Kampana frenlerde belli periyodlarda kapmana içindeki balata tozunun temizlenmesi gerekir. Kapmana ve balatalara yapışan toz tutmayı zorlaştırır. Ani fren yaptığınızda yapışmış olan tozu geçici olarak balata ve kampanadan kazımışsınız, bu arada oluşan yüksek ısınma kısa süreliğine fren tutmasına olumsuz etki ederken soğuduğunda daha iyi tutunma sağlamış.
Benim tahminlerim bu yönde, mutemelen kampana temizliği yapılmazsa bir süre sonra toz tekrar yapışarak tutunmayı zorlaştıracaktır.
ya ne kampanası arabayı arka fren mi durduruyor???
Yoo süs olsun diye koymuşlar.
O hangi mantıkla sorulmuş bir sorudur öyle
Arka fren arabayı durduran ana fren değildir. Fren yüzdesi büyük ölçekle öndedir (%85-15, %80-20 v.b) ve esas fren gücünü ön teker uygular. Çünkü araç fren yaptığı zaman ağırlık öne bindiği için daha fazla fren kuvvetini kızaklamadan yola aktarabilir. Bununla beraber arka fren fazla kuvvetli bir etki verirse aracın arkasını savurur. Araçlara arka fren konulma sebebi ise, fren yapıldığında arka tekerlerin ittirerek fren mesafesini uzatmasını önlemek. Arkadan uygulanan hafif bir fren kuvveti arka tekerlerin ataletini ortadan kaldırarak frene yardımcı olur. Ayrıca aracın aşırı şekilde öne yığılmasını da önler.
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
quote:
Orijinalden alıntı: causeandeffect
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
quote:
Orijinalden alıntı: evoXr
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
Kampana frenlerde belli periyodlarda kapmana içindeki balata tozunun temizlenmesi gerekir. Kapmana ve balatalara yapışan toz tutmayı zorlaştırır. Ani fren yaptığınızda yapışmış olan tozu geçici olarak balata ve kampanadan kazımışsınız, bu arada oluşan yüksek ısınma kısa süreliğine fren tutmasına olumsuz etki ederken soğuduğunda daha iyi tutunma sağlamış.
Benim tahminlerim bu yönde, mutemelen kampana temizliği yapılmazsa bir süre sonra toz tekrar yapışarak tutunmayı zorlaştıracaktır.
ya ne kampanası arabayı arka fren mi durduruyor???
Yoo süs olsun diye koymuşlar.
O hangi mantıkla sorulmuş bir sorudur öyle
Arka fren arabayı durduran ana fren değildir. Fren yüzdesi büyük ölçekle öndedir (%85-15, %80-20 v.b) ve esas fren gücünü ön teker uygular. Çünkü araç fren yaptığı zaman ağırlık öne bindiği için daha fazla fren kuvvetini kızaklamadan yola aktarabilir. Bununla beraber arka fren fazla kuvvetli bir etki verirse aracın arkasını savurur. Araçlara arka fren konulma sebebi ise, fren yapıldığında arka tekerlerin ittirerek fren mesafesini uzatmasını önlemek. Arkadan uygulanan hafif bir fren kuvveti arka tekerlerin ataletini ortadan kaldırarak frene yardımcı olur. Ayrıca aracın aşırı şekilde öne yığılmasını da önler.
Verdiğin bilgiler çok yanlış.
Ön ve arka frenler arasında üreticiye göre %5 veya %10 (maksimum) fark vardır. %80 ön frenlerin tutması demek arkanın hiç tutmaması ve ön tekerlerin kızaklaması demektir.
Yabancı dil varsa aşağıdaki kaynak güzel, inceleyebilirsiniz.
Arka fren arabayı durduran ana fren değildir. Fren yüzdesi büyük ölçekle öndedir (%85-15, %80-20 v.b) ve esas fren gücünü ön teker uygular. Çünkü araç fren yaptığı zaman ağırlık öne bindiği için daha fazla fren kuvvetini kızaklamadan yola aktarabilir. Bununla beraber arka fren fazla kuvvetli bir etki verirse aracın arkasını savurur. Araçlara arka fren konulma sebebi ise, fren yapıldığında arka tekerlerin ittirerek fren mesafesini uzatmasını önlemek. Arkadan uygulanan hafif bir fren kuvveti arka tekerlerin ataletini ortadan kaldırarak frene yardımcı olur. Ayrıca aracın aşırı şekilde öne yığılmasını da önler.
Fizik kurallarına bağlı olarak ana frenler zaten ön frenlerdir.Gazı kestiğinizde yığılma öne doğru olur ve arka frenlerin güçlü olmasının pek bi önemi yoktur.Çünkü arka lastiklerin üzerindeki yük hafifler fren esnasında.
Bu yüzden yüksek performanslı otomobillerde arka fren diskleri öndekilere göre daha küçüktür.Otomobili arka frenler durduruyor tabiki de.Durdurmak derken de arabada hiç fren olmasın yavaşlar ve yine durur bi süre sonra gaz vermeyince.
Salt ön frenler veya salt arka frenler etki etmez araca.Ön veya arkayı ortadan kaldırın araba yine duracaktır ama nasıl?Sonuç olarak arabayı arka fren mi durduruyor veya arabayı ön fren mi durduruyor sorusu gereksiz bir soru.Aracın stabil durması için ikisi de hayati öneme sahiptir.
Ancak bir Tofaş'ta veya 15-20 yaşında bir çoğu arabada arka fren yoktur bile. Arka fren bana göre yardımcı bir frendir sadece. Durmak ise, bunu isteyerek istenilen yerde durmak diyelim. Çünkü her hareketli nesne durmaya meğillidir zaten.
Bende arka frenlerin tutma oranının önlere nazan daha az olduğunu biliyorum.
İbretlik sorular var.
Arka fren'in iki amacı var: 1-)Frenleme yaparken aracın dengesinin sağlanması 2-)Araca son duruş yaptırmaktır.
Teorik olarak konuşursak... Kazık fren yapınca diskin üzerindeki verimsiz yüzeyi kazımış oluyoruz, ısınan fren zor tutar elbette, ondan fren tutmamaya başlamış, sonrasında soğuyunca da kirli tozlu paslı yüzey kazındığı için iyi tutmaya başlamış bence.
zaten normalde araç boş iken arka frenlere tam güç uygulamaz araç. araç ağırlığı arttıkça arka frenlere uygulanan kuvvet artar. . Bir çok modern araçta bu sistem mevcuttur.
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
quote:
Orijinalden alıntı: causeandeffect
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
quote:
Orijinalden alıntı: evoXr
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
Kampana frenlerde belli periyodlarda kapmana içindeki balata tozunun temizlenmesi gerekir. Kapmana ve balatalara yapışan toz tutmayı zorlaştırır. Ani fren yaptığınızda yapışmış olan tozu geçici olarak balata ve kampanadan kazımışsınız, bu arada oluşan yüksek ısınma kısa süreliğine fren tutmasına olumsuz etki ederken soğuduğunda daha iyi tutunma sağlamış.
Benim tahminlerim bu yönde, mutemelen kampana temizliği yapılmazsa bir süre sonra toz tekrar yapışarak tutunmayı zorlaştıracaktır.
ya ne kampanası arabayı arka fren mi durduruyor???
Yoo süs olsun diye koymuşlar.
O hangi mantıkla sorulmuş bir sorudur öyle
Arka fren arabayı durduran ana fren değildir. Fren yüzdesi büyük ölçekle öndedir (%85-15, %80-20 v.b) ve esas fren gücünü ön teker uygular. Çünkü araç fren yaptığı zaman ağırlık öne bindiği için daha fazla fren kuvvetini kızaklamadan yola aktarabilir. Bununla beraber arka fren fazla kuvvetli bir etki verirse aracın arkasını savurur. Araçlara arka fren konulma sebebi ise, fren yapıldığında arka tekerlerin ittirerek fren mesafesini uzatmasını önlemek. Arkadan uygulanan hafif bir fren kuvveti arka tekerlerin ataletini ortadan kaldırarak frene yardımcı olur. Ayrıca aracın aşırı şekilde öne yığılmasını da önler.
Verdiğin bilgiler çok yanlış.
Ön ve arka frenler arasında üreticiye göre %5 veya %10 (maksimum) fark vardır. %80 ön frenlerin tutması demek arkanın hiç tutmaması ve ön tekerlerin kızaklaması demektir.
Yabancı dil varsa aşağıdaki kaynak güzel, inceleyebilirsiniz.
Bilemiyorum ama arka fazla kuvvetle frenlerse araç savrulur.
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
Ancak bir Tofaş'ta veya 15-20 yaşında bir çoğu arabada arka fren yoktur bile. Arka fren bana göre yardımcı bir frendir sadece. Durmak ise, bunu isteyerek istenilen yerde durmak diyelim. Çünkü her hareketli nesne durmaya meğillidir zaten.
Farazi konuşuyorsun. Tofaş yada ne olursa olsun arka frenlere her zaman ayar yapılır, arka fren ayarı düşük aracın fren pedalıda düşük olur ve araç durmakta zorlanır. Muayenede fren testini bunun için 4 tekere yapıyorlar. Ani fren yaptığınızda sadece ön tekerler değil 4 tekerde kızaklar.
Arka fren ana duruş freni olsaydı ya da başka bir değişle arka fren daha sağlam tutsaydı araba arkasını atardı. İsterseniz bir arabanın el frenini çekerek durmaya kalkın.
Arabayı basınçlı su makinesiyle yıkadığımda her defasında ön disklere tazikli su tutarım ve simsiyah su aktığını görürüm. Ardından arabayı yıkayıp ilk fren yaptığımda zank diye durduğunu görüyorum. Disklerin temiz olması frenlemeyi çok kısaltır.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme