Şimdi Ara

SIFIR ARABAYI İLK 1500-2000 KM DE NASIL KULLANMALI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    Crepassio;
    Haklısın. Hatalı olduğumu biliyorum. Bikere oldu artık, inşallah bir daha olmaz.

    Sayın resmonse;
    İyi niyetli olduğuna inandığım uyarılarınız için teşekkür ederim. Forumda çok uzun yazmamak ve konunun dışına fazla çıkmamak için, olayı tam detaylı anlatmamıştım. Öncelikle ben de sol şeritte arkasında araç varken yavaş giden, o yolu gereksiz işgal eden insanlardan bıkmış durumdayım. Bir türlü sağ şeride geçmezler ve bir noktada sabrımız tükenir, istemeden de olsa sağından geçmek zorunda kalırız onların. Bunların bir kısmı acemi oldukları için soldan giderler. Önleri açıktır çünkü ve sağ şerit genellikle kamyon, minübüs vs. çok olduğu için daha kalabalık olur.
    Selektör özelliğinin bütün arabalarda olduğunu ben de biliyorum. Gerçi forumdaki pek çok arkadaş biliyordur bunun artisliğinin nasıl olduğunu ama, ben gene de anlatıyım. Bikere ben o yolda sol şeritte giderken zaten sağımdaki Citroen Berlingo’yu solluyordum. Sollarkenki hızımda öyle 60-70 falan değil, 4. vites 110- 120 km civarlarındaydı. Araba yeni olduğu için gaza da sonuna kadar basamadım çünkü otomatik vitesin dezavantajı, biliyorum ki gazı köklesem 4 den üçe atacak ve yeni arabanın motor devrini yükselterek ona aşırı yüklenmiş olacağım. Bu arada arkamdaki araç ise solladığımı göre göre(doğal olarak sinyal de vermiştim) selektör yaparak bi tamponuma giriyor, bi mesafe açıyor, tekrar tamponuma giriyor, sağa sola arabasını yalpalatıyor ve hatta solladığım araçla benim arabanın arasına girmeye çalışıyor, sonra tekrar benim tampona yapışıyordu. Bütün bunlar yaklaşık 10 sn içinde oldu yani. Önceki yazımda, arkamdan artist artist selektör yapan araba az sabretse hemen sağa yanaşacaktım derken, solladığım aracı geçer geçmez sağ şeride geçecektim demek istemiştim. Avrupayı gayet güzel anlatmışsınız. İşte medeniyet bu dediğiniz Hollanda da heralde sürücüler sollama yapan araca bu şekilde davranmazlar. Biz Türkiyede yaşıyoruz ve maalesef trafikte her an her şeye hazırlıklı olmalıyız.


    Sevgili dostum, istemeden sizi kırdım herhalde. Yanaklarınızdan öpüyorum. Saygılar ve mutlu günler...




  • Sayın ramgen arkadaşım...
    Arabasına göre değişmekle beraber, bir arabanın motoruna fazla devir yaptırmayla araba hemen katledilmez. Doksanlı yılların arabası değil bu. Artık 2006 yılındayız. Ne yani, şehirler arası yolda giderken sollamaya çıktın, karşından da araba geliyor. Basmıycan mı gaza. Ama sen istersen karşıdan gelen arabanın sürücüsüne, kardeş bizim araba yeni, kusura bakma 3500 devri geçemeyiz sen yavaşlasan bizahmet de şu arabayı bi sollasak diyebilirsin. Şu yüzyılda İkibin km 3500 devri geçmemek nasıl bir şeydir ya. Bunu ancak trafikte korkusundan sol şeritten sağ şeride bile geçemeyen direksiyona yapışmış sürücüler becerebilir. Dördüncü viteste 30 la gider, bu yetmezmiş gibi bir de vitesi beşe atar. Girilmesi imkansız çukurlara bile girerler ki insanın dudağı uçuklar. Daha antifirizden haberi yok, lastik havaları kaç olacak bunu bile bilmezler. İşte arabayı asıl onlar katleder. Ben bu arabayı almadan önce 99 model 75 bin km de Sienayı takasla Hondaya sattım. Takas yaparken araban son derece ucuza gidiyor. Ancak kendin kullanıcıya satarsan gerçek değerinde satabilirsin. Benim arabanın emsallerini takas yaparken ortalama Sekizbuçuk milyara alıyorlar. Benimki kaça gitti biliyormusun. ONMİLYARİKİYÜZELLİMİLYON. Hem de takasta. 6 yıllık arabanın boyasında en küçük bir atma, solma vs. yok. Hala orijinal kılıfıyla biniyordum. Niye sence. Çünkü ben her yıl boya koruma ve detaylı iç koruma yaptırırım. Araba hiç sanayi görmedi. Bütün bakımlarını sanayiden çok daha pahalı olan yetkili serviste yaptırdım. Bakım faturalarının hepsini takır takır adamların önüne koydum. 75 bin km de sattığım arabanın 75 bin bakımını bile ben yaptırmıştım ve bu bakımda hafif uğultu gelen ön fren disklerini tornaya vermek yerine sıfır disk ve balatasıyla beraber değiştirttim. Adamların dudağı uçukladı. Sonuçta yaptığım bakımların kanıtları da gözlerinin önünde duruyordu. Benim arabayı ertesi gün …… abilerine tam sana yarayacak bir araba bulduk diye sattılar. Bir gün bile 2. el galerisinde satılmayı beklemedi. Tahminimce otomatik vites araba hakkında da pek bir bilgin yok. Çünkü 2. vites 30 la falan giderken gaza biraz fazla bas, anında bire atıyor vitesi ve devir bir anda tak 5000 lere vuruyor. Ne yapıcan yani, inip arabayı mı dövücen niye böyle yapıp devri yükselttin diye. Bu arabayı onlar yapmış sonuçta ve böyle de ayarlamışlar. Eğer zararı olsa otomatik viteslileri ilk 2000 km böyle yapmayacak şekilde üretmeleri gerekirdi. Benim arabam, babamın parasıyla alınmış veya onun aldığı bir araba değil. Kendi kazandığım parayla oldukça zor şartlarda aldım onu. Onun değerini senden çok daha iyi bilirim ben, merak etme. Arabayı katletmek çok daha başka bir şeydir. Sende zamanla öğrenirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tonk -- 29 Ocak 2006 22:28:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tbederli

    arkadaşlar bu rodaj süresi eskiden çok önemliydi malum teknoloji

    bu saaten sonra hiç bir arabada motorla ilgili bir rodaj sorun olmaz .
    servislerin ve firmların bize söyledikleri ilk 2000 km sakin kullanım deyimi araçta test sırasında çıkmayan sorunun sizde çıkması ve tehlikeye yol açmasından, korkulmasından başka bir şey deildir.

    bu yüzden biz 0 aldığımız arabayı ilk 2000 km test ederiz ;)

    bunu dışından motoru zorlamak motoru 1000. gün nekadar etki ediyorsa 1. gün okadar etki eder

    benim tavsiyem ilk km lerde arcaın dikkatlı kullanılmasıdır



    Benim de naçizane tavsiyem, sadece "ilk" km lerde değil "bütün" km lerde aracın dikkatli kullanılmasıdır... (Nasıl felsefi bir yolum ama)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse


    quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    Crepassio;
    Haklısın. Hatalı olduğumu biliyorum. Bikere oldu artık, inşallah bir daha olmaz.

    Sayın resmonse;
    İyi niyetli olduğuna inandığım uyarılarınız için teşekkür ederim. Forumda çok uzun yazmamak ve konunun dışına fazla çıkmamak için, olayı tam detaylı anlatmamıştım. Öncelikle ben de sol şeritte arkasında araç varken yavaş giden, o yolu gereksiz işgal eden insanlardan bıkmış durumdayım. Bir türlü sağ şeride geçmezler ve bir noktada sabrımız tükenir, istemeden de olsa sağından geçmek zorunda kalırız onların. Bunların bir kısmı acemi oldukları için soldan giderler. Önleri açıktır çünkü ve sağ şerit genellikle kamyon, minübüs vs. çok olduğu için daha kalabalık olur.
    Selektör özelliğinin bütün arabalarda olduğunu ben de biliyorum. Gerçi forumdaki pek çok arkadaş biliyordur bunun artisliğinin nasıl olduğunu ama, ben gene de anlatıyım. Bikere ben o yolda sol şeritte giderken zaten sağımdaki Citroen Berlingo’yu solluyordum. Sollarkenki hızımda öyle 60-70 falan değil, 4. vites 110- 120 km civarlarındaydı. Araba yeni olduğu için gaza da sonuna kadar basamadım çünkü otomatik vitesin dezavantajı, biliyorum ki gazı köklesem 4 den üçe atacak ve yeni arabanın motor devrini yükselterek ona aşırı yüklenmiş olacağım. Bu arada arkamdaki araç ise solladığımı göre göre(doğal olarak sinyal de vermiştim) selektör yaparak bi tamponuma giriyor, bi mesafe açıyor, tekrar tamponuma giriyor, sağa sola arabasını yalpalatıyor ve hatta solladığım araçla benim arabanın arasına girmeye çalışıyor, sonra tekrar benim tampona yapışıyordu. Bütün bunlar yaklaşık 10 sn içinde oldu yani. Önceki yazımda, arkamdan artist artist selektör yapan araba az sabretse hemen sağa yanaşacaktım derken, solladığım aracı geçer geçmez sağ şeride geçecektim demek istemiştim. Avrupayı gayet güzel anlatmışsınız. İşte medeniyet bu dediğiniz Hollanda da heralde sürücüler sollama yapan araca bu şekilde davranmazlar. Biz Türkiyede yaşıyoruz ve maalesef trafikte her an her şeye hazırlıklı olmalıyız.


    Sevgili dostum, istemeden sizi kırdım herhalde. Yanaklarınızdan öpüyorum. Saygılar ve mutlu günler...


    Hayır, tabiiki kırılmadım. Olayı çok kestirme anlattığım için siz de doğal olarak tam anlayamadınız. Bu sebepten ötürü de ben, trafikte en çok kızdığım saygısız hareketlerden biri olan sol şeridi, yol sadece kendisininmiş gibi gereksiz işgal eden sürücü konumuna düşmüştüm. Şimdi olay düzeldi. Yeni aracınız hayırlı olsun. İyi günlerde kullanmanız dileğiyle...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.