Şimdi Ara

sıralı lpg sistemi uyum (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
0
Favori
4.851
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 244/30 yazıyor.
    Çapına dair bir ibare göremedim.Yaklaşık 25-26 cm çapında.
    Aldesa marka Multivalf 27 bar ,Atiker marka ince silindir tank 30 bar yazıyor.Bundan kaynaklanabilir mi?
    --------------

    Tankınızında çapı 244 mm. :) 24.4 cm.
    Şamandırada normal kendi şamandırası
    Bu durumda ayarlarında sorun var
    Ehil birisi tarafından sökülerek ayar yapılması gerekiyor.
    Tabiiki ayara giderken tankınızın boş olması gerekiyor :)
  • slm. faruk bey, corollam da ki bagajın su almaı meselesinde, yarın kayseride bir işim var gideceğim
    sizce toyota servise mi yoksa sanayide toyotadan iyi anlayan bir ustaya mı gitmeliyim. dediklerine göre servisler çoook para alıyormuş.sizce?
    (malum maaşı komple brc ye verdim. 5 kuruş kalmadı, şimdi gelecek ayın maaşını yemeye başladım. kredi kartım da yok kullanmam ve nefret ederim.borç harç idare ediyorum da..)
  • dün itibari ile aracımın rölanti sorununu çözmüş bulunmaktayım. buradan rölantide ince ayar yapan lpg servisine teşekkür ediyorum.
    şunuda eklemek istiyorum bir işi bilerek ve araştırarak yapmak başarmanın yarısıdır.
  • faruk bey bir sorum daha olacak. tank simit olduğundan mıdır bilmem. dolum oranı lamba göstergesi düzenli olmuyor. mesela geçen sordum mu bilmiyorum; fulleyip 40 km gidince 3 ışığa düştü, 10 km sonra falan 2 ışığa düştü 20-30 km den sonra tekrar 3 ışık yandı... ama dün ise, 80 km sonra 3 ışığa düştü. sonra 2 ye..
    bir soru daha 1 ışık yanınca yanıp sönüyor. ışık yanıp sönmeye başlayınca acaba belirli bir km var mı benziine geçmesi için.
    lpg azaldığı için benzine geçerse sorun olurmu?(bunu sorma amacım sorun olursa tankı hiç boş tutmayayım)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ismailyagmur20

    faruk bey bir sorum daha olacak. tank simit olduğundan mıdır bilmem. dolum oranı lamba göstergesi düzenli olmuyor. mesela geçen sordum mu bilmiyorum; fulleyip 40 km gidince 3 ışığa düştü, 10 km sonra falan 2 ışığa düştü 20-30 km den sonra tekrar 3 ışık yandı... ama dün ise, 80 km sonra 3 ışığa düştü. sonra 2 ye..
    bir soru daha 1 ışık yanınca yanıp sönüyor. ışık yanıp sönmeye başlayınca acaba belirli bir km var mı benziine geçmesi için.
    lpg azaldığı için benzine geçerse sorun olurmu?(bunu sorma amacım sorun olursa tankı hiç boş tutmayayım)



    Simit tanklarda oransal olarak benzin kadar hassas ölçemezsiniz gazı,
    4-3-2 erken söner 1 ve flaş yapmaya başladığı zaman daha fazla gider.
    Flaş yapmaya başladığı zaman kabaca (Sürüşe göre) 80 km yolunuz kalmış demektir.

    Gazınızın bitmesi hiç sorun teşkil etmez, aracınız otomatik olarak benzine geçer ve bir bazır sayesinde size ''Bip bip bip'' diye sinyal verir.
    Bu durumda en yakın istasyondan yakıt almanız gerekmektedir, yakında yakıt alacağınız istasyon yok ise dokunmatik anahtarın ortasına 2 saniye basıp elinizi çekerseniz biplemeyi keser ve benzinde yola devam eder.

    (Ortaya basarak aracınızı direk benzin moduna geçirmiş oluyorsunuz. Yakıt aldıktan sonra tekrar ortaya 2 saniye basılı tutarak tekrar otomatik moda geçmeniz gerekmektedir)

    Herzaman benzin ışığınız sönük olacak kadar benzininiz olsun . Her ışık yandığında fazla değil 20 tl lik benzin alın yeter.
    sevgilerimle




  • teşekkürler.benzin zaten yarıdan fazla sürekli.. o bib sesleri geldiğinde ben benzin için düğmeye basmasam da keni otomatik olarak geçer ise sorun yok. ben basmam o kendi geçsin.. ama tabi ben o seviyeye getirmem de hani olur ya insanlık hali.. sormak lazım..
  • Buyüzden detaylı anlattım ;)

    Yakıt ikmali yaptıktan sonra o bip sesi kesiliyor zaten yeterli basıncı görünce otomatik olarak LPG ye geçiyor aracınız.
  • slm. ya faruk bey, lpg alırken bu ses bayağı rahatsız edici. aynı benzinlikten lpg aldığım simit tankı olan bir arkadaş daha var. onunla aynı zamanda tevafuken karşılaştık. aynı pompanın iki dolum hortumu var. benim tank dolmaya yakın dırrrrt demeye başladı ve deneyeyim dedim 5 yt lik alana kadar devam etti baktım susmuyo kapattım. ama arkadaşın tankı dolmaya yakın tak sesi geldi ve 1-2 tl sonra pompa kendisi durdu. neden aceba. o hiç dırrrt sesi duymadığını söyledi. onun ki yerli bir marka lpg sistemi.
    bana şmöyle birşey dedi, benim eski arabamda da bu sorun vardı. şamandıra arızalı oldupğundanmış ben yenilemedim ama öyle demilşlerdi dedi?
    bana yardım elinizi uzatınız..
  • İthal ürünlerde, Avrupa standardı olan 5 bar basınca göre yay ve çekvalf üretimi yapılır. Eğer yakıt aldığınız ponpa 5 bar basan bir pompa olsaydı sizinkide tık diye kesecekti.

    Yerliler ise türkiyem koşullarına göre üretiliyor :)

    Kesinlikle kafaya takılacak birşey yok ismail bey dırrrrt demeye başladımı dolmuş demektir küsürata göre ayarlama yaparak kestirin pompayı.

    Sevgi ile kalın
  • tamam teşekkürler. zaten önemli değil, performans ve yakıt iyi gerisi angarya, yüz üstü çok süründün ayağa kalk kırşehir
  • Hocam birde şu yakıt durumunu yazsanız bekliyoruz yazacağım demiştiniz.Araba imzanızdaki mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: ismailyagmur20

    tamam teşekkürler. zaten önemli değil, performans ve yakıt iyi gerisi angarya, yüz üstü çok süründün ayağa kalk kırşehir
  • yakıta gelince , ilk olarak belirtmem gerek, tank simit olduğu için tam dolum yapamadım daha çünkü basınç lar farklılık arzediyor pompalarda ama
    ortalama km de 12,5 ile 14 kuruş arası yakıyor.uzun yolda, (hız, hava, yol koşuluna göre ikisi arasında gidip geliyor)
    kısa mesafe yada şehir içinde ise ölçmedim daha ama herhalde 18 kuruşu geçmez..
  • evet aracım imazdaki , corolla 2006 model, 1,4, 16 V, 97 beygir, gümüş gri renk,
  • Değerler iyi gözüküyor hocam,gazı kaçtan alıyorsunuz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ismailyagmur20

    yakıta gelince , ilk olarak belirtmem gerek, tank simit olduğu için tam dolum yapamadım daha çünkü basınç lar farklılık arzediyor pompalarda ama
    ortalama km de 12,5 ile 14 kuruş arası yakıyor.uzun yolda, (hız, hava, yol koşuluna göre ikisi arasında gidip geliyor)
    kısa mesafe yada şehir içinde ise ölçmedim daha ama herhalde 18 kuruşu geçmez..
  • kırşehirde çevrenin en pahalı gazını alıyorum. litresi 1,72 tl.. ama işte dediğim gibi basınç farklılığı nedeniyle %100 lük bir veri olarak değerlendirmiyorum. mesela geçen kaman a gittim orada adam aygaz dedi ama hiç tabele olmadığı gibi bir de köhne bir yerdi. basınça baktım 17 basınç vardı pompada. fakat bu pompa ve bayiii dandikti. 220 km olmuştu 38 tl lik aldı tabi.başlarken direkt 2,5 tl ile başladı biraz aldandım ama..
    geçen kayseri TP den fulledim. kırşehire geldim, kırşehirde de fullledim, km de 12,8 kuruş yaktı... yani ben size ara sıra yollarım değerleri. (not kayseriden gelirken bir de radara yakalandım 108 ile 96 tl bayıldım :(




  • bu arada corolla 1,4 motor yaramaz, çekmez vs deniliyordu. araç mükemmel ya. benzinde de lpgde de araç uçuyor. işte rampada çekmez dedilerdi. benim 16 motor olan doğan slx eski arabamın 80 ile zor çıktığı rampada (4. vitese ve hatta 3. vitese düştüğü rampada) 1,4 motor olan corollam 120 ile çıkıyor ve 5. vitesle...yani 1,4 tutulmuo sözü bence hikaye,
    tamam hız ve performans Formüla 1 havası olsun isteyen varsa 1,6 hatta 2.0 motorlu araçlardan alabilir.elbette belki 1,6 motoru olsaydı 120 değil de 140 ile çıkardı rampayı. ama şimdi soruyorum: bir araç zaten 90 100 den sonra sakıncalı hale geliyor, can güvenliği, radar vs... bence iyi ki tutulmuyor 1,4 motorlar. bize yarıyor ucuza alıyoruz ;) ey halkımız, siz 1,4 motoru tutmayın, corollalar da bize yarasın..
  • ama aynı 1,4 motor diğer markalarda küçük aklıyordur bunu bilemem. mesela megan da 1,4 az olabilir kullanmadım bilmem, opelde de olabilir bilemiyorum. ama ben corolla daki performansı görüyor ve seviniyorum. diğer markaları bilemem.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ismailyagmur20

    ama aynı 1,4 motor diğer markalarda küçük aklıyordur bunu bilemem. mesela megan da 1,4 az olabilir kullanmadım bilmem, opelde de olabilir bilemiyorum. ama ben corolla daki performansı görüyor ve seviniyorum. diğer markaları bilemem.



    Sayın ismailyagmur20;aracınızı 1,6 motor toyota ile yakıt degerlerini karşılaştırırsanız eger,1,4 motorun 1,6 motor ile şehir içinde aynı yaktıgını görürsünüz,araçta agırlık düşmeden düşük motor konabiliyorsa yerçekim kanununu alt edemezsiniz;ideal motor 1,6 dır daima(benim fikrim bu)...saglıcakla kalın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekaramete


    quote:

    Orjinalden alıntı: ismailyagmur20

    ama aynı 1,4 motor diğer markalarda küçük aklıyordur bunu bilemem. mesela megan da 1,4 az olabilir kullanmadım bilmem, opelde de olabilir bilemiyorum. ama ben corolla daki performansı görüyor ve seviniyorum. diğer markaları bilemem.



    Sayın ismailyagmur20;aracınızı 1,6 motor toyota ile yakıt degerlerini karşılaştırırsanız eger,1,4 motorun 1,6 motor ile şehir içinde aynı yaktıgını görürsünüz,araçta agırlık düşmeden düşük motor konabiliyorsa yerçekim kanununu alt edemezsiniz;ideal motor 1,6 dır daima(benim fikrim bu)...saglıcakla kalın



    Bu arada BRC'niz hayırlı olsun,problemsiz sürüşler




  • sevgili ekaramete,
    evet haklısınız. ben biraz yanlış söylemişim. elbette 1,6 1,4 e göre daha iyidir. inkar edilmez. ancak benim demek istediğim, 1,4 yaramaz deniliyor ya, aslında dedikleri gibi değil. 1,4 standar biri için yeterlidir. özellikle de corollada çok hoş. elbette 1,6 olsa o daha iyi olcak..her harulakrda 1,4 97 beygir 16 valf bir motor corollada gayet güzel. 1,6 ise mükemmeldir tabi..

    quote:

    Orjinalden alıntı: ekaramete


    quote:

    Orjinalden alıntı: ismailyagmur20

    ama aynı 1,4 motor diğer markalarda küçük aklıyordur bunu bilemem. mesela megan da 1,4 az olabilir kullanmadım bilmem, opelde de olabilir bilemiyorum. ama ben corolla daki performansı görüyor ve seviniyorum. diğer markaları bilemem.



    Sayın ismailyagmur20;aracınızı 1,6 motor toyota ile yakıt degerlerini karşılaştırırsanız eger,1,4 motorun 1,6 motor ile şehir içinde aynı yaktıgını görürsünüz,araçta agırlık düşmeden düşük motor konabiliyorsa yerçekim kanununu alt edemezsiniz;ideal motor 1,6 dır daima(benim fikrim bu)...saglıcakla kalın





  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.