Şimdi Ara

SimCity (2013) (ÇIKTI) (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.830
Cevap
30
Favori
234.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R.Rondo9

    Oyun Gold oldu...

    http://www.simcity.com/en_US/blog/article/simcitys-gone-gold

    Ayrıca bunun şerefine de SimCity'nin müziklerinden birini ücretsiz vermişler. Bu adresten indirebilirsiniz:

    http://dl.simcity.com/SimCity_Theme.zip

    Sonunda
  • Sipariş verdik hadi hayırlısı
  • Creative Director Ocean Quigley



    SimCity üzerinde çalışmaya başladığımda, Will Wright ile bir konuşmamız geçmişti. "Yollar" dedi bana, "Yollar oldukça zor."

    Ve ah, dostum, aksi hiç oldu mu? Başka ne var, onlar oldukça önemli.

    Sayfa kastığı için, makaleyi spoiler içerisine aldım!


    Daha önceki SimCity'lerde, boşlukları ve yerleştirmeyi ayarlayan ızgaraydı. Yeni de ise, bu iş yollara düşüyor. Binalarınıza boşluk yaratmak ve düzenlemek, taşıma ağları kurmak ve şekil vermek için şehirlerinizde yolları kullanacaksınız.

    Yollarda, yayalar yürüyor; otomobiller, kamyonlar ve servis araçları da üzerlerinde gidiyorlar. Elektrik onlar tarafından taşınıyor, kanalizasyon ve su kanalları altlarından geçiyor. Binalar onlara yapışık ve yönelikler. Kısacası yollar şehrinizin bağlayıcı dokusu.

    İlk olarak, birkaç teknik detay.

    İşin aslı, SimCity'nin yollarını, görevleri olan bir eğri olarak adlandırabiliriz. Eğri, yolun altında yatan simulasyonun bir nevi temsilcisi görevinde. Tüm yerleşim, trafik yolları, yol geometrisi, arazi özelleştirme ve geri kalanlar bu eğri üzerine inşaa edilmekte.



    Eğri üç boyutlu bir nesne. Böylelikle üst üste konumlanmış yol katmanları yaratabilirsiniz.



    Bir yol çizerken, gerçek bir eğri ağı yaratıyorsunuz ve yolları birleştirerek, aslında eğrileri ağ şekline (ağlara veya şebekelere bölerek) koyuyorsunuz. Gerçekten.



    Yolları çizmek için bir çok farklı seçeneğe sahipsiniz. A noktasından B noktasına giden düz yollar yapmak için bir araç var. Size diktörtgen yollar yapabilen bir başka araç var. Bir başka araç size kavis çizerken, bir diğeri size daireler yaratıyor. Ve benim favorim olan ise kıvrımlı yol aracı sayesinde, dilediğiniz bir şekilde dönebilen yollar yaratmakta.

    Yol çizerken, "shift" tuşuna basılı tutarak, onları kısıtlayabilir, böylelikle kavşakları dikey yapabilir veya kare yol aracı ile diktörgenler yerine mükemmel kareler oluşturabilirsiniz.



    Ayrıca bir çok farklı yollar da bulunmakta. (Araçların kullanabildiği toprak yollardan, 6 şeritli caddeler kadar)

    Her bir yol, farklı birer bina yoğunluklarını (low-medium-high densities) destekler. Toprak yollar yalnızca düşük yoğunluklu binalar oluştururken, yüksek yoğunluklu sokaklar veya caddeler ise gökdelenler oluşturur.



    Yollar, farklı genişlikler ile gelirler. (24 metre genişliğe sahip sokaklar ve 48 metre genişlikli caddeler bulunmaktadır.) Caddeler daha çok trafik kaldırabilir.

    Sokaklarınızı yükseltebilirsiniz de, böylece şehrinizi toprak yollardan kurtarabilir ve nihayetinde onları yüksek yoğunluklu sokaklara dönüştürebilirsiniz.

    Sokaklardan caddelere geçiş ise, tamamiyle yıkım ve tekrar inşaaya dayalıdır.

    Birleştikleri taktirde, yüksek kapasiteli yolların, düşük kapasiteli yollara nazaran geçiş hakkı bulunmakla birlikte, trafik lamba ve işaretleri otomatik olarak üzerlerine yerleşir. Şehrinizi kurarken bunu aklınızda tutunuz.



    Yolların aralarında oluşan boş arazinin yeterli olup olmayacağını bilmek, oluşacak binalarınız için önemlidir. Bunun için, yol rehberini açabilirsiniz. Rehberler, var olan bir yolun üzerine gelip kısa bir süreliğine beklediğinizde ortaya çıkacaktır.



    Onları takip edebilir, böylelikle yeni yollarınıza düzenli şekilde yön verebilirsiniz.



    Yol aracını kullanırken, "Alt" tuşuna basılı tutarak geçici bir süreliğine rehberi açıp, kapatabilirsiniz.

    Her bir farklı yol, farklı yoğunluklu binaları destekler, bu yüzden rehber uzaklığı gerektiği şekilde değişebilir.

    Uzaklaşabilir.



    Ya da yakınlaşabilir.



    Yollar, üzerinde bulundukları araziye sığmaya ve uymaya çalışırlar. Tünel gerektiren bir yol yapıyorsan, otomatikman tünelin oluşacaktır.



    Eğer hem yarma yol hemde tünel yapmak istiyorsanız, burada bulunan arazide ki gibi;



    Öyleyse ikisine de sahip olacaksınız:



    Eğer yalnızca yarma yol işe yarıyorsa, o zaman yalnızca yarma yol oluşacaktır. Böylesi çok daha ucuzdur.



    Yolları, dik tepelerden yılan şeklinde çıkarabilirsiniz.



    Veya sadece yarma yollar, köprüler ve desteklenmiş duvarlar ile yolları tırmandırabilirsiniz.



    Yollar, sudan geçtiğinde otomatikman köprüler oluşturacaktır. Eğer yapmış olduğunuz köprü gemi kanalı üzerinden geçerse, gemilerin altından rahatlıkla geçmesi için yukarı doğru bir kavis alarak oluşur.

    Her bir yol çeşidi, kendiyle uyumlu köprülere sahiptir ki bunlar, yolların da yaptığı gibi yükseltilebilir.



    Ayrıca, görünüm sizin için önemliyse, köprülerinizi daha göz alıcı şekilde yükseltebilirsiniz.



    İşte size yollar hakkında kısa bir inceleme! Dağıtım tarihine yaklaştığımızda, ipuçları ve bir kaç yeni tavsiye de vereceğiz. Okuduğunuz için teşekkürler!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MantarTheGreat -- 23 Şubat 2013; 0:40:34 >
  • Tekrar teşekkür ederim.Çok az kaldı
  • quote:

    Sokaklardan caddelere geçiş ise, tamamiyle yıkım ve tekrar inşaaya dayalıdır.


    en iyisi sokakları çift yol yapıp başta 48 metre genişlikte planlamak daha sonra caddeye geçişi kolaylaştıracaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: svstrgmr

    quote:

    Sokaklardan caddelere geçiş ise, tamamiyle yıkım ve tekrar inşaaya dayalıdır.


    en iyisi sokakları çift yol yapıp başta 48 metre genişlikte planlamak daha sonra caddeye geçişi kolaylaştıracaktır

    Mantıklı ama kavşakları iyi ayarlamak lazım. Ve 48'lik yolu her yerde kullanacağımızı zannetmiyorum. Bu yüzden şehir merkezini iyi ayarlamak gerekecek.
  • Regionlar şöyle

     SimCity (2013) (ÇIKTI)

     SimCity (2013) (ÇIKTI)

     SimCity (2013) (ÇIKTI)

     SimCity (2013) (ÇIKTI)

     SimCity (2013) (ÇIKTI)

     SimCity (2013) (ÇIKTI)


     SimCity (2013) (ÇIKTI)


    Ve City Hall

     SimCity (2013) (ÇIKTI)
  • @Ahmi524

    4., 5. ve 6. favorim.








    Merhabalar, Belediye Başkanları! Ben SimCity'nin Oynanış Senaristi Guillaume Pierre, ayrıca forumlarda MaxisGuillaume olarak bilinirim. Bugün, benim küçük sakin şehrim GuiVille'e nasıl stadyum inşaa ettiğimi, mümkün mertebe nasıl daha fazla turist çekebileceğimi ve bu süreçten neler öğrendiğimi anlatacağım.

    Sayfa kastığı için, makaleyi spoiler içerisine aldım!







    BİRİNCİ GÜN

    İşte güneşin doğduğu ilerike tepelerin hemen yanında ki küçük kasabam GuiVille. Oldukça yaşanası bir yer, ancak Simlerim boş zamanlarda neredeyse hiçbir şey yapmıyorlar. Daha yeni Belediye Binası üzerinden Turizm Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığını açtım. Bunlar sayesinde, stadyum yapabilmeye eriştim ve bunu takiben sonunda bölgesel taşıma sistemi inşaa ettim.






    İKİNCİ GÜN

    Önplanda, tüm otobüs garaj modüllerinin olduğu tam donanıma sahip otobüs terminalini görebilirsiniz. Arkaplanda, futbol sahaları ve basketbol kortlarına sahip geniş bir spor merkezi olan stadyumumu ve birazcık da kongre merkezimi görebilirsiniz. Bu binaların inşaası haliyle pahalı ancak bir kaç etkinlikten sonra buna değeceği görüşündeyim.






    ÜÇÜNCÜ GÜN

    Anlaşılan bu nokta da, turistler otobüs aracılığı ile sorunsuz geliyorlar gibi fakat merak ettiğim nokta, komşu Simler'de oyuna geliyorlar mı? Bunun için endişelenmeyeceğim ve en iyisini umacağım, fakat ona mesaj atıp, bir kaç otobüs durağı koymasını istemek iyi bir fikir olabilir.






    DÖRDÜNCÜ GÜN

    Tam da tahmin ettiğim gibi kendi kasabamım Sim topluluğu, stadyuma giden ana caddeyi tıkamış durumda. En azından turistler, otobüs terminalinden farklı bir güzergah boyunca gittiğinden trafiği pek etkilemediler.






    BEŞİNCİ GÜN

    Etkinlik başarılı oldu! Küçük bir kar yaptım ve şehrimin gelişimini nasıl yükselteceğim konusunda bir çok şey öğrendim. Bir sonrakinde, arkadaşımın komşu şehrinde yeterli toplu taşıma seçeneklerine sahip olduğundan emin olacağım, böylelikle onun Simleri de şehrime kolayca gelebilecek. Buna ek olarak nehire, zengin turistleri de getirebilecek ufak bir liman yapmayı planlıyorum.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MantarTheGreat -- 23 Şubat 2013; 0:41:12 >
  • Adamlar aşmış :)

    Oyunu alıp oynayalm bakalım ama ızgara sisteminden vazgeçmelerine üzüldüm

    Epeydir Cities Xl takılıyordum

    Acaba haritalar yeterince büyükmü ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kickergls

    Adamlar aşmış :)

    Oyunu alıp oynayalm bakalım ama ızgara sisteminden vazgeçmelerine üzüldüm

    Epeydir Cities Xl takılıyordum

    Acaba haritalar yeterince büyükmü ?

    Haritalar bence yeterince büyük.Çünkü multi play sistemi geliştirildi.
  • Dostlar aklıma çılgın bir soru takıldı ancak cevabını hiçbir forumda videoda bulamadım. twiterda bile sorulmamış. size bir danışayım dedim ilk önce belki siz denk gelmişsinizdir cevaba.

    Sorum şu ki: Multi play oynadığımız bir oyunda bi kişi çita hızıyla oynamak isterse diğer kişi de dospa hızıyla oynamak isterse nasıl birşey olacak. regiondaki zaman herkes için ayrı mı seyredecek.. ya da birisi yapım aşamasında oyunu durdurabilir de. böyle durumda insanları çalmak mümkün olacak mı diğer şehirlerden? böylece aynı anda oyuna başlayan bir kişi çok hızlı gelişecekken diğer kişi oyunu hızlı oynamak istemediği için yavaş mı gelişecek ve daha bir çok soru aklımda var? cevabı nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Diablo_

    Dostlar aklıma çılgın bir soru takıldı ancak cevabını hiçbir forumda videoda bulamadım. twiterda bile sorulmamış. size bir danışayım dedim ilk önce belki siz denk gelmişsinizdir cevaba.

    Sorum şu ki: Multi play oynadığımız bir oyunda bi kişi çita hızıyla oynamak isterse diğer kişi de dospa hızıyla oynamak isterse nasıl birşey olacak. regiondaki zaman herkes için ayrı mı seyredecek.. ya da birisi yapım aşamasında oyunu durdurabilir de. böyle durumda insanları çalmak mümkün olacak mı diğer şehirlerden? böylece aynı anda oyuna başlayan bir kişi çok hızlı gelişecekken diğer kişi oyunu hızlı oynamak istemediği için yavaş mı gelişecek ve daha bir çok soru aklımda var? cevabı nedir?

    Bende düşünmedim değilim.Bence hız sadece bir şehirde ayarlayabileceğiz.Yani öyle olması daha mantıklı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Diablo_

    Dostlar aklıma çılgın bir soru takıldı ancak cevabını hiçbir forumda videoda bulamadım. twiterda bile sorulmamış. size bir danışayım dedim ilk önce belki siz denk gelmişsinizdir cevaba.

    Sorum şu ki: Multi play oynadığımız bir oyunda bi kişi çita hızıyla oynamak isterse diğer kişi de dospa hızıyla oynamak isterse nasıl birşey olacak. regiondaki zaman herkes için ayrı mı seyredecek.. ya da birisi yapım aşamasında oyunu durdurabilir de. böyle durumda insanları çalmak mümkün olacak mı diğer şehirlerden? böylece aynı anda oyuna başlayan bir kişi çok hızlı gelişecekken diğer kişi oyunu hızlı oynamak istemediği için yavaş mı gelişecek ve daha bir çok soru aklımda var? cevabı nedir?

    Çok büyük bir sorun değil hocam o... Anladığım kadarı ile sistem anlık algılıyor bölgeyi. Yani sen oyunu oynarken, mevcut binaları ele alıyor. Zaman herkeste farklı... Ben 2014 yılında iken, sen 2020 yılında da olsan, oyun senin sadece şehrinde bulunan mevcut yapıyı ele alıyor. Örneğin bir arkadaşınla aynı anda oyuna girdin. Sen çita hızında arkadaş da lama hızında oynuyor olsun. Bir casino yaptığın zaman, komşu şehirden gelecek olan sim, senin şehrine giriş yapana kadar lama hızıyla gelip, senin şehrinde çita hızında işlem yapar. Kendi şehrinde tekrar lama hızına geri döner vs. Bunu, eş zamanlı strateji oyunu olarak görmeyin. Oyun tamamen senin şehrinde ki binalar, elektrik, su gibi etkenlerinden yararlanıyor.
  • Bu arada Simcity 4'ün 10. yıl şerefine bir yayın yapacaklarmış... Sanırım birazdan başlayacak. Bu adresten takip edebilirsiniz. Videonun sonunda özel bir şey bulabilirsiniz diye de not düşmüşler:

    Düzenleme: 1 buçuk saat sonraymış.

    http://www.origin.com/simcity-broadcast



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MantarTheGreat -- 21 Şubat 2013; 19:37:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R.Rondo9

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Diablo_

    Dostlar aklıma çılgın bir soru takıldı ancak cevabını hiçbir forumda videoda bulamadım. twiterda bile sorulmamış. size bir danışayım dedim ilk önce belki siz denk gelmişsinizdir cevaba.

    Sorum şu ki: Multi play oynadığımız bir oyunda bi kişi çita hızıyla oynamak isterse diğer kişi de dospa hızıyla oynamak isterse nasıl birşey olacak. regiondaki zaman herkes için ayrı mı seyredecek.. ya da birisi yapım aşamasında oyunu durdurabilir de. böyle durumda insanları çalmak mümkün olacak mı diğer şehirlerden? böylece aynı anda oyuna başlayan bir kişi çok hızlı gelişecekken diğer kişi oyunu hızlı oynamak istemediği için yavaş mı gelişecek ve daha bir çok soru aklımda var? cevabı nedir?

    Çok büyük bir sorun değil hocam o... Anladığım kadarı ile sistem anlık algılıyor bölgeyi. Yani sen oyunu oynarken, mevcut binaları ele alıyor. Zaman herkeste farklı... Ben 2014 yılında iken, sen 2020 yılında da olsan, oyun senin sadece şehrinde bulunan mevcut yapıyı ele alıyor. Örneğin bir arkadaşınla aynı anda oyuna girdin. Sen çita hızında arkadaş da lama hızında oynuyor olsun. Bir casino yaptığın zaman, komşu şehirden gelecek olan sim, senin şehrine giriş yapana kadar lama hızıyla gelip, senin şehrinde çita hızında işlem yapar. Kendi şehrinde tekrar lama hızına geri döner vs. Bunu, eş zamanlı strateji oyunu olarak görmeyin. Oyun tamamen senin şehrinde ki binalar, elektrik, su gibi etkenlerinden yararlanıyor.

    Evet dostum haklısın ancak stratejik olmak için ve major puanı falan yükseltmek için büyük ihtimalle çita hızını kullanmamız gerekecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R.Rondo9

    Bu arada Simcity 4'ün 10. yıl şerefine bir yayın yapacaklarmış... Sanırım birazdan başlayacak. Bu adresten takip edebilirsiniz. Videonun sonunda özel bir şey bulabilirsiniz diye de not düşmüşler:

    Düzenleme: 1 buçuk saat sonraymış.

    http://www.origin.com/simcity-broadcast

    dostum 15 dk sonra başlıcak etkinlik 1 buçuk saat değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Diablo_

    dostum 15 dk sonra başlıcak etkinlik 1 buçuk saat değil

    Olabilir hocam, bir yanda maç açık, bir yanda simcity... İkisini de takip etmeye çalışacağım.

    Kaçıranlar bu link üzerinden izleyebilir:

    http://www.livestream.com/electronicarts/video?clipId=pla_aa81c026-b15d-4e95-a272-d7b187f1b06a&utm_source=lslibrary&utm_medium=ui-thumb



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MantarTheGreat -- 22 Şubat 2013; 10:10:44 >
  • Oyunun çıkmasına az bir süre kaldı, bir iki video:

    İki TV reklamı:






    Ocean'dan:







    Simcity'nin Twitter adresinden

    SimCity ‏@simcity
    When it comes to population in #SimCity.. Yes. Size matters.

    SimCity ‏@simcity
    #Simcity'de söz, nüfusa geldiğinde.. Evet. Boyut önemlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MantarTheGreat -- 23 Şubat 2013; 0:43:50 >
  • Bu arada sears tower ı gördüm anlaşılan büyük binalarda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unduli

    Bu Ocean'da yeni Simcity çıktı bizi tanımaz oldu :) , işte güçten maile cevap bile vermiyor.

    Ocean eski ocean değil. Artık yeni Will Wright olarak bakılıyor adama... Sınıf atladı.

     SimCity (2013) (ÇIKTI)
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.