Şimdi Ara

sıfır araç fazla motor yağı konulması (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
2.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oil dilution

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Dpf Temizliği her aracta var ama adblue olanlar mazot karistirmadan yapiyor bildigim. Yanılıyor muyum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Öyle bir durum maalesef yok. Egzoz zamanında yapılan enjeksiyon, silindir duvarlarını yıkıyor. Silindir cidarlarındaki yağa karışıyor. Yağın bir kısmı buharlaşıyor bir kısmı kalıyor. Bu durumla alakalı şirket baya ciddi çalışmalar yürütüyor. Motor kapatılınca iniyor sadece diye kim söylemişse tam bir boş sanayi efsanesi.

    Testlerini bizzat yürütüyorum. İstisnasız olarak her gün numune alıyordum. İstisnasız her gün yağdaki mazot miktarı artıyor. Araçlar günde 1000 km yol yapıyor.

    Alıntıları Göster
    Mobil 1 ile senede 20-25bin km yol yapıyorum, her 800kmde bir dpf temizliği yapıyor, yağda herhangi bi artış veya mazot kokusu vs yok



    genelleme yapmayı bırakın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Mobil 1 ile senede 20-25bin km yol yapıyorum, her 800kmde bir dpf temizliği yapıyor, yağda herhangi bi artış veya mazot kokusu vs yok



    genelleme yapmayı bırakın...

    Alıntıları Göster
    Siz de saçmalamayı bırakın o zaman. Bu işte çalışıyorum diyorum adam gelmiş bana yok diyor. Az vardır gene vardır. Gizlilik olmasa çıkartıp koyacağım buraya raporları. O olacak. Adamlar yağ çubuğunun max çizgisinin üstüne x bile koyuyor mazotlu hali burayı geçmeyecek diye. Bana gelmiş olmadığını iddia ediyor.

    Uzun yolda rejenerasyon yapıyorsundur. Bastığın için aracın egzozu zaten sıcak olduğundan ötürü post enjeksiyon yapmıyordur. Yağ az kirleniyordur. Gene de kirlenir. Ayrıca her dizel araç kullanan kişi rejenerasyon sırasında otobana çıkıp basacak diye bir kaide yok.

    http://www.mitshelp.com/micont-1028.html

    "Caution In diesel-powered vehicles, when burning away and removing soot accumulated in the DPF, fuel can mix with the engine oil and an increase in the engine oil level may occur. This does not indicate an abnormality.
    However, if the engine oil level is at or over the “X” mark (B) on the engine oil dipstick (A), change the engine oil. "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 31 Temmuz 2018; 20:57:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Forddan başka bir markanın motor bölümünde çalıştığımı iddia etmedim. Boş yapma artık.

    Benim dışımda kimsenin bir şey bilmediğini iddia etmedim. Senin bir şey bilmediğini iddia ediyorum. Her türlü de arkasındayım.

    Kendi motorunu bilmeyen adamdan , kendi aracı iki hava yastıklı diye "bakın altı hava yastığı olunca da ölüyorlar" diye konu açan bir adamdan bahsediyoruz. Kale bile almaya değmezsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 31 Temmuz 2018; 20:48:2 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Dpf Temizliği her aracta var ama adblue olanlar mazot karistirmadan yapiyor bildigim. Yanılıyor muyum?
    Maalesef ticari araçlar ve otobüsler haricinde hemen hemen çoğu mazota karıştırıyor. Özel bir sıvı ile rejenerasyon yapan araçlar var ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG9O

    SCR içeren TDi lerde de olur mu Hocam
    Evet oluyor
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam bu mazotun yüksek sıcaklıkta gaz halinde yanması ile alakali bir durum mu yoksa turbo ile mi alakalı ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG9O

    Hocam bu mazotun yüksek sıcaklıkta gaz halinde yanması ile alakali bir durum mu yoksa turbo ile mi alakalı ?
    Partikül filtresindeki isi yakmak için 500-550 derecenin üstünde sıcaklık gerekiyor. Turbo çıkışında normal kullanımda 300-400 derecede geziyor genelde.

    Art enjeksiyon yapılıyor egzoz zamanında. Yanmamış yakıt turboyu geçip katalizörde yanıyor. Hemen arkasında DPF var. Sıcak gazlar dpf'e girip isi yakıyor. Fakat egzoz zamanında enjeksiyon yapıldığında silindir duvarları mazotla yıkanıyor. Yağa karışıyor. Bir kısmı buharlaşıyor bir kısmı kalıyor. Eğer egzozun zaten sıcaksa bu enjeksiyon miktarı azalıyor fakat hala var.

    Otobüslerde vs egzoza ayrı bir enjektör takılıyor. Yağ incelmesi sıfır oluyor. Fakat binek araçlarda maliyet sebebiyle bunu yapmıyorlar. Bir de DEF(diesel exhaust fluid) yardımıyla rejenerasyon var. Fakat onun da tankı bitince yetkili servise gidip uğraşıyorsun vs.

    sıfır araç fazla motor yağı konulması


    Adama anlatıyoruz anlamıyor. Dizel motoruna laf söyletmeyecek ya. Her türlü mantık dışı argümanı sunabilirler. İşte bu yüzden bu forumdan uzaklaştım artık. Kime ne anlatacaksın ? Adamın motorunun kalibrasyonunda çalışan tanıdıklarım var diyorum. Adam yok öyle değil diyor. Burası Türkiye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 31 Temmuz 2018; 20:50:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: negemezsin34

    Yorumlardan hiç bir şey anlamadım. Dbf temizliği denen şey aracın kılavuzunda bile yazmıyorken ben bunu nasıl bilip önlem alabilirim? Aracı çat hemen kapatan biri değilim çoğu zaman beklerim ama muhakkak kaçırdığım olmuştur. Yağa mazot karışmasından bahsediliyor bu ne kadar saçma bir durum...



    Benim bildiğim tek şey aracımı alırken kimse ne Dbf den ne de aracı kapatırken beklemem gerektiğini söyledi. Tek bildiğim adblue bu araçta var...



    Bugün gidemedim umarım servis yarın sorunu anlar
    Kapatmadan beklemekle alakalı bir durum değil. O arkadaş biraz sıkmış.

    Genellikle uzun yolda kullanıldığında pek problem olmuyor. Düzenli şekilde yağınızı değiştirirseniz de ciddi problem yaşamazsınız. Normal bakım periyodunda yani
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Peki hocam sık rejenerasyon yapan araçta otomatikman yağ da incelip özelliğini kaybetmiyor mu bi yerden sonra? Yeni nesil araçların yağlarının 15, 20 binde değiştiğini de düşünürsek bu iş bana sakat gibi geliyor, yağ özelliğini kaybederse yataklar, silindir duvarları ve sekmanların aşınması hızlanacak, dolayısıyla motorun ömrü de kısalacak. Bu durumun önüne geçmek için nasıl önlem alınıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Peki hocam sık rejenerasyon yapan araçta otomatikman yağ da incelip özelliğini kaybetmiyor mu bi yerden sonra? Yeni nesil araçların yağlarının 15, 20 binde değiştiğini de düşünürsek bu iş bana sakat gibi geliyor, yağ özelliğini kaybederse yataklar, silindir duvarları ve sekmanların aşınması hızlanacak, dolayısıyla motorun ömrü de kısalacak. Bu durumun önüne geçmek için nasıl önlem alınıyor?
    Belirli bir limiti var. Orayı aşınca artık viskozite kritik değerin altına iniyor. Kullanıma ve rejenerasyona bağlı.

    Eğer şehiriçinde ve egzozu ısıtmayacak koşulda kullanılırsa, sıcaklığı arttırmak için daha fazla enjeksiyona abanacağı için incelme miktarı artıyor. Fakat 15 binde vs kritik noktanın altına inmez. (benim için yağın incelmesi her türlü kusurdur, azı çoğu yok, rampada zorlanıp ısınınca limitlerin altına inebilir o ayrı konu)

    20-25 bin devirmeye kalkarsan, yağ aşırı inceliyor. Bazı araçlarda bulunan "yağ ömrü" kafadan değer sallamıyor işte. Özellikle dizel araçlarda rejenerasyon sonrası hesaplanıyor. Zamanı gelince de yağ ömrü uyarısı gelebilir. Her araçta var mıdır bilemem.


    Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği yere. Yağda her türlü incelme var, peki bunu bilen otomotiv sektörü ne yapıyor bunu tamamen önlemek için ? Hiçbir şey :) Egzoz manifolduna enjektör koymak pahalı geliyor. Nasılsa o kadar uzun süre kullanılmayacak, motor öyle ya da böyle gidecek diye ömür mevzusuna kasmıyorlar. Yeter ki parçalar kırılarak vs hasar almasın. Zaman içinde olursa ve garantiden sonra oluşursa firmanın umurunda değil :)




  • Mesajlarım silinmiş, arkadaş kendi yazıyor, kendi oynuyor



    Dpf rejenasyon yaparken motoru kapatmazsanız, yağınıza hiç birşey olmaz, imzamdaki bunun araçta uyaru ışığı var( yağ ışığı) 7 sene 200bin kmde hiç yakmadım ama forumlarda vs dpf i bilmeyenler bu sorunla karşılaşıyor



    Arkadaş tutturmuş, hep yağa mazot karışıyor, hayır arkadaş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Belirli bir limiti var. Orayı aşınca artık viskozite kritik değerin altına iniyor. Kullanıma ve rejenerasyona bağlı.

    Eğer şehiriçinde ve egzozu ısıtmayacak koşulda kullanılırsa, sıcaklığı arttırmak için daha fazla enjeksiyona abanacağı için incelme miktarı artıyor. Fakat 15 binde vs kritik noktanın altına inmez. (benim için yağın incelmesi her türlü kusurdur, azı çoğu yok, rampada zorlanıp ısınınca limitlerin altına inebilir o ayrı konu)

    20-25 bin devirmeye kalkarsan, yağ aşırı inceliyor. Bazı araçlarda bulunan "yağ ömrü" kafadan değer sallamıyor işte. Özellikle dizel araçlarda rejenerasyon sonrası hesaplanıyor. Zamanı gelince de yağ ömrü uyarısı gelebilir. Her araçta var mıdır bilemem.


    Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği yere. Yağda her türlü incelme var, peki bunu bilen otomotiv sektörü ne yapıyor bunu tamamen önlemek için ? Hiçbir şey :) Egzoz manifolduna enjektör koymak pahalı geliyor. Nasılsa o kadar uzun süre kullanılmayacak, motor öyle ya da böyle gidecek diye ömür mevzusuna kasmıyorlar. Yeter ki parçalar kırılarak vs hasar almasın. Zaman içinde olursa ve garantiden sonra oluşursa firmanın umurunda değil :)

    Alıntıları Göster
    O zaman burdan şunu anlamalıyız bence! Ağırlıklı şehir içi kullanılan araçta km değil de saati baz almalı yada km bazında yağ ve filtreleri değiştirme periyodunu sıklaştırmalıyız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Mesajlarım silinmiş, arkadaş kendi yazıyor, kendi oynuyor



    Dpf rejenasyon yaparken motoru kapatmazsanız, yağınıza hiç birşey olmaz, imzamdaki bunun araçta uyaru ışığı var( yağ ışığı) 7 sene 200bin kmde hiç yakmadım ama forumlarda vs dpf i bilmeyenler bu sorunla karşılaşıyor



    Arkadaş tutturmuş, hep yağa mazot karışıyor, hayır arkadaş
    Var mı kanıtın ? Yağını alıp analize mi yolladın ? İşkembeden sallayıp milleti yanıltma.

    Aynı arabaya bindim zamanında. Yağı değiştirdiğinde gösterge mesajını sıfırlama da göreyim bakalım ne uyarısı geliyor ? Ortadaki ekranda görürsün "motor yağına mazot karıştı" uyarısını.

    Bizzat bu alanda çalışıyorum. Cayır cayır inceliyor motor yağı. Mesnetsiz atmayalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 31 Temmuz 2018; 22:54:8 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    O zaman burdan şunu anlamalıyız bence! Ağırlıklı şehir içi kullanılan araçta km değil de saati baz almalı yada km bazında yağ ve filtreleri değiştirme periyodunu sıklaştırmalıyız.

    Alıntıları Göster
    Aynen öyle ya da DPF'siz araç almak lazım
  • benim aracımda adblue var dpf yapmıyor diye biliyordum klavuzunda da bilgi yok internette de kesin bir şey bulamadım. anlamadım vallahi. ilgilenen herkese teşekkürler. yarın aracı servise götüreceğim sonucu yazarım.

    fakat anlatılanlar gerçekten garip geldi. sıfır araç alıyoruz yağa mazot karışıyor felan. neyse ben yağ bakımıma zamanında yapacağım için anladıgım kadarıyla ciddi sorunla karşılaşmayacağım. o biraz rahatlattı.

    herkese teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.