Şimdi Ara

Şimşek Otogaz Destek -(Ankara) Sorun Cevaplıyoruz ... (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
567
Cevap
10
Favori
22.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sayın Metalurjist



    *LPG enjektörleri markasına göre zaman içinde arızalanıp değişim veya bakım gerektiren parça olup her hangi birinin arıza yapması durumunda sıralı sistem araçta gazda tekleme kaçınılmaz olur. 

    *Sıralı sistemlerde gaz benzin enjeksiyon ms sürelerinin bir birine yakın olması aracın gazda sağlıklı çalışması için hayati önem taşır. Bu sürelerin orantılı olması genelde araçta kullanılan enjektör markası ve enjektörlerdeki nozul çapları yanı sıra debi ayarlarına bağlıdır. Örneğin bilgisayara bağlandığında benzin enjektör süreleri 2500 ms gazda ise 4000 ms ise araçta performas ve yakıt sorunu yaşanır aradaki fark maksimun %30 olmalıdır. Aracın motor hacmine göre uygun ölçülerde takılmayan LPG enjektör nozulları gazda kullanırken araçta çekiş düşmesi yaşatacağı gibi sabahları benzinden gaza geçerken tekleme sorunu yaşatabilir. 

    Tekleme yüksek ve düşük devirde olmak üzere ikiye ayrılır .



    Sıralı Sistem Araçlarda Düşük Devirlerde Tekleme Sorunu

    Araçta düşük devirlerde gazda tekleme sorunu kalkışlarda vites değişimlerinde ve gaza aniden basınca yaşanan ateşleme veya LPG enjektör kaynaklı sorundur. Belirtileri gazda kullanırken 1500 2000 devir arası tekleme ve silkeleme sorunu yaşatır. Eğer benzinde çalışırken en ufak sıkıntı yok ise LPG servisinde enjektörlerde arıza varmı kontrol edilmeli arıza enjektörde değil ise tamirciye giderek bobin, buji buji kabloları kontrol edilip arızalı olan parçanın değişmesi gerekir.




    Yüksek Devirlerde Tekleme ve Gaz Yememe Sorunu

    Yüksek devirlerde benzinde kullanırken sorun yaşanmıyor gazda yüksek devirlerde yığılma sirkeleme sorunu yaşanıyor ise ilk olarak gaz gesici filtre tıkalımı kontrol edilmelidir. Gaz kesici tıkanıklığı çok sinsi tespiti zor arıza türüdür. Ortalama her 20,000 km bir gaz kesici filtrenin değişmesi gerekir. 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simsekotogazankara -- 28 Mart 2022; 17:58:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: simsekotogazankara

    sayın Metalurjist



    *LPG enjektörleri markasına göre zaman içinde arızalanıp değişim veya bakım gerektiren parça olup her hangi birinin arıza yapması durumunda sıralı sistem araçta gazda tekleme kaçınılmaz olur. 

    *Sıralı sistemlerde gaz benzin enjeksiyon ms sürelerinin bir birine yakın olması aracın gazda sağlıklı çalışması için hayati önem taşır. Bu sürelerin orantılı olması genelde araçta kullanılan enjektör markası ve enjektörlerdeki nozul çapları yanı sıra debi ayarlarına bağlıdır. Örneğin bilgisayara bağlandığında benzin enjektör süreleri 2500 ms gazda ise 4000 ms ise araçta performas ve yakıt sorunu yaşanır aradaki fark maksimun %30 olmalıdır. Aracın motor hacmine göre uygun ölçülerde takılmayan LPG enjektör nozulları gazda kullanırken araçta çekiş düşmesi yaşatacağı gibi sabahları benzinden gaza geçerken tekleme sorunu yaşatabilir. 

    Tekleme yüksek ve düşük devirde olmak üzere ikiye ayrılır .



    Sıralı Sistem Araçlarda Düşük Devirlerde Tekleme Sorunu

    Araçta düşük devirlerde gazda tekleme sorunu kalkışlarda vites değişimlerinde ve gaza aniden basınca yaşanan ateşleme veya LPG enjektör kaynaklı sorundur. Belirtileri gazda kullanırken 1500 2000 devir arası tekleme ve silkeleme sorunu yaşatır. Eğer benzinde çalışırken en ufak sıkıntı yok ise LPG servisinde enjektörlerde arıza varmı kontrol edilmeli arıza enjektörde değil ise tamirciye giderek bobin, buji buji kabloları kontrol edilip arızalı olan parçanın değişmesi gerekir.




    Yüksek Devirlerde Tekleme ve Gaz Yememe Sorunu

    Yüksek devirlerde benzinde kullanırken sorun yaşanmıyor gazda yüksek devirlerde yığılma sirkeleme sorunu yaşanıyor ise ilk olarak gaz gesici filtre tıkalımı kontrol edilmelidir. Gaz kesici tıkanıklığı çok sinsi tespiti zor arıza türüdür. Ortalama her 20,000 km bir gaz kesici filtrenin değişmesi gerekir. 

    Çarşamba günü geleceğim, gerekli kontrolleri sağlarız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Öncelikle Direct Enjeksiyon Nedir Ona bakalım .

    Normal motora oranla daha yüksek basınçla püskürtülen yakıt daha düşük tüketim ile daha fazla performans sağlamaktadır. Bunun yanında daha düşük emisyon oranları yakalanmaktadır. Direkt enjeksiyonlu motorlar çeşitli otomobil markaları tarafından çeşitli isimler ile ifade edilmektedir. Örneğin kendi motor tasarımlarına göre çalışma prensibi aynı olan bu motorlar için, Volkswagen grubu TSI, Skoda grubu FSI, Hyundai grubu GDI, Peugeot grubu THP, Citroen grubu THPI gibi kısaltma isimler kullanmaktadır. Verdiğimiz örnekten de anlaşılacağı üzere birçok büyük otomobil üreticisi bu motor tipine yönelmiştir.

    Ürün gamında direkt enjeksiyonlu arabalar olan otomobil üreticilerini sıralayacak olursak. Audi, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes, Peugeot, Seat, Skoda, Alfa Romeo, Volkswagen gibi markalar Ve saydığımız markaların yanı sıra Mazda gibi diğer büyük otomobil üreticilerinden de direkt enjeksiyonlu motorlar ile ilgili çalışmalar yaptıkları hakkında haberler çıkmaktadır.

    Bildiğiniz üzere LPG’nin yanma ısısı benzine göre yüksektir. İlk zamanlarda silindir içerisindeki benzin enjektörleri bu yüksek ısıdan zarar görüyor, bu sebeple direkt enjeksiyonlu araçlara oto gaz montajı yapılamıyordu. Şimdi 2 farklı oto gaz dönüşümü uygulaması ile bu sorunun önüne geçilmiş durumda.

    Bu sistemler LPG’nin Sıvı fazda ve Gaz fazda kullanılmasına göre sınıflandırılabilir.

    Gaz Fazlı Sistem: bu sistemde özellikle yüksek devirlerde ve rölantide benzin takviyesi yapılarak benzin enjektörlerinin yıpranmasına engel olunur.Tasrarruf Oranı %35-38 oranında 

    Sıvı Fazlı Sistem: bu sistemde LPG benzin enjektörlerine sıvı olarak gönderilir, bu sayede benzin enjektörlerinin ısınmasının önüne geçilir .Tasrarruf Oranı %oranında 

    Bu sistemler prensip olarak normal oto gaz dönüşüm sistemleri ile aynıdır. Fark; yazılımsal ve daha önce de paylaştığımız gibi benzin enjektörlerinin soğutulması için kullanılan benzin takviyesi ile oluşur. Ayrıca bu tip sistemlerin montajında Şimşek Otogaz olarak firmamız Ankarada yıllardır manifold içersine serum sistemi ile montaj yapmaktadır .

    Peki Serum Yöntemi Nedir ?

         Normalde gaz emme manifoltuna nozzel denen prinç malzenin delinip ve diş açması akabinde yapılan bir iştir.Zira bu işlem akabinde gazın emme subapı arası mesafe oldukça fazla olabilmektedir. Bu yöntemde Emme subapların ağızına kadar uzanan ısıya dayanımlı Teflon denen bir özel malzeme uzatılır .Ve gaz nihai olarak en yakın noktadan enjekte edilir.Bu bize reaksiyon kazandırır.Yani pedal tepkime hassasiyeti kazandırır.Güç kaybını minimize eder.Bu işlem işçilik süresini uzatan bir işlemdir .Zira gerek kullanıcının sürüş keyfi için gerek motor sağlığı açısından oldukça önem arz eder .

           İşçiliğin düzgün ve yapılan işin sağlılı olması açısınadan Atolyemizde Şimşek otogaz olarak itina ve özenle TSI- GDI- FSI motor tiplerine göre üretilen kitler, her bir araç üzerindeki testlerinin tamamlanması ve onaylanmasının ardından piyasaya sürülmüştür. Direkt Enjeksiyonlu Kitleri ile Hyundai İx35, Kia Sportage, Volkswagen Passat, Volkswagen Golf ve Jetta gibi bir çok aracın LPG Dönüşümünü yapılabilmekteyiz. 

       PRINS VSI-DI LPG Sistemi'nin özellikleri:

    • VSI-DI otogaz dönüşüm sistemine sahip araçların KİT bakımı 10.000 km'de, filtre değişimi ise 20.000 km de bir yapılır.
    • VSI-DI LPG Sistemi'nde benzinli sistemden çok daha ileri bir güvenlik tedbiri vardır. Özellikle sistem için de yer alan emniyet tedbirleri ile herhangi bir gaz kaçağı durumunda yakıt akışı otomatik olarak kesilmektedir. Ayrıca TSE standartlarına uygun olarak kullanılan LPG Tankları ile sorun yaşamadan güvenle aracınızda otogaz kullanırsınız.
    • VSI – DI kit sisteminin ekipmanları, gelişen otomotiv teknolojisine uyumlu olan lider markalar tarafından üretilmiştir. Alman Bosch, Hollandalı Philips, Japon Keihin ise bunlardan bir kaçıdır. Bu sayede aracınızda herhangi bir arıza uyarısı ile karşılaşmadan güvenle seyahat edebilirsiniz.
    • VSI-DI'da da Direct Liquimax Sistemi'nde olduğu gibi koruyucu sıvı dozlayan sistem de dahil olmak üzere ekstra ekipmana ihtiyaç duymaz ve tasarruf sağlar.

    Her araç için özel olarak üretilen VSI-DI, ilgili motorlarda test edilip onaylandıktan sonra piyasaya sürülmüştür. Eğer siz de direkt enjeksiyon sistemine sahip aracınız için özel olarak üretilmiş bir VSI-DI LPG Sistemi'nin var olup olmadığını öğrenmek istiyorsanız, 0312 394 22 15 numaralı telefondan yahut 0 553 939 22 15 nolu Whatsapp destek hattından öğrenebilirsiniz .





  • Merhaba koay gelsin, Bugün itibariyle 2012 model Toyota Avensis 1.8 Multidrive araç aldım. Aracım lpgye uyumlu mu? Bir de nasıl bir sistem önerirsiniz? Saygılar

  • SAYIN CENKAY 02


    Genel adı “Variable Valve Timing” olan Değişken Supap Zamanlaması ifadesi genel olarak VVT şeklinde kısaltılıyor olsa da markalar değişken zamanlamayı gerçekleştirebilmek için kendilerine özgü teknolojiler geliştirmiş ve bu doğrultuda da farklı kısaltmalar ile adlandırmışlardır. prins technomax plus modeli öneririz.

  • Kolay gelsin. Aracım zaman zaman tek marşta çalışmıyor 4-5 marşta çalışıyor. Bunu sıcak motor soğuk motor gibi belirli bir zamanda yapmıyor. Regülatör dediler değiştirdim ama hala yapıyor bu sıkıntıyı. Sizce sorun ne olabilir ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Sayın veysel sinan


    Marş motoru, aküden aldığı elektrikle çalışan ve araç motorundaki tüm hareketi sağlayan en önemli sistemlerin başında gelmektedir.Bu sistem arızalandığı zaman aracı çalıştırmak mümkün olmamaktadır. Marş motoru geç çalışırsa sıkıntı yaratır. Sürüş keyfi eziyete dönüşür ve bu soruna acilen müdahale edilmesi gereklidir. Marş motorunun geç çalışması da akünün bitmesine neden olur. Bu sorun uzun süre devam ettiğinde hem marş motorunun dişlileri arızalanabilir hem de akünün değiştirilmesi gerekebilir.

    bunun harici lpg regülatörü ve lpg enjektörünün gaz salması ,ile olmaktdır.krank sensörü de bu arızayı yapmakta .lpg enjektörlerinin hortumlarının stop edildikten sonra çıkartıp .saatlerce bekleyip çalıştırmadan önce geri takıp denemek gerekir.araç düzelirse enejktörlerden biri salıyor demektir.





  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt
    Krank sensörümü de değiştirdim regülatörü de. Geriye o zaman bir tek enjektörler kalıyor. Size gelsem tespitiniz mümkün müdür?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ENJEKTÖR İSE BUNU SİZDE KONTROL EDEBİLİRSİNİZ HORTUMLARI STOP EDİNCE SÖKÜN SABAH ÇALIŞTIRMADAN GERİ TAKIP ÇALIŞTIRIN

  • palio 1.2 16v bazen tekliyor bazen teklemiyor.

    benzinde en ufak bir sıkıntı yok.

    enjektör değiştirdim, regülatör tamir takımı değiştirdim. büyük filtreyi değiştirdim.

    defalarca ayar yaptım.

    buji ve kablolarım yeni benzinde yağ gibi çalışan araç bazen tekliyor. teklediği anda benzine alıyorum düzeliyor.

    geç çalışma vs yok. teklediği sırada lpg enj süreleri yükseliyor. aracın ecusu fakir karışım arızası kaydediyor. çözemedim bir türlü.

  • iki nedeni olabilir

    1-rpm sapması ,

    2-regülatör donması


    çözüm için yol ayarında teşhis şart

  • 2020 model 1.6 Corolla sahibiyim. Ankaradayım. Önerdiğiniz lpg kiti ve fiyatı nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sayın bi tylol hot içer miyiz


    Değişken supap zamanlaması sistemleri günümüzde birçok farklı farklı marka tarafından yaygın bir şekilde kullanılıyor ve artık neredeyse tüm benzin motorlarında sıradan bir özellik haline geldi. Diğer taraftan geçtiğimiz 10 yıl içinde önemli oranda yaygınlaşan bu teknoloji karmaşık sayılabilecek bir çalışma prensibine sahip.

    Genel adı “Variable Valve Timing” olan Değişken Supap Zamanlaması ifadesi genel olarak VVT şeklinde kısaltılıyor olsa da markalar değişken zamanlamayı gerçekleştirebilmek için kendilerine özgü teknolojiler geliştirmiş ve bu doğrultuda da farklı kısaltmalar ile adlandırmışlardır. Yazımızın teknik kısmına geçmeden önce otomobil üreticilerinin değişken supap zamanlaması sistemini hangi farklı kısaltmalarla kullandığına bakmakta fayda olduğunu düşünüyoruz. Bu kısaltmalar ve kullanan markaların bir kısmı aşağıdaki şekilde sıralanıyor.tavsiyemiz prins technomax 6250 tl .





  • Merhaba

    Corolla 2005 1.6 aracım var, araç 145 binde. LPG taktırmak istiyorum. Haliyle maliyetler çok yüksek. Hangi marka hangi kiti önerirsiniz ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • :Fatih: kullanıcısına yanıt

    SAYIN FATİH BEY


    Aracınız vvti motor ve Değişken supap zamanlamasına sahip bir araç .Değişken supap zamanlaması sistemleri günümüzde birçok farklı farklı marka tarafından yaygın bir şekilde kullanılıyor ve artık neredeyse tüm benzin motorlarında sıradan bir özellik haline geldi. Diğer taraftan geçtiğimiz 10 yıl içinde önemli oranda yaygınlaşan bu teknoloji karmaşık sayılabilecek bir çalışma prensibine sahip.

    Genel adı “Variable Valve Timing” olan Değişken Supap Zamanlaması ifadesi genel olarak VVT şeklinde kısaltılıyor olsa da markalar değişken zamanlamayı gerçekleştirebilmek için kendilerine özgü teknolojiler geliştirmiş ve bu doğrultuda da farklı kısaltmalar ile adlandırmışlardır. Yazımızın teknik kısmına geçmeden önce otomobil üreticilerinin değişken supap zamanlaması sistemini hangi farklı kısaltmalarla kullandığına bakmakta fayda olduğunu düşünüyoruz. Bu kısaltmalar ve kullanan markaların bir kısmı aşağıdaki şekilde sıralanıyor.tavsiyemiz prins technomax 6650 tl .





  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt

    Merhaba lpg siz bir arac buldum almayi dusunuyorum. Arac 1.4 sirali 4 silindir citroen saxo. Bu araca en ucuz lpg montajini ne kadara yaparsiniz ? Cangaz,mimgas,akl... farketmez fiyat/performans önemli. Ona göre hareket edecegim tesekkur ederim.


    Birde Faturasi ve projesini siz mi hallediyorsunuz ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt

    SAYIN @flyer_mig


    hangi ildesiniz ?

  • Merhaba 2006 model 1.4 polo w... şase numaralı ve 2006 model honda jazz için uygun olan lpg kiti nedir bilgi verebilir misiniz. Her iki arac ile de yıllık ortalama 15.000 km yapiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt

    Ankara baskentteyim birkac yeri aradim herkes farkli fiyat veriyor. Bir yer 2.200 tl dedi kitin markasi vikars mi oyle garip bisey demisti. Ilginc bir piyasa var teknikerim atmosferik motorlara takilan calisma prensibi basit lpg sisteminin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ekremmshn E kullanıcısına yanıt

    TELEFONDA BİLGİ VERİLMİŞ SANIRIM

  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.