Şimdi Ara

Sixt Rent a Car Dolandırıcılığı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
3
Favori
8.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Remixx34 R kullanıcısına yanıt
    Önceki mesajlarımda dediğim gibi sigortalarınız yapılmış ancak 550 euro muafiyetli sigorta yapılmış. Bu yüzden hasarın 550 euroya kadar olan kısmını sizin karşılamanız gerekiyor. Hasarın tamiri belki de 1200 euro falan tuttu ama siz sadece 550 euroya kadar olan kısmından sorumlusunuz. 300 euro gibi daha düşük bir hasar olsaydı yine 300 euronun tamamını ödemeniz gerekiyordu. 17 ağustosa kadar ödemezseniz faiz, dava ve icra takibi vb. gibi klasik olaylara girilecekmiş.

    Bu yüzden aşırı fark çıkmazdıkça 0 euro muafiyetli sigorta yaptırmaya çalışıyorum. Ama bazen 350 euro gibi bir muafiyet 60-70 euro indiriyorsa fiyatı o zaman muafiyeti kullanıp risk alıyorum. Sizde de malesef o risk gerçekleşmiş durumda. 550 euro ödemeniz gerekiyor. Geçmiş olsun, umarım sorunsuz halledersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CescRvP

    Önceki mesajlarımda dediğim gibi sigortalarınız yapılmış ancak 550 euro muafiyetli sigorta yapılmış. Bu yüzden hasarın 550 euroya kadar olan kısmını sizin karşılamanız gerekiyor. Hasarın tamiri belki de 1200 euro falan tuttu ama siz sadece 550 euroya kadar olan kısmından sorumlusunuz. 300 euro gibi daha düşük bir hasar olsaydı yine 300 euronun tamamını ödemeniz gerekiyordu. 17 ağustosa kadar ödemezseniz faiz, dava ve icra takibi vb. gibi klasik olaylara girilecekmiş.

    Bu yüzden aşırı fark çıkmazdıkça 0 euro muafiyetli sigorta yaptırmaya çalışıyorum. Ama bazen 350 euro gibi bir muafiyet 60-70 euro indiriyorsa fiyatı o zaman muafiyeti kullanıp risk alıyorum. Sizde de malesef o risk gerçekleşmiş durumda. 550 euro ödemeniz gerekiyor. Geçmiş olsun, umarım sorunsuz halledersiniz.

    teşekkürler arkadaşım, mecburen bu ödemeyi yapacağım. umarım bu konu avrupada araç kiralayan şirket ve münferit kişilere faydalı olacaktır. ona göre araç kiralama firma tercihlerini kullanacaklardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Remixx34 -- 6 Ağustos 2014; 11:27:09 >




  • Remixx34 R kullanıcısına yanıt
    Ben Almanya Sixt'ten 5-6 kere kiralama yaptım hiç sorun yaşamadığım için şaşırmıştım sizin duruma. Ancak sanırım Hollanda Sixt'teki görevli kişi size gerekli bilgilendirmeyi yapmamış. Şu an siteden ekran görüntüsü aldım tekrar, 3 tane muafiyet seçeneği oluyor tam kasko yaptırdığında size orta seçenek seçilerek sigorta yapılmış. Bu muafiyet miktarları araca ve tarihe göre bile değişebiliyor nedense. Normal sigortası bizim zorunlu trafik sigortası gibi, tam kasko ise bizdeki gibi normal kasko ancak orada böyle muafiyet seçenekleri icat etmişler malesef. Tüm kiralama şirketlerinde böyleydi sanırım Europcar vd. Sizin şanssızlığınız görevli arkadaşın sizi yeterince bilgilendirmemesi veya sizin yol yorgunluğuyla bir anlık dalgınlığınıza gelmiş olması ile muafiyeti atlamanız olmuş. Umarım ileride benzer sıkıntılar yaşamazsınız. Bunun için internetten rezervasyon yaptırırken tüm seçenekleri seçmeyi tercih ediyorum ben, orada dalgınlığına gelebiliyor yol yorgunluğuyla.

     Sixt Rent a Car Dolandırıcılığı

    Ödeme tarihi normalde sona ermiş sanırım ama bu mail trafiği yüzünden iyi niyet göstergesi olarak son ödeme tarihini 17 ağustosa uzatmışlar sizin için. Aslında bu bile adamlardaki dürüstlüğü gösteriyor her ne kadar aracı teslim alırken bilgilendirmede eksiklik olsa da. Türkiye'deki bir şirket olsa asla uzatmazdı ödeme tarihini çoktan icra takibini başlatmıştı bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cesc_ -- 6 Ağustos 2014; 11:38:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Clemenza'

    Eğer yanlış anlamıdıysam; 550 eurodan sonraki hasarları onlar karşılıyormuş sizin imzaladığınız anlaşmaya göre. 550 euro ya kadar olan her hasar için siz sorumluymuşsunuz. Sizin iyi niyetiniz için ödeme son gününüzü 17 Ağustos'a kadar uzatmışlar.

    Arkadaşın bahsettiği gibi durum. 550 Euro muafiyet limitli olduğunu belirtmişler sigortanızın. 17 Ağustos'a kadar ödeme tarihini uzatmışlar. Siz alırken aracı 550 Euro muafiyeti olduğunu bilmiyordunuz sanırım.
  • Remixx34 R kullanıcısına yanıt
    Demek istiyorki kiralama anlasmasina gore 550 euro`ya kadar sen sorumlusun ustunden sorumlu degilsin. Yani hasar 10000 euro bile olsa senden 550 isteyeceklerdi.
    i
    Simdi gelelim bu soyledikleri dogru mu? Bunu anlamak icin sizin mutlaka extra olarak satin aldiginiz insurance`in faturasina ya da en azindna insurance`in ismine veya koduna ulasmaniz lazim. Bu sekilde ne icin para odediginizi sizin satin aldiginiz insurance`in gercekten 550 euro gibi bir limit olup olmadigini web sitelerinden vs. ogrenebiliriz.

    Aldiginiz extra insurance`in adini falan gosteren herhangi bir evrak var mi?

    Web sitelerine baktim Almanya icin su bilgi mevcut:
    quote:

    If LDW is accepted, customer is only responsible for the following amounts: EUR 850.- (MBMR to SDMR, CWMR, IWMR,SWMR, CXMR, IXMR, SXMR, CYMR, IYMR, MTMR, CCCC) / EUR 1,050.- (FDMR to XDAR, IVMR, SVMR, FVMR, FWMR, PWMR, LWAR, FYMR, FXMR, CTMR to XTAR, SSMR to XSAR, SFMR to XFAR)/ EUR 2,600.- (CCAN, LSAN, LSMN, LTAN, XVAN) / EUR 4,000.- (XXAX, XTAX, XFAX, XSAN, XDAN, XSAM, XTMR, XSMR, XTAM, XEAM, XRAM, LPAN und M01 bis M08).


    Buraya gore en iyi insuranceta bile sizin sorumlugunuz 850 euro.

    Simdi farkettim ki siz Almanyadan degil Hollandadan kiralamissiniz. Web sitesinde der ki:

    quote:

    Collision Damage Waiver (CDW)
    Collision Damage Waiver removes the drivers responsibility to a part of the vehicle in case of damage.
    If CDW is not accepted, the customer will be held liable for the full value of the car.
    If CDW is accepted, the customer is only responsible for the following amounts:
    EUR 550.- MBMR - SVMR
    EUR 750.- FDMR - LDAR, ETMR - ITMR, EFMN - CFMR, Trucks
    EUR 1,000.- SFMR - XFAR, PTMR, LTMR
    If CDW is already included in the rates, the renter can choose Collision damage waiver with reduced excess to reduce/eliminate the Non-Waiverable Responsibility.
    If Collision damage waiver with reduced excess is accepted, the customer is only responsible for the following amounts: EUR 200.- MBMR - SVMR
    EUR 250.- FDMR - LDAR, ETMR - ITMR, EFMN - CFMR, Trucks
    EUR 500.- SFMR - XFAR, PTMR, LTMR


    Yani buyuk ihtimal soiyledikleri dogru siz 550 eurolik kisimdan sorumlusunuz. Ama gordugunuz gibi bir de reduced access diye ikinci bir cesit sigorta var eger onu alsidysaniz 200 euroya dusuyor. Sizin ki reduced access mydi yoksa sadece CDW miydi onu anlamak lazim.


    Yurtdisinda ne yazikki bir cok yerde bu sekilde kasko uygulamasi. Maliyeti dusurmek icin bir kismindan sizi sorumlu tutuyorlarki nasolsa sigortam var diyerek dikkatsiz olmayin. Ufak tefek seyler icin sigortadan para istemeyin. Mesela benim kendi araclarimdaki kaskoda 500 dolarlik limit var, bir sey olsa 500 dolarini ben odeyecegim. Turkiyedeki gibi yuzde 100 karsilayan bir kasko icin en az 2 kat fazla para odemek gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 6 Ağustos 2014; 18:39:58 >




  • Sonradan sonradan yaziyorum ama sunu da yapabilirsiniz. Bu yontemle belki biraz indirim alabilirisniz. Ama pek ihtimla vermiyorum cunku jant 550 den fazladir diye tahmin ediyorum.

    Degisen parcalarin dokumunu isteyin. Eger dokumun icinde lastik parasi ve lastigi takma parasi vs. varsa itiraz edin. Cunku siz ayrica bir tire protection almissiniz anladigim kadariyla. Eger jant 550 eurodan ucuz ise sadece janti odemeniz gerektigini soyleyin.
  • Biraz daha inceledim, detayli fatura varmis ve Reifen lastik demekmis. Ben lastik coverage aldim. lastikle ilgili hic bir masrafa karismam deyin. Icinde reifen gecen maddeleri odemeyin.
    Isciligin de lastik ile ilgili kismini dusmelerini soyleyin. Anladigim kadariyla fahrzeug kpl yazan madde iscilik.

    59 euro da kullanim kaybi (yatti parasi) istemisler. Ona da itiraz edin.

    Eger bunlari yaparsaniz 330 euro civari bir para odeyerek kurtarma sansiniz olabilir.

    Bunlari ingilizcesi iyi olan birine acikca yazdirin. Sorumlugunuz kadar olan miktari odeyin. Sonuna da deyin ki. Benim sorumlulugum su kadar odemeyi bu miktar icin yapiyorum/yaptim. Eger baska talebiniz arsa lutfen sebeplerini ve detayli aciklamasini yazili olarka bildirin.


    Ha 200 euro icin ugrastiginiza deger mi onu bilemiyorum. Ona da siz karar verin. Sonucta indirebileceginiz garanti de degil. Bosa ugrasmak da var sonunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 6 Ağustos 2014; 19:10:55 >
  • Ben de birkaç ay önce sixt ten araba kiraladım.
    aslında başta yaptırmayacaktım ama sonra ne olur ne olmaz diye extra full kasko yaptırdım.
    aracı teslim alırken arabayı inceliyordum, görevli nasıl olsa kasko yaptırdınız bakmasanız da olur demişti.

    demek ki ne olursa olsun incelemek gerekiyormuş
  • arkadaşlar ödemeyi yaptım, ama bana hala dönüş yapmadılar, ödeme dekontunu da onlara gönderdim.

    ben ettim siz etmeyin, aracı ful kaskolu alıyorum diye incelemezlik yapmayın, herşeyini inceleyin hatta gerekirse yüksek çözünürlük fotoğraflar çekin, cebinizde dursun.

    jant taki hasar %1000000 bana ait değildi, ama bana geçirdiler.

    oysaki defalarca avis europacar dan araç kiraladım, hiç böyle bir şey ile karşılaşmadım.

    sonuç olarak sixt rent car a çalışanlarına asla ama asla güvenmeyin.

    Hemican arkadaşım verdiğğin bilgiler için çok teşekkür ederim, ben sürekli yurt dışı ziyaretleri yapan bir insanım, başıma orada saçma sapan bir ceza yada problem gelmesin diye ödedim hasarı. fakat bu hasar bana ait bir hasar değil, hiç bir zaman aracı dışarda park ettirmedim, biri gelip vurabilir diye, böyle bir darbe aldığımda sürüş esnasında mutlaka haberim olurdu. sonuç itibari ile veridğin bilgiler için teşekkür ediyorum.

    herkese bu firmadan araç kiralamamaları gerektiğini tekrar belirtmek isterim. konu kesinlikle ödediğim 550 euro değil, konu bu hasarı bana mal etmeleri.




  • Geçmiş olsun hocam.Üzücü bir kiralama olmuş.Aynı zamanda pahalı.Pislik olduğu sizde olmadığı kesin gibi.
  • Remixx34 R kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz gibi sigortanın tüm ayrıntıları incelenmeli kiralama yaparken. Bir de aracı teslim alırken sigorta yapılmış olsa dahi her yeri ayrıntılı gözden geçirilmeli. Muhtemelen sizden önce vardı ancak sigorta var diye kimse kontrol etmedi, size denk geldi onarımı. Tekrar geçmiş olsun.
  • son durum nedir ?
  • arkdaşlar son durum, istedikleri 550 Euroyu ödedim, banka dekontunu onlara gönderdim.

    14 ağustos 2014 de yaptığım ödemeden sonra hiç bir cevap alamadım, telefonlarıma inceleyeceğiz diyorlar sürekli.

    aradan neredeyse 3 hafta geçti, hem haksızlığa uğradım, hem extra 550 euro ödeme yaptım, şimdide bir türlü ödemeyi aldıklarını teyid etmiyorlar, bu gidişle bunları ben mahkemeye vereceğim.

    tam bir skandal!!
  • Remixx34 R kullanıcısına yanıt
    Hocam Sixt'in en bela şubesine denk gelmişsin sanırım. Ne inceliyorlarsa bu kadar sürede.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CescRvP

    Hocam Sixt'in en bela şubesine denk gelmişsin sanırım. Ne inceliyorlarsa bu kadar sürede.

    ustam ben hollanda amsterdam da kiraladım aracı, şimdi ise bu süreçte almanya merkezleri ile tüm yazışmalarım ve telefon görüşmelerim.

    şu anda yazarken bile terbiyemi korumaya çalışıyorum, sakın sakın sakın ama sakın bu firmaya bulaşmayın, bedava verseler bile araçları bilin ki sonra (s.....) soyacaklar.
  • Kredi kartınızı m.order işlemine kapatın ve bu ücreti ödemeyin.Siz mini hasar muafiyet sigortası almışsınız.Türkiyede bu durum şirketten şirkete değişir.1000 TL ye ya da 750 TL ye kadar olan hasarları polis raporu ya da karşılıklı rapor tutturmaksızın ödemezsiniz.Burası çok önemli,siz o sigortayı sorunsuz bir seyahat için yapıyorsunuz.O yüzden mini hasar sigortası Rent a car şirketlerinin buluşudur.Normalde öyle bir sigorta yoktur.Para bir havuzda birikir ve türkiyedeki six'te bu ücret günlük 19 liradır.19 lirayı ödeyenler 750 TL ye kadar olan mini hasarlardan muaf olurlar.Hasarın nasıl oluştuğu önemli değildir.

    Trendcar ofis sorumlusuyum.Sormak istediğiniz birşey varsa yardımcı olabilirim.
  • bi daha ki sefere visa signature veya amex tarzi kredi kartlariyla kiralayin, benim ba$ima 3 kez geldi avis de toplam 1200 euro kestiler 5 kuru$ odemedim, kredi karti direk kar$iliyor o tur hasarlari... onemli olan araci nerden nerede hangi ulkede kiralamak degil saglam bir bankanin mu$terisi olmak, gerisini onlar hallediyor.. I$im geregi avrupaya bol bol gidiyorum , benim ba$im bu rent a car larin, cam lastik far vs degil trafik cezalari.. almanyada araba surerken habersizce fotograf cekmisler hizli gidince ( ben nerden bileyim turk usulu saga cekmek varken fotograf neden ? ) 1 gunde 4 ceza yemi$im sonradan sixt kredi kartimdan cekti parayi benden habersiz, bende bankayi aradim durumu izah ettim, siz meraklanmayin biz hallederiz dediler, sixt in kestigi butun cezalari temizlediler ,banka yetkilisi bana telefonla ulasip ben-banka-sixt almanya telefonda uclu gorusme yaptik , bankaci resmen sixt i tehdit etti, mahkemeye kadar gider bu I$ belgesiz habersiz musterimizden para cekmek neymi$ gosteririz size tarzi $eyler, bi kac gun sonra sixt adresime gold card gonderdi :) ( butun araclarda %10 indirim + navigasyon + aninda fiyat degismeden rezervasyon vs tarzi bir kartmi$ ) birde ozur dileyen mektup ....hala sixt den kiralarim avrupaya gittigimde , hayir sixt e guvenmiyorum ama bankaya guveniyorum, dinsizin hakkindan imansiz gelir misali
     Sixt Rent a Car Dolandırıcılığı Sixt Rent a Car Dolandırıcılığı




  • erol5750 kullanıcısına yanıt
    Hangi banka o ödemeniz gereken paraları siz merak etmeyin biz hallederiz diyen? Varımı yoğumu yatırayım oraya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cesc_

    Hangi banka o ödemeniz gereken paraları siz merak etmeyin biz hallederiz diyen? Varımı yoğumu yatırayım oraya.

    American Express platinum ( Garanti Bankasi ) ama garantiyi aradigimda beni amex e yonlendirdiler, bunlar bizi iplemez siz amex i arayin dedi ordaki eleman , bende kartin arkasindaki international collect numarayi aradim 13363931111, bilgilerimi falan verdim , iyi kotu ingilizce anlattim derdimi , adam direk sixt almanyayi aradi ben telefondayken resmen azarladi kadini , anladigim kadariyla bir daha habersiz belgesiz charge yaparsaniz mahkemede gorusuruz tarzindan biseyler soyledi, sonra sixt in kestigi cezalarin hepsini sildi birde 30 YTL ekledi kartima telefonla aradigim icin telefon ucreti...bana da bir arkadas tavsiye etmi$ti 2 senedir kullaniyorum kartimi yurtdisina giderken muthis ise yariyor, kiralamalarda cam,lastik,cizik , vs gibi sigortalarin hepsini karsiliyor...yani extra sigortaya gerek kalmiyor...zannedersem 3 kartda var bu olay American express, diners club ve visa signature, dinersclub ve visa signature turkiyede yok henuz ama amex garantide var....




  • erol5750 kullanıcısına yanıt
    İyiymiş valla. Ben de Garanti'yi kullanıyorum ama GSBonus var. Takıma desteği falan sallayıp American Express'e geçeyim en iyisi. Ben de Almanya Sixt'te onay sorunu yaşamıştım. Adam çekiyor parayı ve depozitoyu işlem reddediliyor. Limit problemi de olmamasına rağmen bir türlü olmayınca Sixt'in telefondan Garanti'yi aramıştım. Çünkü Frankfurt Sixt'teki eleman şansıma Tolga isimli bir Türk'tü :) Sağolsun çok yardımcı oldu. Bankadaki kadın işlem onaylanmış gözüküyor dedi, ama Sixt'in sisteme onay düşmüyordu. En sonunda Tolga Bey işlem ve provizyon numaralarını sormamı istedi, sisteme o numaraları girdi ve onayı buldu. Öyle halletmiştik sıkıntıyı. Benim olayda sorunu banka değil Sixt çözdü yani, daha doğrusu şansıma denk gelen iyi bir Türk çalışan çözdü. Ama sigortayı bankanın halletmesi iyiymiş baya.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.