Şimdi Ara

Sıfır alınan 400 km deki 2019 1.6 dizel golf araçtaki yoğun fan sesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
7.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Korkmayin . Dpf rejenerasyon yapiyor. 15 dk devirli kullanin birseyi kalmaz. 400 km de dpf nin devreye girmesi kotu yakit aldiginizi isaret edebilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2018 golf aracım var benim de, dedikleri gibi dpf den kaynklı bir durum. Uzun yol yaptıktan sonra herhangi bir böyle durum olmuyor ancak mesela 10 dk icin dısarı cıkıyorum geliyorum baslıyor calısmaya :D bazen cekiniyorum komşulara cok ses gidiyor mu diye ama napalım böyle bir sey varmıs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eylcn E kullanıcısına yanıt
    2018 kasımda da ben yeni araç almıştım. 2012 den sonra çıkan araçlar aktif dpf temizliği yapıyor. Benim araçta ilk 350. Km de yapmıştı. Bende garipsemiştim. Motorun sesi boğuklaşıyor, ön fan ve arka rezistans çalışıyor. Sizin 400 km de çalışması oldukça normal. Bahsettiğiniz durum tıkanma değil. Aracın dpf si belli bir doluluğa ulaşınca (genellikle %40 tır) pasif temizlik yaparak dpf de bulunan kurumları yakmaya çalışır. Bu yakma esnasında her seferinde siz bilmeden motoru stop ederseniz bir sonraki çalıştırmada yeniden temizlik yapmaya çalışır. Taki artık temizliğe müsaade etmeyip oldukça tıkanana kadar. Bu seferde sarı bir ikaz lambasıyla beraber dpf dolu sürmeye devam edin uyarısı alırsınız. Bu sebeple pasif dpf temizliğini kesinlikle yarıda kesmeyin.

    Aracın temizlik yaptığını değişen motor sesinden, fan açmasından, rölantideki normalden daha yüksek tüketim değerinden anlayabilirsiniz. Yolda giderkende anlık tüketim gazdan ayağınızı çekseniz dahi sıfırlanmaz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eylcn

    10 km yol geldim stop ettim fan açtı ve tam 5 dakika yüksek ve gürültülü şekilde çalışıp durdu. Çok anlamsız daha sadece 1 depo yakıt aldı araç ve sadece yari depo kullandım. Tekrar etmekte fayda görüyorum
    görüyorum aracın toplam kmsi 400 km de daha.
    Benim passat da sık sık yapıyor bunu ve ben bu durumu aylar sonra farkettim.

    Fazla da şey etmemek lazım. Ben böyle şeyleri hiç umursamam. Vardır bir sebebi dedim geçtim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 sene 1.6 TDI DSG Passat kullandım. sıfır araçtı.

    Aynı fan sesi benim aracımda da vardı. servise cok söyledim ama bir sorun olmaz dediler :) olmadı da :)
  • Boyle konulari gorunce iyiki tsi almisim diyorum.
    Benzinli araba tertemiz valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes kısa mesafe kullanım vs. demiş. Bayiden salı günü alınmış. 6 günde 400 KM yol yapmış. Günde 70 kilometre yola denk geliyor. 35 gidiş 35 geliş kısa mesafe falan değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 136 bin kmde aynı motorlu 1.6 TDI Octavia kullanıcısı olarak yazıyorum, önemli bir sorun yok, bu motor şehiriçi kısa mesafe gitmeyi hiç sevmiyor, hele yaz aylarında kısa mesafe gidip motoru stop edince çoğu zaman fan açıyor, dpf rejenerasyonu yapıyor aracınız.

    400 km bana da biraz erken geldi, içinizin rahat etmesi açısında isterseniz servise sorun fakat ben bir problem olduğunu zannetmiyorum. Rodajı daha bitirmediğiniz için de yüksek devir çevirmenizi tavsiye etmem, 2.500 deviri geçmemekte fayda var ilk 2.000 kilometre'lik sürede.
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    400 km içinde eskişehir ankara arası yol da var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klimadan dolayidir o.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal hiç canını sıkma.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yüksek Alaman teknolojisi böyle oluyormuş zahar. Orta büyüklükte bir şehirdeyim. Ev ve iş arası 5 km. Şehir içi yüzlerce kez üst üste 2-3-5 kmlik kısa mesafelerde kullanırım. Binlerce km böyle kullandım bir kez bile 2017 model dizel araçta dpf sorun olmadı veya fan sesi duymadım.
  • motor stop edilince dpf temizlik falan yapmaz. rejenerasyon için motorun çalışması ve belli bir sıcaklığa erişmesi lazım. eşik sıcaklığını geçince dpf (özellikle egzoz sıcaklığı) temizliğe başlar.
    dpf temizliği için arabayı bağırtmanız, zorlamanız gerekmez. 2500 devirde sabit bir şekilde sürmeniz yeterli. yüksek devirler ve motoru sıkıştırmak egzoz gazının sıcaklığı artırır ancak bir yanda da siz motoru sıkıştırarak daha fazla kurum üretiyorsunuz ve bu kurumda yine dpf de birikip birde onu yakması gerekiyor.
  • Klima acik sekilde garaja kadar girip birde araci birazcik zorladiysaniz o sekilde calismasi normal . Garaja gelmeden 5 dk once klimanizi kapayip biraz sakin kullanin son 5 dk yi . Kapattiginizda o fan sesini duymazsiniz bile .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekatroniks

    Klima acik sekilde garaja kadar girip birde araci birazcik zorladiysaniz o sekilde calismasi normal . Garaja gelmeden 5 dk once klimanizi kapayip biraz sakin kullanin son 5 dk yi . Kapattiginizda o fan sesini duymazsiniz bile .
    Evet, ben de dün akşam eski ustamı arayıp danıştım. Kendisinin verdiği cevap şu oldu. Aracı ilk çalıştırdığında fakat kesinlikle klima açık kalmış olmayacak yada açmayacaksın, çalıştırdığında araç direk fan açarsa ısı sensöründe arıza vardır, fakat aracı stop etmeden klima açık kalırsa yada klima yeni kapatılmışsa araç kapandığını algılamadığı için fanı devreye sokar klimayı desteklemek için, aracı stop etmeden 500 metre kala klima kapatılırsa fan devreye girmez dedi, akşam tekrar denedim devreye almadı. bir kaç gün takip edeceğim akşamları. Durumu yazarım konuya, yardımcı olan herkese teşekkür ederim.




  • 0 km araçta şehiriçi 400 km ve tıkanan dpf.

    Ne diyeyim TDI motor bu kadar sürede tıkıyorsa yapacak birşey yok. 2017 1.3 MultiJet'i aldığımdan beri şehirden 2 kere çıkardım. 8-9 km'de kontak kapatıyorum, 20.000 km'deyiz daha rejenerasyona girmedi araç.

    Aşırı uğultulu çalışıyorsa motor kendini soğutmak için fanı açıyordur. Diğer benzinli arabamda klima ile birlikle fanın sesi diğer sokaktan rahat duyuluyor. Otobüs kliması gibi ses çıkarıyor ve motoru stop ettikten bir süre daha çalışmaya devam ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..Raptor.. -- 8 Temmuz 2019; 12:53:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Nihayet en doğrusunu yazan yorum..

    Aracınızı üst devirlere çıkarıp zorlamaktan ziyade sabit hızlı ve 2000 devir civarı sürüş yeterli dpf rejenerasyonu için
  • kuzenimde 2016 model 1.2 tsi lounge polo vardı. kliması çalışırken dışarıdan çok ciddi bir derecede fan sesi geliyordu. sanırım volkswagenlerin fanları biraz sesli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 8 Temmuz 2019; 13:49:47 >
  • Çok kısa mesafede kullanmıyorsanız, manuel'e alıp 5 dk 2-2.5 devir arası kullanıp deneyin devam ediyorsa bence de servise gösterin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Araç çalışmıyorken DPF rejenerasyon yapmaz.

    Ilk 1000km rodaj esnasında bunlar olabilir.

    1000KM tamamlandıktan sonra yağ seviyesini stop ettikten 3-5dk sonra ve su seviyesini motor sogukken kontrol takip ediniz.

    Kitapçığında yazan değerleri dogrulayiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.