Evet 2013teki oyunun kalıntıları çok belli oluyor. Günümüzde doğal olarak o dinamikler sırıtıyor. Animasyon konusunda çok tembellik yapmışlar. Mesela düşmana arkadan tırmanma baltanla saldırıyorsun araya giren animasyonda düşman önünü dönmüş oluyor veya en basitinden Laranın ölümüne 3-4 animasyon koymuşlar ve genelde ölümünle alakasız ara videolar görüyorsun. 2013te oyunda suda kayarken her ölümde Laranın kafasına kazık girme animasyonu gösterilirdi. Burdada benzer kafa. Suda 100 kere öl 100ündede kafana kazık giren ara videoyu görüyorsun hesabı aynı mantık. Maalesef yapımcılar çoğu konuda eskileri temel alıp yenilik için çok tembel davranmışlar. Uncharted 4 gerçekten grafik, animasyon, hikaye, ana ve yan karakterler olarak çok başarılı. İnce işçiliği çok iyi. Uncharted 4 seni Tomb Raidera göre daha serbest bırakıyor. Tomb Raiderda çoğu yerde bir scriptle belirlenen çemberin içinde hareket ettiğini çok hissediyorsun. Tabikide bu oyunda eskimiş dinamiklerin kullanımından kaynaklanıyor. Uncharted 4se bu konuda çok daha özgür bırakıyor oyuncuyu. Birde Uncharted serisi seni sürekli farklı mekanlara götürüyor. Mesela Uncharted serisinde bir karakter diğerine bulduğu belgedeki haritaya bakıp hazine şu ülkedeymiş diyor sonrasında şıp o ülkeye uçuyorlar. Ama Tomb Raiderda olsa olsa en fazla 5 dakika uçurum kenarında yürünüp saklı köye falan ulaşılıyor. Uncharted sana daha geniş haritalar sunuyor. Doğal olarakta araba kullanma gibi lükslerin oluyor. E araba kullanma lüksün oluncada araç kovalamaca sahnelerinde çok güzel ekstra aksiyonlar yaşatıyor oyuncuya. Tomb Raider serisi genelde yatay olarak değilde dikey olarak büyük alanlar sunuyor. Boss konusundada Uncharted serisi çok üstün kalıyor. Tomb Raider 2. oyununda önce çöl bölümü sonra arkasından gelen karlı bölüm ve bu bölümdeki sovyet yapılarında çatışma falan oyunu güzelleştiriyordu. 3. oyuna çok şey katılabilirmiş ama daha çok yenilikler yeni seriye saklanmış gibi. Indiana Jones oyunundanda haberim var. Umarım arada kaynayan tırt birşey çıkmaz. Yeni çıkacaklardan Indiana Jones, 007 James Bond ve State of Decay 3 oyunlarını merakla bekliyorum. Shadow of the Tomb Raider içinse hala karar veremediysen oynanış videolarına bakabilirsin. 8 saat aralıksız bulmaca çözsem sıkılmam diyorsan tam sana göre. Grafik olarakta Laranın suratı hariç çok güzel oyun. Nedense 2. oyunda Laranın suratı ve mimikleri harikayken burda çok başarısız plastik makyaj yapılmış gibi yapay bir yüz var. Aksiyonsuzluk ve zorlama hikaye oyunu çok zayıflatmış. Uncharted 4teki 1 saatlik hikaye ve aksiyon bu oyunun toplam hikaye ve aksiyonundan fazladır muhtemelen. Bu arada oyunun gizlilik mekanikleri güzel. Ama aksiyon az olduğu için tam tadını almaya başladığında oyunda başka aksiyon kalmıyor zaten. Oyunda aksiyon demo gibi birşey olmuş. 3 dakika falan aksiyona girip sonra 6 saat bulmaca çözerken buluyorsun kendini. O yüzdende en kral oyun mekaniğinin bile önemi kalmıyor. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokhans19 -- 23 Mart 2021; 22:51:6 > |
Shadow of the Tomb Raider (2018) [PC ANA KONU] (12. sayfa)
-
-
İkinci oyunun da geçtiği yerleri sevememiştim bir türlü. Açılış mükemmeldi oysa. Sonradan karlı yerler, mekanlar beni çok baymıştı ikinci oyunda.
Dayanamadım aldım açıkçası ilk iki oyunun hatrına, üçlemeyi tamamlayım dedim. Grafikler gayet iyi, önceki oyunda da başarılıydı. Ama Lara'nın görünümünde bir gariplik var gerçekten dediğiniz gibi, bu grafiklere göre karakter nedense sırıtıyor bazı anlarda iyi gözüksede.
Yakın zamanda yeni bir Tomb Raider gelir mi bilmem ama Mısır'da geçen güzel hikaye ve aksiyon barındıran bir Lara oyunu daha görmek isterim açıkçası, tabii ki köklü değişiklerle beraber.
-
Merhaba Mezarcılar :)
İlk oyunun hayranı, ikinci oyunu ise sevmiş birisi olarak üçüncü oyun ile ilgili şüphelerim vardı. Aynı mekanik ve hikaye işleyişi artık üçüncü oyunda baymıştır, Ana yapımcısı da Avengers sevdasına bu oyunda koltuğu başka firmaya bıraktığı için beklentilerimi düşürmüştüm. Ama beklediğimden daha iyi çıktı yahu.
Öncelikle oyunun olumsuz yönlerinden bahsedeyim. Mekanikler, hikaye işleyişi hâlâ aynı. Gizem, yanında da Supernatural olaylar üç oyundur aynı şekilde işleniyor. Mekanikler, özellikle platformlar biraz geliştirilmiş sadece. En azından ikinci oyun kadar sıkıcı olmamış skill gelişimi. Grafikler geliştirilmiş, çevre ve uzak mesafe çizimlerindeki sıkıntılar aynen devam ediyor. Bir diğer sıkıntısı loot olayının basite kaçmış, kullanımı için gerekli bir aksiyonun yaratılmaması olmuş. Sürekli full envanter ile dolaşmak bir yerden sonra sıkıyor. Aksiyon kısmı da keşfin yanında zayıf kaldığı için bir süre sonra lootları pas geçer oldum. Bir kaç bölümde gaz verici aksiyonun dışında bir de son görevde biraz silah sıkmak biraz saçma olmuş.
Spoiler,
mesajı görmek için tıklayın.Rambo bölümü iyiydi ama bak. Olumsuz yönler bu kadardı. Biraz da beni kendine çeken kısımlarından bahsedeyim. Öncelikle ikinci oyundaki her bölüm farklı mekan yerine bu kez yarı açık dünya ve geniş bölümler üzerinden ilerlenmiş. Başlarda bu durumdan rahatsız oldum fakat oynadıkça hikayeden ikinci oyun kadar kopmadığımı farkettim. Bir diğer beğendiğim nokta Yapımcı Firma risk alarak 2 farklı kaçış sahnesi yapmış. Genelde oyunlarda bu durumdan script bazlı olduğu için pek hoşlanmam. AC Rogue dışında beğendiğim kaçış sahnelerinden ikisi de bu oyunda oldu.
Oyuna Mezar keşiflerinin yanında köylerden alınabilen yan görev seçeneği de getirilmiş. Oyun süresini uzatmaya yönelik oldukları için 2 tane falan yaptım, biraz dallanıp uzun sürdükleri için sıkıcı geldi. Zorunlu tutulmamaları bu yönden hoş olmuş. Yan görev severler için ilgi çekici olabilir.
Fazla uzatmayacağım, beklentilerimi düşürdüğüm için eğlenceli 17 saat geçirdim. Hatta İftara kadar zaman geçsin diye 7-8 saat aralıksız oynayarak bitirdim oyunu. Günün sonunda 3 oyundur aynı mekanik ve oynanıştan ekmek yiyen bir seri ve artık bu şekilde devam etmemesi gerektiğini anlamış olmalarını umut ettiğim bir Ana Yapımcı Firma var. PC'de alternatifi olmadığı için bu kadar rahat olduklarını düşünüyorum. Umarım soft-reboot şeklinde toparlarlar. Dördüncü oyunda görüşmek üzere.
-
Shadow of The Tomb Raider' a yeni gelen güncelleme ile DLSS sürümü 1.0 dan en güncel sürüm olan 2.3 e yükseltildi. Aynı zamanda gerçek zamanlı gölgelerde/Ray Traced Shadows iyileştirme sunan güncelleme ile oyunu daha yüksek performansta ve daha keskin görüntü eşliğinde oynayabilirsiniz elbette RTX sahipleri için bu geçerli. Oyun Ray Tracing ve DLSS destekleyen ilk oyunlardan birisiydi fakat DLSS 1.0 yer alıyordu. Yeni güncelleme ile en son sürüm eklendi. Sadece bu oyuna değil serinin önceki oyunu olan Rise Of The Tomb Raider' ada DLSS 2.3 desteği getirildiğini hatırlatalım. Oyunu NG + ile tekrar oynamak için bu güncellemeyi bekliyordum.
-
DLSS güncellemesi sonrası oyun performansını test ettim. Güncellemenin geleceğini bildiğim için önceden indirmiştim ve test etmem daha kolay oldu.
Güncelleme öncesinde
DLSS 1.0 değerlerim 1440P En Yüksek ayarlar ve Ultra Ray Traced Shadows aktifken oyun içi Benchmarkta ortalama 76 Fps
Güncelleme sonrasında
DLSS 2.3.2 değerlerim 1440P En Yüksek ayarlar ve Ultra RT Shadows aktifken oyun içi Benchmarkta 92 Fps
DLSS güncellemesi sonrasında RT performansıda optimize edilmiş ve DLSS kapalı halde iken bile 1440p en yüksek ayarlarda 60 Fps üzeri geziniyor. Öncesinde DLSS kapalı iken RT eşliğinde oyunu oynamak mümkün değildi. Bu güncellemeyle hem daha yüksek performans hemde daha keskin görüntüler eşliğinde oynanıyor.
-
Bir ekleme de ben yapayım. Oyundan Denuvo kaldırılmış. Performans getirisine katkısı olmuş olabilir. -
Denuvo ile bir ilgisi yok tamamen DLSS güncellemesi performans getirisi sağlıyor.
-
Katılıyorum. Birkaç ay öncesinde GTX 1650 ile oynarken oyundan High ayarlarda 40 fps üstü stabil bir şekilde oynamıştım ama birkaç kere teklemeler olmuştu. Denuvo'nun kaldırılması kesinlikle performansa etki edecektir. DLSS güncellemesi RTX kartlarda performansı arttırabilir ama GTX kartlarda da performans getirisi sağlayacağını sanmam.
-
Denuvo bazı kullanıcıların sistemlerinin yetersizliğini görmeden oyun performansını düşürdüğüne inandığı hatta donanımları bozduğu söylenen bir plasebo etkisinden başka bir şey değil, kaç yıldır orjinal oyun alıyorum haliyle hepsinde Denuvo var ne SSD lerim bozuldu nede oyunlarda başka bir sorun yaşadım. Bu oyun özelinde Denuvo' nun oyundan çıkarılmasının oyun performansına hiç bir etkisi yok. Güncelleme gelmeden önce DLSS kapalı test ettim bugün Denuvosuz yine test ettim sonuç aynı tek farkı DLSS in yeni güncellemesi oluşturuyor oda RTX lere diğer kartlara hiç bir etkisi yok. Eğer oyunlarda tekleme yani stutter oluşuyorsa SSD ye yükleyin artık HDD de oyun oynama dönemi bitti. -
Ne harika bir oyun ya, yeniden başladım bugün ve %100 bitirmek istiyorum, sanırım en önemli özelliği karakterin yaşadıklarını oyuncuya çok iyi aktarmaları, Lara nın verdiği tepkiler, mücadelesi düşmesi kalkması atlayıp zıplaması oyun içi veya sinematikler olsun gerçekten o survival adventure hissini yaşadığını anlatıyor seyirciye, hele o ilk başta ayağının kayalara sıkıştığı sahne ve yarıktan kurtulması oyucunun içini ürpertiyor ve nasıl bir oyun olacağına işaret ediyor :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evohan -- 24 Ekim 2021; 12:0:17 >
-
Bu oyunu da bitirerek yeni üçlemeyi tamamladım. Grafik olarak zaten çok iyi. İkinci oyun bir tık daha iyiydi ama yine de eğlendim. Bulmacalar da zor değil ama tadındaydı. Çatışmalar ise daha iyi olabilirdi. Özellikle son boss savaşını beğenmedim. Yine de güzel bir deneyimdi.
-
Oyunu az once bitirdim muhtesemdi,umarim yakin zamanda serinin devami cikar :) -
-
Koş koş koş, tırman, puzzle çöz.
Koş koş koş, puzzle çöz.
Tırman tırman.
Oyunun büyük çoğunluğu resmen böyle geçiyor. aksiyon oranının bu kadar az tutulması beni sonlara doğru biraz sıksa da çocukluktan gelen Tomb Raider bağım nedeniyle oyunu oynadığıma memnunum. Eski oyunlarının hemen hemen hepsini oynamışımdır. Bu oyun aksiyonu en düşük olanı maalesef. Square Enix'in markayı kaybettiğine sevindim açıkçası. Yeni gelecek seri umarım daha keyifli olur.
-
Bana bir bölümde çocuk bilmece soruyordu. Bilmeceyi çözmem için bulmaca çözmem gerekiyordu. Bulmaca işinin suyu çıkmış. Oyunun yarısından itibaren yeni şeyler toplanamıyor çünkü toplananları harcayacak bir aksiyon yok.
-
Aynen neye yanaşsam "dolu" yazıyordu. Aksiyona girilmiyor ki tüketelim.
-
angel of darkness'ı remake yapsalar keşke,bayadır uykuda yine bunlar :D call of dutye lara geliyomus biraz orda özlemimizi gideririz artık
-
Oyunu 2 haftada ara ara oynayarak 27 saatte son bir kaç puzzle ve tomb yapmayarak %85 oranında bitirdim. Üçlemenin ilk iki oyununu çıktıklarında oynadığım için bu üçüncü oyunu yıllar sonra oynamak iyi geldi.
Serinin ruhuna en yakın oyunun bu olduğunu düşünüyorum diğer iki oyun action/shooter kafasında iken bu oyun daha çok puzzle/adventure olmuş. Kaplamalar yaşını belli etse de rtyi fulleyince mağaralar ve su altında güzel ışıklandırmalar yakalanabiliyor. Oyunun en büyük eksiği bence aksiyonun azlığından ziyade hikayenin ve karakterlerinin çok tırt olması iyi ve kötü diyeceğimiz insanlar bile aynı amaç için yaşıyor aslında. Burada Lara'nın bu dünyada işi yok gibi geliyor hep üstüne, tüm diyaloglarda çok kötü.
Oyunun yan görevleri de çok tırt yani kızım dünya yanacak diyorsun deprem gelecek diyorsun, ama oradan geçen bir dayının düğünümüz var yoksa giden gelmez dağlarının arkasındaki 1000 yıllık mezara gitmeliyim ve oradan asayı almam gerek diyor ve Lara'da hemen gideyim diyor.
Kısaca daha iyi karakterler senaryo ve diyaloglar yazılsa aksiyon bir tık daha cilalansa ve Lara'nın sağa sola atlaması biraz daha törpülense azaltılsa baya baya iyi oyun olurmuş şu şekilde ederi 76 77 puan.
-
Ben de 3.oyunu yakın bir zamanda bitirmiştim. Şu maya köyü işleri hiç sarmadı. Aksiyonun daha az olmasını sevmiştim. Lakin bu sefer de aksiyon epey azdı.
Lara Croft oyun dünyasının en eski ikonik karakterlerinden bu karakteri çok daha iyi işlemek mümkün. -
Shadow of the Tomb Raider Definitive Edition en son grafik güncellemesiyle harika görünüyor, bayıldım, sanki Unreal 5 oyunu.
Eğer ilk çıktığı zamanlarda bu oyunu oynayan varsa, mutlaka bu son halini tekrar oynamasını hararetle tavsiye ederim. Tabi ilk oynanışta birçok zahmet çekmiştik ve anlamak da ayrı bir sorundu. Şimdi ise direk hikâye modunda, Türkçe yamayla, Trainer kullanarak ve Gameplay videosundan yardım alarak hiç tahmin etmediğim ve beklentimin çok üstünde akıcı, sürükleyici, çok keyifli bir macera deneyimi yaşama fırsatı buldum. Grafiklerin iyileştirildiği söyleniyordu ama bu derece olacağını beklemiyordum açıkçası. Hayret ettim bazıları gibi neden bu konuda yeterli tanıtım yapmamış olduklarına. (Tabi en üst düzey bir donanım gerekli bunu tam manasıyla deneyimlemek için)
O kadar harika görünüyor ve grafik kalitesine o kadar hayran oldum ki, sanki Unreal 5 ile yeni yapılmış görsel kaliteye yakın bir detay ve enfes sinematikler mevcut. Son dönemlerde biraz hikâye odaklı ve kaliteli oyun sıkıntısı çektiğimden, eski ve iyi yapımların üzerinden yeniden geçiyorum ve çok isabetli bir karar olduğunu düşünüyorum. Tarz meselesi tabi, GOW Ragnarok da çıktı, ona da başladım ama bu yapım beni çok daha fazla çekti kendine. Normalde elim çok gitmiyordu, zamanında ne kadar zahmet, meşakkat çektiğim ve ilerlemek için ne kadar zaman kaybedip sıkıldığım anlar hatırıma geldiği için. Söylediğim yöntemlerle böyle bir sıkıntı olmadı.
Yeniden deneyimlenmeye değer hikâye odaklı macera, korku, bilim-kurgu oyunlarından birkaç oyun ismini aktarayım, siz de listenize ekleyebilirsiniz arzu ederseniz. Bunların hepsinin Türkçe yamaları mevcut veya zaten Türkçe. Days Gone, Control, Quantum Break, Metro serisi (ilk iki oyunun Redux sürümlerinin görüntü kalitesi 3. oyunu aratmıyor), Tomb Raider 1, Rise of the Tomb Raider, Heavy Rain, Detroit Become Human, Life is Strange serisi, Resident Evil Village, Marvel's Guardians of the Galaxy, The Dark Pictures Anthology oyun serisi, Beyond: Two Souls, The Quarry (sinema modunu tavsiye ederim ikinci oynanış için), Star Wars Battlefront 2 hikaye modu (Star Wars Outlaws’ı bırakın, bu destansı macerayı tekrar yaşayın, bin kere değer.)
TOMB RAIDER 2013
Serinin yeni nesil oyun deneyiminin başlangıcı olan 2013 yapımı bu birinci oyun, Türkçe yama, trainer, Nexus mod (Enhanced Tomb Raider) ve Nvidia'nın Rtx video iyileştirmesi (super resolution ve yüksek dinamik aralık-Hdr) kullanarak, ve en üst grafik ayarlarında yeniden deneyimlemek çok başka.
Belki ve muhtemelen eskide oynadığımızda trainer ve Türkçe yama olmadan oynadık ve pek fazla bir şey anlamadık. Üçüncü oyun olan Shadow of The Tomb Raider'a göre daha az iyi olacağı düşüncesi vardı ama o düşüncelerin hepsi gitti. Evet, o derece yüksek kalitede değil grafikler ama göz dolduracak kadar iyi görünüyor.
Şimdi alıcı gözle bakıyor ve dikkat ediyorum da, hikaye-aksiyon ve oynanış o kadar kıvamında harmanlanmış ve o kadar sürükleyici ve keyifli olmuş ki, bunu günümüz oyunlarının çoğu yapamıyor. O yüzden listenize tekrar almaya fazlasıyla değer diyorum.
Birinin yorumu: “Arkasından gelen iki oyun da çok güzeldir ancak bence bu oyunun önüne geçemediler.”
Cevaplarım: “Şimdi devam ediyorum ve şu ana kadar hiç tempo düşmedi, bu anlamda dediginiz doğru görünüyor. Grafik ve oynanış daha geri ama yine de çok ama çok iyi. Bu oyun ideal oyun için bir standart olabilir. Tabi ben trainer kullanıyorum ve o olmadan gereksiz derecede zorlayıcı. ….. İnanılmaz bir şey bu tempo, yarısını geçtim, tempo hiç düşmüyor. Nerede bizim simdiki güya yeni nesil oyunlarda böyle tempo. Gerçi tarzla da alakası çok ama valla gow ragnorok ve silent hill 2 ye ara verdim, sıkıldım, yoruldum ve buna başladım, geri onlara döneyim diye zerre aklıma gelmiyor. …. Neredeyse 3.sü yeter diyecektim. Hele bu ilkini hiç dusunmuyordum eski diye. İyi ki onu da indirmişim. Bu kadar harika olacagini hiç beklemiyordum. Çok memnunum.”
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 16 Ekim 2024; 18:44:3 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X