Şimdi Ara

Sıralı sistem aracımı lpg ile çalıştırma konusunda LPG USTASI GEÇİNENLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    bilindiği üzere genel geçer kural olarak sıralı sistem araçların lpg kontrol düğmesine basılı tutulmak suretiyle ilk lpg ile çalıştırılmasına sağlıklı denmiyor.
    sebebi de regülatör ısınmadığı için gazı yoğunlaştırmadan direk sıvı veya sıvıya yakın şekilde gönderiyor.

    benim aracımda soğuk motorda sabahları vs. ciddi anlamda benzinde çalışma sorunu var emme manifoldunun üstüne filtreye vs. sıcak su döküp havayı ısıtarak biraz daha rahat çalıştırıyorum ama yinede uğraştırıyor.
    ben diyorumki hiç bunlarla uğraşmadan direk lpg regülatörünün üzerine sıcak su döküp regülatörü ısıtıp gazın yoğunlaşmasını kolaylaştırıp aracı ilk lpg de bu şekilde çalıştırsam durum ne olur ne değişir? dahamı sağlıklı olur?

    lpg ustalarından değerli yorumlarını bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tembeler -- 17 Nisan 2016; 7:49:13 >



  • 130 kişi okumuş sözde ustaların umrunda olmamış
    şu foruma 2004 den beri üyeyim, açıldığı yıldan beri yani.
    hiç bukadar iki yüzlü olduğunu görmedim.
    şu bölümde okadar çok lpg ustası varki herbiri kendi konularının altında yada işine gelen konularda yardım rekoru kırıyor sevgi pıtırcığı adeta hepsi.
    ama sadece sanayici esnafı olduklarını bana kanıtladılar. kısacası sadece kendilerine kar getiri sağlayacak kendi sattıkları ürünlerin reklamını yardımlaşmasını yapıyorlar.
    basit bir soru sorduk lpg profesörü geçinenlerin hiçbirinin umrunda olmadı.
    ben forumun bu bölümünde yardım destek ve tavsiye arayan arkadaşların yerinde olsam burada sözde yardım eden sevgi pıtırcığı lpg ustalarının tavsiyelerini artık birkere daha düşünürdüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tembeler -- 17 Nisan 2016; 7:46:43 >
  • buraya kitimin markasını yazmadım diyemi yoksa yardım eden olmadı? memnun değilim desem yorum dolardı burası ama maalesef memnunum
    evet kitimi taktıralı 15 gün oldu AKL marka kit taktırdım.
  • O kadar elektrik kablosu vs sensorun olduğu yere fosur fosur su döküp durma bence.

    1 lira kar etmek için 10 liralık masraf alabilirsin kendine.

    LPG servisine gaz geçiş sıcaklığını en düşük değere ayarlanmasını isteyebilirsiniz.

    Ben kendim yapıyorum ayar vs, kendi aracimda 20 derece ye ayarlı.

    30-45 sn arası LPG ye geçmiş oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    O kadar elektrik kablosu vs sensorun olduğu yere fosur fosur su döküp durma bence.

    1 lira kar etmek için 10 liralık masraf alabilirsin kendine.

    LPG servisine gaz geçiş sıcaklığını en düşük değere ayarlanmasını isteyebilirsiniz.

    Ben kendim yapıyorum ayar vs, kendi aracimda 20 derece ye ayarlı.

    30-45 sn arası LPG ye geçmiş oluyor.

    üstad kar değil amacım aracım benzinde çalışmıyor
    lpg de çalıştırmakta zararlı diyorlar likit yoğunlaşamadığı için.
    bende çözümü regülatörü ısıtıp yoğunlaşmayı kendimce sağlayıp aracı öyle çalıştırmayı düşündüm.
    regülatörün olduğu yer çıplak zaten kablo sensör vs. yok.
    sıcak suyu döktüğümde regülatör sanki araç en az 3 saat çalışmışçasına sıcak oluyor ve çok rahat çalışıyor aslı varmı bu yaptığımın diye soruyorum




  • tembeler kullanıcısına yanıt
    Pardon ben yanlış anlamisim :)

    Açıkçası, karburatorlu sistemlerde doğrudan gazda çalıştırma şeklinde kullanıyor çoğunluk.

    Hatta kuzenlerimin fabrikasında, doğuştan LPG li caterpillar forklift var.

    Benzin kavramı yok, karburatoru lpgye özel.yaz kış demeden LPG ile kullanıyorlar makinayı.

    Ben anormal bir sorun olacağına inanmıyorum.

    Kendim önceki LPG li aracimda, benzin hortumu delindiği vs yaptırmaya zaman bulamadığım için yaklaşık 5 hafta doğrudan LPG de çalışırdım, hiç sorunsuz çalışmıştı aracim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    evet karbüratör sistemlerde doğrudan lpg ile çalıştırabiliyoruz. çünkü likit karbüratöre direk veriliyor ve orda pistonlara geçene kadar hemen gaz formuna geçiyor sorun olmuyor.
    sıralı sistemlerde durum birazdaha farklı regülatörler ufak belki büyüklük bir kriter değildir ama en azından hortumlar manifolda direk giriyor yani risk var gibi ama gerçek risk nedir ne olur neye zarar verir bunu söyliyebilen yok :)
  • tembeler kullanıcısına yanıt
    Yok hocam sıralı veya karburatorlu LPG sisteminde, LPG regulatorden sonra gaz formuna geçer mutlaka. Çünkü LPG yi tanktan regulatore kadar iten şey aslında LPG nin kendisidir.

    LPG kapalı tankın içinde hem gaz hemdr sıvı formda bulunuyor, ortam sıcaklığına gore belli bir buharlaşma basınç limiti var LPG de bu da minimum 4-5 bar gibi bir basınç demek.

    Bu 4-5 bar tanktaki sıvı LPG yi regulatore itiyor, regulatorden sonra ise basınç dusurulerek uygun basınç seviyesine düşürulüyor.

    Basınç düştüğünü içinde LPG buharlaşıp gaz oluyor.

    Karburatorleri veya sıralı her iki sistemde aynı prensiple çalışıyor, başka alternatif yok çünkü gazi tanktan motora göndermek için mecburen tank içinde oluşan basıncı kullanmak gerekiyor.

    Daha öncede yazdigim.gibi, çok anormal soğuk havalar dışında sorun olacağını düşünmüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.