Şimdi Ara

Sizce bu balatalar bitmiş mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
8.870
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geçmiş olsun kazıklanmışsınız... bu balatalar daha bi 30 bin km daha gidermiş...
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Şimdi hesapladım, benim balatanın yüzey alanı C3'ten %30 daha büyük. Ayrıca COTEC kaplama imiş. Ama gelgelelim fiyatı %133 daha fazla.

    Valla işin içine premium markalar girince geçiren geçirene
  • Fotografta tek aksa ait bir set balata var. Üsttekilerde görünen, perçinli kıvrılmış metal klipler gösterge. Onun hizasına gelince biter. Diskin dışına sürtünüp ses yapmaya başlar. Balataları sonuna kadar kullanmak istiyorsanız buraya kadar beklenebilir.

    Eğer servis diskin "pabuç yaptığını" teşhis ediyorsa, doğru olan balatları değiştirmek yerine diskleri tornada temizlemek.
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Hocam balatalar toz metalurjisiyle üretilir. %20 reçine, %15 bakır, %5 alümina %10 Cashew, %5 grafit, %2.5 pirinç tozu ve %42.5 barit kullanılır. Bunların hepsi toz şeklinde homojen olarak karıştırılıp reçine ile birbirlerine tutunması sağlanır. Yüksek basınç altında şekil verilip yüksek sıcaklıkta sinterlenir. Bir nevi pişirme işlemi diyebiliriz bu sinterlemeye. Sinterlemeden sonra balatanın kimyasal özelleliklerinin bozulması imkansız gibi birşeydir.

    Balatalar yüksek sıcaklıkta sağlıklı çalışacak ve ani soğutma yapılsa dahi ısıl çarpılmaya uğramayacak şekilde tasarlanır. ( fren disklerinin en büyük problemi mesela bu konu soğuk suyu yediğinde çarpılıp formu bozuluyor titreşim yapabiliyor.)

    Konuya döneyim yani hocam içerisinde kimyasal özelliği bozulacak bir malzeme yok. Olmasıda imkansız çünkü yüksek aşınma direncine sahip bir malzemeden bahsediyoruz ve bu direnci yüksek sıcaklık ve sürtünme ortamında gerçekleştiriyor. Zamanla bozulacak şekilde üretilip riske atılamaz.

    Saygılar sevgiler...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Material-Engineer

    Hocam balatalar toz metalurjisiyle üretilir. %20 reçine, %15 bakır, %5 alümina %10 Cashew, %5 grafit, %2.5 pirinç tozu ve %42.5 barit kullanılır. Bunların hepsi toz şeklinde homojen olarak karıştırılıp reçine ile birbirlerine tutunması sağlanır. Yüksek basınç altında şekil verilip yüksek sıcaklıkta sinterlenir. Bir nevi pişirme işlemi diyebiliriz bu sinterlemeye. Sinterlemeden sonra balatanın kimyasal özelleliklerinin bozulması imkansız gibi birşeydir.

    Balatalar yüksek sıcaklıkta sağlıklı çalışacak ve ani soğutma yapılsa dahi ısıl çarpılmaya uğramayacak şekilde tasarlanır. ( fren disklerinin en büyük problemi mesela bu konu soğuk suyu yediğinde çarpılıp formu bozuluyor titreşim yapabiliyor.)

    Konuya döneyim yani hocam içerisinde kimyasal özelliği bozulacak bir malzeme yok. Olmasıda imkansız çünkü yüksek aşınma direncine sahip bir malzemeden bahsediyoruz ve bu direnci yüksek sıcaklık ve sürtünme ortamında gerçekleştiriyor. Zamanla bozulacak şekilde üretilip riske atılamaz.

    Saygılar sevgiler...
    Eyvallah, gecmiste kazik yemisiz o halde, bemim çok yari durumda balatami atti ustalar sertlesmis bu diye :)



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aceryeni

    Hocam bende balataları kendim değiştirmeyi düşünüyorum. 2010 corsa aracım var. Youtube dan balata değişim videolarına baktım da bazılarında balataya gress gibi birşey sürüyor. Tam olarak ne sürdüğünü bilmiyorum. Bunun herkes yapmıyor. Neden yapıldığını biliyor musunuz.
    ısı dayanımı yüksek gres sürüyorlar, balata ile kaliper veya piston birbirine kaynamasın diye. yoksa bir sonraki değişimde, sadece balatayla kurtarmayabilirsiniz


    trwde(en azından bendekine), pistona veya kalipere basan arka/sırt yüzeyinde de ped gibi bir kaplama var. bu modellerde gres veya herhangi birşey sürmeye gerek yok diyorlar. ben de sürmedim zaten
    orjinal balatalarım da kaynama yapmamıştı; kolayca çıkardım yerinden.



    konuya dönecek olursak, esas sorun olan balatanın sertleşmesinden ziyade, asimetrik aşınması. ben de bunun için değiştirdim




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Pimler silikon gresle, balataların uçları da yüksek sıcaklığa dayanıklı gresle yaglanirsa balataların eşit aşınması sağlanır. 1 -3 yılda bir yapılması gerek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • helal olsun ustaya valla en kral dolandırıcıya taş çıkartır
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Sağlık olsun hocam artık attırmazsınız. Kullanın sonuna kadar :)

    iyi günler...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    Pimler silikon gresle, balataların uçları da yüksek sıcaklığa dayanıklı gresle yaglanirsa balataların eşit aşınması sağlanır. 1 -3 yılda bir yapılması gerek.
    kaliperin hareketini sağlayan pimler akıcı çalışıyordu; körüklerini söküp greslemek işime de gelmedi. balata ayaklarından balataya bulaşabilir endişesiyle, oralara da gres sürmedim; segmanlarını temizleyip taktım. bendeki aşınma buradaki sıkışmadan kaynaklı gibiydi. müsait bir zamanda lastikleri söküp bakacağım
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Aracım 4 yaşina geldiği zaman pimler soktuğümde gres sabun gibi olmuş özelliğini kaybetmişti. Muhtemelen kisa süre sonra pimlerden biri aşinacak ve balatalar dengesiz aşinacakti.



    Ustalar dengesiz aşınan balatayi sokup yenisini takarak işi cozduklerini söylüyorlar ama yaptıkları sadece tozu halının altına süpürmek. Pimler yağlanıp gerekiyorsa değişmediği sürece kısa sürede yine sorun tekrarlanacaktır. Gerçi balata değişimi ustaların en sevdiği iş. 10 dakika ve 50-100 TL cepte.



    Bu arada fren sisteminde sakın normal gres kullanmayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Balata bittiğinde ses yandaki toka gibi demir diske sürter böylece ses çıkarır ve seni uyarır. Ama gördüğün gibi o demirin baya bi dışında hala balata var. Yani bitmekten çok uzak ama görüntüsü de baya kötü. Nasıl bir ortamda görev yaptı kim bilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aceryeni A kullanıcısına yanıt
    Bakır gresi diyorlar onlara. Netten alabilirsin. Balata değişimi gerçekten kolay bi işlem tek sorun doğru malzemelere sahip olmak. Pistonları yuvasına itemezsen değişim de yapamazsın. Bunu yapacak malzeme de olduğundan emin ol. Balata değişimi için kimseye para vermeye gerek yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 3 Eylül 2018; 18:25:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    hocam en ucuz bunu buldum
    https://www.kartus.com.tr/asp/product/87385/Bakir-Bazli-Iletken-Gres-Elektrik-Iletken-Gres-Yagi-10gr-
    doğru ürün bu mu? 40 tl civarı fiyatı var.

    bir kaç arkadaşa sordum yeni balataların arkası pedli artık dedi. gress sürmeye gerek yok dedi.
    burda da böyle yorumları okuyunca korkar oldum. Gİdip sanayiye yaptıracam o da kalkıp yağ bile sürmeden yapacak

    Benim esas sorunumda ön balatalanın sol tekerde olanı sağ tekere göre erken bitti. bazıları içinde hava vardır diyor. Balataları değiştirip sonra da fren hidroliiğini değiştimek istiyorum. bu şekilde sorunu çözerim diye düşündüm




  • aceryeni A kullanıcısına yanıt
    Bakır gresi olması dışında aralarında başka fark var mı, yani bakır göresinin de türleri var mı bilmiyorum. Ben değişirken uygulamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aceryeni A kullanıcısına yanıt
    Dogru, artik balatanin kaliper ve pistona basan kısmında ped oldugundan gres gerekmiyor.



    Gres isteyen kisim kaliperin yanal(frene basıldığında) hareketini saglayan pimler. Alt ve üstte olur genelde tek tarafta. Toplamda 4 adet pim greslenecek. Tabi bunlar da bir lastik körük icerisinde saklidir.



    Pistonu( bende tek) uzerine ingiliz anahtarinin kaucuk kapli sapini kapatıp , çekiç sapını da levye gibi bunu kanırtmak icin kullandim. Burda dikkat edilmesi gereken, oncesinde fren hidrolik haznesinin kapaginin acik olmasi, islemi yaparken taşmadığından emin olunmasi ve islem bitince de kapagi kapatmak gerektigidir yerine oyle kolay kolay itilmiyor. Itmeden once de pistonun aciga cikan kisimlari yerine tekrardan pis olarak geri donmemesi icin temizlenmesi gerekir.



    Benim aracta kaliper pimleri rahat calisiyordu ama eski balata ayaklari kaliper icindeki yatakta sıkışıyordu. Yenileri takmadan once yataktaki segmanlari sokup temizleyip-duzeltip yerine takınca yeni balatalar şakır şakır işlemeye basladi kimi balatada bu segmanlar da çıkar. Benden cikmayinca eskileri duzeltip kullandim.

    Balata icinden cikan kaliper sabitleme civatalarinin diş kisimlarinda, mavi loctite tarzi, ilerleyen zamanda gevsemesini onleyecek bir kimyasal sürülü. Eskilerde de vardi ama sök tak yapinca islevini yitirecekti. Degisim sirasinda buna da dikkat etmek lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 3 Eylül 2018; 20:35:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    hocam dediğiniz pimler
    https://www.youtube.com/watch?v=JNIIM0jj2uc
    3,18 dakikada olan yerler mi ?

    bu gres maliyetli gibi olacak. bu pimlere gres sürmesem çok sorun olur mu?
  • aceryeni A kullanıcısına yanıt
    Hayir, o soylediginiz kisimlar yukarida bahsettigim yatak ve segman kisimlari

    Fotoğraf uzerinden rakamlarla anlatayim;

    Sizce bu balatalar bitmiş mi ?

    1- Pimler
    En son kaliperi kapatip, alttakine civata taktigi , ustteki de kaliperi tutan körüklü parcalari aslinda pimlerdir. Bunlardan biri rahat calismaz ise balata yamuk basabiliyor diske..

    2-Piston
    Videodaki gibi pedsiz balatali ve pistonun ucu kapaliysa gres şart . Bendeki pistonun kafa kismi(balataya temas eden yuzeyi) ici boş bir boru seklinde; gres surulebilecek bir yeri de yok aslında.

    3- Yatak ve segmanlar
    Balata üzerindeki kulaklar, kaliperdeki bu karşılığı icine oturur.

    4- Ayrica diskin cevresini/cercevesini oluşturan, havalandirma kanallarinin oldugu bölümün tümünü tel firca veya zimpara ile kalintilardan temizlerseniz iyi olur. O kisimlar surtunmeye maruz kalmadan, ısıya tâbi oldugundan, bolca paslanir ve diskin yuzeyine gore yuksek kalmaya baslar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 3 Eylül 2018; 22:39:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    çok teşşekür ederim çok güzel açıkladınız.
    Yardımcı olan arkadaşlara çok teşekürler
    olaya sayenizde tam olarak hakim oldum.
    silikon gres ve bakır gres almam lazım. İkisinin toplamı ucuz olanları bulup alsam bile 100 tl yi bulacak. Sanayide yaptırmak daha ucuza gelecek gibi.
    eşte dostta bulmaya çalışacam. bulursam hemen yapacam
  • O balata rahat 15bin km yapar tabi kullanmaya bağlı bir durum.Bende tamirciyim banada geliyor balata dandik oluyor sert oluyor v.s elime zımpara alıp traslıyorum ses kesiliyor balata filen değiştirmiyorum günah işcilik olucak diye insan kandırmak ayıp vel hasım gereksiz yere değişmiş sadece zımpara ile hallolcak bir iş bu
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.