Şimdi Ara

SIFIR ARABAYI İLK 1500-2000 KM DE NASIL KULLANMALI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    Teşekkür ederim, çoooook daha iyileri sizin olsun inşallah. Sabır konusuna gelince, merak etmeyin, benden daha sabırlı bir adam bulamazsınız. Zaten arabayı ben de yavaş kullamayı severim ama arabanın ilk km. lerde farklı kullanılması gerekiyorsa, gereğini yapmak lazım diye düşünmüştüm. Ehliyetim olmadığı için bunları bilmiyorum tabii ki. İnşallah onu da alacağım.

    Demek ki yavaş, yavaş, sağdan sağdan, kurallara uyarak ama trafiği de aksatmadan yola devam...


    Lütfen şehir içinde ehliyetsiz araba kullanmayın şayet illaki kullanacaksanız tenha yerlerde kullanın. "Ehliyeti araba kullanmaz" diyebilirsiniz ama ben sizin için söylüyorum. Gider hiç ummadık bir anda birine çarparsınız çok başınız ağrır. Ha birde allah korusun ölür, katîl konumuna gelirsiniz. Lütfen yazdıklarımı işinize karışmak türünden algılamayın. Ben sadece bir öneri/tavsiye vermek istedim. İnşallah hiç kaza yapmazsınız.


    ilginize teşekkürler. ehliyetsiz olduğum gerçek değil. 86 yılındanberi ehliyetim var. o cümleyi tam üstümde yazan kişiye cavap olarak yazmıştım. inşallah anlamıştır... iyi günler...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse


    quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    Teşekkür ederim, çoooook daha iyileri sizin olsun inşallah. Sabır konusuna gelince, merak etmeyin, benden daha sabırlı bir adam bulamazsınız. Zaten arabayı ben de yavaş kullamayı severim ama arabanın ilk km. lerde farklı kullanılması gerekiyorsa, gereğini yapmak lazım diye düşünmüştüm. Ehliyetim olmadığı için bunları bilmiyorum tabii ki. İnşallah onu da alacağım.

    Demek ki yavaş, yavaş, sağdan sağdan, kurallara uyarak ama trafiği de aksatmadan yola devam...


    Lütfen şehir içinde ehliyetsiz araba kullanmayın şayet illaki kullanacaksanız tenha yerlerde kullanın. "Ehliyeti araba kullanmaz" diyebilirsiniz ama ben sizin için söylüyorum. Gider hiç ummadık bir anda birine çarparsınız çok başınız ağrır. Ha birde allah korusun ölür, katîl konumuna gelirsiniz. Lütfen yazdıklarımı işinize karışmak türünden algılamayın. Ben sadece bir öneri/tavsiye vermek istedim. İnşallah hiç kaza yapmazsınız.


    ilginize teşekkürler. ehliyetsiz olduğum gerçek değil. 86 yılındanberi ehliyetim var. o cümleyi tam üstümde yazan kişiye cavap olarak yazmıştım. inşallah anlamıştır... iyi günler...


    Ha tamam, pardon ben yanlış anlamışım sanırım, bir anda "alacağım" filan okuyunca şaşırdım. :)) Sizede iyi geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .C.O. -- 27 Ocak 2006 1:51:21 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    "0" Passat 1.6 FSI Otomatik Benzinli aldım. Henüz 300 Km de (Karlar erimediği ve sokaklar temizlenmediği sürece de daha uzun günler öyle kalacak gibi). İlk 1500-2000 Km arası aracı nasıl kullanmak gerekir? Sürat yapmalı mıyım? Set fren yapılmaması gerektiğini biliyorum. Araç otomatik olduğu için çok kısa sürede 6. vitese çıkıyor. 60 km/h civarında 6. vitesi görüyorum. Biraz gaza yüklenip devirli kullanmalı mıyım, yoksa ikiden ikiden mi gitmeliyim?




    ben 0 astra yı aldığımda ilk 1500 km için son süratin %60 ını geçme demişlerdi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    Araçtan kullanma klavuzu çıkmadı maalesef. Yetkililerin dediklerine göre nakliye sırasında yolda çalıyorlarmış.



    volkswagen sana daha ne diyim.... yolda çalıyolarmış.. banane kardeşim.. çaldırmıcaksın...

    neyse dostum senin soruna gelince
    yeni araba alanlara belli bi süre devirli kullanma çok sürat yapma derlerdi.. sende devir olayını vites kendisi ayarlıyo . aşırı sürati de bi süre erteliceksin işte
    o yüzden bi sorun olcağını sanmam

    sen sadece arabayı yeni aldığın için allah korusun bi arızası olabilir diye dewamlı dikkatli ol
    arabayı tanımıyosun
    acemi gibi kullan yani...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rechtsanwalt -- 27 Ocak 2006 11:39:33 >




  • KM hesabı tamam da trafikte takılıp kaldığımız sürelerede km yapmasakda motor çalıştığı için bu rodajın daha kısa olması gerekir bence
  • Valla sizin yazılarınızı okuyunca biraz korktum. Ben de birkaç ay önce 0 km otm. Civic almıştım. Daha yeni Honda bayiinden çıkmışım arabayı eve götürüyorum. Ankarada Aştiyi biraz geçtikten sonra Gölbaşı istikametine doğru giderken bir golfle kapışmak zorunda kaldım. Çünkü ben sakin sakin giderken arkadan artis artis sellektör yaptı. Az sabretse sağa yanaşacağım. Neyse ben de gazı kökledim. Yol rampa çıkış olduğu için araba 3. viteste gitti hep. Ama ne gitme. Devir 6000 i biraz geçse dörtleyecek. Yokuş olduğu için 6000 devri geçemedi. Hız 150-160 arası üçüncü viteste. Bu şekilde motor bağıra bağıra birkaç dakika gittim. Sonra Dikmen dönüşüne geldim ve gazdan çektim ayağımı. Eve geldiğimde daha 15 km olmuştu araba. İnşallah motora çok büyük zarar vermemişimdir. Şu an araba 1600 km de. Emsallerine göre biraz fazla yakıyor. İnşallah bu olaydan kaynaklanmıyordur. Golf ün dolduruşuna geldik. Kendisi de dikiz aynamdan kayboldu gitti zaten.Yaptığı hareket ne ona, ne de benim arabama yaradı.




  • @tonk
    yannış yapmışsın

    rodaj zamanı bu kadar basmak ii diildir..
    fazla yakması da bu rodaj ile ilgili...
    bırak motora vs werdiğin zararı
    arabayı yeni almışsın allah korusun bi yerinde arıza olsa ne yapıcaksın...
    çok hatalısın
    bırak sellektör yapsın....

    dikkatli olalım
  • Rodaj mutlaka önemli ama bunda fabrikaların biraz kendilerini garantiye alma adına bu süreyi 1500-2000 km ye yaydıklarını düşünüyorum. Bence yeni nesil araçlarda motorun alışma süreci 500 km de tamamlanıyor. Yürüyen aksam ise 1000 km de. Ama diğer bir nokta ise kışın araba alınmasının rodaj sırasında daha olumsuz etkiye neden olacağını da tahmin ediyorum siz nedersiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    Valla sizin yazılarınızı okuyunca biraz korktum. Ben de birkaç ay önce 0 km otm. Civic almıştım. Daha yeni Honda bayiinden çıkmışım arabayı eve götürüyorum. Ankarada Aştiyi biraz geçtikten sonra Gölbaşı istikametine doğru giderken bir golfle kapışmak zorunda kaldım. Çünkü ben sakin sakin giderken arkadan artis artis sellektör yaptı. Az sabretse sağa yanaşacağım. Neyse ben de gazı kökledim. Yol rampa çıkış olduğu için araba 3. viteste gitti hep. Ama ne gitme. Devir 6000 i biraz geçse dörtleyecek. Yokuş olduğu için 6000 devri geçemedi. Hız 150-160 arası üçüncü viteste. Bu şekilde motor bağıra bağıra birkaç dakika gittim. Sonra Dikmen dönüşüne geldim ve gazdan çektim ayağımı. Eve geldiğimde daha 15 km olmuştu araba. İnşallah motora çok büyük zarar vermemişimdir. Şu an araba 1600 km de. Emsallerine göre biraz fazla yakıyor. İnşallah bu olaydan kaynaklanmıyordur. Golf ün dolduruşuna geldik. Kendisi de dikiz aynamdan kayboldu gitti zaten.Yaptığı hareket ne ona, ne de benim arabama yaradı.


    Yazık, günah size ve yepyeni arabanıza. Acıdım doğrusu. İnşallah bu size bir ders olmuştur.

    Selektör özelliği bütün arabalarda vardır. Bunun artisliği nasıl oluyor anlayamadım. Siz anladığım kadarıyla sol şeritte yavaş gidiyordunuz ve sizden yol istedi. Sol şeritte yavaş gitmekle zaten siz yanlış yapmışsınız. Gelelim "artist selektöre". Adam sizden yavaş gittiğiniz için yol istemiş. Olay bu basitçe ama bazıları yolları sadece kendi malı zannedip başkalarına hak tanımıyorlar. Avrupa' da başıma gelen bir olayı anlatayım. Hollanda' da otobanda araç kullanıyorum. Sol şerit kesinlikle boş. Sadece sollama yapanlar kullanıyor. Adam sollamasını yapıyor ve hemen sol şeridi boşaltıyor. Eğer siz sollama yaparken arkadan daha süratli bir araba gelirse, gelen araba yavaşlıyor. Sizin işinizi bitirip, sol şeridi boşaltmanızı bekliyor ve yoluna devam ediyor. Ne bir selektör, ne bir korna var ortada. Bu olaya 1-2 değil, çok defa şahit oldum. İşte medeniyet bu arkadaşlar. Fakat biz de, sol şerit herkezin malı maalesef. Hiç kimse sol şeritten ayrılmıyor ama herkez sol şeridin sadece kendisine ait olmasını istiyor.

    Ayrıca bahsettiğiniz yolda sık sık radar var dikkat edin. Başkalarının dolduruşuna gelmeyin. Yepyeni arabayla 160 bastınız da ne oldu? Aracı kullandığınız sürece bu olay siz de takıntı yaratacaktır, inşallah motorda geri dönülmez bir sorun çıkmamıştır. Güle güle kullanmanız dileğiyle...




  • Biz hep yavaş gittik.Şimdi mazda mız 250,000 de.Yani dünyanın etrafını 5,5 kere dolaşmışız.Hala yağ yakma ve çekiş kaybı yok.Hız pahalıdır,her açıdan..
    Saygılar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    Teşekkür ederim, çoooook daha iyileri sizin olsun inşallah. Sabır konusuna gelince, merak etmeyin, benden daha sabırlı bir adam bulamazsınız. Zaten arabayı ben de yavaş kullamayı severim ama arabanın ilk km. lerde farklı kullanılması gerekiyorsa, gereğini yapmak lazım diye düşünmüştüm. Ehliyetim olmadığı için bunları bilmiyorum tabii ki. İnşallah onu da alacağım.

    Demek ki yavaş, yavaş, sağdan sağdan, kurallara uyarak ama trafiği de aksatmadan yola devam...


    Lütfen şehir içinde ehliyetsiz araba kullanmayın şayet illaki kullanacaksanız tenha yerlerde kullanın. "Ehliyeti araba kullanmaz" diyebilirsiniz ama ben sizin için söylüyorum. Gider hiç ummadık bir anda birine çarparsınız çok başınız ağrır. Ha birde allah korusun ölür, katîl konumuna gelirsiniz. Lütfen yazdıklarımı işinize karışmak türünden algılamayın. Ben sadece bir öneri/tavsiye vermek istedim. İnşallah hiç kaza yapmazsınız.

    Ben ehliyetsiz araba kullanıyorum ama sonuna kadar haklısın.




  • Crepassio;
    Haklısın. Hatalı olduğumu biliyorum. Bikere oldu artık, inşallah bir daha olmaz.

    Sayın resmonse;
    İyi niyetli olduğuna inandığım uyarılarınız için teşekkür ederim. Forumda çok uzun yazmamak ve konunun dışına fazla çıkmamak için, olayı tam detaylı anlatmamıştım. Öncelikle ben de sol şeritte arkasında araç varken yavaş giden, o yolu gereksiz işgal eden insanlardan bıkmış durumdayım. Bir türlü sağ şeride geçmezler ve bir noktada sabrımız tükenir, istemeden de olsa sağından geçmek zorunda kalırız onların. Bunların bir kısmı acemi oldukları için soldan giderler. Önleri açıktır çünkü ve sağ şerit genellikle kamyon, minübüs vs. çok olduğu için daha kalabalık olur.
    Selektör özelliğinin bütün arabalarda olduğunu ben de biliyorum. Gerçi forumdaki pek çok arkadaş biliyordur bunun artisliğinin nasıl olduğunu ama, ben gene de anlatıyım. Bikere ben o yolda sol şeritte giderken zaten sağımdaki Citroen Berlingo’yu solluyordum. Sollarkenki hızımda öyle 60-70 falan değil, 4. vites 110- 120 km civarlarındaydı. Araba yeni olduğu için gaza da sonuna kadar basamadım çünkü otomatik vitesin dezavantajı, biliyorum ki gazı köklesem 4 den üçe atacak ve yeni arabanın motor devrini yükselterek ona aşırı yüklenmiş olacağım. Bu arada arkamdaki araç ise solladığımı göre göre(doğal olarak sinyal de vermiştim) selektör yaparak bi tamponuma giriyor, bi mesafe açıyor, tekrar tamponuma giriyor, sağa sola arabasını yalpalatıyor ve hatta solladığım araçla benim arabanın arasına girmeye çalışıyor, sonra tekrar benim tampona yapışıyordu. Bütün bunlar yaklaşık 10 sn içinde oldu yani. Önceki yazımda, arkamdan artist artist selektör yapan araba az sabretse hemen sağa yanaşacaktım derken, solladığım aracı geçer geçmez sağ şeride geçecektim demek istemiştim. Avrupayı gayet güzel anlatmışsınız. İşte medeniyet bu dediğiniz Hollanda da heralde sürücüler sollama yapan araca bu şekilde davranmazlar. Biz Türkiyede yaşıyoruz ve maalesef trafikte her an her şeye hazırlıklı olmalıyız.




  • sanki sol şerit kadın onlardan başka kimse geçemez üstünden..

    yapışıyorlar sol şerite bırakmıyorlar deli oluyorum,insan bir aynadan bakar,biraz karşındakini düşünür,sağdan onların önüne kırarak mesaj vermeye çalışıyorum,soyu insandan gelenler anlıyor sağa geçiyor..
    bir de normalde bu konuda çok hassasım benden gaza çok basan adam varsa herzaman yol veririm.ancak sağ şerit doluyken biri arkama geçip selektör yapmıyormu çok daha sıkıcı bir durum,onlara sağ şerit boşalınca da yol vermiyorum,deli olsunlar,üstüne bir de frene basıp korkutuyorum..
    belki uygulamalarım yanlış ama yapıyorum işte,sinirlere hakim olmak gerek..
  • Bundan 1.5 ay önce Transporter alıyoruz. Aldıgımız arkadaş 1000 - 1500 km kadar şöle böle git dedi. Tamam peki dedik.

    Bursa Doğuş Otoda serviste olsun üst düzey yöneticilerde olsun bir çok dostumuz var.

    Bir gün muhabbet arasında geçti seviste çalışan bi arkadaş korkma sen nasıl istiyosan öle kullan dedi , ama böle böle dedik gelin bakalım dedi...

    Vw grubu araçlara ismini yanlış sölersem kusura bakmayın IPDM gibi bir test yapılıyormuş. Bu test 0 araçlara yapılılıyor ve o testi sorunsuz geçerse teslim

    ediliyor.

    İyi dedik gidelim bakalım. Test yapan eleman araba araba havada iken arabayı bütün viteslerde limitor e sokarak zorluyordu. Motordan gelen sesin haddi

    hesabı yok. Alla alla dedim arkadaşa döndüm : böle test mi olur dedim ? Bu biraz abartı ama artık bütün 0 araçlar motoru açık geliyor dedi. ( VW grubu

    için)

    Burdan siz yorumlayın. Mantıklı olarak da teknoloji bu kadar ilerlemişken motoru açık rodaj süresi bitik veremezlermi ?




  • vw 'lerde evet araç trafiğe çıkmadan tüm yol koşullarına göre test ediliyor ve bu ciddi yapılıyor. (test sürecini izlemiştim) bu arabayı zorlamak anlamına gelmemeli sonuçta hangi arabayı zorlarsanız zorlayın sorun çıkarmaya müsait hale gelir.
  • walla bizim araba ilk gün 5000 4000 gitti hep şimdi bomba gibi oldu
    honda servisi zaten zorlayın bişey olmaz demişti
  • arkadaşlar bu rodaj süresi eskiden çok önemliydi malum teknoloji

    bu saaten sonra hiç bir arabada motorla ilgili bir rodaj sorun olmaz .
    servislerin ve firmların bize söyledikleri ilk 2000 km sakin kullanım deyimi araçta test sırasında çıkmayan sorunun sizde çıkması ve tehlikeye yol açmasından, korkulmasından başka bir şey deildir.

    bu yüzden biz 0 aldığımız arabayı ilk 2000 km test ederiz ;)

    bunu dışından motoru zorlamak motoru 1000. gün nekadar etki ediyorsa 1. gün okadar etki eder

    benim tavsiyem ilk km lerde arcaın dikkatlı kullanılmasıdır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tbederli

    arkadaşlar bu rodaj süresi eskiden çok önemliydi malum teknoloji

    bu saaten sonra hiç bir arabada motorla ilgili bir rodaj sorun olmaz .
    servislerin ve firmların bize söyledikleri ilk 2000 km sakin kullanım deyimi araçta test sırasında çıkmayan sorunun sizde çıkması ve tehlikeye yol açmasından, korkulmasından başka bir şey deildir.

    bu yüzden biz 0 aldığımız arabayı ilk 2000 km test ederiz ;)

    bunu dışından motoru zorlamak motoru 1000. gün nekadar etki ediyorsa 1. gün okadar etki eder

    benim tavsiyem ilk km lerde arcaın dikkatlı kullanılmasıdır



    araçların kataloglarında yıldızlı uyarılarla aracın ilk 1000kmye kadar 3500devri geçmemesi söyleniyor....araç 2006 model...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    Valla sizin yazılarınızı okuyunca biraz korktum. Ben de birkaç ay önce 0 km otm. Civic almıştım. Daha yeni Honda bayiinden çıkmışım arabayı eve götürüyorum. Ankarada Aştiyi biraz geçtikten sonra Gölbaşı istikametine doğru giderken bir golfle kapışmak zorunda kaldım. Çünkü ben sakin sakin giderken arkadan artis artis sellektör yaptı. Az sabretse sağa yanaşacağım. Neyse ben de gazı kökledim. Yol rampa çıkış olduğu için araba 3. viteste gitti hep. Ama ne gitme. Devir 6000 i biraz geçse dörtleyecek. Yokuş olduğu için 6000 devri geçemedi. Hız 150-160 arası üçüncü viteste. Bu şekilde motor bağıra bağıra birkaç dakika gittim. Sonra Dikmen dönüşüne geldim ve gazdan çektim ayağımı. Eve geldiğimde daha 15 km olmuştu araba. İnşallah motora çok büyük zarar vermemişimdir. Şu an araba 1600 km de. Emsallerine göre biraz fazla yakıyor. İnşallah bu olaydan kaynaklanmıyordur. Golf ün dolduruşuna geldik. Kendisi de dikiz aynamdan kayboldu gitti zaten.Yaptığı hareket ne ona, ne de benim arabama yaradı.


    Sanirim bir araba nasil katledilir sorusuna boyle cevap verilir...

    Tamam teknoloji ilerledi filan da... Hala 2006 model arabalari alirken diyorlar "Ilk 2000 kilometre de 3500 devir/dak' nin uzerine cikmayin." diye... Sen daha 15 km. yapmamis arabayla 6000 devir cekmissin...

    Bu yazdiklarini gorunce ikinci el araba almanin tam bir ahmaklik oldugunu tekrar gordum. Ilk sahipleri neler yapiyorlar Allah bilir...




  • ingilizcesini merak edenler running-in diye arayabilirler sadece 'running-in' anahtariyla aramalarida cok sayida alakasiz sonuc cikarsa ilaveten surface ve wear anahtar sozcuklerini kullanmayi deneyin. genellikle tum surtunme sartlarina dair bir tabir olsa da motorlu araclardaki rodaj ozel olarak silindir icindeki (ve etkisi silindir yuzeyine kiyasla cok kucuk de olsa segman uzerindeki) imalat puruzlulugunun ortadan kalkmasina kadar gecen zamana isaret eder. bu sure icinde yuzeydeki nano ve mikro olcekteki puruzlulukler asinirlar. bu asinma safhasi henuz tamamlanmadan motoru cok zorlarsaniz (uzun sure yuksek devirde kullanirsaniz vs.) bu puruzluluklerin asinma modunu degistirirsiniz.
    Teorikte bütün araçlar aynı çıkar ama bu pratikte mümkün değildir.Araya çeşitli standart sapmalar girebiliyor. Bundan dolayı 1 araba hemen arkasından üretilen araba ile aynı olmuyor. Eser miktarda da olsa farklar oluşuyor. Ama bu ufak miktarları büyüten hatalı üretimler oluyor. Belki inanmayacaksınız ama hatrısayılır markaların tüm sapmalarının toplamında %30-%40 arasında hatalı üretim payları oluşuyor. Dolayısıyla bir araç diğerinden hissedilir derece de farklı olabilir.
    kısaca başka bir araç için rodaj gerekmezken sizin aracınız için rodaj gerebilir bu riski almaya değmez değil mi...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.