Şimdi Ara

Selimpaşa kaza anı!!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.936
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    o değil de mavi iveco(galiba iveco) iyi durdu ama arkadakiler duramadı. şu yeni tırların frenleri aslında iyi gibi. volvo da da var çuf çuf çuf diye gelen ses frene bir şey pompalanıyor gibi.




    Sistem güzel de lastik,yol şartları, yük durumu vs de önemli Türkiye'de fazla sefer yapmak için yükleme sınırını aşanlar, kar lastiğini eksik takanlar falan oldukça yine olur kazalar. Pazar günü Antalya'dan Konya'ya geldim otobüsle sadece arka tarafta kar lastiği vardı ön lastikler artık kabaklaşmış yaz lastikleriydi. Allah'tan o gün yolda kar yoktu sadece ara ara yağmur yağdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    o değil de mavi iveco(galiba iveco) iyi durdu ama arkadakiler duramadı. şu yeni tırların frenleri aslında iyi gibi. volvo da da var çuf çuf çuf diye gelen ses frene bir şey pompalanıyor gibi.




    Roterdar sistemi olmasi lazim senin dedigin seyin ustam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • doğrudur Hocam
  • Millet öküz deyince kızıyorsunuz ya. Bu havada o hız ne?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Kameranin icinde oldugu aracin surucusu uyanik. Ortalik karisti dedi durdu hemen.

    Ama mesela siyah arac... tam bir facia... hadi cesaretin cok basiyorsun da onune de mi bakmiyorsun... demek ki bakmiyorsun...

    Uyanık ama onun aracına da vurdular.Aslında bence araçların birbirine girdiği Bölgeye hiç gitmemeliydi.Aracı biraz uzakta durdursaydı arkadan gelen araçlar çarpmazdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Kameranin icinde oldugu aracin surucusu uyanik. Ortalik karisti dedi durdu hemen.

    Ama mesela siyah arac... tam bir facia... hadi cesaretin cok basiyorsun da onune de mi bakmiyorsun... demek ki bakmiyorsun...

    Aynen ustaymış. Hem fark etti durdu, hem duruş mesafesini uzun tuttu hem durduktan sonra arkadan gelen kırmızı Iveco'yu gördü bir de TIR'ın burnunu sağa çıkartarak Iveco'nun çarpmasını önledi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    o değil de mavi Ford TIR iyi durdu ama arkadakiler duramadı. şu yeni tırların frenleri aslında iyi gibi. volvo da da var çuf çuf çuf diye gelen ses frene bir şey pompalanıyor gibi.




    ABS var sadece. Çekicilerin yüksek dingil basıncı sayesinde tutunma kuvvetleri otomobillerden çok daha büyük olduğu için, koca cüsselerini durdurabilmek için devasa fren kuvvetlerini kızaklamadan uygulayabiliyorsunuz. Ancak arabadaki gibi TIR'ların da kızaklama riski mevcut. Sadece arabaya 600 nm fren kullanıyorsanız TIR'a 6000 nm fren kuvveti kullanırsınız. Ancak her ikisi de kızaklama limitine yakın değerlerdir. Dolayısı ile ABS gereklidir ki TIR freni otomobil freninden daha güçlü olması için hidrolik değil havalıdır. Bu da o çuf çuf sesini verir. Hava boşaltma sesi. Umarım yamulmuyorumdur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Kameranin icinde oldugu aracin surucusu uyanik. Ortalik karisti dedi durdu hemen.

    Ama mesela siyah arac... tam bir facia... hadi cesaretin cok basiyorsun da onune de mi bakmiyorsun... demek ki bakmiyorsun...

    Aynen ustaymış. Hem fark etti durdu, hem duruş mesafesini uzun tuttu hem durduktan sonra arkadan gelen kırmızı Iveco'yu gördü bir de TIR'ın burnunu sağa çıkartarak Iveco'nun çarpmasını önledi.

    Asıl şöför bu adam zaten tebrik etmek lazım belki sağa yeterince yanaşmasa zönk diğe değilde yapabilceği en hafif frenlemeyi yaparak durdu.Kim ne derse desin lastikten zincirden çok önemli olan hız sen o yolda çok değil 90la bile gitsek altında kat paleti bile olsa o görüş mesefasiyle duramazsın arkadaş fizik kurallarına aykırı yani o yolda herkes 40-50 ile gitse ve takip mesefasine dikkat etse hiç kimse ne maddi ne manevi hiçbir hasar görmezdi




  • Sürücü tarafındaki ön tekerlek kış, geri kalan yaz lastiği olan araç gördükten sonra bizden bir numara olmayacağına kaniyim artık. Adam araçta olsaydı soracaktım maksadı nedir diye. Hayır bildiği bir şey varsa biz de öyle yapalım, dimi ama
  • yapıştırma lastik yerine gerçek desenli ve hamurlu kış lastiği kullanan tır ve kamyonların nasıl durabildikleri ortada
    passattakilerde polatın adamları sanırım.
  • böyle karda kar lastiği de durdurmaz oradaki araçları, çok ani bir durma anı var, zaten durmayı becerebilen olsa da arkadakilerden mutlaka bir hata yapan olacaktır, kademeli yavaşlatmayan kızaklatan zaten kontrolü kaybedip girecektir, takip mesafesi konusuna insanımız alışana kadar böylesi havalarda riske girip yola çıkmamak lazım, o yoldakilerin çoğu nasılsa birşey olmaz deyip gereksiz riske girenlerdir, şimdi hem zaman hem de para kaybına uğradılar
  • Araç passat değil audi a8.sağ koltuktan inen adam ise sultangazi belediye başkanı Cahit Altunay.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siyah aracın Passat olmadığı kesin, ya A6 ya da A8.

    Büyük ihtimalle A8, resimdekiler A8 jantı.

     Selimpaşa kaza anı!!!
  • önünü görmüyorsun lastikle asfalt arasında kar var ve karın altında buz var. neye güvenerek basarsın be müslüman
  • Böyle havalarda çok dikkatli olmak lazım ve de yavaş kullanmak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kazanın sonuna kadar araçtan inmemenin ne kadar önemli olduğunu görüyoruz. Bir önceki kar kazası videosunda şoför yolcuları inmemeleri konusunda uyarıyordu hatırlayanınız vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karda hızlı gitmek neyin kafası
  • En azından tir ve kamyonlara hatta tum araclara 100 km ile giderken öndeki araca 50 metre yaklaşınca otomatik gazı kesen bir sistem takılmalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trafiğe göre yavaş giderken bundan çok daha az kar varken kaza tehlikesi atlattım. En sağ şeritte yavaş gitseniz bu sefer de dibinize giren kotu aile çocuklarından kendinizi koruyamiyorsunuz. Gözü rahatsız olsun da sollasin diye arka sis farini yaktim gene fayda etmedi. Trafik durduğunda son anda iki aracın arasından öne attım kendimi kurtardim. Takip mesafesi çok genel bir sorun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAXSTAR

    Kazanın sonuna kadar araçtan inmemenin ne kadar önemli olduğunu görüyoruz. Bir önceki kar kazası videosunda şoför yolcuları inmemeleri konusunda uyarıyordu hatırlayanınız vardır.

    Bir sürücünün normal zamanlarda olası bir kazanın ilk anında kendini ve yolcularını araçta tutmaya şartlaması lazım.İlk 10-15 saniye eğer araç daha güvenli ise (yanma patlama riski yoksa) ilk şoku atlattıysan kendini güvene alıp öyle araçtan çıkmalı ve çıkartmalı.

    Bundan iki sene önce ankara'dan istanbul'a seyahat ediyorum silecek yetiştiremiyorum o derece bir yağmur var ve araç yer yer şeritten sapıyor çünkü yol su birikintileriyle dolu bende hızımı düşürüp sağ şeritten ağır ağır ilerliyorum zaten 100 metre ötesini görmenin mümkünatı yok.

    Derken solumdan bir subaru impreza hemen arkasından renault megane araç jet gibi geçti ve kapışıyorlar.Napıyor bunlar demeye kalmadan az ileride hafif sola virajda subaru sağ bankete megane ise kendini sol bankete vurup kaza yaptı

    Hemen yanlarından geçip az ileride aracı durdurayım yardım edeyim diye düşünürken megane'nın sağ ön yolcu koltuğundan bayanın iki elini başının üstüne koyup hızla sağ şeride doğru zıplayarak yolun ortasına gittiğini gördüm belliki kadın şoktaydı.O an arkaya 4'lü yakıp aracı sağa çekip hemen bayanı kolundan tutup yol kenarına aldım.

    Eğer süratim yüksek olsa yada arkadan gelen üçüncü bir araç olsa bir anda o bayanı altına alıp ezmemesi olmayacak şey değildi bu yüzden çok çok önemli bu mevzu




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.