Evet sıfır aliyon sene 2022 hala bagajda yağ bidonuyla geziyon puhaaaaaa < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Servis bakımından sonra yağ seviyesi uyarısı (2. sayfa)
-
-
Yağ seviyesi sinirlar icinde ancak araba yag eksiltmis gormuyor musunuz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sensörde sorun vardır.2-3 binişte bir bakarım benimki de 1 defa yağ seviyesini ölçün diye uyarı çıkmıştı ama yağ normal seviyedeydi.1.2 TSI benimki de.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yağın ne kadar konulduğunu biliyor musun ki yağın eksildiğine kanaat getirdin? Sıfır araçlarda yağ tam o seviyede fabrikadan çıkar mesela. Bazı servisler de tam o seviyede bırakır. Olması gereken de budur zaten. Dibine kadar doldurmamak gerekiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 25 Haziran 2022; 12:12:44 > -
Düz zemin harici meyilli yerde park edilen çoğu araç yağ uyarısı verir. Düz zeminde yağ kontrolü yapmadan ekleme neyin yapmayın, buna alışın.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hadi ya, kim diyor fabrika o kadar yag koyuyor diye? Bizim teslim ettigimiz sifir arabalar neden ust cizgide geliyor? Hangi servis dokumaninda yag ust cizgiye kadar doldurulmaz yaziyor?
Bilmediginiz tecrube etmediginiz konuda yorum yapmayin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sağlıklı olanı iki çizgi arası tam ortasıdır. Yağın ısınma süresine kadar bir çok şeye etki eder bu durum. Forumda bunun tartışması motor yağları konusunda baya bir yapıldı o yüzden size anlatmakla uğraşmayacağım. 2021 de aldığım sıfır aracım iki çizgi arası tam ortada çıktı fabrikadan.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 25 Haziran 2022; 19:12:12 > -
benim 2021’de sıfır aldığım aracımda ise tam F noktasındaydı 15bin kmde bakıma girene kadar da aynı seviyede kaldı. bakıma girdi yine tam F noktasına kadar tamamlandı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 25 Haziran 2022; 19:29:41 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Markadan markaya değişiyordur hocam. Bazı markalarda manuelde yazan yağ miktarını koyunca tam iki çizgi arasına denk getiriyor yağı, bazı markalarda da max seviyesine getiriyor. Eğer yağınızı düzenli kontrol ediyorsanız iki çizgi arası her zaman daha mantıklıdır, aracınızın yağı daha çabuk ısınır dolayısıyla aracınız daha az yakar ve daha az yıpranır. Ama düzenli olarak kontrol etmiyorsanız max çizgiye doldurun kafanız rahat olsun.
Buradaki mantık da şuradan geliyor, 5 litre su mu daha çabuk kaynar yoksa 4.5 litre su mu. Aradaki fark küçük gibi gelebilir ancak kışın araçların geç ısındığını hesaplarsak az da olsa bu şekilde katkı sağlamış oluyoruz
-
daha çok ısı daha çok sürtünmeden kaynaklı olur genelde, bir de viskozite o işi hallediliyor kışın. bence böyle eğlencelere hiç gerek yok. ayrıca yağlar soğukken daha koruyucudur ısındıkça özelliğini kaybetmeye başlar
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Daha çok ısı çıkar demiyorum ortaya, çıkan ısı miktarı her iki durumda da aynı zaten. Evet viskozitenin de faydası var. Yağlar soğukken daha koruyucudur konusu eksik bir bilgi, evet daha koruyucu ancak daha az akışkan olduğu için araç içinde çalışma sıcaklığı sağlanana kadar yani akışkanlığı artana kadar daha çok aşınmaya sebep oluyor. Bu yüzden zaten aracınız ısınmadan gaza fazla yüklenmemeniz gerekiyor.
Siz tabii içinize nasıl sinerse öyle yapın hocam, ince detaylar bunlar en nihayetinde. Ben tamirci olsam kullanıcıya güvenmem direk max çizgiye doldurur geçerim zaten. Millet kaputu hiç kaldırmıyor :)
-
doğrudur hocam haklısınız
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X