Hocam ps5’i satıp bence kasa toplasanız daha mantıklı. Fanatec çünkü alınabilecek bir dd değil bana göre ki bende de csl dd var siz düşünün |
Sim Racing Ekipmanları [ANA KONU] (483. sayfa)
-
-
Thrustmaster T538 çıkmış, 499 dolar fiyatla 5nm DD çok iyi. Glocalzone dan ilk alışverişim olacak, eğer getiren olursa Thrustmaster T538 almaya karar verdim
-
6nm TS-PC kullanıyorum yetiyor tek eksi yönü kayış hissiyatı. 5nm DD başlangıç için hayli hayli yetecektir.
-
Direksiyon sistemlerine başlangıç için değil de uzun bir süre kullanacağım bir sistem düşünüyorum aslında. Yani 5nm ile başlayıp ileride yükseltmek istemiyorum. Diyorsanız ki 5nm hiç bir koşulda yarı yolda bırakmaz ve uzun bir süre yeterli gelecektir o halde sorun kalmıyor benim açımdan. Ama bir süre sonra kesmeyebilir gibi bir durum varsa o zaman 9 veya daha yukarısına da çıkabilirim. Tabi olabildikçe p/f oranında kalmak istiyorum o yüzden ince eleyip sık dokuyorum.
-
Teşekkürler hocam az buçuk anladım. Natural inertia daha yüksek değerlerdeyken daha iyi hissediyorum. bahsettiğiniz ataleti gerçek hayattaki gibi hemen vermediği için muhtemelen. Natural inertia en düşük değerdeyken garip ve yapay hissettiriyordu sanırım bu yüzdenmiş. Frictionu da yükselttim kaymak gibi oldu. Sorunun ana sebebi benim acemiliğimmiş daha alete yeni yeni alışıyorum yardımlarınız için tekrar sağolun
-
Bende bu yola R5 bundle düşüncesiyle çıkıp Bana yetmeyeceğini bildiğim için R16 set dizdim hocam. Biraz alıştım ve %50 ffb de bile tatmin etmemeye başladı mesela kademe kademe yükseliyorum. Formulada %50, GT3 araçlarında %70 seviyesinde kullanıyorum şu anlık. Bu açıdan bakınca bana R12 de yeterli olurmuş. Bir de pedal loadcell değil ki bence bu 5nm den daha büyük bir handikap özellikle pistte süre kastırıyorsanız tur sürelerini doğrudan etkileyen bir durum. Çok önemli bir konu mu asla değil ama sonradan mutlaka loadcell pedal almak isteyeceksiniz, ekstra para harcamanıza sebep olacak o yüzden değindim. Aynısı r5 için de geçerli yetmeyince onu da değiştirmeye kalksanız ilk başta alırken mantıklı olan şeye uzun vadede 2-3 defa daha r5 bundle parası harcamış olacaksınız. Minimum R9 veya R12 ve loadcell pedal öneririm. Yabancı kaynaklarda R5 ve R9 da aşırı ısınıp güç kısma sorunları varmış diye okumuştum. Bendeki R16 da baya baya ısındığı için bu konuda araştırma yaparken R5 ve R9 ısınma sorunuyla alakalı redditte daha çok karşıma çıktı. Ne kadar doğru ne kadar yanlış araştırmaya değer bir konu. YouTube da arkadaşın birisi R5’e fan falan takıyordu bu yüzden. R5 overheat yazarak reddit vb. yerlerde almadan önce araştırmanızı tavsiye ederim.
-
Hiç düşünmediğim ve aklıma gelmeyen pedal ve ısınma sorunlarını belirtmeniz oldukça iyi oldu. Tercihlerimi bunları da düşünerek vereceğim.
-
Sıkılmam devam ederim diyorsanız alabildiğinizin en iyisini alın. 9-12-15-16-20nm gibi. Eğer bu işi ciddiye alıp devam edecekseniz evet 5nm bir yerden sonra tatmin etmeyecektir.
-
yurtdisindan gumrukle ilgili soru soran bir arkadas vardi.
ben kisaca yazayim. 16k’lik bir siparisim oldu, icinde elektronik yok buna ragmen 33k gumruk odedim. ups ile geldi, unsped ile islem gordu, simucube adapter denen seyi elektronik cihaz sandilar.
gumrukcu tayfasini yazligimdan da iyi tanirim. bir kere daha nefret ettim. gidin bulgardan getirecek bir baglanti bulun. gumrukte inanilmaz bir sinir harbi yasaniyor su an. -
Yukarıda da bahsettiğim gibi kişi daha iyisini deneyim etmez ise bir şeyin yetmediği hissine nasıl varacak ? Yok yani öyle bir şey . Alınabiliyorsa alınsın tabi ama bir çok hobi de olduğu gibi bunun da bir ucu bucağı yok , maddiyat varsa hiçbir şeyin yetmediği hissine kapılabilir zaten insan . 5 nm gayet iyi bir değer ki bunu alacak kişi daha önce G27 yi senelerce kullanmış , yani aynı senaryoyu tekrarlaması için hiçbir neden yok . Dedim ya tamamen maddiyat ile alakalı . Ben daha iyi bir şey istiyorum diyip arayışa geçmediğin takdirde hiç kimse ' aaa yetmiyor artık bu ff etkileri ya' diye bir ihtiyaç dürtülmesine uğramıyor.
Assetto Corsa da şu an ts-pc ile yaşadığım şeyi asla t300 , tx300 veya g25, g29 ile yaşamadım . Dolayısıyla ben ts-pc yi alırken artık bu t300 ler g29 lar yetersiz ya diye bir mantık ile değil de maddi imkan dahilinde nasıl bir yükseltme yapıp kayışlı sistemin en tepe serilerinden birini alırım diye harekete geçtim . Olayın özeti budur yani ;)
-
5nm tabii ki yeterli bir tork. Benim yetmeyecek diye kastettiğim bu işin içinde olan her kişi gibi daha fazla detay isteyecek olması. Ben de TS-PC kullanıyorum gayet yeterli buluyorum.
25nm base alınca da 25nm'nin hepsini kullanmıyoruz :D Önemli olan anlık peak tork değeri. Detayı sağlayan bu.
Uzun vadeli düşünülüyorsa ileride tekrar tekrar yükseltme için 1-2 base parası ödemektense şimdi alabildiğinin en iyisini alsın diye söyledim. Dediğiniz gibi bütçe meselesi. 5nm'ye para yetiyorsa onu alırken "yetmeyecek bu ama neyse" diye bir düşünceye kapılınmamalı. 5nm de uzun yıllar götürür.
-
Hocam bulunduğunuz ortam 30derce ve üzeri değil ayrıca bir de aralıksız 1 saat sürekli peak değerde kullanmayacaksanız yeni nesil r5'ler öyle kendini kapatacak kadar ısınmıyor. Ben o seviyeye getiremedim. GT yarışı çok yapmıyorum eskisi kadar ama yarım saatlik bir sürüşte yazın aleti deli gibi ısıtamadım açıkçası. He ama imkan varsa almışken R12 alın.
Pedal olarak da yine bütçe varsa CRP12 alın yoksa da en azından srp loadcell'li alın. Ama SRP loadcell yerine crp almak daha iyi. Arkadaşta var ve ben çok bir fark hissedemedim, onda yay kiti yok belki ondandır çok yumuşak geldi üstünde gelen mavi yay. Ben srp-lite pedallara yay kiti aldım kırmızı yay ile baya sert fren pedalı.
-
Bakın bir de şöyle bir şey var. Bunun ana mantığı fizik zaten. Tork nedir, dönme, eğilme bükülme gibi kuvvetine verilen addır. Tork değeri ise uygulanan kolun uzunluğu, açıya, kuvvetin büyüklüğüne göre tanımlanır. Yani az çok tanımı böyle.
Şimdi bizde bir tane base var. Ortadan şaft geliyor, bunu direksiyon değil de ucunda bijon var gibi düşünün. Buna 10cm lik bir kol ile güç uygularsan farklı 20cm kol ile güç uygularsan farklı sonuçlar elde edilir. 10cm lik ile daha fazla zorlanırsın ama 20cm kol ile daha rahat döndürürsün. Kolun sana direndiği, senin uyguladığın güce tork diyoruz işte bunu biz üretiyoruz duran cisimlerde. Direksiyonlarda da bunu üreten şey base. Duran bir cisim gibi davranmaya çalışarak, içerideki motor sürekli bir tork üretiyor.
Şimdi kolu iptal edip direksiyonu takalım base'e. Hesaplamalar yapılırken moza diyorki benim R5 en fazla 5.5nm üretir. Bundle'da ise 28cm direksiyon var. Bunu ölçme şansım olmadı ama muhtemelen baz direksiyon olan 28cm için değer belirleyip ya da belki 30cm için... Buna göre base değeri veriyorlar.
Bunca şeyi niye anlattım ve niye almışken gerçek araba deneyimi için R12 ve üstü alınsın diyorum ya da 10nm üstü diyelim. Gidip R9'a 33cm 2,5 3kg bir direksiyon takarsanız zaten R5 'den biraz daha fazla bir tork alıyorsunuz 6,5 7,5 gibi. Çünkü işin içine direksiyonun ağırlığı da girdiğinde, tutma torku dışında hızlanma torku da değerleri değiştirmeye başlıyor. Kendinizi base olarak düşünün bir demir boru tutuyorsunuz ucunda 1kg bile olmayan es whell var ve döndürmeye çalışıyorsunuz hemen döndürürsünüz ama ucuna 3kg bir ağır 33cm direksiyon takarsanız ilk uyguladığınız güç hızlanana kadar fazla olur.
Ağır direksiyonlar base'i yorar mantığının nedeni de budur işte. Bunu bire bir deneyimleyen insan biliyordur da ilk defa set alacaklar için biraz kafada canlanması açısından anlatmak istedim.
overtake (formerly racedepartment)Torque and "torque slew rate"https://www.overtake.gg/threads/torque-and-torque-slew-rate.197018/Nereye varacağım, GT yarışına hevesiniz yoksa sürekli pist yarışı yapmayacaksanız Ralli oynarım diyorsanız, R5 yeterli esdireksiyon ile ya da 30cm modu ile, ben EA wrc 'de gücü 50 ye kadar düşürüyorum oyun içinden kol dayanmıyor. RBR'de de öyle.
Ama bir pist yarışında ise ben yetersiz buldum 28direksiyonda bile. Ha yetiyor orası ayrı ama alıştıkça daha da sert olsun diyorsan clipping olmaya başlıyor. Normal yolda ve virajda giderken sert olsun diyorsun ama sert bir viraj ya da arabanın pistte yokuş aşağı birden yavaşlayıp döneceği bir downforce yiyecek yerine denk gelirsen peak değer yetersiz kalıyor. 9nm R9 bu yüzden minimum değer benim gözümde.
Ama bütçem yok diyenler ve upgrade etmem zevkine oynarım zaten diyenler için R5 bundle alınır mis gibi de oynanır derim. Yarış araçlarında bile hidrolik direksiyon var kazık gibi gitmiyorsunuz artık. Sertliği düşürüp yol detayını açabilirsiniz biraz. Ama F1 oynayacaksanız o konuda yorum yapamam. F1 kasanlar tavsiye versin :D
Ek olarak ses dalgası gibi çalıştığı için bu sistemler. Frekans aralığı da artar üst seviyelerde. 5nm ile 20nm base'in vereceği detaylardaki incelik daha farklı olabilir. Önden arkadan kayma hissini daha iyi alırsınız. Gibi detay farkları da var. Ne kadar ekmek o kadar köfte.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 14 Kasım 2024; 1:12:23 >
-
Cevap yazan tüm arkadaşlara içtenlikle teşekkür ediyorum. Okuduğum her yorumda yeni şeyler öğreniyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Yazılımcı OnlineBakın bir de şöyle bir şey var. Bunun ana mantığı fizik zaten. Tork nedir, dönme, eğilme bükülme gibi kuvvetine verilen addır. Tork değeri ise uygulanan kolun uzunluğu, açıya, kuvvetin büyüklüğüne göre tanımlanır. Yani az çok tanımı böyle.
Şimdi bizde bir tane base var. Ortadan şaft geliyor, bunu direksiyon değil de ucunda bijon var gibi düşünün. Buna 10cm lik bir kol ile güç uygularsan farklı 20cm kol ile güç uygularsan farklı sonuçlar elde edilir. 10cm lik ile daha fazla zorlanırsın ama 20cm kol ile daha rahat döndürürsün. Kolun sana direndiği, senin uyguladığın güce tork diyoruz işte bunu biz üretiyoruz duran cisimlerde. Direksiyonlarda da bunu üreten şey base. Duran bir cisim gibi davranmaya çalışarak, içerideki motor sürekli bir tork üretiyor.
Şimdi kolu iptal edip direksiyonu takalım base'e. Hesaplamalar yapılırken moza diyorki benim R5 en fazla 5.5nm üretir. Bundle'da ise 28cm direksiyon var. Bunu ölçme şansım olmadı ama muhtemelen baz direksiyon olan 28cm için değer belirleyip ya da belki 30cm için... Buna göre base değeri veriyorlar.
Bunca şeyi niye anlattım ve niye almışken gerçek araba deneyimi için R12 ve üstü alınsın diyorum ya da 10nm üstü diyelim. Gidip R9'a 33cm 2,5 3kg bir direksiyon takarsanız zaten R5 'den biraz daha fazla bir tork alıyorsunuz 6,5 7,5 gibi. Çünkü işin içine direksiyonun ağırlığı da girdiğinde, tutma torku dışında hızlanma torku da değerleri değiştirmeye başlıyor. Kendinizi base olarak düşünün bir demir boru tutuyorsunuz ucunda 1kg bile olmayan es whell var ve döndürmeye çalışıyorsunuz hemen döndürürsünüz ama ucuna 3kg bir ağır 33cm direksiyon takarsanız ilk uyguladığınız güç hızlanana kadar fazla olur.
Ağır direksiyonlar base'i yorar mantığının nedeni de budur işte. Bunu bire bir deneyimleyen insan biliyordur da ilk defa set alacaklar için biraz kafada canlanması açısından anlatmak istedim.
overtake (formerly racedepartment)Torque and "torque slew rate"https://www.overtake.gg/threads/torque-and-torque-slew-rate.197018/Nereye varacağım, GT yarışına hevesiniz yoksa sürekli pist yarışı yapmayacaksanız Ralli oynarım diyorsanız, R5 yeterli esdireksiyon ile ya da 30cm modu ile, ben EA wrc 'de gücü 50 ye kadar düşürüyorum oyun içinden kol dayanmıyor. RBR'de de öyle.
Ama bir pist yarışında ise ben yetersiz buldum 28direksiyonda bile. Ha yetiyor orası ayrı ama alıştıkça daha da sert olsun diyorsan clipping olmaya başlıyor. Normal yolda ve virajda giderken sert olsun diyorsun ama sert bir viraj ya da arabanın pistte yokuş aşağı birden yavaşlayıp döneceği bir downforce yiyecek yerine denk gelirsen peak değer yetersiz kalıyor. 9nm R9 bu yüzden minimum değer benim gözümde.
Ama bütçem yok diyenler ve upgrade etmem zevkine oynarım zaten diyenler için R5 bundle alınır mis gibi de oynanır derim. Yarış araçlarında bile hidrolik direksiyon var kazık gibi gitmiyorsunuz artık. Sertliği düşürüp yol detayını açabilirsiniz biraz. Ama F1 oynayacaksanız o konuda yorum yapamam. F1 kasanlar tavsiye versin :D
Ek olarak ses dalgası gibi çalıştığı için bu sistemler. Frekans aralığı da artar üst seviyelerde. 5nm ile 20nm base'in vereceği detaylardaki incelik daha farklı olabilir. Önden arkadan kayma hissini daha iyi alırsınız. Gibi detay farkları da var. Ne kadar ekmek o kadar köfte.
Direksiyonun ağırlığı gerçekten çok fark yaratıyor.Simagic GT Sport 30cm direksiyon kullanıyordum 1,45kg.Simagic'in en ucuz ve hafif simidi detaylar çok iyi fakat simidin kalitesini beğenmedim sattım. SIMAGIC GT1+GT Pro-R Hub(K) olan 33cm yaklaşık 2kg den biraz daha fazla olan simidi aldım.Base takar takmaz fark hemen belli oldu mevcut kullandığım tork kesinlikle yetmiyor ince detayları simit bildiğin emiyor.İnce detayları almak için torku yükseltmek zorunda kaldım.
GT yarışmayı düşünün arkadaşlar kesinlikle açık simitleri tercih etsin.Simagic FX yada Neo,Moza için GS veya KS.Dirft ve drak hariç her türlü yarışı sevdiğim için daima ben de 2 simit olur.Yarış tipine göre simit değişmeyi seviyorum arada tır da kullanırım.Moza da RS ve GS kullandım.Moza R9 a en uygun simit GS takınca bu ne lan olmuştum base kendine gelmişti:) RS Moza R9 da GS den sonra sadece tır için kullanır olmuştum.RS Moza R9 için çok ağır fakat çok kaliteli güzel bir direksiyon en az Moza R16 da kullanılmalı.RS den sonra Simagic GT Sport u hiç sevemedim değişmek zorunda kaldım.Zararına satıp GT1 Pro Hub-K versiyonu aldım Moza RS den bir tık daha kaliteli.
-
Körfezde Apex'in setup'ında kullanmıştım R16 yı CRP pedal ile. Ya müthiş bir hissiyat vardı oldukça gerçekçiydi. Direksiyonun ağırlığını da hissediyorsun ve o ağır direksiyonda detayları da alıyorsun. Mesela R5'de hafif direksiyonda pistlerde çukura falan girince direksiyonun anlık tepkisi aşırı net oluyor, netten kastım bir anda vuruyor direksiyonu tutamıyorsun. Torku düşürünce de başka şeylerden feragat etmiş oluyorsun. Ama arkadaşta R9 ve CS wheel var. Benzer senaryoda o çukura düşüş gerçek araba gibi hissettiriyor ve direksiyonun tepkisi de detaylı ama yumuşak olarak geliyor, küt diye bir vurma yok sert şekilde.
Eğlenmek için kullanıyorum işte r5'i amacım upgrade etmekti R5 yoktu çoğu kimsede ön siparişle uyguna da almıştım. Fiyat artınca aldığım fiyatın bir tık altına satarım zarar etmem diyordum ama upgrade yalan oldu. Kaçakçısından tut media marktına kadar herkes R5 getirdi elimde patladı diyemicem güzel set ama upgrade etmem imkansız artık. 20 25'e satacağıma da kardeşimin eşine hediye ederim upgrade edeceğim zaman hiç uğraşamam :D ETS oynamayı çok sever o hem de bundle mis gibi kullanır :D El freni ile sıralı vitesimi vermem tabi
-
Yüksek tork candır hocam.En kısa zaman da gönlünüze göre bir base alın upgrade işi bitsin.Yüksek torklu base de ağır simidin keyfini çıkarın. -
Vrs dd + gsi hyper p1 veya gsi formula v2 çok iyi olurdu gerçekten şu anlık csl dd ile idare ediyoruz. Glocalzone’dan vrs pedal sipariş verdim
-
beyler t3pa da konik mod aparatı yok , yine de alınır mı ?
-
1650$ Sadece gsi hyper p1.Böbreği nerede satıyoruz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X