Şimdi Ara

KKK K03 yağ giriş ve çıkış delikleri hangileri ? (Resimli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar.

    Arkadaşlar elimde bir adet KKK K03 turbo var ancak turbo gövdesinde bir sürü yağ deliği var bunlardan acaba hangisi yağ giriş ve çıkış ? Ayrıca benim bildiğim bir yağ giriş bir de yağ çıkış deliği oluyor geri kalan delikler ne için acep ve yağ bağlantılarını yaptıktan sonra onları ne yapmak gerekir körlemekmi ?

    3 tane aşağıda görünüyor ;

     KKK K03 yağ giriş ve çıkış delikleri hangileri ? (Resimli)


    Bir tanede hemen arkalarında var ;

     KKK K03 yağ giriş ve çıkış delikleri hangileri ? (Resimli)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnarKin -- 21 Eylül 2010; 19:44:07 >







  • Öncelikle;

    Aracına birçok müdahale yaptın. Ama hepsi darma duman. Herbiri apayrı başlıklarda. Her sorun için ayrı başlık açıyorsun. Baştan sona tüm modifiyelerini tek başlık altında toplarsan insanlar daha rahat takip eder ve daha çok yardım alırsın. Bu şekilde her seferinde yazdıkların ve bizim yazdıklarımız hiç oluyor. Açıkcası ben uzun uzadıya yazmaya bile üşeniyorum bu tip başlıklarına.

    Hergün nokta atışlık teknik sorularla başlık açarak düzgün bir seyir, düzgün bir gelişme sağlayamazsın.

    Diğer mesele ise bu konular ana başlığa açılacak konular değil. Hepsi teknik sorular. Ne bilsin genel başlıktaki millet k03'ün yağ girişini?

    Gelelim sorunun cevabına;

    K03'de iki giriş, iki de çıkış var. Biri yağ için, diğer su soğutması için. Yağı bağlamak zorundasın. Su soğutmasını bağlamasan da olur.

    Yağ girişi flanşlı olan, içi yağlı olan giriş. Çıkışı da yine içi yağlı görünen.

    Su girişi ve çıkışının yönü önemli değil. Su kanalı da içi paslı olan.

    Anladığım kadarıyla turboyu ekonomik olsun diye çıkma kullanıyorsun. Uğraşırsın. Bence sıfır kullan.

    Yağlama hortumlarını muhakkak sıfır kullan. Bari ordan başın ağrımasın.

    Hadi kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 21 Eylül 2010; 21:06:38 >




  • Haklısınız ancak darma duman ile bitmesinin nedeni malüm bilgisizlik ve bu durumda internete muhtacım çünkü bulunduğum şehir bu tip uygulamalara son derece yabancı ve kör mantık yardımı bile alamıyorum kesin ve değişmeyen cevap "bu olmaz" o yüzden benimkisi birazda deneme yanılma yolu ile oluyor gibi belkide bu durumda olmadığınız için beni anlamanız zor bu güne kadar öğrendiğim bir çok şeyi deneme yanılma yolu ile öğrendim desem yeri olur bir arada elektrikli fana çevirme projem vardı konuda açmıştım hatırlarsınız o konuda bile usta diye gezenlerin cevapları "alman bunu yapmış,elektrikli fan ile randuman alamazsın olsaydı elektrikli fan koyardı" şeklinde oluyor böyle bir toplumda daha kimden yardım alabilirsiniz ? Mecburen kara balta ya uygulama peşinde koşuyorum ne yani vazmıgeçeyim ? Sizler varsınız işte sonsuz minnettarım sizlere.

    Konuya dönecek olursak yağ girişi flanşlı olan derken ikinci resimdeki delikmi yoksa birinci resimde en sağda görünen delikmi ? Ben delik yapılarını biraz inceleyerek yağ girişinin ilk resimde en sağdaki delik olduğuna kanaat getirmiştim su bağlantıları ise mademki bağlamasakta oluyor bağlamayayım o zaman eminseniz bağlamadığımız takdirde bir problem yaşamayacağımıza ?

    Ayrıca cevap için teşekkür ederim.




  • Ayrıca yağ çıkış deliğinin pozisyonu önemlimidir ? Yani illaki 90 derece aşağıya doğru bakmasımı gerekir ? Ve yağın turbodan çıkıp geri tahliye olduğu yer turbo ile aynı seviyede olursa bir sorun teşkil edermi ? (Yağın turbodan çıktığında yer çekimi yardımı ile tahliye olduğunu okumuştum bir yerden o yüzden soruyorum bu doğrumudur ? )
  • Ben "sormayın, yapmayın" demiyorum kesinlikle. Aksine sizi destekliyorum, takdir ediyorum. Tek desteklemediğim konu aracınız için yaptığınız ve yapmayı düşündüğünüz uygulamaları hep parça parça farklı başlıklarda veya farklı sorularda foruma yazmanız. Yoksa şöyle güzel bir başlık açsanız ve baştan sona projenizi ve aşamaları paylaşsanız ve biz de fikir versek, yorum yapsak hem siz, hem de okuyanlar için daha faydalı olur.


    Turboyu turbo mili yatay olacak şekilde monte edeceksiniz. Turbo yağ girişi üstten, çıkışı alttan olacak. Yağ, yağ pompası basıncı ile devirdaim etse de olabilecek kalıntı ve parçacıkların mil yatağına oturmaması için çıkış altta olur. Yağ giriş flanşı tam dik bir şekilde üste getirilemese bile en azından yukarıda kalacak şekilde konumlandırılır. Yağ tahliyesinin alt tarafa gelmesi gerekir. Hatta mümkünse en alta gelmeli.

    Su bağlantılarını yapmanız özellikle yüksek güç çıkışlarında soğutma amacıyla faydalı olur. Ama düşük motorlarda ve düşük basınçlarda genellikle su soğutması olmadan da yağ ile yeterli soğutma sağlanır. Bağlamanızda tabi ki fayda var. Fakat 0.5-0.7 bar gibi düşük basınçlarda genellkle su soğutmasına ihtiyaç olmaz.

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 22 Eylül 2010; 0:10:19 >




  • Merhaba hocam

    Sogutmaya 0.7 bar cıvarında gerek olmadıgını soylemıssınız

    dogrudur veya yanlıstır demıyorum ancak turbolu araç kullanırken en buyuk sıkıntım

    bellı bır sure sonra performance box ta turboların yeterlı performansı vermıyor olusuydu..

    Normal devirlerde bir sure ılerledıkten veya araç soguduktan sonra en ıyı verımı alabılıyordum ancak

    araç 100-200 6. sanıye cıkartıyorken ust uste bırkaç denemenın akabınde sure 7 hatta 7.5 lara cıkabılıyordu

    Her denemede motor ısısı ve yag sıcaklıgını kontrol edıyordum. Motor ısısı aynı yag ısısı

    bıraz daha yukselmıs oluyordu. Bunları turboların ısınmasına yeterlı performansı verememesıne baglıyordum

    bu noktada konuscak olursak turbonun performans acısından verımlı olması ıcın sogutmanın takılması

    daha ıyı olmaz mı ?
  • Üstadım çok teşekkür ederim bundan sonra dediğiniz gibi bu dağınıklığa bir son vereceğim ayrıca kafamdaki soru işaretlerini giderdiğiniz içinde ayrıca teşekkür ederim yağ çıkışının tahliyesi için karteri sökmemekte direniyordum sanırım bu kaçınılmaz oldu karteri söküp kenarına bir tahliye borusu kaynak ettirmem gerekecek son olarak bir şey daha yağ giriş ve çıkış delikleri hakkında hala kafamda bir soru işareti var sanırım o sorumu atlamışsınız yani yağ giriş deliği birinci resmin en sağındaki delikmi oluyor yoksa ikinci resimde görünen delikmi oluyor ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    K&N hava filtreleri hakkında
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • @ATTRACTION hocam;

    Senin kullanım şartların ile arkadaşın 80 küsür model stok arabasına uygulayacağı turbo ile oluşacak kullanım şartları tabi ki bir değil. Sürekli sıkıştırıldığında 0.7 bar da yeteri kadar yüksek ısılara ulaşılabilecek bir basınçtır. Su soğutma, performans hedeflenen araçlarda imkan varsa muhakkak bağlanmalıdır. Hem turbo milini korursunuz, hem komprasyondaki havanın ısısını düşürürsünüz, hem de viskozitesi kaybolmayan yağ ile yağlanan türbin yatağı daha yüksek devirlere daha rahat ulaşır. Senin de değindiğin gibi motor soğutma sıvısı motor yağına göre ısısı daha geç yükselen bir soğutma aracı. Aynı zamanda suyun devirdaimi yağınkinden daha hızlı. Bu da ısı taşıma kapasitesini artırıyor. Tüm bunlar düşünülünce turbonun su soğutmalı olması, varsa da bağlanması performans amaçlandığında büyük avantajlar getirir.

    Turbo üreticisi su soğutma koymuşsa tabi ki bağlamakta ve suyla soğutmakta fayda var. Ama özellikle binek, düşük hacimli ve düşük sıkıştırmalı araçların çoğunun turbosunda zaten su soğutma hiç yok. Bu tip sonradan stok motora düşük barla turbo uygulamalarında ise genellikle su soğutmasına gerek kalacak kadar yüksek ısılara ulaşılmıyor. Çünkü sürücü de aracını uzun süre sıkıştırmıyor. Zaten stok motoru o denli sıkıştırmış olsa turbodan önce motoru kırabilir.

    Görüşmek üzere Serhat hocam.




  • Turboyu ikinci el aldım ama turbo çok iyi durumda aldığım arkadaşta benzer bir proje için sökmüş aracından turboyu büyütmüş sanırım dediğine göre revizyon dahi görmemiş milinde boşluk vs. yok yani çok ince detayları bilemiyorum tabi ama gözle ve elle kontrolde herhangi bir ters durum görünmüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin
    ...son olarak bir şey daha yağ giriş ve çıkış delikleri hakkında hala kafamda bir soru işareti var sanırım o sorumu atlamışsınız yani yağ giriş deliği birinci resmin en sağındaki delikmi oluyor yoksa ikinci resimde görünen delikmi oluyor ?


    Bu yağ dönüşü;

     KKK K03 yağ giriş ve çıkış delikleri hangileri ? (Resimli)


    Yani yağ buradan çıkacak.

    Buradan şununla kartere bağlantı yapacaksın;

     KKK K03 yağ giriş ve çıkış delikleri hangileri ? (Resimli)



     KKK K03 yağ giriş ve çıkış delikleri hangileri ? (Resimli)


    Diğeri ise yağ girişi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 22 Eylül 2010; 0:42:32 >




  • Merak ettiğim bir konuydu Bilgiler için saol O.B.K hocam.

    Bu arada TEG görüyorum imzada
  • Tamam üstadım çok teşekkür ederim artık bir sorum kalmadı :) bu başlık altında gelişmeleri paylaşacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Tamam üstadım çok teşekkür ederim artık bir sorum kalmadı :) bu başlık altında gelişmeleri paylaşacağım.


    Merakla bekliyorum Size de teşekkür ederim, umarım güzel bir sonuç çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rice-R

    Merak ettiğim bir konuydu Bilgiler için saol O.B.K hocam.

    Bu arada TEG görüyorum imzada


    Hocam biz de başlayalım artık bir projeye dedik ve aldık ilk sahibinden, temiz, oynanmamış, orjinal bir TEG

    Gerçi şu sıralar hiç vaktim olmuyor uğraşmak için. Ama fırsatını bulunca hemen başlayacağım.

    Bir ara güzelce fotoğraflayıp paylaşacağım. Daha çok yeni

    Ama madem konusu açıldı, bir pozunu paylaşalım bizim TEG'in ;

    http://img512.imageshack.us/img512/8725/img1862s.jpg



    @AnarKin ;

    Kolay gelsin. Başarılar şimdiden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 22 Eylül 2010; 1:17:31 >




  • B18c6 ve s80 şanzıman hemde LSD'li. Tabi üstad olan sensin ama sleeper jdm olur
  • Peki regülatör için bir öneriniz varmı mesela aşağıdakilerden hangisi benim için daha uygun olur ?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araclari-benzin-regulatoru-3-5-bar/detay?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araclari-benzin-regulatoru/detay?

    Bir forumda regülatörlerin iki tip olduğunu okudum bunların turbo uyumlu ve atmosferik uyumlu olduğu idi acaba böyle bir şey gerçekten varmı ? Turbo uyumlu olanına turbo kompresör hattından bir hortum çekiliyormuş ve gelen basınca göre kendisi yakıt basıncını ayarlıyormuş sanırım şeması şu şekilde ;





  • Karburatöre turbo uygulamalarına her karburatör cevap vermiyormuş kimi karburatörler elektrikli pompa da taşırma yapıyormuş kimi karburatörler turbo basıncı altında çalışamıyormuş (benzinin geri tahliye olması söz konusu oluyor) ben mevcut karburatörümde sorun yaşayacakmıyım bilemiyorum tabi ancak şayet sorun yaşarsam renault 5 turbo larda kullanılan karburatörleri düşünüyorum arkadaşlar ancak bu karburatörler oldukça pahalı en uygun 350 tl ye bulabildim.

    Birde şöyle bir fikir geldi aklıma değişik bir wideband afr cihazı gibi bir cihaz düşünelim mesela öyleki motor fakire düştüğünde çıkışına koyulan bir röleyi çeken bir cihaz ve bu röleye elektrikli yakıt pompası bağlasak elektrikli pompanın çıkışına tornada çok ince enjektör gibi bir iğne yapılsa yada hali hazırda uygun bir enjektör kullanılsa iğne yada enjektör direk turbonun emişine baksa ve motor fakire düştüğünde yapılan cihaz bunu algılayıp çıkışındaki röleyi çekse aktif etse rölede pompayı çalıştırıp turbo emişine benzin püskürtse nasıl bir sistem olur sizce ?

    Aslında çok teferruatlı gibi duruyor ama tek sorun böyle bir cihazı bulmak yada yaptırmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnarKin -- 23 Eylül 2010; 15:25:32 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.