Şimdi Ara

Sixt Rent a Car Dolandırıcılığı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
3
Favori
8.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CescRvP

    Sixt'ten birçok kez kiralama yaptım Almanya'da ve hiçbirinde sorun yaşamadım.

    Sizin elinizdeki görüntüde dediğiniz gibi kasko ile ilgili hiçbir şey yok. Alırken ekletmiş olduğunuz şeylerin de dahil olduğu fatura gibi bir şey veriyorlar. Onu naptınız? O fatura duruyorsa tek mail ile tek cent ödemezsiniz. Durmuyorsa Sixt'e yine durumu anlatan bir mail atın. Almanya, Hollanda gibi ülkelerde şirket dolandırıcılığı ülkemizdeki gibi kolay değil. Merak etmeyin yanlışlığı düzelteceklerdir.

    Eğer 0€ muafiyetli sigorta ve diğer tüm sigortaları yaptırdıysanız o hasar neden olursa olsun tek cent ödemezsiniz. Ancak sigortanız €1000 vb. muafiyetliyse bu fatura o yüzden olabilir ve ödemek zorundasınız muafiyete kadarki kısmı. Muafiyetin 0 euro olduğuna eminseniz sadece mail ile bile çözebilirsiniz durumu.

    Ayrıca çektikleri para zaten kiralama ücretinden fazla olabiliyor provizyon olarak. Geri iade yapılmadı mı hiç?

    Bu arada sıkıntınızla alakasız ama otomatik seçimine Almanya'da para alınmıyor ve çoğu araç otomatik zaten, seçtiğiniz sınıftaki araçların da büyük bir çoğunluğu navigasyonlu oluyor kendinden. Air condition da aynı şekilde. Bir daha giderseniz bunları eklemeyip verdiklere araca bakıp, isterseniz orda ekletebilirsiniz eğer yoksa navigasyon falan. Ben öyle yapıyorum, daha hiç para ödemedim naviye, otomatiği falan.

    çektikleri para zaten kasko dahil ödeme, yani bir miktarını geri yatırma gibi bir şey söz konusu değil.

    tüm belgelerden ziyade ödeme yaparken verdikleri fiş elektronik ortamda olmadığı için ne yaptığımı hatırlamıyorum, ama çantaları arayıp bulursam onuda burdan paylaşacağım.




  • Remixx34 R kullanıcısına yanıt
    Almanya'da cumhurbaşkanının Oktoberfest'te 700 euroluk hesabı bir film yapımcısı ödediği iddia edilince cumhurbaşkanı istifa etti ve yargılandı 700 euro için. Sixt de bir Alman şirketi, merak etmeyin sorun çözüme ulaşır, dediğim gibi kolay değil Almanya'da, Hollanda'da dolandırıcılık. Şu an tek yapmanız gerek durumu anlatan ve tam kasko yaptırdığınızı belirten bir mail atmanız. Rezervasyon numaranızı vs. iletin, kısa sürede sorununuz çözülür. Maille uğraşmak istemiyorsanız daha maliyetli ancak daha kısa sürede çözüm alabileceğiniz telefonla aramayı da deneyebilirsiniz.
  • Kağıt üzerinde full kasko yazarda poliçenin içeriği önemli.Bankaların sözleşmesindeki gibi bala bulayıp müşteriye cazip maddeleri kocaman puntolarla yazarlar,işlerine gelmeyenleri okuması güç bela bit kadar yazıyla yazarlar.Elinizde kasko poliçesi varsa iyice inceleyin,itiraz edip işi yokuşa sürerseniz karşı dava açabilirler.Sonuçta karşınızdaki kocaman şirket,bir sürü avukatları vardır ve bu tür olaylar hakkında tecrübeleri.
  • Geçen sene almanyada sixt'le buna benzer bir olayı bende yaşadım.Sigortalarınızı araçı alırken yaptırdğınız için sözleşmede gözükmemiş. Adamlarda sözleşme de sigorta yok diye size hasar fatura çıkartmış olabilirler. Araç kiralama faturanıza bakın orada sigorta bedelleri yazılı olması gerekir.Eğer yazılmamışsa ya sigorta ettik deyip sizi tokatlamışlar ki pek yapıcaklarını sanmıyorum yada daha ucuz oluyor diye başka bir sigorta firmasından poliçe yaptırmış olabilirler.Bu durumda da hasar faturasını ödeyip sigorta şirketinden talep etme şansınız var. Sizin muhakkak poliçeyi ibra etmeniz gerekiyor. Birde araçı hasarlı teslim ettiğinize dair ve hasar yerini nasıl olduğunu belirten polisten imzalı tutanak varsa oradan varolan sigortayı işletebilirsiniz.Anladığım kadarıyla böyle tutanakta yok, işte burada size sıkıntı olacaktır çünkü çarptı kaçtı durumuna düşersiniz ve sigorta da bunu karşılamayabilir.Harici veya dahili sigortanız olsa dahi tutanaksız işiniz bir hayli zor gözüküyor.Şansınızı deneyin ama pek sonuç alacağınızı sanmıyorum.İnşallah yanılırım.İşin sonucunuda bizle paylaşırsanız sevinirim.http://www.sixt.de/fileadmin/sys/agb/sixt_DE_en.pdf burayı özellikle G bölümünü okumanızı tavsiye ederim.




  • Bugün kendilerine açıklamalı ve haklı olduğuma dair mail yazdım, maili ingilizce yazdım, türkçesini ve ingilizcesini burada paylaşıyorum, sonuçları aynen buraya aktaracağım arkadaşlar.

    türkçesi:

    Sayın yetkili,
    Sizden 978.24 euro'ya kiraladığım aracı hollanda amsterdam hava alanı ofisinizden alırken, aracı veren bayan çalışan bana ful kasko yaparak her türlü oluşabilecek kaza veya kaza benzeri küçük hasarlarda ödeme yapmayacağımı, güvenli bir sürüş için bu kaskoları yapmamın iyi olacağını söyledi. Bende 978.24 euro yerine 1,366.50 euro ödemeyi kabul ederek aracı kaskoları ile beraber aldım.
    Fakat şimdi şaşkınlık içinde, benim haberim olmadan tekerlekte oluşan hasardan dolayı ödeme yapmam gerektiğini yazan mailinizi aldım. Bu tekerlekte oluşan hasar benim haberim olmadan araç park halindeyken başka bir aracın tekerleğe vurmasından yada sürtmesinden, park edilirken kaldırıma sürtünmesinden yada sürüş halindeyken bir çukura denk gelip oluşmuş bir hasar olabilir.
    Bu hasarın nasıl gerçekleştiğini bilmiyorum, mutlaka bu hasarın oluştuğu zamanda bilgim dahilinde olsaydı sizi arayıp bu konu ile ilgili ne yapabileceğimi sorardım.
    sonuç olarak bu hasar için ek bir ücret ödemeyeceğimi bildirmek isterim.
    Teşekkür ederim.


    İngilizcesi:

    Dear Sirs
    I received your email and I want to inform you that when I rented that car I was going to pay (978.24 Euro) but the responsible girl told me that it is better if I pay full insurance which is (1366.5 Euro) because this will cover all the problems or damages that could be happened with the car including any big accident or even small damages so I pay all the full insurance money to avoid such situation but now I am really disappointed because you are asking me for extra money for something that I did not do it and I did not know how it happened even thought I pay a full insurance already.
    This damage could be happened by another car that could hit my car while it was in the parking or maybe it happened because touching the side-walk of the street or maybe while I am driving on the road but actually I do not know the real reason of this damage.
    As well as if I knew that happened I would have called you to ask what should I do with the car.
    So as a result I will not pay any extra money related to that issue.

    Thank you,

    Bana gelecek maili aynen buraya aktaracağım arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Remixx34 -- 15 Temmuz 2014; 15:18:50 >




  • gerçekte ne olduğunu verecekleri cevapla öğrenmiş olacağım arkadaşlar.
  • Remixx34 R kullanıcısına yanıt
    hocam aslında aracı teslim alırken detaylı inceleme yapılarak verilmediğini, bu aracı hasarlı şekilde teslim almış olabileceğinizi de belirtmeniz iyi olurdu.

    gönderilmiş gitmiş mail, havada yakalayamazsınız, artık cevap bekleme zamanı,

    ayrıca @CescRvP arkadaşında belirttiği gibi sigortanızın olmadığını düşünüp de göndermiş olabilirler,

    bekleyelim bakalım nasıl cevap gelecek...
  • Remixx34 R kullanıcısına yanıt
    İnşallah haklı olduğunuzu kabul ederler arkadaşım. Gösterdiğin belgelerden, fotolardan haklı gibi gözüküyorsunuz. Şahsen yakıştıramıyorum bu tip kurumsal firmalara bu tip davranışları. "Lanet olsun" diyip geçilecek bir miktar da değil, baya baya yüksek bir miktar.
  • mr.big, evet, aracı alırken de bu hasar vardı belkide diyebilirdim, ama benim aracı alırken kontrol etmem gerektiğini söylerler mutalaka o zaman.

    Lucastorn üstadım, inan ben haklı olduğuma eminim, fakat buna rağmen nasıl bir cevap alacağımı bende merak ediyorum, bu parayı ödeme gücüm var, ama ben haksızlık yapıldığın eminim.

    aracı alırken tüm kaskoları alarak kendimi güvenceye almıştım.
  • Almanya'da neler var neler yaşamayan bilmez.

    Şirket dolandırıcılığı olmaz diyenlere güldüm şimdi . Almanya'da bir ara bir furya vardı mesela, elektrik şirketi derdi ki Mayıs 2010 faturanız sistemde ödenmemiş görünüyor. Getirin makbuzu gösterin ya da baştan ödeyin. Özellikle 2000'lerin başında şirketler bunu alışkanlık etmişti. Bankalar, elektrik su gaz şirketleri vs. Millet balya balya eski makbuzları saklıyordu mecburiyetten sırf şirket kıllık ederse ispatım olsun diye. Fırsatçılar her yerde var. Ama orada devlet müdahale edip bu saçmalığa son vermişti.

    Sizin durumda da sizden arabayı teslim alırken bir hasar varsa orada belirtmeleri lazımdı ona göre prosedür işlerdi. Ama sonradan arkadan fatura göndermek saçma bence.

    Kredi kartınızı iptal edin gerekirse ya da banka ile görüşün provizyon vermesin bunlara ödemeyi reddedin. Kafanız sağlam olsun.




  • Oncelikle gecmis olsun.
    Araci full kaskolu mini hasar muafiyeti vs. ile bile aslaniz bir hasar durumunda teslim ederken claim formu doldurmaniz gerekiyor genelde (ozellikle Almanya icin bilmiyorum ama baska ulkelerde bu sekilde). Hasari gordukten sonra orada sorunu cozume ulastirmadan birakmamak gerekirdi. Size oradaki gorevlinin bunu soylemesi lazimdi. Anladigim kadaiyla ben yapmadim dediginiz icin o da bir sey demedi. bizim kiraladigimiz arac daha once kapi onunde hasarlanmisti ve polise vur kac olarak sikayet etmemizi sonrasinda da claim formu doldurmamizi istedi sirket.

    Neyse sonucta olan olmus.
    Simdi mailinizi zaten atmissiniz, eger cevap alamazsaniz mutlaka 2-3 gun sonra firmayi arayin. Buyuk ihtimal ilk konusan ile cozulmeyecektir. Hemen supervisorin ile gorusmek istiyorum deyin.
    Guzelce anlatin durumu eger claim formu doldurmadiniz ondan sigortadan alamdik vs. derlerse sizin elemaniniz oyle bir sey demedi. Ben nerden bileyim falan diye onlarin yuzunden bu duruma geldigini aciklayin.

    Kredi kartini iptal etmek de iyi bir fikir. siz ugrasacaginiza onlar ugrasir ama ilerleyen yillarda Almanyada yuklu bir borcunuz olabilir.



    Bu arada 1355 euronun dokumu yok mu? Orada sigorta aldiginiz gozukmesi lazim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Oncelikle gecmis olsun.
    Araci full kaskolu mini hasar muafiyeti vs. ile bile aslaniz bir hasar durumunda teslim ederken claim formu doldurmaniz gerekiyor genelde (ozellikle Almanya icin bilmiyorum ama baska ulkelerde bu sekilde). Hasari gordukten sonra orada sorunu cozume ulastirmadan birakmamak gerekirdi. Size oradaki gorevlinin bunu soylemesi lazimdi. Anladigim kadaiyla ben yapmadim dediginiz icin o da bir sey demedi. bizim kiraladigimiz arac daha once kapi onunde hasarlanmisti ve polise vur kac olarak sikayet etmemizi sonrasinda da claim formu doldurmamizi istedi sirket.

    Neyse sonucta olan olmus.
    Simdi mailinizi zaten atmissiniz, eger cevap alamazsaniz mutlaka 2-3 gun sonra firmayi arayin. Buyuk ihtimal ilk konusan ile cozulmeyecektir. Hemen supervisorin ile gorusmek istiyorum deyin.
    Guzelce anlatin durumu eger claim formu doldurmadiniz ondan sigortadan alamdik vs. derlerse sizin elemaniniz oyle bir sey demedi. Ben nerden bileyim falan diye onlarin yuzunden bu duruma geldigini aciklayin.

    Kredi kartini iptal etmek de iyi bir fikir. siz ugrasacaginiza onlar ugrasir ama ilerleyen yillarda Almanyada yuklu bir borcunuz olabilir.



    Bu arada 1355 euronun dokumu yok mu? Orada sigorta aldiginiz gozukmesi lazim.


    iyi dileklerin için teşekkür ederim.

    aracı teslim ederken aracı kontrol eden kişi o küçük hasarı gördü, bende o anda farkettim, bana bunun nasıl oluştuğunu biliyormusunuz diye sordu, bende hayır bilmiyorum dedim.

    daha sonra bu hasara ait ve aracı her tarafından fotoğraflar çekip bir form doldurdu, ve bu aracı bu şekilde teslim ediyorum diye imza attırdı.

    daha sonra aracı bıraktıktan sonra, hava alanı check in bölümüne geçtik, bize sixt ofisinize gitmenize gerek yok denildi.

    ödemeyi kredi kartımdan önceden provizyon çekmişlerdi, provizyon çektiklerinde 1355 euroluk fişide vermişlerdi. türkiye ye geldikten 1 hafta sonra, kredi kartımdan ödeme tamamlandı şeklinde ayrıntıyı gördüm, buraya kadar herşey normal, ama aradan 3 ay geçtikten sonra bu sıkıntı ile ilgili bana mail atıldı, ve borçlandığımı gördüm.

    aracı ilk alırken aldığım fiş malesef bende değil, baya bir aradım ama bulamadım, araya bu kadar zaman girdikten sonra faturaları pek fazla tutmuyorum. tabi türkiye de garanti belgesi yerine geçen faturaları tutuyoruz, bu tür fişleri pek fazla muhafaza etmiyoruz. fakat kredi kartımdan çekilen tutar yukarda belirttiğim resimlerde gözükmekte.

    bana gönderecekleri cevabı buradan paylaşacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Weisanstein

    Almanya'da neler var neler yaşamayan bilmez.

    Şirket dolandırıcılığı olmaz diyenlere güldüm şimdi . Almanya'da bir ara bir furya vardı mesela, elektrik şirketi derdi ki Mayıs 2010 faturanız sistemde ödenmemiş görünüyor. Getirin makbuzu gösterin ya da baştan ödeyin. Özellikle 2000'lerin başında şirketler bunu alışkanlık etmişti. Bankalar, elektrik su gaz şirketleri vs. Millet balya balya eski makbuzları saklıyordu mecburiyetten sırf şirket kıllık ederse ispatım olsun diye. Fırsatçılar her yerde var. Ama orada devlet müdahale edip bu saçmalığa son vermişti.

    Sizin durumda da sizden arabayı teslim alırken bir hasar varsa orada belirtmeleri lazımdı ona göre prosedür işlerdi. Ama sonradan arkadan fatura göndermek saçma bence.

    Kredi kartınızı iptal edin gerekirse ya da banka ile görüşün provizyon vermesin bunlara ödemeyi reddedin. Kafanız sağlam olsun.

    benim burada eğer tek problemim fişi muhafaza etmememse, kredi kartımdan çektikleri bakiye ile yine sonuca giderim diye düşünüyorum.




  • Hocam attığınız maile daha cevap gelmedimi ? Kesinlikle siz haklısınız sonuçta full kasko yapılmış cebinizden 5 kuruş dahi çıkmamalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcexpertt

    Hocam attığınız maile daha cevap gelmedimi ? Kesinlikle siz haklısınız sonuçta full kasko yapılmış cebinizden 5 kuruş dahi çıkmamalı.

    yok hocam daha gelmedi, gelince yazacağım buraya cevaplarını.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Remixx34

    quote:

    Orijinalden alıntı: pcexpertt

    Hocam attığınız maile daha cevap gelmedimi ? Kesinlikle siz haklısınız sonuçta full kasko yapılmış cebinizden 5 kuruş dahi çıkmamalı.

    yok hocam daha gelmedi, gelince yazacağım buraya cevaplarını.

    Haberdar edersniz sevinirim hocam
  • arkadaşlar bugün bir cevap aldım.

    cevabı aynen buraya koyuyorum, bir arkadaşıma tercüme edip yeniden tercümesini buraya yazacağım.

    verilen cevap:
    -----------------------------------------
    Dear Sirs,

    we received your email dated 15th July.

    Upon conclusion of the rental agreement you confirmed that above mentioned vehicle was handed over to you in a

    damage-free condition.

    We are checking our cars after every return according to an station wide homogeneous quality standard. By doing so we have

    noticed a new damage after your return.

    After revision of all given information and your objection we have to inform you that the damage must have occurred during

    your rental period. Therefore we kindly ask for your understanding that we have to insist on compensation of our claimed

    indemnity.

    We have investigated the case for you. With your rental agreement you signed for an excess of 550,00 EUR. That means you

    are liable per damage case up to this amount.

    As a gesture of goodwill we have extend payment deadline nonrecurring until 17th August 2014.

    Yours sincerely,
    ----------------------------------------------

    burada bu sefer 550.00 Euro ödemem gerektiği söyleniyor, birde tazminattan falan bahsediyorlar ki o bölümü anlamadım, ayrıca benden sonra sanki farklı bir hasar tespit ettik gibi bir şey yazmışlar.

    bu mailden bir şey anlayan varsa yazabilir mi acaba?




  • bu mailden bir şey anlayan varsa yazabilir mi acaba?
  • Remixx34 R kullanıcısına yanıt
    Eğer yanlış anlamıdıysam; 550 eurodan sonraki hasarları onlar karşılıyormuş sizin imzaladığınız anlaşmaya göre. 550 euro ya kadar olan her hasar için siz sorumluymuşsunuz. Sizin iyi niyetiniz için ödeme son gününüzü 17 Ağustos'a kadar uzatmışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Clemenza'

    Eğer yanlış anlamıdıysam; 550 eurodan sonraki hasarları onlar karşılıyormuş sizin imzaladığınız anlaşmaya göre. 550 euro ya kadar olan her hasar için siz sorumluymuşsunuz. Sizin iyi niyetiniz için ödeme son gününüzü 17 Ağustos'a kadar uzatmışlar.

    durum git gide vahimleşiyor, eğer dediğin doğru ise, yaptığım full kasko, mini hasar gibi sigortaların bir işe yaramadığı anlamına mı geliyoruz.

    tek kelime ile, avis europecar gibi şirketlerden daha önce araç kiralıyordum, bundan sonra sixt i ne tercih nede önereceğim, artı bu durum sixt rent a car için iyi bir tecrübe olmuştur umarım, insanlar araç kiralarken sadece türkiye de değil avrupada da nitelikli bir şekilde dolandırılabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Remixx34 -- 6 Ağustos 2014; 11:21:13 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.