Merhaba arkadaşlar konuyu nereye açacağımı bilmediğimden buraya yazıyorum. 3 ay önce Media Marketten 3500TL ye Xiaomi 8 Pro aldım. ilk başlarda herşey iyiydi derken 3 gün önce yatarken çalışır vaziyette bıraktığım telefon sabah kalktığımda kapalı durumdaydı. Şarjı bitmiştir diye düşünüp şarja bağladım. şarj ışığı yanıyordu. 1-2 saat sonra telefonu açmak istediğimde telefon açılmıyordu. Power+ses tuşlarıyla arayüzüne bile sokmuyordu. Yani cihazdan açılmaya dair hiçbir belirti yoktu. Bende doğal olarak media markete garanti için geri götürdüm telefonu ve yazılımsal olduğunu söyleyip telefonu alıp teknik servis olan GENPA'ya gönderdiler. Ben telefon yapılsın diye beklerken Bir mesaj geldi 1700 TL yatırmanız durumunda onarım işlemine devam edilecektir diye. O sinirle genpayı arayıp durumu sorduğumda telefonun içinde ki etiketlerin kırmızı renk olduğunu haliyle sıvı temasından kaynaklı olduğunu söyledi. Duruma itiraz edincede dilerseniz resimlerini mail yoluyla atabilirim dedi. bende resimleri göndermeleri için mail adresimi paylaştım. Fakat hala gelmiş değil Telefon daha yağmur damlası görmemişken sıvı teması nasıl olabilir? Bu arızanın onlar tarafından yapılmadığının da bi garantisi yok. Bu durumda yasal olarak hangi işlemleri yapabilirim yardım edebilecekler lütfen yazsın. Tüketici hakem heyetine mi verebilirim versem bile eğer sıvı teması yetkili servis yada garanti tarafından yapılmışsa bile bunu nasıl kanıtlayabilirim? |
SIFIR CİHAZA 1700 TL MASRAF ÇIKTI! YARDIM LÜTFEN
-
-
Dostum öncelikle geçmiş olsun.
Artık bu tip şeylere Türkiye'de alışın. Sıfır ürün, garantisi var diye aldanmayın artık teknik servisler bir çok şekilde şark kurnazlığına yatıp duruyor.
Bu arada dediğin su teması mevzusunu kanıtlama ihtimalin çok düşük teknik servisde olmuş olabilir veya kargoda başına gelmiş olabilir.
Teknik servisler artık piyasadan kaliteli ürünler arzalanınca size ya böyle yüksek bir fiyat çıkarıyorlar sonrada diyorlar ki elimizde bunu tamir edecek parça kalmadı stoklarımızda dilerseniz size +xxxx TL'ye yeni bir cihaz verelim diyorlar. Babamın yıllar önce daha güçlü olan reeder tablet bozulmuştu, reeder 400 TL fiyat çıkardı sonradan lafı çevirdiler eski işte elimizde parça yok 500 TL'ye size yenisini verelim dediler. Gelen yenisi eskisinden daha berbat bir tablet donanım açısından çok güçsüz.
Bu yeni bir tokatlama yolu. Geçen MSI teknik servise mail attım 3 sene sonunda klavyem gitmişti adamlar klavyeyi üst kasaya plastikle perçinlemişler.
Yeni klavye için 1125 TL istiyorlardı bende gittim yan sanayi 436 TL'ye klavye aldım tek tek lehimleyerek söküp geri taktım maaşallah bir sıkıntı olmadı.
Tüketici hakem heyetine başvurun 2 yıl garantisi olan sıfır cihaza sıvı teması yapmadıysanız ve teknik serviste bu olay meydana geldiyse direk suçlu teknik servistir fakat bunu kanıtlaması zor.
-
Tüketici hakem heyetinin haricinde gidebileceğim başka bir yol yok mudur?
-
Sanırım yok hani aldığınız araç değil o yüzden ekspertiz hizmeti yapılır mı bilmem kaldı ki onlarda sıvı temasının nerede gerçekleştiğini bilemezler vardır yada yoktur derler.
Zaten göndermiş olduğunuz servis şikkayetvar üzerinde baya bir kötü derecelendirmeye sahip keşke yetkili servisleri inceleyip ona göre aksiyon alsaydınız. https://www.sikayetvar.com/genpa
-
nasıl bir yol istiyorsun ? kanuni hakkkını kullanmaktan başka lol
-
ben banyoda kullanıyorum bir şey olmuyor -
Zamanında başka bir marka tarafından bana da aynısını yaptılar sıvı teması olmadığı halde sıvı teması dediler.Ben göndermeden önce sim yeri normal rengindeydi teknik serviste nasıl oluyorsa kırmızıya dönmüştü.
Aldım telefonu arkadaşıma verdim sim kart bölümünü değişti götürmeden videosunu çektim servise gönderdim telefonun yenisi ile değişti.
Onlar akıllıysa biz daha da akıllıyız.
-
Türkiye'de Teknik Servis sektörü çökmüş durumda.
Sebebi vasıfsız, hayatında ticaret/eğitim belli bir alanda kendini geliştirememiş sadece eli tornavida tutan onu da maharet sayan ara elamanlar ülkemizde oluşan ekoloji bu insanları zengin yaptı. Kalkıp biz buralara bedel ödedik. Ne ödedin ya bankadan 20bin kredi çektin telefoncu dükkanı açtın
20 krş'a aldığın telefon kılıfını 20 liraya sattın. 30 liralık parçaya 500 lira fiyat çektin. Sorsan fırın mıyım sürekli ekmek satmıyorum dersin. ederim, ustalığım bu dersin.. Ederin o değil kardeş 500 tl için bir insan min 45 saat çalışıyor. O adamda bilgisini satıyor, tecrübesini satıyor.
Ben makine mühendisiyim. Sanayide büyüdüm. 1 civata sıktın 400 tl aldın - eee sıkmasını bileceksin. gibi saçma şeyler tamamen yersiz alt sınıf pofpoflaması.
Abi açın interneti!! Her şey var tüm arızalarınızı baka baka - sora sora yapabilirsiniz. Kimseye para kaptırmayın. Çok ekstrem işler dışında yani onlarda atıyorum bir cihaz almanız lazım o cihazda tamirden pahalıysa gidin tamir ettirin. Yoksa 1,2 sök tak için alın abi ufak tefek tornavida başka işlere de yardımcı olur. Bir şey tamir etmenin zevkini çıkarırsınız. Paranız cebinizde kalır.
-
Garantisi var arızaylamı uğraşacak hocam.
-
Direk genpaya gidin -
Bu yüzden Iphone. Cihaza bakıyorlar , bozuk cihaza çalışıyor demezler. Genpa'ymış KVK'mış falan...
Mi'nin telefona MI bakmalı. Apple Iphone alınca servis için Genpa yada KVK mı veriyoruz ? Hayır.. Apple Tekniğe veriyoruz.
Senin suçun yok tabi ki ama burasu Turkiye.
-
Öyle ama iPhone 10 bin lira oldu resmen. Normalde iPhone kullanan biriydim ve telefonum bozuldu. Mecbur Samsung almak zorunda kaldım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: scientiaÖyle ama iPhone 10 bin lira oldu resmen. Normalde iPhone kullanan biriydim ve telefonum bozuldu. Mecbur Samsung almak zorunda kaldım.
Hocam , ıphone 6s kullanıyorum ilk çıktığın da aldım hala taş gibi. Mı yada samsung alsaydım o zaman çöpe gitmişti.Haklsınzı pahalı ama Iphone 7 alınabilecek bir cihaz veya 7plus.
Kullanmayacağım özellikte ki android'e para vermek yerine 7plus kullanabilirim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: NitroNosGarantisi var arızaylamı uğraşacak hocam.
1700 liralık garanti mi olur hocam?
Dediğim şey de bu yani garanti bilmem ne bunlar işlemiyor artık bu ülke de..
-
Garanti işlemiyorsa THH'ye veriyorum lehime karar çıkıyor icraya gidiyorum faizli icraya başvuruyorum yiyorsa ödemesin.
ithalatçı firmaların teknik servisleri leş çok sorun yaşadım çakma batarya takanı bile gördüm bir tarafımızda patlayacak.
-
Genpa mı Allah belasını versin onları oppo telefon ekran kırıldı daha 2 aylık telefon hadi garanti bozulmasın dedim götürdüm genpaya bir masraf çıkardılar yok ekran anakart kasa 2500 lira çıkardılar telefon zaten 3000 küsürdu gittim dışardan 500 e ekran taktırdım denk getirdiğine ne varsa yapıştırıyor -
Şikayet vara baktım biraz. Farklı farklı sebeplerden dolayı gelenden geçenden ne koparırsa mantığıyla yürüyor genpa. Bana sıvı teması dedikleri olayları başkaları içinde yapmışlar.
THH ye vericem fakat onun haricinde sıvı temasının benden kaynaklı olmadığını kanıtlayabilme ihtimalim var mıdır?
ve media market üzerinden telefonu garantiye verdim ben. media marketin bana vermiş olduğu teslim belgesinde yazılımsal kaynaklı yazıyor bu belgeyi lehime kullanabilir miyim? aynı zamanda dava açmak için genpadan her hangi bir belge istemeli miyim?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X