Şimdi Ara

Silindir Genişletme Hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
3
Favori
9.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu e36 320'leri 3.25 hatta 3.28 yapmak bilinen ve geçerli bir yöntem diye hatırlıyorum

  • Arkadasm bnm aracim ne olucak simdi :) performans articakmi gozle gorulur sekilde . Bunu merak ediyorum . Birde chipstuning yaptirmak zararlimi yakit artarmi chips yapnca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    teşekür ederim cevabınız için . lakin silindirlerin motora oturması için yuvası taşlanıp çizik varsa giderilecekmiş . pek anlamam bu konulardan fakat pistonlar bu işlem için mecburi 3 milim büyüyor dedi adam, +20 +30 beygir kazandırır aracınıza dedi nekadar doğru bilmiyorum. motorun hacmi büyümüyor sadece silindirler 3 milim genişliyor . bununla birlikte yıpranmış nekadar parça varsa değiştiriyoruz , birde yakıt farkeder mi artarmı düşer mi ? madem motoru açtık aklımızda soru işaretleri kalmasın .

    Böyle dediniz işin rengi değişti. Bir kere motorunuzun hacmi az da olsa büyür. Çapak ve aşınmaların temizlenmesi iyi bir şey. Pistonları da ona göre büyük yerleştirecekler ama yanma odası hacmi de bununla birlikte daha az da olsa büyüyecek. Güç artışı çok fazla beklemeyin. Büyüyen yanma odası kompresyon miktarını az bir değerde düşürür (Atıyorum 8.0:1 ise, 7.9:1 olur) ama kayıp kaçak olmayacağı için güç kaybı olmaz. Bu da verim demek.
    Ha yanma odası hacmi büyüdüğü için daha fazla hava basılabilirse ve ona göre yakıt alırsa güç artışı gene az da olsa olur ama +20 +30 beygir çok uçuk bir rakam. Olsa olsa +2-3 beygir anca.

    Umarım doğru anladım.

    Konu dışına çıkmadan, sıkıştırmanın düşeceği kanısına nereden varıyorsunuz?

    Hocam benim anladığım gömleğin içi traşlanıp 3 mm'lik bir genişlik kazandırılacak. Doğal olarak yanma odasının da çapı büyüyecek. Pistonun üst ölü noktası değişmezse, daha geniş bir çap aynı yükseklik oluşacağından yanma odası hacmi büyüyecektir diye düşündüm.
    Gerçi silindirin de hacmi büyüyeceği için yanma odası hacmine oranı aynı olacak evet. Ve eğer içeri alınan havanın miktarı da artarsa ki daha büyük silindir daha çok hava alır, sıkıştırmada kaybımız olmaz. Sanırım bana anlatmak istediğiniz buydu?

    Ben kendi aracımda hacim arttrımı uyguladığımda araca ilk bindiğimde "oha lan 3.5mm. bu kadar fark eder mi?" diye şaşırmıştım.

    Selamlar.

    Sen gene 3.5 a şaşırmıssın ilhan abi biz 200sx de 83 den 84 mm ye buyyutugumuzde arabanın arkasını yolda tutamıyoduk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    Arkadasm bnm aracim ne olucak simdi :) performans articakmi gozle gorulur sekilde . Bunu merak ediyorum . Birde chipstuning yaptirmak zararlimi yakit artarmi chips yapnca

    ECU ayarlanacak sözü zaten chip yaptırmalısın anlamında. Motoru yaptır. Silindirler büyüyünce chip yaptır ecunu ayarla. Performansın artacak.
  • *President* kullanıcısına yanıt
    Elektronik enjeksiyonlu arabada silindir hacmini büyütünce ECU ayarlaması diye birşey olmaz. Bu ayar nasıl olacak motor haritası nasıl düzenlenecek?. Arkadaş 200cm2'lük artış olunca yakıt ve hava karışımının 2000 cc ye göre olduğundan 2200 cc ye göre yakıtın az kalacağını söylemiş. ECU nun ayarlanması gerekitr demiş. Otomobil işletim sistemleri ile ilgilenen biri olarak herkezin düşünce fikrine saygı göstermekle beraber şunları yazmayı istedim. Elektronik kontrollü motorlarda motorun çalışma düzeni ve yanma verimini ölçmek için kullanılan sensörler (lambda, hava emiş sensörü, ısı sensörü, hava küle ölçer, krank pozisyon sensörü, ) den gelen bilgilere göre (Zengin, fakir karışım) Motor kontrol ünitesi (ECU, PCM) püskürtülen benzin miktarını , motor rölanti hızını daha önceden içerisindeki mikroişlemciye yüklenen programlar vasıtasıyla (Boğaz kelebeği, enjektör püskürtme zamanı (Örneğin 2000 cc de rölantide 2ms 2200 cc olunca 2.1ms, Ateşleme avansının açısını değiştirerek ) ayarlar ve en verimli motor çalışma parametrelerini yakalamaya çalışır. Bütün bunları yapması için motor tork haritası aracın ECU'suna yüklenmiştir. Silindir başına 3mm çok fazla olmasına rağmen motor işletim sistemi bunu absorbe eder. Bu silindir genişlemesi yaklaşık 7-10 bg güç artışı anlamına gelir. Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wordchek

    Elektronik enjeksiyonlu arabada silindir hacmini büyütünce ECU ayarlaması diye birşey olmaz. Bu ayar nasıl olacak motor haritası nasıl düzenlenecek?. Arkadaş 200cm2'lük artış olunca yakıt ve hava karışımının 2000 cc ye göre olduğundan 2200 cc ye göre yakıtın az kalacağını söylemiş. ECU nun ayarlanması gerekitr demiş. Otomobil işletim sistemleri ile ilgilenen biri olarak herkezin düşünce fikrine saygı göstermekle beraber şunları yazmayı istedim. Elektronik kontrollü motorlarda motorun çalışma düzeni ve yanma verimini ölçmek için kullanılan sensörler (lambda, hava emiş sensörü, ısı sensörü, hava küle ölçer, krank pozisyon sensörü, ) den gelen bilgilere göre (Zengin, fakir karışım) Motor kontrol ünitesi (ECU, PCM) püskürtülen benzin miktarını , motor rölanti hızını daha önceden içerisindeki mikroişlemciye yüklenen programlar vasıtasıyla (Boğaz kelebeği, enjektör püskürtme zamanı (Örneğin 2000 cc de rölantide 2ms 2200 cc olunca 2.1ms, Ateşleme avansının açısını değiştirerek ) ayarlar ve en verimli motor çalışma parametrelerini yakalamaya çalışır. Bütün bunları yapması için motor tork haritası aracın ECU'suna yüklenmiştir. Silindir başına 3mm çok fazla olmasına rağmen motor işletim sistemi bunu absorbe eder. Bu silindir genişlemesi yaklaşık 7-10 bg güç artışı anlamına gelir. Saygılarımla.

    Doğru fakat Araçta MAF sensörü yoksa?




  • *President* kullanıcısına yanıt
    MAF sensörünün olmaması pek bir şey ifade etmez MAF dan gelebilecek bilgileri diğer sensörlerden gelen bilgileri önceden hazırlanmış denklemlerdeki yerine koyan ECU programıyla yapar örneğin:( Hava sıcaklığı sensöründen gelen bilgi ve ateşleme avansı bilgisini kullanarak yakıt miktarını hesaplaması). Bütün araçlarda elektronik sensörlerin tamamı (CKP. CMP. LAMBDA, MAF, MAP, AİR FLOW, YAKIT ISI SENSÖRÜ) kullanılacak diye birşey yok. Firma sistemine göre bazı sensörleri kullanmaz bu sensörden gelmesi gereken bilgiyi diğer sensörlerin bilgilerini aritmetik işlemlerden geçirerek elde etmeyi dolayısıyla motor üzerindeki karmaşıklığı gidermeye çalışır. Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wordchek

    MAF sensörünün olmaması pek bir şey ifade etmez MAF dan gelebilecek bilgileri diğer sensörlerden gelen bilgileri önceden hazırlanmış denklemlerdeki yerine koyan ECU programıyla yapar örneğin:( Hava sıcaklığı sensöründen gelen bilgi ve ateşleme avansı bilgisini kullanarak yakıt miktarını hesaplaması). Bütün araçlarda elektronik sensörlerin tamamı (CKP. CMP. LAMBDA, MAF, MAP, AİR FLOW, YAKIT ISI SENSÖRÜ) kullanılacak diye birşey yok. Firma sistemine göre bazı sensörleri kullanmaz bu sensörden gelmesi gereken bilgiyi diğer sensörlerin bilgilerini aritmetik işlemlerden geçirerek elde etmeyi dolayısıyla motor üzerindeki karmaşıklığı gidermeye çalışır. Saygılarımla.

    Doğru söylüyorsun fakat bana şunu açıklamanı istiyorum. Senin ilk parantez içinde söylediğini örneklemeye çalışalım;

    IAT 30 santigrat derece olsun. Avansa göre bu değerlerle ECU ne anlayıpta yakıt açacak ya da kısacak?




  • *President* kullanıcısına yanıt
    Çok detaya girmeden kabaca anlatmaya çalışayım.
    1. yanma için oksijen gerekir
    2. Isınan havanın yoğunluğu azalır (Oksijen miktarı )
    3. Oksijen miktarı azalınca normale göre püskürteceği benzin zengin karışıma neden olur (Lambda bunu yakalar)
    4. Ateşlemeyi oksijen miktarına göre kıvılcım süresini uzatabilir
    5. Benzin enjektörüne müdahale ederek açık kalma süresini kısar. (Açık kalma süresinden bahsediyorum, iki püskürtme arasındaki süreden değil)
    6. Motor suyu sıcaklığına göre silindir sıcaklığını birtakım hesaplamalar ile çıkartır (Motor suyu 90 derece iken silindir sıcaklığı 72 derece gibi) Not:72 derece benzinin en verimli olduğu sıcaklıktır.
    7. Motor suyu sıcaklığı belli bir değere gelene kadar aracı zengin karışımda çalıştırmak için referans sinyal olarak kullanır. (Motor suyu 20 derecede püskürtme 3 ms olduğunu farz edersek motor suyu 45 dereceye geldiğinde 2 ms olması gerekir , eğer bu iki parametre hatalı olursa yada motor suyu 45 derece olduğu halde püskürtme 3ms olarak kalırsa (Genelde lpg sistemi takıldıktan sonra kalibrasyon iyi yapılmadığı zaman olur) araç emisyon arıza ışığını yakar.
    7. Hava soğuyunca bu akış diyagramının tersi .

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wordchek

    Çok detaya girmeden kabaca anlatmaya çalışayım.
    1. yanma için oksijen gerekir
    2. Isınan havanın yoğunluğu azalır (Oksijen miktarı )
    3. Oksijen miktarı azalınca normale göre püskürteceği benzin zengin karışıma neden olur (Lambda bunu yakalar)
    4. Ateşlemeyi oksijen miktarına göre kıvılcım süresini uzatabilir
    5. Benzin enjektörüne müdahale ederek açık kalma süresini kısar. (Açık kalma süresinden bahsediyorum, iki püskürtme arasındaki süreden değil)
    6. Motor suyu sıcaklığına göre silindir sıcaklığını birtakım hesaplamalar ile çıkartır (Motor suyu 90 derece iken silindir sıcaklığı 72 derece gibi) Not:72 derece benzinin en verimli olduğu sıcaklıktır.
    7. Motor suyu sıcaklığı belli bir değere gelene kadar aracı zengin karışımda çalıştırmak için referans sinyal olarak kullanır. (Motor suyu 20 derecede püskürtme 3 ms olduğunu farz edersek motor suyu 45 dereceye geldiğinde 2 ms olması gerekir , eğer bu iki parametre hatalı olursa yada motor suyu 45 derece olduğu halde püskürtme 3ms olarak kalırsa (Genelde lpg sistemi takıldıktan sonra kalibrasyon iyi yapılmadığı zaman olur) araç emisyon arıza ışığını yakar.
    7. Hava soğuyunca bu akış diyagramının tersi .

    Saygılarımla.



    Peki ECU silindir içine ne kadar hava girdiğini nasıl biliyor? IAT 60 derece, motorun içine giren hava sıcak. Senin tarifine göre ECU bakacak hava sıcak diye benzini açacak, ama içeri giren hava miktarı yetersiz, ECU bunu anlayamadığı için zengin karışım olacak. Yine tarifine göre lambda bunu yakalayacak ECU ya diyecek ki kardeşim zenginiz, ECU bakacak yahu hava sıcak, ama lambda zenginiz diyor alala diye kafayı kaşımaya başlayacak

    İşte senin atladığın nokta burada.

    90 lı yıllarda üretilen çoğu OBD1 ECU lu araçta MAF sensörü bulunmadığı için motor içine giren havanın miktarını ölçemiyor ECU. Bu yüzden MAF olmayan araçlarda yakıt açıp kısma işlemini AFR ye göre manuel mapping ile yapmak gerekiyor, buna da chip tuning deniyor kısaca.

    Kendi aracımda da bu şekilde, ojinal beyine müdahale edemiyoruz bu yüzden tuning emülatör alıp takıyoruz ecuya ve harita ile istediğimzi gibi oynuyoruz. Hatta bazen şehre göre AFR ayarı yapıyoruz. Bu arkadaşın aracı da 1996 model e36 kesin emin değilim ama MAF yok diye hatırlıyorum. Bu yüzden iyi bir tunere gidip aracına göre mapping yaptırması gerekiyor. Tahminimce 3mm. silindir çap artışı sonunda orjinal map ile fakir kalacak motor, yakıt açmak gerekecek ve ECU ya müdahale gerekecek.




  • arkadaşlar çok güzel tartışıyosunuz bilgi alışverişi yapıyosunuz ama ben bu kavramlara çok yabancıyım :) tartışmada doğru bilgiyi bulunca, sade ve benim anlıyacağım dilden neler yapıcağımı yazarsanız sevinirim :)
  • İnternette şöyle bi arattım. Bore is 80 mm and stroke is 66 mm. demişler. araç 6 silindir olduğuna göre orijinal hacmi: 6 x (pi) x r^2 x H olarak hesaplanabilir.

    H: yükseklik, burada ise stroke olarak alınacak.

    Bore 80mm ise yarıçap 4cm dir. Pi sayısını 22/7 olarak alırsak, stroke da 6.6cm olduğundan silindirin tekinin hacmi: 331,88 cm küptür.

    6 silindir olduğundan 6x 331,88 = 1991 cm küp olarak bulunur. Araç zaten 2 litrelik motorlu ise hesabımız doğrudur.

    Şimdi arkadaşın sorduğu soruya gelecek olursak, çap 3mm genişleyecekse, yarıçap 41,5mm = 4.15cm olacak. Rektefiye sonrası toplam hacim ise; 2143,46 cc olacak.

    Sıkıştırma oranı değişmez. Emilen hava artacak ancak piston üst ölü noktada iken de çaptan dolayı daha fazla hacim olacağından sıkıştırma oranı neyse o olarak kalır.

    Çok fazla bir güç artışı beklemeyin derim. fabrika çıkışı 150bg olsa son durumda 160 tan fazla olmaz. Hatta size tavsiyem kurtardığı bir üst ölçüde rektefiye yaptırmanız olacak. 0,5mm, kurtarmazsa 1mm olur o da. 3mm traşlamayı blok kaldırmayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kestamit -- 8 Haziran 2013; 21:50:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    arkadaşlar çok güzel tartışıyosunuz bilgi alışverişi yapıyosunuz ama ben bu kavramlara çok yabancıyım :) tartışmada doğru bilgiyi bulunca, sade ve benim anlıyacağım dilden neler yapıcağımı yazarsanız sevinirim :)



    Senin kendi yapabileceğin bir şey yok. Eğer aracını götürdüğün usta BMW modifiye konusunda tecrübeliyse zaten seni yönlendirir. Ben oyumu iyi bir tunere gidip aracına yazılım yaptırman yönünde kullanıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    arkadaşlar çok güzel tartışıyosunuz bilgi alışverişi yapıyosunuz ama ben bu kavramlara çok yabancıyım :) tartışmada doğru bilgiyi bulunca, sade ve benim anlıyacağım dilden neler yapıcağımı yazarsanız sevinirim :)



    Senin kendi yapabileceğin bir şey yok. Eğer aracını götürdüğün usta BMW modifiye konusunda tecrübeliyse zaten seni yönlendirir. Ben oyumu iyi bir tunere gidip aracına yazılım yaptırman yönünde kullanıyorum

    nekadara malolur yazılım :) bide ne diyeceğim adamlara




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    arkadaşlar çok güzel tartışıyosunuz bilgi alışverişi yapıyosunuz ama ben bu kavramlara çok yabancıyım :) tartışmada doğru bilgiyi bulunca, sade ve benim anlıyacağım dilden neler yapıcağımı yazarsanız sevinirim :)



    Senin kendi yapabileceğin bir şey yok. Eğer aracını götürdüğün usta BMW modifiye konusunda tecrübeliyse zaten seni yönlendirir. Ben oyumu iyi bir tunere gidip aracına yazılım yaptırman yönünde kullanıyorum

    nekadara malolur yazılım :) bide ne diyeceğim adamlara

    Silindirler genişleyince beyine ve yazılıma müdahale etmeye ayar yapmaya gerek varmı diye bir sor bakalım ne diyecekler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    arkadaşlar çok güzel tartışıyosunuz bilgi alışverişi yapıyosunuz ama ben bu kavramlara çok yabancıyım :) tartışmada doğru bilgiyi bulunca, sade ve benim anlıyacağım dilden neler yapıcağımı yazarsanız sevinirim :)



    Senin kendi yapabileceğin bir şey yok. Eğer aracını götürdüğün usta BMW modifiye konusunda tecrübeliyse zaten seni yönlendirir. Ben oyumu iyi bir tunere gidip aracına yazılım yaptırman yönünde kullanıyorum

    nekadara malolur yazılım :) bide ne diyeceğim adamlara

    Silindirler genişleyince beyine ve yazılıma müdahale etmeye ayar yapmaya gerek varmı diye bir sor bakalım ne diyecekler.

    tamam çarsamba günü çıkıcak araba sanayiden :) sonuçları yazarım buraya




  • Arkadaşlar aracımı bugün sanayide test ettim sonuçlar inanılmaz . valla ilk olarak aracın sesi değişmiş motorların çalışmasını içinizde hissediyosunuz . bide gaza dokundummu varyaa .. . :) :)
    ek olarak alt viteslerde (1 - 2) araç çok seri ve istekli . vites küçültmek için gazın altındaki rokete basınca araç uçuyor resmen kafam koltuğa yapışıyor . Daha önceleri böyle değildi baya bi performansı artmış. 1.000km doldurduktan snra daha güzel verim alırsın dediler .aracın bukadar değişebileceğini tahmin etmemiştim . şimdiden yorum atan arkadaşlara tekrar teşekür ederim .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    Arkadaşlar aracımı bugün sanayide test ettim sonuçlar inanılmaz . valla ilk olarak aracın sesi değişmiş motorların çalışmasını içinizde hissediyosunuz . bide gaza dokundummu varyaa .. . :) :)
    ek olarak alt viteslerde (1 - 2) araç çok seri ve istekli . vites küçültmek için gazın altındaki rokete basınca araç uçuyor resmen kafam koltuğa yapışıyor . Daha önceleri böyle değildi baya bi performansı artmış. 1.000km doldurduktan snra daha güzel verim alırsın dediler .aracın bukadar değişebileceğini tahmin etmemiştim . şimdiden yorum atan arkadaşlara tekrar teşekür ederim .

    İmkan varsa 5000 km rodaj yap 3000 rpm i geçme, 5000 olunca git yağını değiştir, yağ filitreni değiştir. Değiştirdikten sonra otobana çık 2 vites 3000 rpm sabitle bir süre öyle git, sonra bas 5000 rpm sabitle, bir süre de öyle git. 3. viteste de aynısını yap sabırlı ol. Bu işlemi tamamlayınca salla 5. vitese bir süre 2000 rpm gibi tut rahatlasın biraz.

    Sonra çek 2. ye dibine kadar gazla hayırlı uğurlu olsun performans artacağını söylemiştim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    Arkadaşlar aracımı bugün sanayide test ettim sonuçlar inanılmaz . valla ilk olarak aracın sesi değişmiş motorların çalışmasını içinizde hissediyosunuz . bide gaza dokundummu varyaa .. . :) :)
    ek olarak alt viteslerde (1 - 2) araç çok seri ve istekli . vites küçültmek için gazın altındaki rokete basınca araç uçuyor resmen kafam koltuğa yapışıyor . Daha önceleri böyle değildi baya bi performansı artmış. 1.000km doldurduktan snra daha güzel verim alırsın dediler .aracın bukadar değişebileceğini tahmin etmemiştim . şimdiden yorum atan arkadaşlara tekrar teşekür ederim .

    İmkan varsa 5000 km rodaj yap 3000 rpm i geçme, 5000 olunca git yağını değiştir, yağ filitreni değiştir. Değiştirdikten sonra otobana çık 2 vites 3000 rpm sabitle bir süre öyle git, sonra bas 5000 rpm sabitle, bir süre de öyle git. 3. viteste de aynısını yap sabırlı ol. Bu işlemi tamamlayınca salla 5. vitese bir süre 2000 rpm gibi tut rahatlasın biraz.

    Sonra çek 2. ye dibine kadar gazla hayırlı uğurlu olsun performans artacağını söylemiştim

    servisim 1000km sonra istediğini yapabilirsin dedi :) 1000kmye kadar sakin kullan vs dedi . valla çok şaşırdım çok değişmiş araba sanki baska bi arabanın motorunu koymuşlar gibi :) hele en çok hoşuma gidende rolantideki o 6 silindirin sesi :) vuvuvuvuvuvuvuvuvvu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    Arkadaşlar aracımı bugün sanayide test ettim sonuçlar inanılmaz . valla ilk olarak aracın sesi değişmiş motorların çalışmasını içinizde hissediyosunuz . bide gaza dokundummu varyaa .. . :) :)
    ek olarak alt viteslerde (1 - 2) araç çok seri ve istekli . vites küçültmek için gazın altındaki rokete basınca araç uçuyor resmen kafam koltuğa yapışıyor . Daha önceleri böyle değildi baya bi performansı artmış. 1.000km doldurduktan snra daha güzel verim alırsın dediler .aracın bukadar değişebileceğini tahmin etmemiştim . şimdiden yorum atan arkadaşlara tekrar teşekür ederim .

    İmkan varsa 5000 km rodaj yap 3000 rpm i geçme, 5000 olunca git yağını değiştir, yağ filitreni değiştir. Değiştirdikten sonra otobana çık 2 vites 3000 rpm sabitle bir süre öyle git, sonra bas 5000 rpm sabitle, bir süre de öyle git. 3. viteste de aynısını yap sabırlı ol. Bu işlemi tamamlayınca salla 5. vitese bir süre 2000 rpm gibi tut rahatlasın biraz.

    Sonra çek 2. ye dibine kadar gazla hayırlı uğurlu olsun performans artacağını söylemiştim

    servisim 1000km sonra istediğini yapabilirsin dedi :) 1000kmye kadar sakin kullan vs dedi . valla çok şaşırdım çok değişmiş araba sanki baska bi arabanın motorunu koymuşlar gibi :) hele en çok hoşuma gidende rolantideki o 6 silindirin sesi :) vuvuvuvuvuvuvuvuvvu

    Yatakların değişmediği için 1000 km. rodaj kurtarabilir. Ben 5000 km yapmanı ve tarif ettiğim gibi gazlamadan önce segman oturtma diye tabir ettiğimiz stili uygulamanı tavsiye ederim.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.