Şimdi Ara

Şehirlerarası otobüs kazancı nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
61.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Soru başlıkta arkadaşlar bu işi bilenler mal sahibisin otobüs seninse güzel firmada çalışıyorsan(Lideradana vb.) ne kadar kazanır sin ? 2009 2010 travego mesela ? Bir de 0 alanlar falan nasil alıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Şehirlerarası Otobüs Kazancı

    Uzun yol otobüsleri, yolcu taşımacılığında önemli bir yere sahiptir. Peki, bir şehirlerarası otobüs ne kadar kazanabilir?

    Otobüs Kazancı Faktörleri

    Bir otobüsün kazancı, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli faktörlere bağlıdır:

    • Rota uzunluğu ve yoğunluğu
    • Otobüsün koltuk kapasitesi
    • Bilet fiyatları
    • Mevsimsellik ve rekabet
    • İşletme maliyetleri (yakıt, bakım, şoför maaşları)

    Ortalama Kazancın Hesaplanması

    Bir otobüsün aylık kazancı, genellikle aşağıdaki formül kullanılarak hesaplanır:

    Aylık Kazanc = (Bilet Fiyatı x Yolcu Sayısı) x Gün Sayısı - İşletme Maliyetleri

    Ortalama olarak, bir şehirlerarası otobüs şu şekilde kazanabilir:

    • Bir Otobüs Ayda Ne Kadar Kazanır 2023: 50.000 - 100.000 TL
    • Uzun Yol Otobüsleri Ne Kadar Kazanır: 80.000 - 120.000 TL

    Firmaya Otobüs Sokmak

    Birçok otobüs firması, filolarını genişletmek için yeni otobüs sahiplerinden araç kiralar. Bu, otobüs sahipleri için ek bir gelir kaynağı olabilir. Örneğin, Kamil Koç gibi firmalar otobüs kiralama hizmeti vermektedir.

    Otobüs Kazancı Artırma İpuçları

    Bir otobüsün kazancı şu yollarla artırılabilir:

    • Popüler ve yüksek talep gören rotalara hizmet vermek
    • Daha fazla yolcu çekmek için bilet fiyatlarını optimize etmek
    • Otobüsün bakımını yapmak ve konforunu artırmak
    • Müşteri hizmetlerini iyileştirmek
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Up up bilgi paylaştıkça çoğalır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uppp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Upp dayılarımm
  • Yukarı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer deneyimin varsa becerebilirsen yaz aylarında veya bayram tatil gibi durumlarda ayda 25.000 tl civari
    Ama diğer aylarda zarar edersin 5 bin tl kazanirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum sana işleyişi söyleyim Bir bilet 60TL olsun 46da 46dolu olursa 2760 TL para girişi olur. Aracı turizm firması %30 komisyon alır %18kdv gider 50lira host 50lira sehirici servis ve otogarlara giriş çıkışlar gider. Bunun dışında yakıt ve şoför giderleri derken aslında full giderse kalacağı 500 600lirayı geçmez. Yalnız bu full sefer giderse. Yıllık vergisi ve sigortasını saymıyorum bile. Şirket araçları yoğun seferlere atılır araçlar full gider. Şahıs araçları boş giden seferlere atılır genellikle. Pamukkale Turizmde öğrenciyken çalışmıştım işleyiş bu şekilde oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ug35ur

    Dostum sana işleyişi söyleyim Bir bilet 60TL olsun 46da 46dolu olursa 2760 TL para girişi olur. Aracı turizm firması %30 komisyon alır %18kdv gider 50lira host 50lira sehirici servis ve otogarlara giriş çıkışlar gider. Bunun dışında yakıt ve şoför giderleri derken aslında full giderse kalacağı 500 600lirayı geçmez. Yalnız bu full sefer giderse. Yıllık vergisi ve sigortasını saymıyorum bile. Şirket araçları yoğun seferlere atılır araçlar full gider. Şahıs araçları boş giden seferlere atılır genellikle. Pamukkale Turizmde öğrenciyken çalışmıştım işleyiş bu şekilde oluyor.

    Eyvallah dostum peki kışın 1 ay sonunda masraflardan birlikte elde kalan para ne kadar ? Yazın herhalde 30.000 TL kazanıyorMuş yapılacak bir iş mi peki otobüs senin olursa yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum bu işte pek yakın değilsin bence hüç bulaşma çok dibi gören gördüm turizmde çalış biraz sonra gir otobüscülüğe

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 46 koltuklu bir aracın 30 yolcuyla çıktığını varsayarsak örneğin İstanbul - Malatya seferi 100 TL den 3000 TL yapar

    Otobüsün yakıtını %30 litreden hesaplarsak 1100 Km yol 330 litre yakıt yakar normalde litresi 3.90 otobüslere indirimle 3.50 a kadar gelebiliyor

    330*3.5=1155 TL Yakıt Harcar

    Gidiş Dönüş Muavinin Toplam Parası 100 Tl

    Otogar Çıkış Parası (Esenler) = 115 TL

    İkram İçecek =100 TL

    Şöförlerin Parası = 250 TL

    Köprü Otoyol Parası = 5.50+18.75=24.25 düz 25 diyelim

    %20 firmanın kesintisi var 600 TL

    Giderleri Düştükten Sonra Tek Seferde Kalan Para 1145
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikeles

    46 koltuklu bir aracın 30 yolcuyla çıktığını varsayarsak örneğin İstanbul - Malatya seferi 100 TL den 3000 TL yapar

    Otobüsün yakıtını %30 litreden hesaplarsak 1100 Km yol 330 litre yakıt yakar normalde litresi 3.90 otobüslere indirimle 3.50 a kadar gelebiliyor

    330*3.5=1155 TL Yakıt Harcar

    Gidiş Dönüş Muavinin Toplam Parası 100 Tl

    Otogar Çıkış Parası (Esenler) = 115 TL

    İkram İçecek =100 TL

    Şöförlerin Parası = 250 TL

    Köprü Otoyol Parası = 5.50+18.75=24.25 düz 25 diyelim

    %20 firmanın kesintisi var 600 TL

    Giderleri Düştükten Sonra Tek Seferde Kalan Para 1145

    Hocam bu otobüslerin ucuza yakıt alma olayı nasıl oluyor ? Eğer 3.90tlden 3.50tlye fiyatı çekebiliyosalar hemen hemen %10 indirim uygulanıyor demek. Bu her istasyonda oluyor mu yoksa depolarına falan toplu alıyolar ordan mı dolduruyolar ? Bide ne kadarlık yakıt alınca akaryakıt istasyonları bu kadar indirime gidiyor ? Mesela yıllık toplam 90.000lt mazot için böyle iyi indirimler yapılıyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gorko15 kullanıcısına yanıt
    Hocam yıllık tüketime felan pek bakmazlar zaten otobüs olduğu için sürekli çalışıyor oluyor araç bu fiyat konusu da firma bazı markayla veya istasyonla anlaşma yapar firmanın bütün araçları o istasyondan alır bu istasyonlarda orta kalitede istasyonlardır bu durum olmayan firmalarda ise genelde yol kenarı kalitesiz mazot satan yerler olur burada fiyatlar fazlasıyla uygun olur 3.50 tanda aşağı alınır bu tarz yerlerde bu yakıtın araçlara pek bir zararı da olmaz açıkcası sonuçta araç ticari olduğu için sürekli yol yapıyor yakıttan ettiği kar fazla olur tek kötü yanı aracın yakıt filtreleri normale göre biraz daha erken değişilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikeles

    Hocam yıllık tüketime felan pek bakmazlar zaten otobüs olduğu için sürekli çalışıyor oluyor araç bu fiyat konusu da firma bazı markayla veya istasyonla anlaşma yapar firmanın bütün araçları o istasyondan alır bu istasyonlarda orta kalitede istasyonlardır bu durum olmayan firmalarda ise genelde yol kenarı kalitesiz mazot satan yerler olur burada fiyatlar fazlasıyla uygun olur 3.50 tanda aşağı alınır bu tarz yerlerde bu yakıtın araçlara pek bir zararı da olmaz açıkcası sonuçta araç ticari olduğu için sürekli yol yapıyor yakıttan ettiği kar fazla olur tek kötü yanı aracın yakıt filtreleri normale göre biraz daha erken değişilir.


    Anladım hocam. Ufak bi heaap yaptım da ortalama bi araç yılda 70.000lt falan mazot harcıyormuş(bilemiyorum tabi). Bu baya ciddi bi değer. Gerçi siz bütün araçlar aynı istasyonda duruyo diyosunuz. Ben acaba dedim tek araç için o kadar büyük indirim mi yapıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • %20 komisyon hiçbir seyahat almaz %30 %35leri görür. Ayrıca sadece İstanbul esenler otogar giriş parası demişsin ara yolda en az 5 6 otogara gir çık yapar. Şoföre 250 TL demişsin bunlar sigortalı çalışır iki şoför sigortasını hesapla. Son olarak esenler ve diğer otogarlarda araçtan şehiriçi servis parası kesilir bunuda hesaptan düşmeniz gerekir araç 500 lira zor kazanır. Yıllık sabit bakımlar sigortası ve vergileri hariç.
  • Bu işte para kazanılır. 7 yıl geçer yeni model otobüs çıkar 403ün yerine travego cıktığı gibi. satıp onu alırsın. Yıllar böyle geçip gider. Tecrübeyle sabittir. Git bi orta sınıf tır al k belgesi kirala ver kargo firmalarına daha çok kazanırsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ug35ur

    %20 komisyon hiçbir seyahat almaz %30 %35leri görür. Ayrıca sadece İstanbul esenler otogar giriş parası demişsin ara yolda en az 5 6 otogara gir çık yapar. Şoföre 250 TL demişsin bunlar sigortalı çalışır iki şoför sigortasını hesapla. Son olarak esenler ve diğer otogarlarda araçtan şehiriçi servis parası kesilir bunuda hesaptan düşmeniz gerekir araç 500 lira zor kazanır. Yıllık sabit bakımlar sigortası ve vergileri hariç.

    iyi ya günlük 500 tl kalsa bile (ki fazlasının kaldığına eminim) ayda 15.000 yapar ama yazın ortalama bir mal sahibi ortalam 40.000-50.000 tl arası kazanır ortalama. kimse kazanmıyor demesin yoksa bir tane şahısçı kalmazdı ortada.
  • Kazanç var mutlaka hocam. Ama bence 200 300.000 euroluk araç için değecek bir kazanç değil. 6 yıl turizmde çalıştım. Truva ve pamukkale çok şahit oldum. Genede karar sizin. Ama benim 750bin - 1 trilyonum olsun onu otobüse bağlamam kesinlikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ug35ur

    Kazanç var mutlaka hocam. Ama bence 200 300.000 euroluk araç için değecek bir kazanç değil. 6 yıl turizmde çalıştım. Truva ve pamukkale çok şahit oldum. Genede karar sizin. Ama benim 750bin - 1 trilyonum olsun onu otobüse bağlamam kesinlikle.

    onu ben de bağlamam. o konuda haklısın. ama para kazanamıyoruz diye sızlananlardan sıkıldım o yüzden yazmıştım. bu devirde tek malla ( otobüs,minibüs vs) sıfırdan krediyle girip para kazanmak zor.
  • Net olarak 1500 falan kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.