Şimdi Ara

Sıfır alınan araçta, km ilerledikçe yakıt tüketimi düşermiş miş miş... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
6.053
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Leonda dusmemıstı ancak sportage da dusme egılımı var. Bu havaların ısınmasından da kaynaklanıyor olabılır, emın degılım

    Madem konu rodaja gırmıs, nısanda banttan ınmıs kasımda trafıge cıkmıs aracın ılk yag degısımı ne zaman yapılmalıdır ? Arac 2bın km de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil üreticilerinin alayı aptal zaten, hatta o kadar aptal ki kullanım kılavuzuna 20 sene öncesinin Rodaj talimayını koyup unutmuşlar.
    Kendine ait motoru ve teknolojisi bile olmayan memleketimin kaportacıları ve tamircileri de her zamanki gibi üreticiden daha iyi bilir bu işleri.

    Rodaj dediğiniz şey zaten binlerce km. değil. Okuduğunuzu anlamıyormusunuz yoksa altında başka şeyler mi arıyorsunuz.
    Rodaj dediğiniz şey zaten genel olarak ortalama 1000km'lik bir süreç. Günümüz şartlartında ortalama 2-3 depo yakıt ile yapacağız yol.
    İlk 1000km de normalde belki 5lt/100km tüketimi olacak bir araç 6-7 belki de 8 tüketecek. Sonrasında da olması gereken gerçek değerini bulacak. Rodaj km'si sonrasında yakıt tüketimi düşeceğini iddia eden bir yazı gördünüz mü?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Konuyu ben açtım. Dikkat ettiyseniz konunun amacı rodajı tartışmak değil, yakıt tüketiminin zamanla düşmesiyle ilgili.
    Ama iş döndü dolaştı rodaj olayına geldi.

    Karşınızdakini azarlayan üslubunuzu gerçek hayatta da kullanma cesaretiniz var mı acaba merak ettim.

    Alıntıları Göster
    Yakıt tüketimi zamanla düşmez. Rodaj süresinde yüksek olur sonrasında normaline döner.
    Sıfır araç ve tüketimden bahsediyorsanız konunun adı Rodaj olur.
    Kimse çıkıp benim aracımın 10-20bin km sonrasında tüketimini düştü falan diyemez zaten.

    Ergen değilim, cesaret gibi kelimeleri kullanacak bir durum göremiyorum.




  • Montaj toleransları 1920'lerden bu yana pek değişmedi. Daha önce birebir örnekler de koymuştum. Siz üretim toleransıyla karıştırıyorsunuz. Az sayıda üreten Ferrari de hassas tezgahlara yatırım yapamaz. Çıkan parçaları ölçüp gruplayınca hedef montaj toleranslarına yine de ulaşılır. Neticede piston-gömlek, valf veya mil yataklarındaki toleranslar neredeyse yüz senedir değişmediler.

    Ayrıca motor toleransları kaba sayılır, planları olsaydı iki yüz sene önce de üretmekte zorlanılmazdı. Isıl genleşmeden (ısıl çalışmadan) dolayı epey oynuyorlar zaten. Burada zor olan hesap, üretim değil. 18. yüzyıldan kalma bir saatte çok daha yakın toleranslar var.
  • bravaman kullanıcısına yanıt
    bence de öyle, 0,2 anca diyorum.
  • bence arabadan arabaya fark var. corsa sıfır iken 10 bin sonra 1 litreye yakın düşmüştü. ancak 208 sıfırdan beri aynı yakıyor. 25 bin oldu.
  • 15 den fazla dizel sıfır araç aldım. Yakıt tüketimi düşmez arkadaş doğru söylüyor. Motorun parçalarının alışması için 500-1000 km dikkatli kullanılsa kafidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Multistrada

    Siz kitaplarda ki masallara inanın , üreticiler'in bazıları yazıyor o 20 sene öncesinde kalmış lafları.
    Hiçbir lüzum-u harbiyesi yok
    Bmw kitabında yazıyor diyen arkadaş, vatandaş sıfır M4 alıp , bayiden çıkartıp direk TOP speed yapıyor ne rodaj'ı ?
    T-jet mi sandınız siz bunu
    Rodaj işi tarih oldu, yok yüksek töleraslar ile üretiliyor motorlar, eski üniversal tezgahlar da üretilen motorlar ile karıştırmayın ,
    ilmi olmayıp fikri olan kişilerin de milletin ilmine laf söylemeye çalışması da ayrı bi komedi , silindir kapağını başlık diyor birde

    Alıntıları Göster
    Yazısına bir kaynak koyamayanca o böyle yapmış keyfe keder konuluyormuş cart curt hayatınızda hiç sıfır araba almamışsınız yazılardan belli. İspat ayrı bir komedi araba almış top speed denemiş aldığımız araçlarda bende rodaj önerilerine uymasaydım rodaj diye birşey olmuyor muydu?

    Sen uğraşma diye senin dayanak tuttuğun kaynakları derledim; hiçbir vasfı olmayan bilmemne oto tamircisin duyumları , klavye mühendisleri , abi rodaj yok yea diyen isimsiz araba alıcıları falan filan...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motor gücünün zamanla düşmesinden dolayı belki bir parça düşme eğilimi gösterebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet düşer 15litreden 8 litreye düşmesini bekliyorsun sen galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben sattigim 116d yi 100bin km boyunca takip ettim. Fuelly’de yakit grafigini cizdigimde ortalama tuketim sifir aldigim andan 100bine gelene kadar 5.5’tan 6.5’a cikmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfir km 2011 model corolla almıştım. Yaklaşık 10000 km civarindan sonra araç yakıtı gözle görülecek şekilde düşmüştü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.