Şimdi Ara

ŞİMŞEK OTOGAZ -Ankara Destek ve Cevaplıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
697
Cevap
7
Favori
27.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın donanım haber sakinlerine esenlikler dileriz. Bu başlık altında icra ettiğimiz meslek hakkında deneyimlerimizi ve yardımlarımızı paylaşmaya çalışacağız .Formun formatına aykırı olmamak kaydı ile paylaşımlarımız meraklılarına fayda sağlayacağına inanıyoruz.Telefon aracılığı ile sorularınız için 0553 939 22 15 nolu telefondan çözüme kavuşacaktır.saygılar ...



  • Bazı insanları kafasında LPG li araçların güvenli olmadığı algısı vardır. Fakat birazdan bahsedeceğimiz gerçekler karşısında şaşırabilirsiniz.

    LPG sistemleri yıllardan beri kullanılıyor ve kendini güvenlik konusunda sürekli geliştirmiş durumdadır.

    Bazı araçlarda plastik ya da alaşım benzin deposu kullanıldığını biliyor muydunuz?
    Durumu Google'a "plastik yakıt deposu" ya da" plastic fuel tanks" yazıp aratabilirsiniz.

    Otogaz tankları işe ağır çelikten yapılmaktadır ve kalınlığı 3mm den 6mm e kadar tankın şekline göre değişmektedir. Lpg tankları, çalışabilme basınçlarının çok daha fazlası basınca dayanabilecek şekilde dizayn edilmektedirler. Delinmeye ve ya çok daha büyük dış etkilere benzin veya dizel tanklarından daha dayanıklılardır.

    Otogaz tankları fazla dolumu engelleyecek otomatik gaz limit sistemlerine sahiptirler. Basınç tahliye vanaları ,tüp içerisindeki basıncın güvenli sınırlarda kalmasını garanti eder. Ayrıca %20 doldurulamayan hacme sahiptiler ve sıcak havalarda gaz genişlemesini kompanse etmiş olurlar. Araç motorunun aniden durmasında bile gaz akışını kesecek elektronik kontrol ünitelerine sahiptirler. Aşırı dolumlarda gazın geri kaçmasını kesecek geri-kontrol sübapları bulunmaktadır.

    LPG benzinden daha yanıcı bir madde değildir. Benzin 246 derecede tutuşurken LPG (propan) 470 derecede ateşlenir. LPG oto gazın kendine has ayrı bir kokusu vardır ve sızıntı durumunda insanlar tarafından kolayca fark edilebilir.

    "Fifth Gear" isimli Tv Show un sızıntı durumunda hangi yakıtın daha güvenli olduğunu test eden bir videoyu aşağıdan seyredebilirsiniz. Videodaki ilk patlama LPG yakıt sızıntıdaki patlama, ikincisi benzin deposu sızıntısındaki patlama.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simsekotogazankara -- 5 Şubat 2019; 16:56:27 >




  • ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • LPG GÜVENLİK ÖNLEMLERİ


    LPG sistemi doğru malzeme ve standart a uygun işçilik ile en az diğer yakıtlar kadar güvenli bir yakıttır.Lpg, benzin'in muadili bir yakıt olduğu için güvenlik konusunda ikisini karşılaştırmayı tercih edeceğiz. En az ibaresini açalım ve karşılaştırma ile anlatmaya çalışalım;

    LPG tankı ile başlayalım, Tank ağır çelikten yapılmakta ve kalınlığı 3 mm- 6 mm olarak imal edilmektedir, yani LPG tankı benzin deposuna göre en az 3 kat daha kalındır ve plastik veya saç alaşımdan yapılan benzin depolarından daha güvenlidir.Lpg tankı kurşunun delemeyeceği kadar kalın ve darbeye dayanıklıdır.

    Diğer konulara geçelim, Benzin Lpg ye göre daha yanıcı bir maddedir. Benzin 246 derece de tutuşurken LPG(propan) 470 derece de tutuşmaktadır.

    Benzin ve gaz sızıntılarını karşılaştırdığımız da yanma ve patlama konusunda benzin daha tehlikelidir.Bunu Fifth Gear adlı oto belgesel programının yaptığı bir test ile kanıtlamıştır.(Video bu testi göstermektedir)

    LPG Tankının güvenlik önlemlerine gelelim;

    LPG tankı köşesizdir, sıkışmaya maruz kalmaması veya sıkışma durumunda kulayca kurtulması içindir.
    Elektro valf bulunmaktadır, elektrik kesildiğinde (kaza, stop etmek veya başka bi nedenden) gaz akışını tankdan keser.
    Basınç kontrollü valf, regülatörden basıncın azalması (boruya alınan darbe kaçak vs.) sonrasında gaz akışını tanktan keser.
    Gaz limit sistemi, tanklar için belirlenen %20 lik emniyet payının ayarlamasını yapmakta, sıcak havada LPG nin genleşmesi sorunsalını çözmekte bu sistem.
    Tahliye valfi, LPG çalışma basıncı 10 bar seviyesindedir buna ragmen tanklar 30 bar a kadar dayanıklıdır ve 27 bar basınç olması durumunda tahliye valfi sayesinde montaj sırasında bağlanan tahliye bacalarından gaz dışarıya atılır.
    Kurşun erime valfi, en kötü durumda işlev sağlayan bu valf aracın alev alması durumunda depodaki gazın kontrollü yanma ile dışarı atılmasını sağlamaktadır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simsekotogazankara -- 20 Şubat 2019; 14:35:40 >




  • lpg tankının güvenilirliği hakkında bir test daha ...

  • Kimisi Yüzyılın icadı gibi göstere dursun kimi yalanlaya dursun AFR uluslar arası kabullenilmiş ayar tipidir.Olması gereğinden fazla mana yüklemek ne kadar yanlış ise red etmekte yanlıştır.Sosyal mecranın gücü inkar edilemez bir boyut aldı .Adamın biri sokakta ayak üstü çiğköfte satıyor bunu da yapar iken azarlayarak yapıyor ama adam her kesimden insanı sıraya sokabiliyor.Bundan ilham alıp sektörde zaten var olan bir ayarı efsanevi bir buluş gibi lanse edip pazarlama taktiği ne denli yanlış ise bu işi yapan herkesi bir kefeye koyup reddiye düzenleyenler de yalancı yaftası vurarak yanlışa girmektedir.

    alttaki videoda afr ayarı hakkında ilimsel açıklamalar var .video maalesef ingilizce .





  • istasyondan aldığınız gazda hile olurmu diye düşünüyorsanız aşağıdaki videoyu izlemeniz gerekir .



  • bir başka su vakası daha

  • otogaz sistemlerinde bir test daha .

  • Merhaba verdiğiniz bilgiler ve emeğiniz için teşekkürler,

    Bi sorum olacak, lpg de ki fakir normal ve süper ekonomik mod nedir aracımda fakir mod varmış sıkıntı cıkartır lamba yakar diye normal mod atılsın dıyorlar oda süper ekonomikten cok daha ucuz dıye normal at dıyorlar normal mod yapıldıgında yakıtımda ne gıbı degısıklık olur aynı anda ve ya bellı bır devırden sonra benzın mı yakacak veya daha fazla mı gaz yakacak

    birde benım gaz lambası yakıt bıtmeye yakın renk degısmıyor yanı yesıl yanarken bı anda komple bıtıoyr km takıp etmezsem en azından gazın azaldıgını anlamıyorum bu ıslem cok uzun yapmamıza gerek yok km takıp et dıyorlar ne yapmalıyım

    Kolay gelsin
  • Sayın Yasinkrz

    Lpg ayarlaması yaparken normal mod denilen enjektör püskürtme değerlerinin birebir aynı olması eşit olması eftaldir . Arıza lambası böylece fakir yahut zengin karışımına düşmez ve ayrıca silindire ekstra bir ısı oluşturmaz .

    Bu püskürtme işlemi LPG taktırıldıktan sonra otomatik olarak hesaplanmalıdır. Tabi bu hesaplanmanın sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için ayarının mutlaka yapılması gerekiyor. Gaz ayarı yapılmamış olan araçlarda araç çok fazla gaz tüketimi yaparak çalışabilir. Ya da motora gerekli gaz gitmediği için çalışmada sorun yaşanır. Eğer kilometre başına olması gerekenden fazla gaz tüketen bir aracınız varsa bu ayarın bozulmasından ya da gerekli şekilde yapılmamasından kaynaklanır.


    Aracın normal yakma işlemini yapması için gerekli olan yakıtın ne kadar olduğu belirlenmiş olur. Ardından bilgisayar obd cihazı ve afr cihazları yardımı ile enjeksiyonlu araç için gerekli ayar yapılarak aracın beynine yüklenir. Bu ayarı normal kullanıcıların sağlıklı bir şekilde yapma şansı yoktur.
    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simsekotogazankara -- 26 Mart 2019; 10:24:56 >




  • ARAÇ SAHİBİNİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSULAR

    Parçalar, yetkili servis belgesi verilmiş ve sertifikalandırılmış servislerde değiştirilmelidir. Ayrıca yetkili servis belgesi olmayan servislerde kesinlikle montajı yaptırılmamalıdır.
    Gaz filtresi 10.000 Km de, buharlaştırıcı (KİT) tamir takımı 50.000 Km de bir mutlaka değiştirilmelidir. Gaz filtresi (10000 Km) ve KİT tamir takımının ömrünün bitiminde (50.000 Km) kesinlikle tazyikli hava ile temizleme yoluna gidilmemelidir. Yapılan temizleme işlemi araca ve gaz sistemine zarar vermektedir.
    Araç ilk çalıştırmada ve akşam marş kapatılmadan önce 1 dk benzinle çalıştırılmalıdır.
    Gazı buharlaştırmada kullanılan buharlaştırıcı (beyin) üzerinde bulunan yağ boşalma vidası haftada 1 kez açılarak buharlaştırıcıda birikmiş yağ boşaltılmalıdır.
    Buharlaştırıcı üzerindeki gaz ayar vidası ile kesinlikle oynanmamalıdır. Gaz ayarı sadece mikser ayar vidasından yapılmalıdır. Yapılan ayar sonunda hala problem devam ediyorsa lütfen en yakın yetkili servisimize başvurunuz.
    Tüpten yapılan dolumlarda, gaz pislikli olduğu için uzun vadede sisteme büyük zararlar vermektedir. Bu sebeple tüpten kesinlikle dolum yapılmamalıdır. Tüpten yapılan dolumlarda sistem garanti kapsamı dışındadır.
    Kullanılan yakıt tankının ömrü 10 yıl olup, 10 yıl sonunda mutlaka değiştirilmelidir.
    E-CE-R 67 ve TSE Belgesi olmayan cihazlar kesinlikle taktırılmamalıdır.
    Teknik Belgesi alınmayan araçlar ruhsata işletilemez. İşletilme durumunda sorumluluk araç sahibi ve bu işlemi yapan muameleciye aittir.
    Cihazlar imalat hatalarına karşı 2 yıl malzeme, ayrıca tüm servisler tarafından yapılan montaj 2 yıl servis garantilidir. Garanti, cihazlara araç sahibi tarafından yanlış müdahale yapılmadığı ve gazın istasyonlardan alındığı durumlar için geçerlidir. Tüpten yapılan dolumlarda, sistem garanti kapsamı dışındadır. Ayrıca elektronik aksamların garantisi, akünün normal değerinden fazla şarj edilmesi durumunda geçerli değildir.
    Hava filtresi kısa aralıklarla değiştirilmelidir. Çünkü kirlenen filtreden hava geçişi azalacağından, gaz rölantiside sürekli değişir, araç teklemeye başlar ve stop edebilir.
    LPG tanklarına kesinlikle doğalgaz doldurulamaz, doldurulması çok tehlikelidir.
    Yukarıda belirtilen noktalara uyulduğu zaman aracınız benzinli araçlarda çok daha uzun ömürlü olmaktadır.
    Lütfen otogaz sistemine ehil olmayan kişilerin (bu konuda eğitilmemiş) her ne sebep olursa olsun, otogaz sistemine müdahale etmesine izin vermeyiniz.
    Unutmayın! Otogaz sistemi, kuralına göre kullanıldığında benzinli sistemlerden çok daha güvenlidir.
    NOT: Tüm bu müdahaleler için yeterli teknik bilgiye sahip değilseniz lütfen en yakın OTOGAZ YETKİLİ SERVİSİNE müracat edin.




  • Bilgilendirmeler için öncelikle teşekkür ederim. Gerçekten bazı insanlar araştırma yapmadan lpg sistemini kötülüyorlar. Ama dünyanın bir çok ülkesinde kullanılmaktadır. Bilgilerinize dayanarak peugeot 308 1.6 vti aracıma geçen yıl prins teknomax taktırdım. Taktırdıktan sonra 15000 km sorun olmadı ancak 15000 km den sonra buji hatasında dolayı motor arıza ışıgı yaktı gerekli kontroller ve değişimler sağlandı taktırdığım yere bir çok sefef gitmeme rağmen ilk yapılan ayarı tutturamadılar. araç şuan yokuş çıkarken ve düşük devirlerde kesilme tekleme benzeri bir sorun var. Düz yolda çok az hissediyorum. Birde dip gaz yapınca biri tutup bırakıyor gibi oluyor. Tabi hepsi lpg oluyor. Benzinde hiç bir sıkıntı yok. Bu sorunları yapılmasını istedim ancak sadece ayarlara bakılıp bir kaç işlem yapılıyor ama araçta aynı problem var. Bu sorunlar için hem yol hemde afr ayarı işe yararmı. Birde bu işlemler için fiyat bilgisi alabilirmiyim. Şimdiden teşekkür ederim. İyi Çalışmalar.




  • Merhaba 2 günde bir LPG sigortası atmaya başladı, sorunu nasıl çözerken.15 amper LPG sigortası kullanıyor sistem. Atiker fast sistem. Mart 2009 da takılmış. 1.3 getzde kullanıyorum. Kastamonu'da ikamet ediyorum buradaki ustalar kablo tesisatında problem olacağını bunun bulunmasının çok zor olduğunu söylediler yeni sistem taktirmami öneriyorlar. 2 ay önce LPG ecusun üzerine akü suyu dökülmüştü ecunun dışında kireçlenmeler oluşmuş acaba ilgisi varmıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonerkyl kullanıcısına yanıt
    Sayın soner bey önce ön bir etüt ve ardından yol+afr ayarını yaparız problem kalmaz bekleriz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cihanabana kullanıcısına yanıt
    Cihan bey bu valflerden birisi kısa devre yapıyorsa ondan olur. Enjektör ve kesici valflerinikontrol edin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simsekotogazankara

    Cihan bey bu valflerden birisi kısa devre yapıyorsa ondan olur. Enjektör ve kesici valflerinikontrol edin
    Sorun bulundu efendim cevabınız için teşekkür ederim.. LPG kablo tesisatında kablo koruması soyulmuş .o kisimi bantladi ustalar.
    Yinede her ihtimale karşı bu valf denilen parça nerede bulunur. Ben değiştirebilir miyim. Atiker fast için internetten bulabilirsiniz acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanabana -- 10 Nisan 2019; 16:34:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simsekotogazankara

    Cihan bey bu valflerden birisi kısa devre yapıyorsa ondan olur. Enjektör ve kesici valflerinikontrol edin
    Merhaba bu valf dediğiniz sanırım aşağıdaki resimdeki parça birde simit depo çıkışında buna benzer bir parça var.
    ŞİMŞEK OTOGAZ  -Ankara  Destek ve Cevaplıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet bu mavi parçalar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler en kısa sürede yanınıza uğrayacağım
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.