötesi köy mahalle'de sessiz sakin yolları düzgün elit bir semt yollar sokaklar düzgün binalar falan hep yeni park var yeşillik etraf ilerde dağ bayır tarla falan var biraz üstü villa'ların ve okulumun olduğu bölge yani trafik ışığı falan yok. ayrıca dediğim bölge dışınada çıkmam ehliyetim olmadan.
    sakallarım varda genelde kesiyorum olsada 17 18 19 falan gösteriyorum. yanaklar boş bıyıklarda tüy. çene ve fauller sert sakal.


    Kullanacağın yer kırsalsa sıkıntı olmaz ozaman. Birde şunu unutma çevirme ihtimalinin en yüksek olduğu yer sehirler arası yollardır ehliyet olmadan sakın bu yollarda kullanma. Şehir icinde ise çevirme nadir olur yani bi arama ihbar durumu olmadıktan sonra ehliyet/ruhsat kontrolü için çevirmezler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Durdururlar,gerisi senin şansına kalmış.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xassemer

    quote:

    Orijinalden alıntı: FursıonnMann

    Bende aynı yaştayım 1-2 senedir sıklıkla kullanıyorum.Bir kişi bile durdurmadı.Sakal bıraktığım zamanda biraz yaptığım spor'dan kaynaklı omuzlarımın geniş olmasından dolayı 19-20 Yaşında gibi görünüyorum.Çok sefer polisin yanından gayet normal şekilde geçtim.Hatta bazen dikkat çekici agresif'te kullanırım buna rağmen problem yaşamadım.Neden?Çünki MUZ CUMHURİYETİ'nde yaşıyoruz

    neyse bu yaz alırım arabayı mahallede turlarım

    Suan 18 yasindayim kardesim geçen sene bir kaza yaptim birde durduk yere arabadan indirdiler ehliyetim yokken şansina kalmis birsey abim 16 yasindayken arabayla işe gidip geliyordu bizim mahallemizde çok sakin bi gun eve giderken sağa sinyal verdim döncem tam donerken onume yavru kedi firladi arabayi sola kirdim hizimda yavasdi arkadan bir motor taak diye geçirdi dünyam basima yikildi birde tam arkami dondum ses gelince adam motordan duserken nasi araba kullaniyon lan sen diye bagirmisti indim adam yere uzanmis bacagi yarilmis bana suç atiyo birden 20-30 kisi kalabalik toplandi adam polis ambulans cagirin falan diyor millet dedi araba cok yavas gidiyodu suçlu sensin çok yakin takip ediyodun diyince adam anladi suclu oldugunu birden ayaklandi motora bindi motor calismadi oyle eliyle iterek uzaklasdi bizim arabaninda stop lambasi patlamisti ama kazadan sonra araba yolun ortasindaydi hemen bindim park yerine gectim polis falan gorurse ayikmasin diye gorseler buyuk ihtimal hapi yutardim ama elim ayagim titrediydi be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  •  Şehir İçinde Nedensiz Şekilde Arabayı Durdururlar Mı ?
  • Durdururlar. Ayrıca hem kanunen, hem etik açıdan trafiğe çıkmaya hakkın yok. Daha ehliyetin yok, tecrüben yok, ne hakla trafiğe çıkıp insanların canına ve malına kast ediyorsun? Neymiş çok seviyormuş. Çok seviyorsan bilgisayarda oyna. Sık dişini birkaç ay kalmış al ehliyetini ondan sonra sürersin. Bence ehliyet yaşı 18 değil 21 olmalı bu ülkede. Çünkü bu iş ehliyet almakla, araba sürme tecrübesiyle olmuyor. Kişinin kafa yapısı da önemli. O 15-18 yaş arası gereksiz delikanlılık ateşi araç kullanımında çok riskli. Olmadık hareketler yapılıyor sonra. Ehliyetin olması da tecrübenin olması da bunu değiştirmiyor, çünkü belirli bir olgunlaşma lazım. Bunun içinde ehliyet 21de verilmeli bence. Sen şimdi çıksan ehliyetsiz 17 yaşında ara sokakta önüne küçük çocuk atlasa, heyecandan duramasan vursan, ne olacak?
  • Beni 2 kere çevirdiler ehliyetsizken.
    Çok şükür iki poliste iyi niyetliydi bişi demediler uyardılar devam et dediler.
    Ama ters birisine denk gelirsen ya da terse gerek yok sonuçta adam görevini yapıyor ehliyetin var mı yok yaz cezayı adama birşey diyemessin.
    Bu iş denk geldiğin polise yani şansa kalmış birşey.
    Şu kaza konusu içinde eğer ehliyetsiz kullanacaksan araç içi kamera taktır, birisi önüne felan atlar görgü tanığı felan da olmaz suç sana kalır vs.
    Elinde kamera kaydı olursa sıkıntı olmaz sadece ehliyetsizlik cezası yersin.

    Ve son olarak eğer çok acemiysen kendini geliştir daha sonra trafiğe çık. Kimsenin canını tehlikeye atmaya gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Durdururlar. Ayrıca hem kanunen, hem etik açıdan trafiğe çıkmaya hakkın yok. Daha ehliyetin yok, tecrüben yok, ne hakla trafiğe çıkıp insanların canına ve malına kast ediyorsun? Neymiş çok seviyormuş. Çok seviyorsan bilgisayarda oyna. Sık dişini birkaç ay kalmış al ehliyetini ondan sonra sürersin. Bence ehliyet yaşı 18 değil 21 olmalı bu ülkede. Çünkü bu iş ehliyet almakla, araba sürme tecrübesiyle olmuyor. Kişinin kafa yapısı da önemli. O 15-18 yaş arası gereksiz delikanlılık ateşi araç kullanımında çok riskli. Olmadık hareketler yapılıyor sonra. Ehliyetin olması da tecrübenin olması da bunu değiştirmiyor, çünkü belirli bir olgunlaşma lazım. Bunun içinde ehliyet 21de verilmeli bence. Sen şimdi çıksan ehliyetsiz 17 yaşında ara sokakta önüne küçük çocuk atlasa, heyecandan duramasan vursan, ne olacak?

    Peki her ehliyeti olan tecrübeli, araba kullanmayı bilen kişiler mi ?

    Ehliyetsiz kişi araba sürmeyi çok iyi biliyordur, ehliyetli olan ise daha kaldırmayı beceremiyordur.
    Bu durumda sırf ehliyeti var diye hiçkimseyi tehlikeye sokmuyor mu.
    Ehliyetsiz olan sırf ehliyeti yok diye tehlike mi saçıyor ?

    Ehliyet denen şey sanki beynin içine koyulan ve araba sürme yeteneği veren bir çipmiş gibi bir düşünce çıkıyor.

    Tecrübe, kafa yapısı felan demişsiniz size 20-30 yıllık şoförler gösteririm arabasında giderken hatim indirirsiniz.

    Ha yanlış anlaşılmasın ehliyetsizliği savunmak gibi bir amacım yok. Millet araç kullanmak için o ehliyeti alıyorsa sende alacaksın. Millet enayi değil sonuçta.

    Sadece mantık yanlış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TahtalıKöyünMarangozu -- 7 Kasım 2015; 23:51:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xassemer

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ehliyeti aldım alalı toplasanız 2-3 kere ancak durdurmuşlardır. Hatta gözümün önünde kırmızıda geçen Connect'in arkasından polis de geçti yürüdü gitti.

    neyse şimdilik babamın yanında kullanayım 18 olunca arabayı almaya başlarım ehliyetede yazılırım Allah korusun cocuk falan atlar önüme başıma bela almayayım

    Babanın yanında kullanınca ceza felan yok mu ?
    Bilmediğimden soruyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TahtalıKöyünMarangozu T kullanıcısına yanıt
    Ehliyetsiz kişi arabayı çok iyi sürmeyi falan bilemez. 10 seneden aşağı tecrübesi olan adam daha acemidir. Risklidir. Bazı ufak riskler, kazalar veya neredeyse yaşanacak kazalar sonucunda bir daha tekrarlamaması gereken yanlışları öğrenmiştir. Üstüne yaşının getirdiği olgunlukla daha temkinli davranmayı öğrenmiştir. Arabayı kaldırmakla şöförlük ölçülmez, 40 yıllık adama bilmediği arabayı verin o da alışana kadar ik bir iki gün stop edebilir aracı normaldir.

    Yani 14 yaşından beri araba sürüp de 18 yaşında ehliyet almış birisi trafikte bir bombadır. Çünkü o daha çocuktur. 4 senedir araç sürüyor olması önemli değil. Kafa yapısı, bilinci daha olgunlaşamıştır, gerçekleşebilecek risklere karşı genç yaşından gelen umursamazlığa sahiptir, olmadık risklere girmekten çekinmez, anlık heyecanlara, agresifliklere kapılabilir. Dolayısıyla ehliyet alınca düzgün şöför olunmuyor, o sadece başkangıc, risk yüksek. Bundan dolayı ki bütün sigorta firmaları genç söförlere risk faktöründen dolayı her zaman daha yüksek prim çıkartırlar.

    20-30 yıllık şöför olup da adam gibi sürmeyenlerin olayı da tecrübeden bağımsız olarak içlerindeki karakterleri. Nasıl 40 yaşına gelip ağarmış saçlarıyla 18lik kız kovalayan piyasa çakalları varsa, bunlar da şöförün öylesidir. Bunlar dışında 20-30 yıllık normal bir şöför her türlü şartta yeni ehliyet almış taze şöförden daha iyi sürer.

    Devletin çıkardığı stajyer ehliyet olayı güzel bir uygulama ama yetersiz, yaşı 21'e çekmeleri lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Durdururlar. Ayrıca hem kanunen, hem etik açıdan trafiğe çıkmaya hakkın yok. Daha ehliyetin yok, tecrüben yok, ne hakla trafiğe çıkıp insanların canına ve malına kast ediyorsun? Neymiş çok seviyormuş. Çok seviyorsan bilgisayarda oyna. Sık dişini birkaç ay kalmış al ehliyetini ondan sonra sürersin. Bence ehliyet yaşı 18 değil 21 olmalı bu ülkede. Çünkü bu iş ehliyet almakla, araba sürme tecrübesiyle olmuyor. Kişinin kafa yapısı da önemli. O 15-18 yaş arası gereksiz delikanlılık ateşi araç kullanımında çok riskli. Olmadık hareketler yapılıyor sonra. Ehliyetin olması da tecrübenin olması da bunu değiştirmiyor, çünkü belirli bir olgunlaşma lazım. Bunun içinde ehliyet 21de verilmeli bence. Sen şimdi çıksan ehliyetsiz 17 yaşında ara sokakta önüne küçük çocuk atlasa, heyecandan duramasan vursan, ne olacak?

    Hocam haklısınız o yaşlarda kan deli akıyor ama genelleme yaparak hatalısınız. Ben 18 yaşıma girer girmez ehliyetimi aldım aradan 3 ay geçmeden çalıştığım yer altıma araba verdi çok iyi şoför sayılmazdım ama İstanbul avrupa yakasın da bazen kesintisiz akşama kadar trafikte gezdim daha sonra da Ankara'ya geldim araçla ne bir artislik ne de başka bir şey yaptım şimdi yaşım 22 bir kere dolmuş yüzünden ufak bir kazam oldu bir kere de ufak bir tıkılamam oldu 4 yıldır trafikteyim sabahtan akşama kadar saydıklarım haricinde hiç bir şey olmadı.
    Babamın her zaman söylediği bir laf vardır "Arabayı ehliyet kullanmaz" bende bu görüşe katılıyorum ama konu sahibi kardeşime de ehliyetsiz çıkmasını tavsiye etmiyorum.




  • Tamamen şansına kalmış.

    *Devriye atan bir ekip seni görür, yaşının küçük olduğunu, ehliyetin olmayacağını tahmin eder durduruverir.
    *Adamın birinin tamponuna ucundan dokunursun, hatta o senin aracına ucundan dokunur, insiyatif göstermeyip ekip çağırır.
    *Rutin kontrol vardır, ekipler durduracakları aracı rasgele seçiyordur, seni seçer...

    Ehliyet alana kadar sabretmeni öneririm. Bir de direksiyon dersinin olduğu yerler en riskli yerler, acemi sürücülerden biri sana dokunursa olayın polise yansıma ihtimali çok yüksek. Kursun aracı olduğu için aracı kullanan öğrenci ve öğretmen sorumluluğu üstüne almaz, polis çağırır direk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Durdurdular. Yuksek sesli muzik yuzunden. Ama ondan degil, muayene geceli 2 gun olmus, ondan oturu ceza kilitleyip gonderdiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Ehliyetsiz kişi arabayı çok iyi sürmeyi falan bilemez. 10 seneden aşağı tecrübesi olan adam daha acemidir. Risklidir. Bazı ufak riskler, kazalar veya neredeyse yaşanacak kazalar sonucunda bir daha tekrarlamaması gereken yanlışları öğrenmiştir. Üstüne yaşının getirdiği olgunlukla daha temkinli davranmayı öğrenmiştir. Arabayı kaldırmakla şöförlük ölçülmez, 40 yıllık adama bilmediği arabayı verin o da alışana kadar ik bir iki gün stop edebilir aracı normaldir.

    Yani 14 yaşından beri araba sürüp de 18 yaşında ehliyet almış birisi trafikte bir bombadır. Çünkü o daha çocuktur. 4 senedir araç sürüyor olması önemli değil. Kafa yapısı, bilinci daha olgunlaşamıştır, gerçekleşebilecek risklere karşı genç yaşından gelen umursamazlığa sahiptir, olmadık risklere girmekten çekinmez, anlık heyecanlara, agresifliklere kapılabilir. Dolayısıyla ehliyet alınca düzgün şöför olunmuyor, o sadece başkangıc, risk yüksek. Bundan dolayı ki bütün sigorta firmaları genç söförlere risk faktöründen dolayı her zaman daha yüksek prim çıkartırlar.

    20-30 yıllık şöför olup da adam gibi sürmeyenlerin olayı da tecrübeden bağımsız olarak içlerindeki karakterleri. Nasıl 40 yaşına gelip ağarmış saçlarıyla 18lik kız kovalayan piyasa çakalları varsa, bunlar da şöförün öylesidir. Bunlar dışında 20-30 yıllık normal bir şöför her türlü şartta yeni ehliyet almış taze şöförden daha iyi sürer.

    Devletin çıkardığı stajyer ehliyet olayı güzel bir uygulama ama yetersiz, yaşı 21'e çekmeleri lazım.

    Sizin yorumunuza katılıyorum ama yanlış bulduğum şey genelleme yapmak.
    16-18 yaş civarında kişiliği yarı oturmuş birçok yakınım var.(tam kişilik 40 dan önce olmuyor)
    Benim görüşüm araç sürmek akıl işidir.
    "Akıl yaşta değil baştadır" sözüde ortaya çıkıyor.
    Ha ama tabi 30 yaşındaki "iyi" şoför ile 18 yaşındakı "iyi" şoför bir olmaz ama 18 yaşındaki "iyi" şoföründe ülkemize göre bakacak olursak trafiği tehlikeye atmadığını düşünürüm ben.
    Tabi bu her 18 yaşındaki şoför için geçerli olamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araba sahibi olduktan sonra bu arzunun 3'te 1'i kalıyor geriye.
    Keşke ben de aynı heyecanla araba kullanabilsem.
    Şimdi ise kontağı çevirmeden önce kaç km gideceğimi, bunun kaça mal olacağını, kaskoyu, muayeneyi, balatayı, hgs bakiyemi falan düşünüyorum. Zevk-i ben mi alıyorum yoksa başkaları mı alıyor bilmiyorum artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a1g0rithm

    Araba sahibi olduktan sonra bu arzunun 3'te 1'i kalıyor geriye.
    Keşke ben de aynı heyecanla araba kullanabilsem.
    Şimdi ise kontağı çevirmeden önce kaç km gideceğimi, bunun kaça mal olacağını, kaskoyu, muayeneyi, balatayı, hgs bakiyemi falan düşünüyorum. Zevk-i ben mi alıyorum yoksa başkaları mı alıyor bilmiyorum artık.


    Aynı durumdayım. Uzak yere gidiyorsam bilhassa, yakıtı düşünüyorum. İşin ironik tarafı bugün İstanbul'da yoğun trafiğin olmadığı bir saatte karşıya gidip gelmeye kalksam, her şeyden önce 3-4 vasıta değiştireceğim (Aslında gideceğim yere tek vasıta ile de giderim ama çok geç giderim), git gel bana 15-20 liraya mal olacak. Arabayla gidip gelsem 30 liraya git gel yapabiliyorum.

    İşin ironik tarafı, aynı şey uzun yolda da geçerli. Bir 300 km mesafe gitmek istesem otobüs 40 lira (Aranılsa 35'e de bulunur belki ama, olsun). Arabam yakıyor 50-55 lira (LPG 2 lira ikenki fiyattı).
    Aradaki fark arabanın artılarına değiyor değmesine de;
    Bu ülkede her şey pahalı. Sadece arabaya binmek değil, para kazanmak bile pahalı (Bkz. Gelir vergisi).
    Ama bazen kendimi şımartıp sebepsiz yere arabayla çıkıp geziyorum ya da evin önüne geldiğim zaman park etmek için arabanın burnunu geldiğim yöne çevirmem gerekiyor (Gece rüzgarı önden yemesin diye), tutup 2 sokak öteden dolanıp geliyorum manevra yapmak yerine.




  • Yukarıda yazdıklarımın hepsi gece saatlerinde oldu. Ehliyetsiz gündüz çıkmadım çünkü çok riskli. Bi kaza yapsan hapı yutarsın. Bin küsür lira sana, ve arabanın sahibine de ceza var. Ehliyet alana kadar geceleri boş yollara çıkardım. Gece sürme imkanın varsa sür. O heyecanı iyi bilirim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paul Klee -- 8 Kasım 2015; 2:56:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.