Şimdi Ara

Sıfır alınan araçta, km ilerledikçe yakıt tüketimi düşermiş miş miş...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
5.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu şehir efsanesine halen daha inanan var mı



  • Montaj toleransları 1920'lerden bu yana pek değişmedi. Daha önce birebir örnekler de koymuştum. Siz üretim toleransıyla karıştırıyorsunuz. Az sayıda üreten Ferrari de hassas tezgahlara yatırım yapamaz. Çıkan parçaları ölçüp gruplayınca hedef montaj toleranslarına yine de ulaşılır. Neticede piston-gömlek, valf veya mil yataklarındaki toleranslar neredeyse yüz senedir değişmediler.

    Ayrıca motor toleransları kaba sayılır, planları olsaydı iki yüz sene önce de üretmekte zorlanılmazdı. Isıl genleşmeden (ısıl çalışmadan) dolayı epey oynuyorlar zaten. Burada zor olan hesap, üretim değil. 18. yüzyıldan kalma bir saatte çok daha yakın toleranslar var.
    Otomobil sektöründeyim.
    Sen halen olmadığına inananlardanmısın.
    Kesin sağlam bilgidir gitmişsindir servisten ögrenmişsindir rodaj yol diye...

    Nerden ögrendiysen git şunu söyle
    Bir arkadaş bu sektördeymiş ama bu sektörün cigerinde çalışıyormuş o arkadaş rodajın oldugunu söylüyor diyeceksin.

    İki karter açıp, iki silindir kafası açmayla birsey olmuyor.
    akü kutup başlarını da sökünce bi 200-300km fazla yakabiliyor araba. Benzinli araçta yakıt haritasını düzenlediği için de olabilir ltft ve stft değerleri oturana kadar zengin takılıyor araba

    rodaj sonrası yakıt düşebilir ama dişe dokunur olmaz. Sürtünme varsa bi yerde yıpranma vardı. Parçaların alışması öyle binlerce km olmaz bence.

    Asıl olay aracın motor karakteristiğine alışıldığı için rodaj sonrasında da yakıt düşmesi olabilir. Çünkü rodaj bitmiştir ama hala 3-5bin km sonra yakıt düşerciler var Arabaya alıştığından düşer o rodajdan değil o kadar sürede.
    İki tür rodaj vardır. Birincisi illaki ilk çalıştırmada çapaklar yağa karışır ve bu yağın değiştirilmesi gerekirdi. Bunu artık fabrikalar yapıyor o yüzden 1000 km'de yağ değiştirmiyoruz artık.

    İkinci rodaj ise,makina parçaları istediği kadar hassas üretilsin,ilk başta az da olsa + tolerans sınırlarında üretilir. O yüzden aracı alır almaz öküz gibi basılmaz. İlk 1000 km makina parçalarının alışması rodajıdır. Sonraki 3 bin km de oturması rodajı. Bu iki rodaj hala devam ediyor.

    Alır almaz öküz gibi motora asılırsan ne olur,tabi gözle görülür birşey olmaz ama motorun ömrü azalır. 700 bin gideceğine 600 bin km gider. Servisler ve sanayiler böyle müşterileri çok severler,siz yine de bu devirde böyle şey mi kaldı yaaa deyip daha alır almaz ne varsa abanın
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Sıfır Araçlarda Kilometre İlerledikçe Yakıt Tüketimi Düşer

    {sıfır araç rodaj ve yakıt tüketimi} ve {rodaj süresinde yakıt tüketimi} süreçleri, yeni araçların kilometre artışıyla yakıt tüketimlerinin azalmasına neden olur. Bunun birkaç nedeni vardır:

    • Motor Aksamlarının Uyum Sağlaması: Yeni araçlarda motor aksamları henüz tam olarak uyum sağlamamıştır. Kilometre arttıkça, pistonlar, silindirler ve diğer parçalar birbirlerine oturacak ve sürtünme azalacaktır. Bu da yakıt verimliliğinin artmasına yol açar.

    • Uygun Yağlama: Rodaj süresince kullanılan özel yağlayıcılar, motor parçalarının korunmasını sağlar. Kilometre ilerledikçe, yağ daha iyi dağılır ve sürtünmeyi azaltır, bu da yakıt tasarrufu sağlar.

    • Bilgisayar Ayarlamaları: Modern araçlar, yakıt tüketimini izleyen ve optimize eden gelişmiş bilgisayar sistemlerine sahiptir. Kilometre arttıkça, bu sistemler sürücü alışkanlıklarını ve yol koşullarını öğrenerek yakıt verimliliğini artırmak için ayarlamalar yapar.

    Bu nedenle, {sıfır araba neden çok yakar} veya {sıfır araç neden çok yakar} sorularının cevapları, {motor rodajda çok yakar mı} veya {rodajdaki motor çok yakar mı} sorularının cevabıyla aynıdır: evet, yeni araçlarda kilometre ilerledikçe yakıt tüketimi azalır. Ancak, {sıfır araba çok mu yakar} sorusunun cevabı evet olabilir, çünkü yeni araçların motorları henüz tam olarak uyum sağlamadığı için ilk kilometrelerde daha fazla yakıt tüketebilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • var ve bu bir şehir efsanesi değil... rodajdaki motor biraz fazla yakar bunu kullanım kılavuzları da yazar...
  • Şehir efsanesi değil de büyük fark bekleyenler oluyor, hayal kırıklığı yaşıyorlar
  • Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi bu bir şehir efsanesi değildir rodaj süresi bitene kadar araç biraz fazla yakabilir.
    Asıl şehir efsanesi olan şey, rodaj süresinde "motor açılsın" diye gaza fazla basmak yüksek devirli kullanmaktır.
    Bu hareketin motora faydasından çok zararı vardır.
  • İyi de bu düşüş asla 1-2 litreleri bulmayacaktır. Belki 0,2-0,5 / 100 km anca düşebilir. Daha fazla beklenti içine girmek hayalcilikten öteye gitmez.
  • bravaman kullanıcısına yanıt
    Düşüyo mu düşüyo birader neden R yapıyosun
  • Hâlâ rödaj'a inananlar var
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    aracın km si fazla gösteriyor.
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bana rodaj ile ilgili bir paragrafı, güncel kullanım kılavuzlarından alıntılayıp burada paylaşabilecek bir arkadaş yardımcı olabilir mi?

    Eğer rodaj olsaydı fabrikalar, sıfır araç alanları 1000 km sonra yağ değişimine çağırırdı. Adamlar diyor ki ya 20bin km ya da 1 yıl, hangisi önce dolarsa
  • Rödaj yoktur inanmayalım, rodaj vardır. @zx636

    Hocam kullandığım araçlardan kitapçık screenshotlarını atıyorum incelersin...
    @bravaman

    Sıfır alınan araçta, km ilerledikçe yakıt tüketimi düşermiş miş miş...
    Sıfır alınan araçta, km ilerledikçe yakıt tüketimi düşermiş miş miş...


    Sıfır alınan araçta, km ilerledikçe yakıt tüketimi düşermiş miş miş...
    Sıfır alınan araçta, km ilerledikçe yakıt tüketimi düşermiş miş miş...




  • Otomobil sektöründeyim.
    Sen halen olmadığına inananlardanmısın.
    Kesin sağlam bilgidir gitmişsindir servisten ögrenmişsindir rodaj yol diye...

    Nerden ögrendiysen git şunu söyle
    Bir arkadaş bu sektördeymiş ama bu sektörün cigerinde çalışıyormuş o arkadaş rodajın oldugunu söylüyor diyeceksin.

    İki karter açıp, iki silindir kafası açmayla birsey olmuyor.
  • Efsanelere inanmamaya devam et, sıfır araba aldığın gibi 6000 devire kadar rahatlıkla kullan merak etme birşey olmaz.
    https://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/10/169/civic-5ktype-r-2015-2017.pdf
    quote:

    S-378 / Römork Çekme
    Alıştırma Periyodu
    Aracınızın ilk 1000 km’sinde römork çekmekten
    kaçınınız.


    honda.com.tr
    Orijinal Ürün Garantisi | Honda
    https://honda.com.tr/orijinal-urun-garantisi

    quote:

    * Aracın alışma periyodu olan ilk 1000 km içerisinde fren, motor gibi aksamların aşırı zorlanmasından kaynaklanan arızalar,




    Açmış olduğun gereksiz konu için aslında hiç zaman harcamak istemiyorum ama senin gibi çok bilmişler milleti yanlış bilgilendirmesin diye kısa vakitte 3-5 satır yazmak istedim. Daha fazla zaman harcamak isteyen arkadaşlarda ilave yapabilir.




  • Birbire göre izafi çalışan mekanik her sistemde rodaj vardır.
    Bu süreyi fabrikanın kendisi yapması zaman ve maliyet yükü bindirir.
    O yüzden 1000 kmlik bu süreci biz yapıyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Multistrada

    Hâlâ rödaj'a inananlar var
    BMW aracınız varsa kullanma kılavuzunda ilk 2000 km aracınızı yüksek devire ve hızda kullanmayın yazar.
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Ben kendi aracımın kitabında maalesef bulamadım böyle bir detay.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkforce

    Efsanelere inanmamaya devam et, sıfır araba aldığın gibi 6000 devire kadar rahatlıkla kullan merak etme birşey olmaz.
    https://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/10/169/civic-5ktype-r-2015-2017.pdf
    quote:

    S-378 / Römork Çekme
    Alıştırma Periyodu
    Aracınızın ilk 1000 km’sinde römork çekmekten
    kaçınınız.


    honda.com.tr
    Orijinal Ürün Garantisi | Honda
    https://honda.com.tr/orijinal-urun-garantisi

    quote:

    * Aracın alışma periyodu olan ilk 1000 km içerisinde fren, motor gibi aksamların aşırı zorlanmasından kaynaklanan arızalar,




    Açmış olduğun gereksiz konu için aslında hiç zaman harcamak istemiyorum ama senin gibi çok bilmişler milleti yanlış bilgilendirmesin diye kısa vakitte 3-5 satır yazmak istedim. Daha fazla zaman harcamak isteyen arkadaşlarda ilave yapabilir.
    Konuyu ben açtım. Dikkat ettiyseniz konunun amacı rodajı tartışmak değil, yakıt tüketiminin zamanla düşmesiyle ilgili.
    Ama iş döndü dolaştı rodaj olayına geldi.

    Karşınızdakini azarlayan üslubunuzu gerçek hayatta da kullanma cesaretiniz var mı acaba merak ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bravaman -- 30 Ocak 2019; 21:36:11 >




  • Sıfır olarak 2 araç aldım ikisinde de yakıtın zamanla düştüğünü görmedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Rödaj yoktur inanmayalım, rodaj vardır. @zx636

    Hocam kullandığım araçlardan kitapçık screenshotlarını atıyorum incelersin...
    @bravaman

    Sıfır alınan araçta, km ilerledikçe yakıt tüketimi düşermiş miş miş...
    Sıfır alınan araçta, km ilerledikçe yakıt tüketimi düşermiş miş miş...


    Sıfır alınan araçta, km ilerledikçe yakıt tüketimi düşermiş miş miş...
    Sıfır alınan araçta, km ilerledikçe yakıt tüketimi düşermiş miş miş...
    Siz kitaplarda ki masallara inanın , üreticiler'in bazıları yazıyor o 20 sene öncesinde kalmış lafları.
    Hiçbir lüzum-u harbiyesi yok
    Bmw kitabında yazıyor diyen arkadaş, vatandaş sıfır M4 alıp , bayiden çıkartıp direk TOP speed yapıyor ne rodaj'ı ?
    T-jet mi sandınız siz bunu
    Rodaj işi tarih oldu, yok yüksek töleraslar ile üretiliyor motorlar, eski üniversal tezgahlar da üretilen motorlar ile karıştırmayın ,
    ilmi olmayıp fikri olan kişilerin de milletin ilmine laf söylemeye çalışması da ayrı bi komedi , silindir kapağını başlık diyor birde




  • akü kutup başlarını da sökünce bi 200-300km fazla yakabiliyor araba. Benzinli araçta yakıt haritasını düzenlediği için de olabilir ltft ve stft değerleri oturana kadar zengin takılıyor araba

    rodaj sonrası yakıt düşebilir ama dişe dokunur olmaz. Sürtünme varsa bi yerde yıpranma vardı. Parçaların alışması öyle binlerce km olmaz bence.

    Asıl olay aracın motor karakteristiğine alışıldığı için rodaj sonrasında da yakıt düşmesi olabilir. Çünkü rodaj bitmiştir ama hala 3-5bin km sonra yakıt düşerciler var Arabaya alıştığından düşer o rodajdan değil o kadar sürede.
  • İki tür rodaj vardır. Birincisi illaki ilk çalıştırmada çapaklar yağa karışır ve bu yağın değiştirilmesi gerekirdi. Bunu artık fabrikalar yapıyor o yüzden 1000 km'de yağ değiştirmiyoruz artık.

    İkinci rodaj ise,makina parçaları istediği kadar hassas üretilsin,ilk başta az da olsa + tolerans sınırlarında üretilir. O yüzden aracı alır almaz öküz gibi basılmaz. İlk 1000 km makina parçalarının alışması rodajıdır. Sonraki 3 bin km de oturması rodajı. Bu iki rodaj hala devam ediyor.

    Alır almaz öküz gibi motora asılırsan ne olur,tabi gözle görülür birşey olmaz ama motorun ömrü azalır. 700 bin gideceğine 600 bin km gider. Servisler ve sanayiler böyle müşterileri çok severler,siz yine de bu devirde böyle şey mi kaldı yaaa deyip daha alır almaz ne varsa abanın




  • 2 tane sıfır araç aldım. Yakıt düşmesi hikaye. Her kontağı açtığımda sifirlarim yol bilgisayarını. Hiç bir fark yok. İlk bakımdan sonra düşermiş derler. Yalan.Hic düşmüyor. Yol aynı yakıt aynı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.