Şimdi Ara

Şehirlerarası otobüslerde cep telefonu kapatılması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.794
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu konu hakkında net bir bilgiye ulaşamadım.

    http://www.pclabs.com.tr/2005/02/23/abs-ve-cep-telefonlarinin-absye-etkisi/

    Şu sayfada çok güzel bir anlatım var.

    quote:

    Cep telefonu kullandığınızda en tehlikeli şey budur. Bir hız sensörü (yada duruma göre birkaçı) aşırı etkilenir ve kontrol ünitesine hatalı bilgi gönderir. Araç gayet normal yol aldığı halde kontrol ünitesi o etkilenen tekerleği durduk yere kontrol altına almaya çalışır ve sürekli disklere baskı uygulayar. Buda balataların ve diskin haddinden fazla ısınmasına ve sonuçta sürtünme katsayısının büyük bir bölümünü kaybetmesine yol açar ve artık frenler güvensizdir.


    Hadi tamam diyelim, cep telefonu frenleme sistemine etki yapıyor olabilir. Otobüste kapattık cep telefonlarını. Peki ya trafikte yakınımızdaki araçlar ne olacak? Onlarda da cep telefonu aktif olabilir. Onlar bizi etkileyemez mi?

    Kısaca bu konu ile söylenecek net bir şey var mı? Gerçekten cep telefonunun açık olması/görüşme yapılması kaza sebebi olabilir mi? Evet ise nedenleri nedir?

    Yoksa cep telefonlarının kapatılmasının nedeni yolculukta rahatsızlık vermemek midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 241 -- 30 Mayıs 2009; 12:47:54 >







  • bence rahatsızlık vermemek için
  • Bi kaç yerde cep telefonu frekansı ile abs frekansı uyuşmayacağından birbirlerini etkilemeyeceklerini falan okumuştum ama ne derece doğru bilemem tabi.
  • Arabadan arabaya değişiyor.Arabaların el kitapçıklarında yazıyor.Kalkanlı kablo yada koaksiyel kablo kullanılmıyorsa etkilenmesi gayet mümkün.
    Komşu arabaların içindeki yada yoldaki yayalardaki telefonlardan gelen sinyallerin içeridekilere kıyasla gücü hem azdır hemde dışarıdan gelenin bir gücün bir kısmı kaportada emilir.
    Yolculara rahatsızlık vermemek içinde etkilenmediği halde etkilendiği söylenebilir ki bu daha büyük ihtimal.
  • Bilgiler için teşekkürler. Araçtan araca göre değişir yani sonuç olarak.

    Hazır konu açılmışken şunu da sorayım madem. 112'nin çalışma sistemi nedir? Telefonda şebeke olmamasına rağmen nasıl ulaşılıyor. Özel bir frekans aralığı falan mı var acaba?

    Kendim sordum kendim cevaplayayım. Güzel bir yazı buldum şansıma.

    http://forum.shiftdelete.net/konu-disi/77809-112-calisma-mantigi-2.html

    quote:

    Öncelikle bu konuyu tartışmaya açan arkadaşa bir 112 çalışanı olarak çok teşekkür ederim.
    Konuyu hemen açıklayayım. Baz istasyonu etki alanında olmayan bir cep telefonu 112 yi arayabilir mi? Cevabı basit tabiki hayır...
    Cep telefonunun 112 yi arayabilmesi için en az bir şebeke tarafından sinyal yakalanması gerekir. Yani özetle olay şu; diyelimki sizin telefonunuz Avea ve aveanın baz istasyonu yok, doğal olarak telefonunuz hiçbir yeri aramaz ancak çevrede diğer operatörlerin (turkcell veya vodafone) herhangi birinin baz istasyonu varsa cep telefonu bu baz istasyonunu kullanarak acil çağrı yababilir, zaten bu durumda 112 yi aradığınızda kendi operatörünüz devre dışı kaldığı için numaranız görünmez bunun yerine dijital karşılama istasyonunda cep telefonunuzun IMEI numarası gözükür. Ancak kendi operatörünüz çekiyorsa zaten sorun olmaz. Bu durumda ise numaranız gözükür.
    112 acil çağrı için dünyanın bir çok ülkesinde kullanıldığı için cep telefonları bu numaraya otomatik olarak kodludur ve acil çağrı olarak arar. Ancak 155 ve 110 acil çağrı olarak aranmaz. 112 yi aramak için cep telefonunun tuş kilidini bile açmaya gerek yoktur. Hatta telefonunuzda sim kart olmasa bile cep telefonu 112 yi en yakın baz istasyonu aracılığı ile arar.
    Cep telefonunuz çekmiyorsa 112 yi aramanın en mantıklı yolu cep telefonunu kapatıp pin ekranı geldiğinde 112 yi aramaktır, böylece en yakın ve kaliteli baz istasyonu kullanılır. Çünkü telefonunuz çok az çekiyorsa telefon kendi şebekesini zorlamaya devam edecektir.
    Tabi bizim insanımıza lüks olan bu sistemi nedense amacına uygun olarak kimse kullanmaz. Cep telefonu tamircileri telefonu test etmek için 112 yi arar, canı sıkılan küfür etmek için 112 yi arar. Ancak bilmezlerki tüm bilgileri 112 dijital ekranında görünür ve bu bir suçtur. Ayrıca bu telefonu 112 operatörü kara listeye alır ve bir süre 112 yi aramasını engeller. Bu kişinin gerçekten hastası olduğunda o telefonla 112 ye ulaşamaz, sonra da sistemi suçlar. Bu şerefsizler yüzünden gerçek ihtiyacı olan kişi 112 yi aradığında ulaşamaz. Benim bulunduğum ilde günde 10.000 defa 112 aranıyor bunların sadece 300 tanesi hasta için ararken, diğerleri gerizekalılıklarını tatmin etmek için arıyorlar. Sonrada hasta yakınları tarafından geç ulaşıldığı için tepki alırsın.
    Ayrıca aradığınızda en yakın hastane değil, arama yapılan baz istasyonunun bulunduğu il merkezindeki komuta kontrol merkezi çıkar.

    Yukarıda size sistemi anlatmaya çalıştım. Kullandığım kaba dil için lütfen kusura bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 241 -- 30 Mayıs 2009; 20:36:53 >




  • evet şehirler arası yolculuklarda bazı otobüs markaları ,cep telefonlarını kapattırıyorlar ama,kendileri konuşoyorlar, bir başka otobüs markasında ise müsade edilebiliyor.istanbuldaki hafif raylı sistemdede bir ara yasaktı sonraları nedenini bilmiyorum serbest oluverdi ?şu anda metrobüslerdede yasak ama, delinen yasağın ciddi bir sıkıntısı görünmedi henüz,inşallahta görünmez,birden fazla cep telefonunun çalışır durumda olmasının manyetik alan gücünü arttıracağı gerçeği ile ilgili olabilirmi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PERİSKOP -- 30 Mayıs 2009; 22:07:15 >
  • etkinenebilecek her turlu kablo ve devre tel kafes yada sarmal ile sarılırsa hiç bir şekilde elektromanyetik dalgalardan etkilenme olmaz. zaten arkadaşta yukarda belirtmiş kalkanlı kablolar diye. fizikte buna faraday etkisi denir.
    firmalarda bunu gayet iyi bilmekteler ve araçları bu şekilde tasarlıyorlar. ama memleketimizde hem cep telefonunu kullanmasını bilmeyenler. hemde uyanık şoforlerin kendi hatalarını telefonlara bağlayı direksiyon kitlendi gibi bahanelerinden dolayı bu tarz şeyleri yaşıyoruz malesef.
    ayrıca araç üretici firmalar ürettikleri her araç için binlerce marka model cep telefonu için araştırma yapacaklarına cep telefonu kullanmayın yazıp işten kaytarıyorlar.
    aynı şekilde uçaklarda etkilenmemektedir. hatta bunun ispatını discavery chanel daki efsane avcılarında yaptılar. pek çok cep telefonunu kokpite koyup herhangibir etkilenme varmı diye denediler. sonuçta hiç bir şey bulamadılar




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • cep telefonlarının aracı etkilediğine inanmıyorum ben , öyle bişey varsa kaptan kendisi neden konuşuyo?birkeresinde neoplan marka otobüsle kışın yolculuk yapıyorum ama hava sıcaklığı -10 derece falan
    bu koşullarda durduk yere aracın beyni arıza çıkartabiliyor ,öndeki kapı kapalı olduğu halde kapının açık olduğunu belirten uyarı sesi veriyordu...

    bence yolcular rahatsız olamsın diye söylenen bi kehanet, düşnsenize herkes yolculuk esnasında telefonla konuşsa birde gece yolculuğu olduğunu farzedersek mutlaka rahatsız olanlar çıkar...
  • Gsm Jammer Kullanırsan Bu Sorun Giderilebilir. yalnız jammer ın yaydıgı sinyallerin etkisi varmı onu da araştırmak lazım. Jammer devresi olursa bana da lazım...
  • jammerın kendisi zaten elektro manyetik dalgadır. ayrıca otobusun yanından geçen herkesinde sinyallarınde kesilme olacaktır. binlerce jemmer istanbulda olursa iki dakkada bir kesilir konuşmalarımız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jeofizikci -- 2 Haziran 2009; 15:13:51 >
  • gsm bandının abs ye zararı olmaması lazım. zaten adamların kullanması gereken kablo vb.nin EU spek leri belirlidir. cep telefonları 0.5 watt fln basıyorlar, eğer o zararlıysa bir baz istasyonunun 40 watt fln basıyosa cok daha zararlı olması gerekir. ayrıca havada bunlardan cok daha yuksek seviyelerde sinyaller ucusuyor zaten, o da ayrı bi nokta.
  • bir yakınımın ameliyat durumu için izmir'e gitmiştim ve hurda bir şehiriçi otobüse bindim sanırım ikarus veya volvox tu.izmir içinide bilmiyorum.tahmin ettiğim bir bölgede ineceğim bulmaya calışacağım.neyse arkadaş izin almış beni beklemeye çıkmış aradı beni migrosun orda bekliyorum falan diyor.şoför ise telefonu kapat diye ikaz etti. biraz daha gittik ben acaba geçtikmi diye teleştayım dedim ya bilmiyorum arkadaş yine aradı tam olarak bulunduğu yeri tarif ediyor.şoför arkadaş ben telefonu kapat demedimmi diye laf atıyor bende stres tavan yapmış.tam o esnada arkadaşın bulunduğu durağa geldikte o şoför arkadaşa aracın abs ve ateşleme sistemlerini sormaya fırsatım olmamıştı.

    şimdi burada aklıma gelmişken sorayım bari belki okuyordur. arkadaşım o arabada görünen tek dijital alet koltuğun arkasındaki led panoydu ne trip yapmaya çalışıyorsun.
  • ewet Cep Telefonu Frekansı Otobus yada ucaklarda kı cıhaslarda Dagılma yanı etkılesım yapıyor
    Ayrıca Rahatısız olamak ıcın de olabılır.
    bırde telefızyok varsa otobuslerde ızlerken yayım terslıgı olabılır
  • telefonu kapattıran bazı firmaların muavinleri, telefonda konuşuyor yolculuk esnasında
  • evet ben bunu sorduğumda, cahil aklı ile bana, bizim hatlar özel dedi ,ne diyebilirdimki, teşekkür ettim kendimi kurtardım.
  • Ben şunu merak ediyorum.

    Hadi diyelim aracın beynine abs sistemine etki ediyor. Piyasadaki en dandik otomobilde bile elektronik beyin, abs falan var. Bunlar etkilenmiyorda, Mercedes, MAN, Mitsubişi marka otobüslermi etkilenecek. Bu markalar çok mu dandik...
  • Araclarin etkilendigi falan yok bence. Ozellikle gece yolculuklarinda muavin lerin dakikalarca kiz arkadaslariyla muhabbet ettiklerine sahit oldum soforlerde tel kullanmaktan cekinmiyorlar. Telefonun ABS yi bozdugu falan efsane bence kaldiki gosterge panelinde ariza isiklarida var yani bir etkilesim olsa arac aninda uyari verir diye dusunuyorum ama otobuslerde tel kapatmanmasi bencede mecburi olmali yoksa o gurultu cekilmez uzun yollar boyunca.
  • Kapattırmalarının sebebi önce yayılan "ABS var otobüs bozulur" safsatası idi, hatta İstanbul'da yeşil otobüsler ilk çıktığında (Conecto) şoförler içeride birisi telefonla konuştuğunda, rastgele gaz fren yaparak ve kapı açma düğmesine arka arkaya basarak "bak otobüs etkileniyor kardeşim öldüreceksin bu kadar yolcuyu" diyerek o masum vatandaşın üzerine komple dolu otobüsün tepkisini çekerlerdi; ben de çantamda bir aralar Mercedes-Benz'in yayınladığı, gazetede de çıkan "otobüslerimizde telefon kullanmanın hiçbir sakıncası yoktur, bu önlem IETT tarafından "kalp pili" taşıyan yolcularımızın güvenliği için alınmıştır" yazılı belgeyi taşırdım, birkaç kere de kullandım otobüslerde, her şeyi en iyi ben bilirim havasındaki yolcu ve şoförler morarmışlardı. Neyse ki Citaro'larla beraber artık kimse takmıyor telefon meselesini. Ikaruslar zaten taş gibi, içeri baz istasyonu kursan da tınlamaz.
    Şehirlerarası otobüslerde de, yolculuk başlamadan önce "uzun yolculuğumuzda cep telefonunuzun diğer yolcuları rahatsız etmemesi için lütfen telefonlarınızı sessize alınız" uyarısı yapılıyor, yaklaşık 5 gün önce Kamil Koç'ta öyleydi en azından.

    Otobüsleri bilmem de, bugün dolmuşta adamın biri bütün yolculuk boyunca telefonla konuştu; yasak değil tamam ama 30 dakika car car kulağımın dibinde insan rahatsız oluyor. Ben kulakiçi kulaklık kullandığım için, adamın sesini duymadım ama diğer yolcular duymuş olacak ki susturdular kendisini. "Çok konuşma" sebebiyle yasaklanmasına karşı değilim ben de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hazar -- 29 Haziran 2009; 14:01:13 >




  • sanırım ben de o gazete ilanını okumuştum hatta mercedes-benz firması internet sitesinde de yayınlamıştı bunu çok şaşırmıştım olay tamamen safsatadan ibaret zamanında dikkatsiz bir sürücü çok kişinin ölümüne -ayrıntıları tam hatırlamıyorum- sebebp olmuş ve kendisi kurtulmuştu sonra da mahkemeye dilekçe olarak bu savunmayı verdi ve yırttılar sonra da bu olayda yıllar sonra mercedes-benz firması bu açıklamayı yapmıştı ben otobüse binerken telefonumu kesinlikle kapatmam sadece sessize alırım ve kimseyi de rahatsız etmem insanların telefonunun kapatılması zorunluluğu çok aptalca bence
    iyi forumlar...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.