Şimdi Ara

Şeytan aklına sokmuyor, hepsi kendi düşüncelerin.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
1
Favori
2.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
47 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar bu konuda bazılarını ayıktırayım dedim.

    Hani kötü şeyler aklına gelince veya kötü şeyler yapınca şeytana uydum, şeytan vesvese yaptı gibisinden düşünenler malesef hepsi sizin düşünce ve eylemleriniz. Suçu hayali bir varlığa atarak kendinizi aklamaya çalışmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Lucifer'da böyle bir sahne vardı, katil şeytana uydum tarzı laf edince sinirlenip ''yeter binlerce yıldır yaptıklarınızın sebebini bana yüklüyorsunuz '' diye bağırmıştı. Aynen katılıyorum buna okulda 10 alınca ben aldım 1 alınca hoca verdi yaklaşımından farksız. Birine iyilik yapan melekler yaptırdı bana demiyor da her kötü eyleminden sonra şeytana uydum. 2yüzlülüğün zirve noktası
    Hz. Ömer mescide girmiş. Kadınların hepsi susmuş. Hz. Ömer duruma tepki göstermiş. Burada Allah'ın Peygamberi varken gürültü yapıyorsunuz da beni görünce mi sesinizi kesiyorsunuz demiş. Kadınlar da cevap vermiş: Ama Allah'ın Peygamberi senin gibi sert değil. Hz. Muhammed(sav), Hz. Ömer'in kalbinin kırıldığını anlamış. Demiş ki, Ömer şu sokakta yürürken karşı köşeden şeytan dönüp Ömer'i görse, hemen yolunu değiştirir.



    İşte bazı insanlar vardır ki, şeytana yolunu değiştirtir. Şeytana uydum, bahane olamaz. Eğer düzgün bir insan olursan, şeytan işlemez.
  • Lucifer'da böyle bir sahne vardı, katil şeytana uydum tarzı laf edince sinirlenip ''yeter binlerce yıldır yaptıklarınızın sebebini bana yüklüyorsunuz '' diye bağırmıştı. Aynen katılıyorum buna okulda 10 alınca ben aldım 1 alınca hoca verdi yaklaşımından farksız. Birine iyilik yapan melekler yaptırdı bana demiyor da her kötü eyleminden sonra şeytana uydum. 2yüzlülüğün zirve noktası
  • Hz. Ömer mescide girmiş. Kadınların hepsi susmuş. Hz. Ömer duruma tepki göstermiş. Burada Allah'ın Peygamberi varken gürültü yapıyorsunuz da beni görünce mi sesinizi kesiyorsunuz demiş. Kadınlar da cevap vermiş: Ama Allah'ın Peygamberi senin gibi sert değil. Hz. Muhammed(sav), Hz. Ömer'in kalbinin kırıldığını anlamış. Demiş ki, Ömer şu sokakta yürürken karşı köşeden şeytan dönüp Ömer'i görse, hemen yolunu değiştirir.



    İşte bazı insanlar vardır ki, şeytana yolunu değiştirtir. Şeytana uydum, bahane olamaz. Eğer düzgün bir insan olursan, şeytan işlemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şeytana uyup uymamak senin elinde.Şeytan vesvese veriyor ama özgür iraden var.

    Arkadaşının sana:Git adamı öldür, demesi gibi bir şey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şeytanın durumu biraz farklı. kitapta hak nedir? sen hak nedir bilir misin? sen hak ne nereden bileceksin şeklinde ayetler var.

    şeytanın hakkı olabilir mi? bana göre var ve oldukça etkili şekilde.

    ilahi katta bir isyan var ve bu isyanı yapan şeytan dedik diyelim. aslında ilahi katta isyan olur mu? yer mi? yemez. ama biz dedik ki var. neden?

    işte bu sorunun cevabı bakımından şeytanın hakkı oluşabilir ve bu hakkı bir şekilde alabilir.

    .....................

    mesela ilahi kudret bir şekilde mülkünde isyana sebeb olacak bir şeye sebebiyet verecek zafiyet var denmesinin nedeni yerde kadın denen nesneye ulaşmak için olsun.

    şimdi ilahi kudret şeytanı halk etse ve dese ki sana iftira attılar ve şundan dolayı git hakkını al.

    .......................

    isevi anlayışında tanrinin çocuğu yortusu var. ve şeytanla yapılan mücadelede islami veya yahudi oluşumlar da şeytanın ( oğlu) gibi düşünülmüş olmalı.

    bu nedenle şeytanın bir şekilde hakkını alırken soy ve sopa karıştırıldığı da düşünülebilir. kitapta hiç bir cin ve insin el sürmediği kadınlardan bahseder. yani el sürülmemiş kadınlarda mevcuttur!!! ilahın evlilik emretmediği kulları da var demek ki...

    cinnin ek sürmediği deniyor. yani şeytanın hak alırken ki tavrı bakımından islami düşünce dahi şeytan denen oluşuma hanımı eş etmemek derdine düşmüş gibi olmalı.




  • Ben yazmadim kuzenim yazmis demenin teokratik yontemi. Hayali bir kahraman yarat, butun sucu ona kitle.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Şeytanın en büyük tuzağı, insanları var olmadığına inandırmasıdır." Usual Suspects



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kingman29 -- 1 Mart 2018; 22:59:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kingman29

    "Şeytanın en büyük tuzağı, insanları var olmadığına inandırmasıdır." Usual Suspects

    Keaton hep derdi ki: "Tanrı'ya inanmam ama ondan korkarım. "
    Ben ise, Tanrı'ya inanırım ve beni tek korkutan şey, Keyzer Söze'dir!
  • "En sevdiğim günah : Kibir" Şeytanın Avukatı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ve sen bütün alçaklığını ortaya çıkardın ve yine sen kutsallığı kullanarak eziyet ettin. Aziz kılığına girerek şeytanın rolünü üstlendin. ( piskopos: lütfen merhamet et!)bu gece olmaz, piskopos bu gece olmaz.



    V For Vendetta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neyse değmessiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Prestige -- 3 Mart 2018; 8:14:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    Ben yazmadim kuzenim yazmis demenin teokratik yontemi. Hayali bir kahraman yarat, butun sucu ona kitle.

    Bütün oyunu bozdun şimdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Prestige

    Neyse değmessiniz..

    hocam neden tribe girdin. anlat belki anlarız.
  • şeytan denen oluşumun insan nazarındaki yeri ve önemi hakkında konuşmak lazım.

    bana göre şeytan zorunlu bir hal olmuşsa insanın şeytanla işbirliği bu zorunlu halden dolayıdır.

    ................

    adama soruyorsun işte neden böyle oldu? adam elimden gelen bu diyor.

    sen de hadi ordan şeyimde bile değilin adı ne zaman elimden gelen oldu dedin diyelim.



    ..............

    şeytanı anlamak denen durum önemlidir.

    şeytan insana kendisine lanet olsun dedirtebilir.

    beni diri diri yakın bana da acımayın dedirtebilir.

    bütün bunları da yaparken hiç bir halta karışmadan da bunu yapabilir.

    ha bunu yapan şeytan mı yoksa lanet olsun bana beni yakın diyen mi?

    hayali bir kahraman yok burda.

    .....................

    beni diri diri yakın ilah varsa bana lanet etsin ben bu halimle herhangi bir ilaha nasıl inanayım diyen adamın hayali- düşü bir şeytanın var olması dileğidir.

    ilaha inanan değil inanmayan adamı şeytanı halk eder. ilahı da o halk edeceği gibi.

    mevcudun rabbinin öyle şeylere ihtiyacı yok.

    .....................




  • hawk1903 kullanıcısına yanıt
    onu boş ver hocam, her mesajında böyle diyor zaten. sizden iğreniyorum vs gibi mesajlarına birçok kez denk geldim, kendini üstün sanıyor.
  • İnsanlar tarih boyunca hep kendilerinde kabahat aramak yerine başkalarına yüklemeyi kolayına gelmiştir.



    Günah keçisi (Hristiyanlıkta şeytan keçiye benzetilir) kavramı bu yüzden vardır. Yaptıklarımız ile yüzleşmek yerine başkalarını suçlamak kolayımıza geliyor nedense.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    şeytan denen oluşumun insan nazarındaki yeri ve önemi hakkında konuşmak lazım.

    bana göre şeytan zorunlu bir hal olmuşsa insanın şeytanla işbirliği bu zorunlu halden dolayıdır.

    ................

    adama soruyorsun işte neden böyle oldu? adam elimden gelen bu diyor.

    sen de hadi ordan şeyimde bile değilin adı ne zaman elimden gelen oldu dedin diyelim.



    ..............

    şeytanı anlamak denen durum önemlidir.

    şeytan insana kendisine lanet olsun dedirtebilir.

    beni diri diri yakın bana da acımayın dedirtebilir.

    bütün bunları da yaparken hiç bir halta karışmadan da bunu yapabilir.

    ha bunu yapan şeytan mı yoksa lanet olsun bana beni yakın diyen mi?

    hayali bir kahraman yok burda.

    .....................

    beni diri diri yakın ilah varsa bana lanet etsin ben bu halimle herhangi bir ilaha nasıl inanayım diyen adamın hayali- düşü bir şeytanın var olması dileğidir.

    ilaha inanan değil inanmayan adamı şeytanı halk eder. ilahı da o halk edeceği gibi.

    mevcudun rabbinin öyle şeylere ihtiyacı yok.

    .....................





    Sağol kardeş sayende buga girdik.




  • Şeytan aklına sokmuyor, hepsi kendi düşüncelerin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawbreaker

    Lucifer'da böyle bir sahne vardı, katil şeytana uydum tarzı laf edince sinirlenip ''yeter binlerce yıldır yaptıklarınızın sebebini bana yüklüyorsunuz '' diye bağırmıştı. Aynen katılıyorum buna okulda 10 alınca ben aldım 1 alınca hoca verdi yaklaşımından farksız. Birine iyilik yapan melekler yaptırdı bana demiyor da her kötü eyleminden sonra şeytana uydum. 2yüzlülüğün zirve noktası

    Dediğinizi ben de düşünüyordum ancak şu örneğiniz çok hoşuma gitti.
    "Birine iyilik yapan melekler yaptırdı bana demiyor da..."
  • şeytan denen oluşumun fonksiyonunu düşünün. bu varlık bir şey anlatıyor. bu şey bir hakkın ifası adına var.

    bu hakkın ifası adına bunun karşılaştığı bir yapı da mevcut olmalı. yani bu hak ifa edilince baba denen bir hayrı tahmil eden kavram meseleye dahil olacak.

    yani şeytanın hakkını aldığını düşününce bir de meleğin hakkını almak için geleceğini düşünün.

    ......................

    bu esemede kendisini insan diye tanıtan varlığın ne kadar insan olduğu tartışılabilir ancak önemli olan ruh denen ilimden ne pay aldığının bilinmesi veya kendisine hatırlatılmasıdır.

    bana göre insan ilahın zatından ruh alıp almadığını kendisi beyan edecek şekle sokulmak istenmektedir.

    yani kişi evet bana ruh üflendi demek durumunda bırakılacaktır ve bu esnada eğer ki ilaha iftira atmışsa bu kişinin halk edilişi denen süreç dünyevi hayatın yaşamsal görüntüsü olarak çok kötü bir şekilde görüleceğe benzer.

    .....................

    insanın ilahi kudrete müftera olması halinde yaşadığı bir kısım sıkıntılardan bahsetmiştik. işte bu sıkıntıdan kurtulacam diye bir de bana ruh üflendi derse ne olur?

    ....................

    insanın bu düşüncesinin yani sıkıştığı andaki kurtarıcısının ilahi bir nefha olduğu düşünülürken yapılan olası kötü eylemlerin sebebi olarak da ilahi nefha öne sürülür.

    bu esemede insanın ilahi nefha tarafından değişik şekillerde yaratılması denen sürecin bir kısım sonuçları mevcuttur. bu sonuçlar gereği kişi hakikat denen şeyi aynı şeyi anlatan ancak biri yokken diğeri var olan iki ayrıksı kimseyi kendisine önder belirler.

    .....................

    dini, kafiri, hakka tecavüz edeni bir hayat kadını da açıklar bir rasul de açıklar. biz gerçekten hangisinin açıklamasını dinledik ya da dinlemek istiyoruz?

    kendi düşüncelerimiz denen düzlemin neresi olduğunu ve bu düzlemin sonuçlarını ne kadar kabul edebileceğimizi düşündük mü?

    ....................

    bana göre kişinin gerçeklik algısının oluştuğu saç ayağına göre anlayış silsilesi oluşur ise bu silsilenin bir kısım sıradan addedilen (kabul edilen) işleri anormal derecede akıl dışı şekilde görülebilir.

    bu anomaliyi düzeltme adına ortaya konan şeyler ise insanımsı denen şeyin ileri sürdüğü şeytan denen oluşumdur.

    bu varlık savaşın açlığın kıtlığın sebebi şeklindedir ve bizatihi insanı insanımsı yaparak fark koyar.

    esasen bir şeye koşut halde beyanda bulunup kendisine şart-ı adi atayan kimsenin bu beyanı doğrudan uzaklığı ölçüsünde, kendi kişiliğine koşut başka bir varlığı da oluşturmuş ise bu durum yaratılışın bir göstergesi olmalıdır.

    bu yaratılışta insan bazen şeytanla karışır denebilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.