Şimdi Ara

sıfır lastik kaç yıl kullanılır. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
88
Cevap
0
Favori
15.512
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    http://www.bridgestone.com.tr/oneri-ve-yardim/lastik-kullanim-ve-raf-omru-onerileri/ burda var 10 yıl lastik kullanım ömrü.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 sene, 70.000 km Michelin Primacy HP kullandım, 205/55 R16. Lastikleri değiştirdiğimde 5-6mm diş derinliği vardı.

    3. seneden sonra belirgin bir şekilde lastiğin tutunabilirliği azaldı.

    Benim fikrim bir lastik en fazla 3 sene/50.000 km kullanılmalı.
  • Bizim araç, 32.000 km de 2 senelik araç. Lastiklerinin değişmesi gerekiyor dediler, tabi vw servisi dedi lastik satmak içinde olabılır, bır dahakı servıse geldıgınızde degisirsiniz dedi, yani 45.0000 km de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence lastiğin aşınım durumuna göre artık 2 yil mi olur on yıl mı:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    Yukardaki mesajlara bakıyorum da; normal kullanımı 4-5 yıl olan bişeyin raf ömrü nasıl 3-4 yıl oluyor? Bilmediğimiz konuda desteksiz sallamayalım.

    Lastik için 3-5 yıl diye ömür vermek yanıltıcı olur. Diş derinliği 3 mm'nin altına indi mi değişim gerekir. Düzgün satıhlı yollarda bu sınıra 50-60 bin km'de varırsınız. Ancak aracı kullandığınız yollar kötüyse 30 bin km'de bile dişleri aşınabilir.
    Bunun yanında dişleri aşınmasa bile yani aracınızla fazla km yapmasanız da, yıllar içinde yanaklarda kılcal çatlaklar oluşabilir. Dolayısıyla yine değişim gerekir.

    yani kendiniz bilmeden başkasına nasıl atıyor diyorsunuz.Hiç kullanılmamış lastikçide 3 yıl yatmış sıfır lastiği al tak bakalım araba ne sonuç veriyor

    yol tutmaz
    patijana düşer
    ıslak zeminde kızaklar
    çatlaklar oluşur




  • Turanza er 300 var 45 km kadar oldu artık değiştirmek istiyorum iyice sertlestiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önündeki aracın tamponuna yapışıp gitme meraklıları her 2 senede bir değişmeli..
  • raf ömrü 10 yılcılar gitsin 10 yıllık lastik alsın taksın.Bu ATO'nun lastik sektöründeki eldeki bozuk lastikleri millete kakalama mantığı başka birşey değil.Zamanında da 1 yıl olan lastikler için raf ömrü 6 ay demişlerdi o zaman stoklar yüklü değildi.

    Ayrıca raf ömrünün 10 yıl olması için petrol türevlerinden sıcaktan soğuktan güneşten bilmemneden uzak kalması lazım deniliyor değil mi.Yahu arkadaş kışlıkları bile balık istifi dizip otel hizmeti veriyorlar hangi oda belediye vs denetliyor bunu da 10 yıl diyebiliyorsunuz?

    Velevki böleymiş bu lastikçiler zamanında bu "bayat lastik" terimini neden uydurma gereği duymuşlar ?

    Arkadaş duran lastik sertleşir çünkü kauçuk ve silika içerir lastik.Sertleşen lastik yol tutmaz kızaklar çatlama yapar taze lastiğe göre yırtılma yanaktan yarılma riski vs daha fazladır kolayınıda balans tutmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 16 Ocak 2015; 1:23:35 >




  • Carrefour da biri 3 yıllık diğeri 3 aylık aynı marka modelde iki lastiği kontrol etmiştim..3 yıllık lastiğin sertleşip bayatladığı, yanaklarını kontrol ettiğimde bariz şekilde anlaşılıyordu.Açıkta, oksijenle temas eden her lastikte bu süreç başlar ve devam eder.
  • Aslında paran olacak. Ayda bir değişeceksin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    Yukardaki mesajlara bakıyorum da; normal kullanımı 4-5 yıl olan bişeyin raf ömrü nasıl 3-4 yıl oluyor? Bilmediğimiz konuda desteksiz sallamayalım.

    Lastik için 3-5 yıl diye ömür vermek yanıltıcı olur. Diş derinliği 3 mm'nin altına indi mi değişim gerekir. Düzgün satıhlı yollarda bu sınıra 50-60 bin km'de varırsınız. Ancak aracı kullandığınız yollar kötüyse 30 bin km'de bile dişleri aşınabilir.
    Bunun yanında dişleri aşınmasa bile yani aracınızla fazla km yapmasanız da, yıllar içinde yanaklarda kılcal çatlaklar oluşabilir. Dolayısıyla yine değişim gerekir.

    yani kendiniz bilmeden başkasına nasıl atıyor diyorsunuz.Hiç kullanılmamış lastikçide 3 yıl yatmış sıfır lastiği al tak bakalım araba ne sonuç veriyor

    yol tutmaz
    patijana düşer
    ıslak zeminde kızaklar
    çatlaklar oluşur



    Hmm. Başka?




  • 4 yıl rahat kullanırsınız, ondan sonra artık yavaş yavaş değiştirme zamanı yaklaşır. Aşınmanın haricinde dış ortama maruz kalmayı da unutmayın. Yazın sıcak, kışın soğuk alan lastik kauçukları yıllar içerisinde sertleşerek tutuculuklarını kaybederler ve kırılmaya, yırtılmaya meyilli hale gelirler. Şehir içinde çok sıkıntı olmaz belki ama uzun yolda yüksek süratte giderken lastiğiniz boydan boya parçalanırsa (pirelli de başıma geldi) o zaman lastik ömrünü aşınma değerinden daha çok dikkate alırsınız.
  • Bir yildan fazla beklemis lastigi almam.

    50 bini gordumu baslarim arastirmaya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    Yukardaki mesajlara bakıyorum da; normal kullanımı 4-5 yıl olan bişeyin raf ömrü nasıl 3-4 yıl oluyor? Bilmediğimiz konuda desteksiz sallamayalım.

    Lastik için 3-5 yıl diye ömür vermek yanıltıcı olur. Diş derinliği 3 mm'nin altına indi mi değişim gerekir. Düzgün satıhlı yollarda bu sınıra 50-60 bin km'de varırsınız. Ancak aracı kullandığınız yollar kötüyse 30 bin km'de bile dişleri aşınabilir.
    Bunun yanında dişleri aşınmasa bile yani aracınızla fazla km yapmasanız da, yıllar içinde yanaklarda kılcal çatlaklar oluşabilir. Dolayısıyla yine değişim gerekir.

    yani kendiniz bilmeden başkasına nasıl atıyor diyorsunuz.Hiç kullanılmamış lastikçide 3 yıl yatmış sıfır lastiği al tak bakalım araba ne sonuç veriyor

    yol tutmaz
    patijana düşer
    ıslak zeminde kızaklar
    çatlaklar oluşur



    Hmm. Başka?

    Bence hakli. 10 yil raf omru ne la?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaz lastiği için brighston mu Continental mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mmtilla kullanıcısına yanıt
    Benim tercihim conti. Yeni taktirdim. Bridgesotonenin fren performansi iyi ama konforsuz. Contipre5 in fren perf. A ve konforu da on numara. Oldukca da sessiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uykr

    Benim tercihim conti. Yeni taktirdim. Bridgesotonenin fren performansi iyi ama konforsuz. Contipre5 in fren perf. A ve konforu da on numara. Oldukca da sessiz.

    İnternetten mi alayım yoksa Bulunduğum yerde mi? Maliyet bakimindan hangisi uygun olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmtilla


    quote:

    Orijinalden alıntı: uykr

    Benim tercihim conti. Yeni taktirdim. Bridgesotonenin fren performansi iyi ama konforsuz. Contipre5 in fren perf. A ve konforu da on numara. Oldukca da sessiz.

    İnternetten mi alayım yoksa Bulunduğum yerde mi? Maliyet bakimindan hangisi uygun olur.

    Bunu arastirman gerek. Ben internetten almadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uykr


    quote:

    Orijinalden alıntı: mmtilla


    quote:

    Orijinalden alıntı: uykr

    Benim tercihim conti. Yeni taktirdim. Bridgesotonenin fren performansi iyi ama konforsuz. Contipre5 in fren perf. A ve konforu da on numara. Oldukca da sessiz.

    İnternetten mi alayım yoksa Bulunduğum yerde mi? Maliyet bakimindan hangisi uygun olur.

    Bunu arastirman gerek. Ben internetten almadim.

    Hani bulunduğum yerden alırsam lastik değişme Rot balans filan bedavaya gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.