Şimdi Ara

Silindir Genişletme Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
3
Favori
9.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkeze iyi günler . 1996 model 3.20i e36 otomatik vites Bmw'miz var . Motorda silindirin biri hasar görmüş bizde motor açılmışken hepsini değiştirelim dedik zaten üstünde silindirler ölü gibiydi . sorum şu olucak . araç 6 silindir ve her takılan silindir 3 milim genişliyecekmiş . 3*6 = 18 milim eder . bu aracıma kaç beygir kazandırır . bide yeni takılan silindirler araca performansını etkiler mi ne gibi yararlarını görürüz . şimdiden beni aydınlatan arkadaslara çok teşekür ediyorum . .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x6x6x6 -- 7 Haziran 2013; 1:43:54 >



  • Hocam bu genişleme dediği olay, motor ısınınca silindirlerin yapacağı genleşmedir. Bu da gömlekle arasındaki boşluğu minimize eder ancak. Yani, eğer tam gömleğe göre yapsalardı ısındığı zaman genleşip sıkı geçme şeklinde gömleğe geçerdi.
    Yani size beygir gücü kazandırmayacak. Ama şöyle bir olay var eski silindirleriniz kompresyon kaybına uğratacak kadar yıpranmış veya aşınmışsa yeni silindirler bunu önlemeyeceği için motor ilk günlerindeki verimine ulaşabilir.
    Farazi konuşuyorum, 110 Bg fabrika çıkışlı bir motor yeterince yıprandıktan sonra 100 Bg'a kadar düşer çünkü yeterli hava sıkışmasını yapamaz. Yanlardan hava kaçar ki bu kompresyon kaybı olarak adlandırılır. İstenen bir şey değildir.
    Ayrıca miktarı aşırı artarsa veya herhangi bir silindirde diğerlerinden fazla ise motor pek iyi durumda değil demektir. Hatta motorun yağ yakması da bu sebepten gerçekleşir.
    Ancak pistonlar değiştiği zaman motorumuz tekrar 110 Bg'a yakın güç üretebilecek hale gelir. Tabi başka aşırı yıpranmış aksamlar yoksa.


    Aklıma gelmişken: Daha yüksek başlığa sahip pistonların (Piston kafasının biraz daha yüksek olması) ya da biyel kollarının biraz daha uzun tutulması (Kesinlikle santimli değerler değil. Belki milimetrik) ve oluşan sıkıştırma oranının artırılması ile performans artışı sağlanabileceğini düşünüyorum. Çünkü yanma odası hacmi daralıyor. Fakat fazla da olmaması gerekir.

    Yanlış isem bilen arkadaşlar düzeltirlerse sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 7 Haziran 2013; 7:16:58 >




  • teşekür ederim cevabınız için . lakin silindirlerin motora oturması için yuvası taşlanıp çizik varsa giderilecekmiş . pek anlamam bu konulardan fakat pistonlar bu işlem için mecburi 3 milim büyüyor dedi adam, +20 +30 beygir kazandırır aracınıza dedi nekadar doğru bilmiyorum. motorun hacmi büyümüyor sadece silindirler 3 milim genişliyor . bununla birlikte yıpranmış nekadar parça varsa değiştiriyoruz , birde yakıt farkeder mi artarmı düşer mi ? madem motoru açtık aklımızda soru işaretleri kalmasın .
  • Bu şekilde hesaplamak yanlış olur. Motorunuzun bore/stroke ölçüleri kaç buna wiki den bakın, aracınızın fabrikasyon silindir hacmi nedir? silindir çapları orjinalde kaç mm. dir? şimdi kaç mm e çıkartılacak? buna göre yeni silndir hacminizin ne olacağını hesaplayabilirsiniz.

    Rektefiyenin ve afr ile ilgili tüm işlemlerin uygun şekilde hesaplanarak yapıldığını var sayıyorum. O zaman aracınızda bir silindir hacmi artışı olacağından ilk hissedeceğiniz şey alt devirlerdeki dolgunluk ve güç hissi olacak. Torkunuz artacak. Motorunuz daha güçlü ve istekli olacak.

    Kaba bir hesapla aracınız 2.0 cc bir motora sahipse ortalama 2.2cc ye yakın bir hacme ulaşırsınız 3mm. ile.

    Fakat içim rahat etmedi yine belirteyim, ustanıza iyice sorun. Maliyetten kaçmanın bir anlamı yok. Eğer gömlekler çok incelecek ise motora düzen tutturamazsın. Harareti düşüremezsin. Hararetli çalıştıkça incelen gömlekler dayanamaz ve ovalleşme, krepaj gibi sorunlar çıkar, yeniden komple motor yapmak zorunda kalırsın. Eğer tecrübeli bir ustan var ise ve sorun olmaz derse, güvenebilirsen yaptır. Araştır derim. 3mm. ciddi bir artış çünkü. Çoğu motorda 3mm. gömlek payı bulunmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    teşekür ederim cevabınız için . lakin silindirlerin motora oturması için yuvası taşlanıp çizik varsa giderilecekmiş . pek anlamam bu konulardan fakat pistonlar bu işlem için mecburi 3 milim büyüyor dedi adam, +20 +30 beygir kazandırır aracınıza dedi nekadar doğru bilmiyorum. motorun hacmi büyümüyor sadece silindirler 3 milim genişliyor . bununla birlikte yıpranmış nekadar parça varsa değiştiriyoruz , birde yakıt farkeder mi artarmı düşer mi ? madem motoru açtık aklımızda soru işaretleri kalmasın .

    Böyle dediniz işin rengi değişti. Bir kere motorunuzun hacmi az da olsa büyür. Çapak ve aşınmaların temizlenmesi iyi bir şey. Pistonları da ona göre büyük yerleştirecekler ama yanma odası hacmi de bununla birlikte daha az da olsa büyüyecek. Güç artışı çok fazla beklemeyin. Büyüyen yanma odası kompresyon miktarını az bir değerde düşürür (Atıyorum 8.0:1 ise, 7.9:1 olur) ama kayıp kaçak olmayacağı için güç kaybı olmaz. Bu da verim demek.
    Ha yanma odası hacmi büyüdüğü için daha fazla hava basılabilirse ve ona göre yakıt alırsa güç artışı gene az da olsa olur ama +20 +30 beygir çok uçuk bir rakam. Olsa olsa +2-3 beygir anca.

    Umarım doğru anladım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    teşekür ederim cevabınız için . lakin silindirlerin motora oturması için yuvası taşlanıp çizik varsa giderilecekmiş . pek anlamam bu konulardan fakat pistonlar bu işlem için mecburi 3 milim büyüyor dedi adam, +20 +30 beygir kazandırır aracınıza dedi nekadar doğru bilmiyorum. motorun hacmi büyümüyor sadece silindirler 3 milim genişliyor . bununla birlikte yıpranmış nekadar parça varsa değiştiriyoruz , birde yakıt farkeder mi artarmı düşer mi ? madem motoru açtık aklımızda soru işaretleri kalmasın .

    Böyle dediniz işin rengi değişti. Bir kere motorunuzun hacmi az da olsa büyür. Çapak ve aşınmaların temizlenmesi iyi bir şey. Pistonları da ona göre büyük yerleştirecekler ama yanma odası hacmi de bununla birlikte daha az da olsa büyüyecek. Güç artışı çok fazla beklemeyin. Büyüyen yanma odası kompresyon miktarını az bir değerde düşürür (Atıyorum 8.0:1 ise, 7.9:1 olur) ama kayıp kaçak olmayacağı için güç kaybı olmaz. Bu da verim demek.
    Ha yanma odası hacmi büyüdüğü için daha fazla hava basılabilirse ve ona göre yakıt alırsa güç artışı gene az da olsa olur ama +20 +30 beygir çok uçuk bir rakam. Olsa olsa +2-3 beygir anca.

    Umarım doğru anladım.

    Konu dışına çıkmadan, sıkıştırmanın düşeceği kanısına nereden varıyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    teşekür ederim cevabınız için . lakin silindirlerin motora oturması için yuvası taşlanıp çizik varsa giderilecekmiş . pek anlamam bu konulardan fakat pistonlar bu işlem için mecburi 3 milim büyüyor dedi adam, +20 +30 beygir kazandırır aracınıza dedi nekadar doğru bilmiyorum. motorun hacmi büyümüyor sadece silindirler 3 milim genişliyor . bununla birlikte yıpranmış nekadar parça varsa değiştiriyoruz , birde yakıt farkeder mi artarmı düşer mi ? madem motoru açtık aklımızda soru işaretleri kalmasın .

    Böyle dediniz işin rengi değişti. Bir kere motorunuzun hacmi az da olsa büyür. Çapak ve aşınmaların temizlenmesi iyi bir şey. Pistonları da ona göre büyük yerleştirecekler ama yanma odası hacmi de bununla birlikte daha az da olsa büyüyecek. Güç artışı çok fazla beklemeyin. Büyüyen yanma odası kompresyon miktarını az bir değerde düşürür (Atıyorum 8.0:1 ise, 7.9:1 olur) ama kayıp kaçak olmayacağı için güç kaybı olmaz. Bu da verim demek.
    Ha yanma odası hacmi büyüdüğü için daha fazla hava basılabilirse ve ona göre yakıt alırsa güç artışı gene az da olsa olur ama +20 +30 beygir çok uçuk bir rakam. Olsa olsa +2-3 beygir anca.

    Umarım doğru anladım.

    Konu dışına çıkmadan, sıkıştırmanın düşeceği kanısına nereden varıyorsunuz?

    Hocam benim anladığım gömleğin içi traşlanıp 3 mm'lik bir genişlik kazandırılacak. Doğal olarak yanma odasının da çapı büyüyecek. Pistonun üst ölü noktası değişmezse, daha geniş bir çap aynı yükseklik oluşacağından yanma odası hacmi büyüyecektir diye düşündüm.
    Gerçi silindirin de hacmi büyüyeceği için yanma odası hacmine oranı aynı olacak evet. Ve eğer içeri alınan havanın miktarı da artarsa ki daha büyük silindir daha çok hava alır, sıkıştırmada kaybımız olmaz. Sanırım bana anlatmak istediğiniz buydu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 7 Haziran 2013; 10:57:04 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Bu şekilde hesaplamak yanlış olur. Motorunuzun bore/stroke ölçüleri kaç buna wiki den bakın, aracınızın fabrikasyon silindir hacmi nedir? silindir çapları orjinalde kaç mm. dir? şimdi kaç mm e çıkartılacak? buna göre yeni silndir hacminizin ne olacağını hesaplayabilirsiniz.

    Rektefiyenin ve afr ile ilgili tüm işlemlerin uygun şekilde hesaplanarak yapıldığını var sayıyorum. O zaman aracınızda bir silindir hacmi artışı olacağından ilk hissedeceğiniz şey alt devirlerdeki dolgunluk ve güç hissi olacak. Torkunuz artacak. Motorunuz daha güçlü ve istekli olacak.

    Kaba bir hesapla aracınız 2.0 cc bir motora sahipse ortalama 2.2cc ye yakın bir hacme ulaşırsınız 3mm. ile.

    Fakat içim rahat etmedi yine belirteyim, ustanıza iyice sorun. Maliyetten kaçmanın bir anlamı yok. Eğer gömlekler çok incelecek ise motora düzen tutturamazsın. Harareti düşüremezsin. Hararetli çalıştıkça incelen gömlekler dayanamaz ve ovalleşme, krepaj gibi sorunlar çıkar, yeniden komple motor yapmak zorunda kalırsın. Eğer tecrübeli bir ustan var ise ve sorun olmaz derse, güvenebilirsen yaptır. Araştır derim. 3mm. ciddi bir artış çünkü. Çoğu motorda 3mm. gömlek payı bulunmaz.

    Teşekür Ederim yorumunuz için . Kayseride sadece Bmw yapan bir servis kendileri büyük bi firma ve bana 500.000km garanti verdi . aracım zaten otomatik olduğu için düşük devirlerde ölü gibiydi umarım biraz düzelir .




  • teşekür ederim yorumunuz için . bakalım 1 haftadır araba orada yakında çıkarda test ederim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    teşekür ederim cevabınız için . lakin silindirlerin motora oturması için yuvası taşlanıp çizik varsa giderilecekmiş . pek anlamam bu konulardan fakat pistonlar bu işlem için mecburi 3 milim büyüyor dedi adam, +20 +30 beygir kazandırır aracınıza dedi nekadar doğru bilmiyorum. motorun hacmi büyümüyor sadece silindirler 3 milim genişliyor . bununla birlikte yıpranmış nekadar parça varsa değiştiriyoruz , birde yakıt farkeder mi artarmı düşer mi ? madem motoru açtık aklımızda soru işaretleri kalmasın .

    Böyle dediniz işin rengi değişti. Bir kere motorunuzun hacmi az da olsa büyür. Çapak ve aşınmaların temizlenmesi iyi bir şey. Pistonları da ona göre büyük yerleştirecekler ama yanma odası hacmi de bununla birlikte daha az da olsa büyüyecek. Güç artışı çok fazla beklemeyin. Büyüyen yanma odası kompresyon miktarını az bir değerde düşürür (Atıyorum 8.0:1 ise, 7.9:1 olur) ama kayıp kaçak olmayacağı için güç kaybı olmaz. Bu da verim demek.
    Ha yanma odası hacmi büyüdüğü için daha fazla hava basılabilirse ve ona göre yakıt alırsa güç artışı gene az da olsa olur ama +20 +30 beygir çok uçuk bir rakam. Olsa olsa +2-3 beygir anca.

    Umarım doğru anladım.

    Konu dışına çıkmadan, sıkıştırmanın düşeceği kanısına nereden varıyorsunuz?

    Hocam benim anladığım gömleğin içi traşlanıp 3 mm'lik bir genişlik kazandırılacak. Doğal olarak yanma odasının da çapı büyüyecek. Pistonun üst ölü noktası değişmezse, daha geniş bir çap aynı yükseklik oluşacağından yanma odası hacmi büyüyecektir diye düşündüm.
    Gerçi silindirin de hacmi büyüyeceği için yanma odası hacmine oranı aynı olacak evet. Ve eğer içeri alınan havanın miktarı da artarsa ki daha büyük silindir daha çok hava alır, sıkıştırmada kaybımız olmaz. Sanırım bana anlatmak istediğiniz buydu?

    Şöyle kii sıkıştırma ve hacim konusu birbirine karıştırılıyor genelde. Hacim piston en alt noktada iken silindirin toplam bore-stroke hacmidir. Sıkıştırma oranı ise, pistonun en alt noktadan en üst noktaya çıktığı esnada, silindirin içindeki tüm hava ve yakıt karışımının kaç kat sıkıştırılacağı demek.

    Arkadaşın sorusunda piston ve silindir hacimleri büyütülüyor, yani bore büyüyor ama stroke aynı kalıyor, pistonlar da sıkıştırma oranı aynı olan pistonlarla değiştirilirse sıkıştırma oranı değişmez, sadece hacim değişir. Yani daha fazla hava ve daha fazla yakıt sıkıştırıyoruz ama aynı oranda sıkıştırıyoruz. Bu yüzden daha iyi bir yanma olacak ve güç artacak.

    Tabi hacim arttırımından sonra daha fazla hava ve yakıt karışımı için ECU ayarı gerekecek, eğer tüm işlemler olması gerektiği gibi yapılır ise hissedilir bir performans artışı olur. Ben kendi aracımda hacim arttrımı uyguladığımda araca ilk bindiğimde "oha lan 3.5mm. bu kadar fark eder mi?" diye şaşırmıştım.

    Selamlar.




  • Hocam çok teşekkür ederim bu bilgiler için. Ben de bilgilerimi geliştirmeye çalışıyorum. Size saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 7 Haziran 2013; 11:15:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    teşekür ederim cevabınız için . lakin silindirlerin motora oturması için yuvası taşlanıp çizik varsa giderilecekmiş . pek anlamam bu konulardan fakat pistonlar bu işlem için mecburi 3 milim büyüyor dedi adam, +20 +30 beygir kazandırır aracınıza dedi nekadar doğru bilmiyorum. motorun hacmi büyümüyor sadece silindirler 3 milim genişliyor . bununla birlikte yıpranmış nekadar parça varsa değiştiriyoruz , birde yakıt farkeder mi artarmı düşer mi ? madem motoru açtık aklımızda soru işaretleri kalmasın .

    Böyle dediniz işin rengi değişti. Bir kere motorunuzun hacmi az da olsa büyür. Çapak ve aşınmaların temizlenmesi iyi bir şey. Pistonları da ona göre büyük yerleştirecekler ama yanma odası hacmi de bununla birlikte daha az da olsa büyüyecek. Güç artışı çok fazla beklemeyin. Büyüyen yanma odası kompresyon miktarını az bir değerde düşürür (Atıyorum 8.0:1 ise, 7.9:1 olur) ama kayıp kaçak olmayacağı için güç kaybı olmaz. Bu da verim demek.
    Ha yanma odası hacmi büyüdüğü için daha fazla hava basılabilirse ve ona göre yakıt alırsa güç artışı gene az da olsa olur ama +20 +30 beygir çok uçuk bir rakam. Olsa olsa +2-3 beygir anca.

    Umarım doğru anladım.

    Konu dışına çıkmadan, sıkıştırmanın düşeceği kanısına nereden varıyorsunuz?

    Hocam benim anladığım gömleğin içi traşlanıp 3 mm'lik bir genişlik kazandırılacak. Doğal olarak yanma odasının da çapı büyüyecek. Pistonun üst ölü noktası değişmezse, daha geniş bir çap aynı yükseklik oluşacağından yanma odası hacmi büyüyecektir diye düşündüm.
    Gerçi silindirin de hacmi büyüyeceği için yanma odası hacmine oranı aynı olacak evet. Ve eğer içeri alınan havanın miktarı da artarsa ki daha büyük silindir daha çok hava alır, sıkıştırmada kaybımız olmaz. Sanırım bana anlatmak istediğiniz buydu?

    Şöyle kii sıkıştırma ve hacim konusu birbirine karıştırılıyor genelde. Hacim piston en alt noktada iken silindirin toplam bore-stroke hacmidir. Sıkıştırma oranı ise, pistonun en alt noktadan en üst noktaya çıktığı esnada, silindirin içindeki tüm hava ve yakıt karışımının kaç kat sıkıştırılacağı demek.

    Arkadaşın sorusunda piston ve silindir hacimleri büyütülüyor, yani bore büyüyor ama stroke aynı kalıyor, pistonlar da sıkıştırma oranı aynı olan pistonlarla değiştirilirse sıkıştırma oranı değişmez, sadece hacim değişir. Yani daha fazla hava ve daha fazla yakıt sıkıştırıyoruz ama aynı oranda sıkıştırıyoruz. Bu yüzden daha iyi bir yanma olacak ve güç artacak.

    Tabi hacim arttırımından sonra daha fazla hava ve yakıt karışımı için ECU ayarı gerekecek, eğer tüm işlemler olması gerektiği gibi yapılır ise hissedilir bir performans artışı olur. Ben kendi aracımda hacim arttrımı uyguladığımda araca ilk bindiğimde "oha lan 3.5mm. bu kadar fark eder mi?" diye şaşırmıştım.

    Selamlar.

    hocam valla böle konuştunuz şuan bi heycanlandım :) birde yakıtta çok artış olurmu . aracım 2bin motor . şehir içi 35 kurus ( lpg ) şehir dışı 19 ( lpg ) .




  • Rica ederim arkadaşlar,

    Yakıt konusunda emin olamam, zira ECU nasıl tuning olacak? araçta MAF var mı? vs bunlar çok değiştirir yakıt konusunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Rica ederim arkadaşlar,

    Yakıt konusunda emin olamam, zira ECU nasıl tuning olacak? araçta MAF var mı? vs bunlar çok değiştirir yakıt konusunu.

    hocam valla araba konularını pek bilmem daha yeni yeni bişiler öğreniyorum sizlerin sayesinde . orjinal araba hiç parçası değişmedi bi silindirler hariç onlarda orjinalmiş ankaradan getirmişler . arabada motorda oynama yok klasik 3.20i :) birde araca bu uygulamadan sonra Chiptuning yaptırsak nasıl olur :) zararı varmıdır onun bi aydınlatsan :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x6x6x6 -- 7 Haziran 2013; 12:45:44 >
  • arkadaşım,

    bir motorun silindirlerinden birinde ya da daha fazlasında aşınma olduğunda ''oversize'' yani bir üst genişliğe sahip pistonlar takılır. çünkü yanma odası aşınma nedeniyle kompresyon kaçağı yapacaktır. bu şekilde yapıldığında motorun bir sure daha ki bu sure ortalama 150,000 km kadardır kullanılması sağlanır.. 500,000 km iddiası son derece gülünçtür.

    motorun subap iticileri, subapları da yenilenirse ömür biraz daha uzun olacaktır.. bu şekilde yenilenen bir motorda daha kalın bir yağ kullanımı da zorunluluktur.en az 10 bin km de aracın motorunun zorlanmadan kullanılması gerekmektedir. üst devirlere ve hızlara çıkmaktan kaçınmak doğru olacaktır. motor bu şekilde yenilenince ancak eski gücüne kavuşur ya da yaklaşır. ama ekstradan bir güç elde edilemez.

    özetle:

    1- pistonlar değişir.

    2-yağ ve kompresyon segmanları değişir.

    3-subaplar değişir (mekanik ya da hidrolik iticiler ile beraber).

    4-yağ ve su pompaları değişir.

    5-tüm bunların aracı iyi tanıyan bir servis ya da usta tarafından yapılması halinde araç eski gücüne gelebilir.

    ama bu şekilde tamir edilen araçlardan ekstra güç elde etmek zordur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    arkadaşım,

    bir motorun silindirlerinden birinde ya da daha fazlasında aşınma olduğunda ''oversize'' yani bir üst genişliğe sahip pistonlar takılır. çünkü yanma odası aşınma nedeniyle kompresyon kaçağı yapacaktır. bu şekilde yapıldığında motorun bir sure daha ki bu sure ortalama 150,000 km kadardır kullanılması sağlanır.. 500,000 km iddiası son derece gülünçtür.

    motorun subap iticileri, subapları da yenilenirse ömür biraz daha uzun olacaktır.. bu şekilde yenilenen bir motorda daha kalın bir yağ kullanımı da zorunluluktur.en az 10 bin km de aracın motorunun zorlanmadan kullanılması gerekmektedir. üst devirlere ve hızlara çıkmaktan kaçınmak doğru olacaktır. motor bu şekilde yenilenince ancak eski gücüne kavuşur ya da yaklaşır. ama ekstradan bir güç elde edilemez.

    özetle:

    1- pistonlar değişir.

    2-yağ ve kompresyon segmanları değişir.

    3-subaplar değişir (mekanik ya da hidrolik iticiler ile beraber).

    4-yağ ve su pompaları değişir.

    5-tüm bunların aracı iyi tanıyan bir servis ya da usta tarafından yapılması halinde araç eski gücüne gelebilir.

    ama bu şekilde tamir edilen araçlardan ekstra güç elde etmek zordur..

    cvp için saol arkadasım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x6x6x6

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    arkadaşım,

    bir motorun silindirlerinden birinde ya da daha fazlasında aşınma olduğunda ''oversize'' yani bir üst genişliğe sahip pistonlar takılır. çünkü yanma odası aşınma nedeniyle kompresyon kaçağı yapacaktır. bu şekilde yapıldığında motorun bir sure daha ki bu sure ortalama 150,000 km kadardır kullanılması sağlanır.. 500,000 km iddiası son derece gülünçtür.

    motorun subap iticileri, subapları da yenilenirse ömür biraz daha uzun olacaktır.. bu şekilde yenilenen bir motorda daha kalın bir yağ kullanımı da zorunluluktur.en az 10 bin km de aracın motorunun zorlanmadan kullanılması gerekmektedir. üst devirlere ve hızlara çıkmaktan kaçınmak doğru olacaktır. motor bu şekilde yenilenince ancak eski gücüne kavuşur ya da yaklaşır. ama ekstradan bir güç elde edilemez.

    özetle:

    1- pistonlar değişir.

    2-yağ ve kompresyon segmanları değişir.

    3-subaplar değişir (mekanik ya da hidrolik iticiler ile beraber).

    4-yağ ve su pompaları değişir.

    5-tüm bunların aracı iyi tanıyan bir servis ya da usta tarafından yapılması halinde araç eski gücüne gelebilir.

    ama bu şekilde tamir edilen araçlardan ekstra güç elde etmek zordur..



    bir arkadaş gözle görülür performans artar diyoru diğer arkadaş hiçbietkisi olmaz diyor . kime inanalım ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    arkadaşım,

    bir motorun silindirlerinden birinde ya da daha fazlasında aşınma olduğunda ''oversize'' yani bir üst genişliğe sahip pistonlar takılır. çünkü yanma odası aşınma nedeniyle kompresyon kaçağı yapacaktır. bu şekilde yapıldığında motorun bir sure daha ki bu sure ortalama 150,000 km kadardır kullanılması sağlanır.. 500,000 km iddiası son derece gülünçtür.

    motorun subap iticileri, subapları da yenilenirse ömür biraz daha uzun olacaktır.. bu şekilde yenilenen bir motorda daha kalın bir yağ kullanımı da zorunluluktur.en az 10 bin km de aracın motorunun zorlanmadan kullanılması gerekmektedir. üst devirlere ve hızlara çıkmaktan kaçınmak doğru olacaktır. motor bu şekilde yenilenince ancak eski gücüne kavuşur ya da yaklaşır. ama ekstradan bir güç elde edilemez.

    özetle:

    1- pistonlar değişir.

    2-yağ ve kompresyon segmanları değişir.

    3-subaplar değişir (mekanik ya da hidrolik iticiler ile beraber).

    4-yağ ve su pompaları değişir.

    5-tüm bunların aracı iyi tanıyan bir servis ya da usta tarafından yapılması halinde araç eski gücüne gelebilir.

    ama bu şekilde tamir edilen araçlardan ekstra güç elde etmek zordur..

    2.0cc bir motorla 2.2cc bir motorun güçleri aynıdır diyorsun bu durumda sen. Ben ise ECU ayarı olması gerektiği gibi olur ise güç artışı olur diyorum. Adam gibi rektefiye edilen bir motorda kalın yağ kullanımı falan da fanteziden öteye geçemez.




  • silindirler ne kadar genişlerse genişlesin, yakıt besleme sistemi eski silindirlere göre yakıt püskürteceği için, bir performans artışı olması mümkün değil.

    bu noktadan hareketle, silindir cidarları genişlediği için, ateşlemedeki benzin hava karışımı orijinal silindirlere göre olacağından, küçük bir performans kaybı meydana gelecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    silindirler ne kadar genişlerse genişlesin, yakıt besleme sistemi eski silindirlere göre yakıt püskürteceği için, bir performans artışı olması mümkün değil.

    bu noktadan hareketle, silindir cidarları genişlediği için, ateşlemedeki benzin hava karışımı orijinal silindirlere göre olacağından, küçük bir performans kaybı meydana gelecektir.


    Tamam işte Ecu ona göre ayarlanacak diyoruz.
    Hacim/Güç oranı düşerse (2.2 litre motor 2.0 litre motorun işini yaparsa) daha uzun ömürlü olur. Yanlış mıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.