Şimdi Ara

ŞİMŞEK OTOGAZ -Ankara Destek ve Cevaplıyor (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
697
Cevap
7
Favori
27.837
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor

    peuegeout 301 prins silverline montajı




  • ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor




  • Selamlar üstadım hayırlı akşamlar 2016 i20 1.4 mpi otomatik aracımda Prins Tecnomax lpg kiti var. Malum şu dönemde benzin Ucuz diye 2 aydır aracı benzinde kullanıyorum. Araç ilk çalıştığı anda 2000-2500 devirlerde çalışıyor. Sonradan 900-1000 devirlerde stabil çalışıyor ancak motor ısındıktan sonra rölantide çalışırken (N) vitesde. Araç ufak ufak titreme yapıyor.
    Not rölanti devri 500-600 arasında
    Araç benzinde de lpgde de bu titremeyi yapıyor.
    Sorun neden kaynaklanıyordur. Bujilerini daha yeni değiştirdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgurhisir O kullanıcısına yanıt
    Enjeksiyonlu sistem araçlarda benzinde boğaz kelebeği kurum yağ bağladığı zaman nasıl rolanti yükselme yahut düşüyor ise gazdada aynı sorun yaşanır. Fakat benzinde rolantinin düşmesi için boğaz kelebeğinin aşırı kirlenmesi gerekirken gazda kullanırken az bişey kirlenmesi aracın LPG'de kullanırken rolantide sarsıntılı çalışmasına yol açar. Bu yüzden her iki üç yılda bir boğaz kelebeğini temizletip adaptasyon yaptırmak gerekir.
  • Son yaptığım kalibrasyon sonrası görülen map değerleri şu şekilde. Birinci resimde benzin enjeksiyon süresi ikinci resimde ise lpg enjeksiyon süresi ile kayıt aldığım LTFT STFT değer toplamları yer alıyor.

    Şu durumda Map'ı yorumlarsak mesala LTFT+STFT = -15 için Map değerlerini % olarak azaltmak mı yoksa artırmak mı gerekiyor? Bir de genel olarak ilgili satırın tümü seçilip yeni değer hepsine atanıyor. Mantıken sütun olarak mesela 2000 devri aşağı doğru seçip bütün enjeksiyon sürelerine göre düzeltme değeri girmek gerekmez mi?

    Bir de kalibrasyon esnasında 1.86 basınç değerine çıkıp sonra tekrar 1.10 a iniyor bu durum normal midir?

    ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor




  • Closed-loop sürüş, araçlarımızda kullanım sırasında tam gaz yüklenmediğimiz zaman oluşan durumdur. Aracımızın egsoz çıkışında bulunan oksijen sensörleri hava yakıt karışım oranını sürekli araç beynine (ECU) ya bildirir ve karışım sürekli LAMBDA = 1.00 oranında sabit tutulur. Bu oran benzinde 14.7 , LPG’de 15.5’e tekabül etmektedir.

    Closed loop sırasında psükürtülen yakıt fazla veya az ise araç beyni bunu oksijen sensöründen görerek enjeksiyon süresini arttırıp/kısaltarak düzeltir. Buna göre de LTFT (Uzun dönem yakıt düzelme verisi) ve STFT (Kısa dönem yakıt düzeltme verisi) kaydeder. LPG montaj ayarı closed loopta bozuksa araç bu kısımı yakıt düzeltme yaparak üstesinden gelebilir. Ancak LPG’de ayarı aşırı bozuk durumda olan araçlarda bu düzeltme %25’lere kadar varır ve geçer. Bu noktadan sonra araç düzeltme yapmaya çalışmasına rağmen başarısız olduğu için arıza ikaz lambası yakarak sürücüsünü uyarır. Yani aslında LPG’li araçta arıza lambası yanması kolay bir iş değil, bu aşırı derecede kötü bir ayarın sözkonusu olduğunu gösteriyor.

    sonuçda %15 Kısma yapın yerinde olacaktır.





    Open-loop sürüş, araçlarımızda hızlanma veya tam güç gereksinimi olduğunuda motorumuzda oluşan durumdur. Motorumuz bu gibi anlarda oksijen sensörü ile yakıt düzeltme yapmaz ve karışımı zenginleştirir.

    Wideband (genişbant / genişbant okuma yapabilen) Oksijen sensörü ile yaptığımız ölçümlere göre örneğin;

    Atmosferik motorlu araçlar tam gazda ölçümlere göre 12.5 – 13.0AFR ile yanma gerçekleştirmektedir.

    Turbo şarjlı araçlar ise daha aşağıya inebilirler, örneğin; A16LET motorlu 180 beygirlik Insignia, tam gazda hızlanırken 1.3 bar turbo basıncı ile overboost durumunda 11.5AFR ile yanma gerçekleştirmektedir.




  • ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor




  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Aracımda atiker grand var. Otomatik kalibrasyon da bu hatayı veriyor be yapmam gerekir?

    ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt
    merhaba hocam.

    lpg işletirken verilen belgeler ıslak imzalı mı olacak ? yoksa pdf şeklinde ya da fax şeklinde yollansa oluyor mu(uzaktayım) ?

    teşekkürler.
  • 2017 model Dacia Sandero Stepway yarı otomatik 0.9 tce 90 beygirlik aracıma Atiker Gold LPG taktırdım. Araç gazla giderken vitesi boşa atıyor. Ateşleme bujisi işareti ve eps lambası yakıyor. Araçtan herhangi bir ses gelmiyor. çekişinde belli bir düşüş yok. Aracı kapatıp 1 dakika bekletip tekrar çaliştirdiğimda sorun gidiyor. Araç rolentisini inip inip çıkıyor. Benzinde böyle bir problemle karşılaşmıyorum. Bir tanıdığım obd sistemi ile araç beyninin çakiştığını ve bu sebeple arıza verdiğini söylüyor. Sizce sorun ne olabilir.teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muhammed Emin MERİÇ -- 11 Haziran 2020; 18:41:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AslanAvda kullanıcısına yanıt
    Islak imza olmalı
  • meddah58 kullanıcısına yanıt
    kontak kapalı iken enjeksiyon algılama kapatılmalı
  • Muhammed Emin MERİÇ M kullanıcısına yanıt
    Araç gazla giderken vitesi boşa atıyor kısmını anlayamadık
  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt
    Araba yarı otomatik vites Abi. Gazda giderken yani hareket halindeyken D vitesindeyken bir anda vitesi boşa atıyor. Gaz yemiyor gitmiyor. Sonra duruyorum. Arabayı N ye alıp kapatıyorum. 1 dakika sonra açtığımda herhangi bir arıza göstermiyor. Vitesi D ye alıp gidiyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt
    Üşenmeden her soruya cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Emeğinize sağlık Allah bol kazanç versin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhammed Emin MERİÇ

    Araba yarı otomatik vites Abi. Gazda giderken yani hareket halindeyken D vitesindeyken bir anda vitesi boşa atıyor. Gaz yemiyor gitmiyor. Sonra duruyorum. Arabayı N ye alıp kapatıyorum. 1 dakika sonra açtığımda herhangi bir arıza göstermiyor. Vitesi D ye alıp gidiyorum
    obd bağlantısını iptal etsinler,kesin düzelir.bazı araçlarda bu tip hatalara sebep veriyor.
  • Merhaba Şimşekler Otogaz. Aracımda BRC seq32 lpg kiti mevcut. (Fiat Egea 1.4 Fire) Yaklaşık 22000 kmdir sorunsuz kullanıyorum çok şükür. Fakat AFR ayarı yaptırmak istiyorum. Ankaradayım. AFR ayarının fiyatı nedir acaba?
  • Sandero 2013 1.2 LPG'li aracım var gaza basınca cuv diye ses yapıyor hava kaçağı var heralde onu yapiyormusunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • meddah58 kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederiz
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.