Şimdi Ara

SIFIR ARAÇ SOHBET, FİYAT, KIYASLAMA KONUSU (ÖTV İNDİRİMİ, TÜKETİM, DONANIM VB.) (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.020
Cevap
181
Favori
143.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenercrew

    Toyota’nın vermesi gerekirdi aslında net bilgiyi çünkü bankalarda genelde bayilere yönlendiriyor, yakınınızda bir bayi varsa gidip yüz yüze bilgi almanız daha uygun olur.
    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neolur34 N kullanıcısına yanıt
    Yeter artık düş yakamızdan

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Renault Tepretoğulları tarafından arandım, Clio - İcon fiyatı 136.000 TL olarak fiyat verildi.16 Şubatta test sürüşüne hazırmış araçlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisarock13 -- 11 Şubat 2020; 15:43:48 >
  • Reno Clio ihtiyacı olan için iyi bir fiyatı var son yıllar da olduğu gibi donanım konusu zayıf. Sıfır araç fiyatları düşmez vergi indirimi de gelmez gibi duruyor. İkinci ele inanılmaz bir talep var. Şu anda %95 oranlarına kadar ulaştı yani piyasa yüz kişi noterde araç alımı işlemi yapıyorsa bunun 95 adeti ikinci el.

    Ayrıca sıfır araçlara inanılmaz talep var,çok satıyor diye bir durum yok. Topu topu parekende satılması düşünülen araç sayısı 400-500 bin aralığında ( Filo hariç ). Bu rakam ülke nüfusu düşünüldüğünde normal. Ayrıca bu araçların kaç tanesi sıfırdan alınıyor ona da bakmak lazım. Çoğu kişi elindeki aracını ikinci el fiyatları da arttığı için değerlendirip üstüne bir miktar para koyarak sıfır araç alıyor.

    Firmaların çok fazla araç getirmemesinin en büyük sebebi karlılık. Daha önce de yazdım aynı aracı dış pazarda çok daha karlı şekilde satabiliyor. Ülkemizde karlılık çok düşük seviyelerde. İkinci sebep ise finansal,çoğu şirket krediye girmek istemiyor ve risk alacak sermayesi yok. Zaten aldığı araçları karlı şekilde satamıyor bir de ani ekonomik dalgalanma olursa bu sefer ciddi zarar uğrarsınız.Bu durum sanırım 3 sene kadar devam edecek gibi duruyor.




  • Geldik bu sefer gerçekten tarihi bir aşamaya. Peki artık ne yapacağız? Öncelikle hayat devam ediyor,bizim neslimiz dünyayı etkileyen bir felaket görmediği için şu anda kanıksamakta zorluk çekiyoruz. Sanki dünyanın sonu gelecek gibi geliyor ama zaten gelse zaten sorun değil istersen 1 milyar dolar borca gir hiçbir hükmü yok artık.

    Araba alınır mı alınmaz mı? Sanayi,ikinci el ve sıfır araçlar nereye gidiyor? Cevaplarına gelirsek;

    Yan sanayi firmaları artık işleri durduruyor. Bunda virüs olduğu kadar şu anda toplumsal baskıda var ( bu konu başlı başına yazılacak kadar uzun ama şu anda gerek yok yalnız bu kadar panik,sosyal medya baskının bedelini ilerde görmeye başlayınca yazarım). Bu yüzden otomobil üretimi şu an için 2-3 ay duracak. Tabi yedek parça tedariğinde de kesilme yaşanacak ( bakım parçalar,yedek parçalar vs). Kısacası önümüzdeki süreçte herşeyin fiyatı artacak.

    Süreç uzadıkça insanların dışarı çıkma ihtiyacı daha da artacak. Şahsi aracınız varsa iş kolay ama yoksa toplu taşımayı unutun evde kalmaya devam. Bu riski düşünerek hareket edenler için;

    Şimdi burada araç alacaklar için izlenecek üç yol var ama hepsinde de cebinizde nakit paranız ve araba parasının en az 1 veya 2 katı da paranızın olması lazım.

    1- İşimi görecek ikinci el bir araç alayım dursun. Bakımlarını ve eksiklerini kesinlikle giderin sonraki süreçte sıkıntı yaşama riski var. Bu kitle için temiz araçlar için seçenek az çünkü kendi çevresinde ne varsa onun ile yetinmek zorunda. Böyle bir dönemde iller arası seyahat,araç alma,baktırma ile çok az kişi uğraşmak ister. O yüzden gözünüze kestirdiğiniz araç varsa alımı hızlıca yapın.

    2- Zaten tek veya iki kişiyiz, motosiklet olsa yine de yeter. Fazla para vermek istemiyorum ayrıca yakıtta önemli benim için. Virüsün açık havadaki etkisinin olmadığı da göz önüne alınırsa mantıklı hem de cebinizden fazla para çıkmamış olur.

    3- Bütçem varken sıfır araç alayım,nasıl olsa şimdi almayacaksam bile yarın alacağım fiyatlar da o zaman artacak. Bu kitle sarı sitedeki sıfır km araçları iyi takibe alırsa illa ki istediği fiyata aracını alır. Önümüzdeki süreçte nakit herşey demek olacak.

    Hali hazırda aracı olanlar için ise,

    1- Aracın eksiklerini giderip kullanmaya devam etmenizi tavsiye ederim ( iyi bir takas alım fırsatı yoksa ),kredi ile araç yenilemeyi unutun gitsin.

    2- Kesinlikle bakımsız araç ile önümüzdeki sürece girmeyin. Parça tedariğinde illa ki sıkıntılar yaşanacak veya fiyat artışları olacak.

    3- Parça olsa bile her usta çalışmak istemez her dükkan da açmak. Paraya ihtiyacı olmayan birisinin bu süreçte çalışmak istemez. iyi ustaların çoğu da zaten birikimini yapmıştır,çalışsa da olur çalışmasa da.

    3- Ne olur olmaz deponuz daima dolu olsun. Bu da acil durumlar için.

    Artık otomobil sektörü virüsten önce virüsten sonra olmak üzere iki devire ayrılacak. Yaşarsak sonraki süreci de göreceğiz artık.




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk etapta fabrikalar üretimi Nisan ayına ertelemişti,şu anda Mayıs'a erteleme haberleri geldi tahminen Haziran ayı da boş geçecek gibi en iyi ihtimalle Temmuz başına kadar üretim olmayacak gibi duruyor. Dünyada üretimin bu kadar uzun süre durduğu bir dönemi savaş sonrası hiçbir nesil görmedi,bakalım sonuçları ne olacak.
  • Satışların virüs dolayısıyla durmasının üstüne döviz aldı başını gitti. Firmaların yıl sonuna kadar dolar kuru tahmini 7 TL idi. Bu rakamın üzerine gelecek her artık zam olarak fiyatlara yansıyacaktır.

    Bunun ile beraber satış sonrası yedek parça ve araç girişleri hali hazırda % 50 daralmış durumda. Buradaki daralmanın getirdiği zam ile beraber bir de döviz cinsinden şu ana da kadar zaten % 10-15 civarında artış oldu daha da fiyatlar artacak.

    Kısacası neresinden bakarsanız bakın araç sahibi olmak ve yürütmek sene yıl başına göre en az %20 artmış durumda, ÖTV indirimi olursa sadece satış kanalında olacağını düşünürsek yani en iyimser tabloda bile sene sonunda bu oran % 30'a ulaşmış olur.
  • ÖTV İNDİRİMİ İMKANSIZ.

    2020 yılında ÖTV İNDİRİMİ olurda HESAP KAPATIRIM.

    Haziran sonuna kadar fiyatlar %20-30 artacak

    Bayiler Kasım’a kadar süre veriyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Hocam durumlar nasıl? Bir hortlatayım senin yorumu :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Durum filan kalmadı artık, hayatta kalma mücadelesi  


    @elmatadori

  • Neyse diğer tarafta konudışı diye yazmadıklarımızı burada yazayım
    Haziran gibi seçim gözüküyor,öncesinde ben net ÖTV indirimi bekliyorum,araçların geldiği Mart ayı gibi olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt
    Captain bu başlıkta da fiyatler artacak demiş en son adam istikrarlı :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • flyingraper kullanıcısına yanıt

    Ne demişiz, ne olmuş, takdiri size bırakıyorum.

  • 20 Ocak'ta %20 fiyat artışı yaşanacaktır.

  • elmatadori kullanıcısına yanıt

    20 Ocak’ta %20 zam gelcek


    2 puan faiz inecek


    hele de 2022 model araba fiyatları %30 zamlı olacak


    zamcıklar yolda


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet 20 ocak beklentisi sürüyor.

    Yeni Qasqai Tiguan’dan fazla satamaz.

    Clio Touch 300.000 TL’ye fırsattır.

    Polo Life 380.000 TL’ye fırsattır.

    Dolar: 13.5 TL
    Euro: 15.4 TL

    Yetiş ey zamlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.