Şimdi Ara

Sizce Japon Markalar Neden Turbo Benzinli Motorlar Üretmiyor ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
14.369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de biraz geri kafalı sayılırım. Çok teknik sayılacak araç gereçten uzak dururum.
    Çok fazla teknik özellikli motoru alıp diken üstünde kullanmak yerine, atmosferik motoru alıp binek arabada bile 6500 devirde vites değiştirmeyi tercih ederim.
  • 1.6 8V SOHC 100 HP motorlu atmosferik SEAT Toledo aracım ile 1.4 ie motorlu HONDA CIVIC'i E-90'da Ceyhan-Osmaniye arasında geçememiştim, ki Honda'daki adamlar da yabancıydı ve o zaman 90 km/h + % 10 = 99 km/h ile gidilmesi gereken bölünmüş yolda ben 140-150 km/h hızlara kadar çıkmış, o ise herhalde 160 km/h'dan daha yavaş gitmemiştir.

    JAPON motorları elastikiyetleri ve devirlenmeleri ile bilinir. JAPON'lar da motor üretmeyi çok iyi bildikleri halde kendi seçtikleri yoldan gitmeyi ve başka ülkelerin markalarını kopyalıyormuş gibi de teknoloji ithalatı yapma taraftarı değilleri. Hiç dikkat ettiniz mi, performans ve üst segment olanlar hariç olmak üzere JAPON motorları birbirine çok benzer, TOYOTA'da şanzıman solda, motor sağda olur, HONDA'da tam tersi, ama bu gibi yapısal farklılıkar dışında JAPON'lar belki de kendi aralarında birbirlerini kopyalarken Amerika veya Avrupa üreticilerinin ne yaptıklarını çok çok iyi bildiklerine rağmen bunu yansıtmamaya azami özen gösterirler.

    Eskiden Avrupa ve Amerika'daki otomobil fuarlarında Japon sanayi casuslarının yerlere yatıp araçların altını, motor kaputunu açıp motor ve şanzımanı ve içine de oturup gösterge panelinin fotoğraflarını çekerken görmek mümkün iken bunu artık en az 20 yıldır yapmıyorlar, onun yerine Çinliler sadece Avrupalıları değil, Japonları da kopyalamaktan geride kalmıyorlar.

    1990'larda Japonya'da Pocket Rocket olarak adlandırılan turbolu ve kompresörlü mini şehir araçları üretilmişti. 20 yıl önce TwinCharger motorlar Japonya'da vardı, Almanlar daha o zaman turbosuz 2.0 litre dizel motoru 4 vitesli üretip 5. vites için fiyat farkı istiyorlardı. Almanlar daha o zaman dayanıklılık mantığının şifresini çözmeye çalışıyordu.

    Japon markalar neden Turbolu Benzinli motorlar üretmiyor... Belki de ihtiyaçları olmadığı için.

     Sizce Japon Markalar Neden Turbo Benzinli Motorlar Üretmiyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Turbo kasmaya luzum yok. 1.4 motordan 170 bg cikarsan nolur, cikarmasan nolur? O motor 100k km'de pert olur.

    önemli olan 1.8 motordan kağnı üretebilmektir.
  • Bir ihtimalde, şu zamandan sonra tam elektrikli ya da hybrid motorlara yatırım yapmak daha mantıklı gelmiştir. Dizel üretmiyorlar zaten, kısa vadede elektrikli araçları ön plana çıkaracaklar gibi.
  • Çok doğru!

    Şu anda bir Dünya Düzeni var (World Order) ve bu tamamen FOSİL ENERJİ kaynaklarına dayalı. Belki de dünyada hiçbir ülke yoktur ki üretemediği petrolden vergi almasın. Akaryakıttan devletlerin elde ettiği maddi kaynak ve parasal kazanç o kadar muazzam ki en ufak bir oransan dalgalanma ülke ekonomisinin dengesini bozabiliyor.

    Elektrikli otomobiller bu düzene tehdit oluşturuyor. Dünyanın petrol şirketleri birçok ülkeden daha zengin ve bu nedenle küçük hükümetlerin (küçük ülkelerin değil) tümüne, orta ve büyük hükümetlerin büyük bir bölümüne de hangi ürünü kaça satacağını dikte edebiliyor. Yüzbinlerce değil, milyonlarca insan petrole dayalı bu düzenden para kazanıyor.

    Enflasyonun 40 yıl Türkiye'deki birçok insanın parasına para kattığı, her 10 yılda bir kapımızı çalan ekonomik krizin fırsatçıların ceplerini daha da fazla doldurması gibi

    TOYOTA'yı tebrik ederim, tehdit ve yıldırmalara aldırmadan 11 yıl önce elektrik destekli HYBRID motorlu PRIUS'u büyük çapta (!) üretip sattığı için. Japonya'da dizel tercih edilmiyor, LPG de yaygın ancak ülkemizdeki kadar sıcak bakılan teknolojik bir alternatif değil, daha gelişmişi de elektrik, onu da fosil enerjisine dayalı bir motorla ancak bu kadar iyi birleştirebilirlerdi.

    Şimdi tamamen ve % 100 elektrikli motorla çalışan otomobili büyük çapta üretmekte sıra.

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    Bir ihtimalde, şu zamandan sonra tam elektrikli ya da hybrid motorlara yatırım yapmak daha mantıklı gelmiştir. Dizel üretmiyorlar zaten, kısa vadede elektrikli araçları ön plana çıkaracaklar gibi.




  • Yahu bırakın Allah aşkına, 50 - 60.000 TL ödeyen bir müsteri için , şöyle bir şeçeneği olsa, TSI mı tercih eder sanıyorsunuz. Bu motor seçeneği en çok satan Passat olur. Yaklaşık değerlerde sıkıntısız araca binmek, herkesin ilk tercihi olur.
    Alttaki değerler aslında Avensis'in değerleridir.Toyota optimal drive teknolojisi diyor buna. Keşke VW de böyle verimli atmosferik seçenekleri sunabilse bizlere.



    VW PASSAT 1.6 lt atmosferik

    132 Beygir

    0-100km/h 10.4 sn

    Karma tüketim: 6.6lt/100km

    CO2 emisyonu 152 gr/km
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Japonlar spor (Mitsubishi Lancer EVO, Subaru İmpreza Turbo vb) ya da süper spor(umsu) (Nissan GTR) olarak yapıyorlar ama diğer sınıflarda henüz bulaşmadılar turbo olayına.

    Haluk


    Abi diğer markaları bilmem de bu Mitsubishiyi, daha doğrusu TemSAyı anlamak güç...1.5 150 Beygiri küçük EVO COLT CZTye koymuşsun...Öte yandan hala Avrupada Colt Ralliart satıyorsun...öte yandan iddialı bir tasarımla gelen Lancera önce 1.5 109 beygirlik Colt atmosferik motorunu, sonra da 1.6 117 beygirlik başka bir motoru koyuyorsun...iyi güzel bunu atmosferik seçenek olarak koydun da 1.5 Turbo 150 Beygirlik motoru koy gitsin Lancerin bir versiyonuna ya da 2.0 benzinli Outlander getirme de 1.5 Turbo Outlander sat (Tiguan TSI mantığı)...Bu kadar mı zor bu işler...yeni bir şey üret demiyoruz, ürettiğini akıllı pazarla diyoruz...sakın birisi çıkıp da Mitsubishi pazarlayıcıları senin kadar düşünemiyordur gibi laflar etmesin...hele hele Mitsubishi sahibi dolayısı ile TemSa müşterisi değilse...




  • Aslında kendileri için bile turbolu dizel araç üretme fikrine sıcak bakmıyorlar, oluşan talebe cevap verebilmek için dizel motor üretiyorlar. Herkesinde söylediği gibi dayanıklılığın bu kadar önemsendiği bir ülkede karmaşık sistemlerdense daha basit yapılı ama daha sağlam teknolojilerin kullanılması pekte şaşılacak bir durum gibi gelmiyor bana. 1.4 benzinli atmosferik motorlu aracımla otobanda 6500 dev/dak ile 190 km hızla giderken (kesinlikle önermiyorum sadece yol bomboş olduğu ve motoru denemek için bu kadar hız yaptım) nedense hiç endişe duymamıştım ama aracım turbolu benzinli bir araç olsaydı bu hızda uzun süre gitmek için iki kere düşünürdüm herhalde.
  • Her zaman yüksek hacim uygun tork ve güç ideal. olmuştur... 1.2 motoru o kadar zorlayıp sahte güç üretimi verimli olmaz adamlarda bu kadar teknolojiyi yöneten insanlar olarak zekii
  • Japonların motor teknolojisi konusunda daha iyi oldukları bir gerçek.Bu nedenle turbolu benzinli motor konusunda mutlaka bildikleri noktalar vardır.Yoksa japonlar turbolu motor üretemiyorlar diye düşünmek çok basit olur. Toyota bayi genel müdürüyle bu konuyu konuşmuştuk. Avrupa'da kurs, toplantı için gittiklerinde toyotada motor geliştirmede çalışan bir mühendisin benzinli turbolu motor geliştirmekte olduğunu söylemiş.Japonların motorun piyasaya çıktıktan sonra sorun yaşamamak için test ve geliştirme safhasını sıkı tuttuğunu belirtmiş.
    Bencede japonlar bu işi sıkı tutuyorlar.Sorunsuz motor imajlarını tehlikeye atmayacaklardır. Almanlar benzinli turbolu motor konusunda acele ettiler.Bir kısım turbolu motorun karışık ve masraflı üretiminden dolayı durdurma kararı aldılar.Ayrıca TSI motor arızası çıkaran bayada var.
    Benimki atmosferik olsun sağlam sorunsuz olsun yeter.Turbolu alupta yarışamı çıkacağım.Güç istesem gider 1.8 veya 2.0 m otor alırım.




  • Bence japonlar araba isinde teknolojinin gerisinde kaldilar. Az bi seviye yukselttiler araclarinda problemler cikmaya basladiki birde turbo motor yapip sarsilan sorunsuzluk brovesini iyice tehlikeye atmak istemediler bence yoksa hemen yapip koyarlardi neredeyse tum markalarda turbo motor uygulamasi var...Zaten araba isinde almanlardan iyisi yok kanimca....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Bence japonlar araba isinde teknolojinin gerisinde kaldilar. Az bi seviye yukselttiler araclarinda problemler cikmaya basladiki birde turbo motor yapip sarsilan sorunsuzluk brovesini iyice tehlikeye atmak istemediler bence yoksa hemen yapip koyarlardi neredeyse tum markalarda turbo motor uygulamasi var...Zaten araba isinde almanlardan iyisi yok kanimca....


    adamların motorlarında arıza çıkmıyor ....

    20 yıl önce efsane mitsubishi GT gibi turbo araçlara imza atmışlar şu andaki teknolojileriyle zaten ideal atmosferik motoru da fazlasıyla üretiyorlar

    + atmosferik motorun sorunsuz olduğu da şüphe götürmez alan da memnun satan da ne gerek var tubo motora geleneksel atmosferik varken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: last_legant

    Her zaman yüksek hacim uygun tork ve güç ideal. olmuştur... 1.2 motoru o kadar zorlayıp sahte güç üretimi verimli olmaz adamlarda bu kadar teknolojiyi yöneten insanlar olarak zekii


    Biz de ayni seyi yazdik, kagni falan dediler baksana
  • Japonlar turbo yapıyor-yaptı.Hemde en babasını yaptılar.Vw Hitler motorlar üretirken Japonlar (Nissan) 20 yıl öncesinden (Turbo+Supercharger) yapmıştı.Piyasayada sürdü.

     Sizce Japon Markalar Neden Turbo Benzinli Motorlar Üretmiyor ?


    The "Nissan PLASMA" (Powerful & Economic, Light, Accurate, Silent, Mighty, Advanced) MA09ERT was based on the K10ET engine.
    Nissan attempted to improve performance and response by adding a supercharger to the (already turbocharged) MA10ET engine. The supercharger improved the response and the output in the low-rpm region where the turbocharger was out of its efficiency range, and the new larger HT10 turbocharger aimed to improve the output in the high-rpm regions. The whole systme was also now fitted with an intercooler and an updated intake manifold with much larger throttle body and improved fuel rail, the result an increse to 110ps from 74ps, and a much broader range of torque. Other changes included reducing the engine capacity from 988cc to 930cc. This was done for two reasons. The first it added to the strengh of the engine by increasing the bore wall thicknesses by 1mm and second it also allowed the car to enter classes not otherwise possible due to forced induction rules.

    The first prototypes of these enginers were installed in the March superturbo R/March R   (EK10FR type) in 1988 shortly after the engine was installed in the March Superturbo.
    Engine serial code : MA09ERT
    Water-cooled 4 cylinder inline, air-air intercooler
    Total capacity: 930cc
    Combustion chamber shape : hemispherical
    Valve system : SOHC
    Bore × stroke : 66.0×68.0
    Compression ratio : 7.7
    Compression pressure (kg/cm ²)/(rpm) : 100 million/350
    Max power (net)(ps/rpm) : 110/6400
    Max torque (net)(kgm/rpm) : 13.3/4800
    In 1988, Nissan launched a limited 10,000 unit run of their homologated Nissan 1989March Superturbo (EK10GFR/GAR). both this and the 1988 March Superturbo R/March R (EK10FR) (see below) featured the same highly advanced sequential compound charged (supercharger plus turbocharger) engine in an all-aluminium straight-4 930 cc 8-valve 4 cylinder Nissan MA MA09ERT unit that produced 110 PS JIS (81 kW/108 hp) at 6400 rpm. This car came with either a 3-speed automatic or 5-speed manual gearbox with viscous limited slip differential, as well as options such as air conditioned and electric mirrors. The March Superturbo still holds the crown for the fastest production March in Nissan's history, with factory performance figures of 7.7 seconds to go from 0 to 100 km/h (62 mph) and 15.5 seconds to run a quarter mile. Highspeed is 180 Km/h (112 mph).





    Mitsubishi ilk direkt enjeksiyonlu motoru yaptı (Gdı) ve bugün Mitsubishi Evo X Fq400 2.0 4 silindirli motordan 400hp! güç çıkarıyor turbo ile


    İmpreza
    Rx-7
    Skyline Gtr
    ...

    Japonlar turbo motorun en şahını yaptılar.Turbo motor koydukları tüm araçlarıda efsane yaptılar.Bugün kaç tane Alman aracı var turbo motorlu efsane olabilmiş?

    Yapma ihtiyacı hissetseler yine yaparlar yine coşarlar hiç merak etmeyin.Sorunsuzluğu ön planda tuttukları için ağırdan alıyorlar.Vw müşterileri üzerinde deniyor Tsı motorları.Tsı motor müşterileri şu anda kobay konumunda.Önce 170hp ürettiler sonra geri çektiler 122 ye kadar düşürdüler gücü.Ardından supercharger'ı çıkardılar motordan,tek turbolu motorları hala Tsı diye satıyorlar.

    600-700 bine gelmiş sapasağlam Japon motorları gördük.Peki hiç 300 bini geçmiş sağlam Tsı gördük mü?Ben görmedim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 11 Şubat 2011; 20:03:47 >




  • Nasıl geri kalabilirler anlamadım..Elektrik, mazot, benzin, etanol, doğalgaz, güneş enerjisi, su bunların hepsiyle çalışan araçları var daha ne olsun. Almanların prestijlerini çok iyi kullanarak piyasaya yön vermeye, akım yaratmaya başladıar..Fransızlar nasıl dizel için çırpınıyorsa Almanlar da küçük hacimli motorlar için öyle...Japonlar başkaları için konsept bile olamamış araçlarını şu an piyasaya sürüyorlar....

    En güzel örneği Toyota Prius

    2003 yılında 43.2 bin satarken
    2010 yılında 401 bin satmış...Toplamda ise 2.011.000

    E siz toyota olsanız hangisine yoğunlaşırsınız?...Başkalarının gittiği yolla gidip düşük motor hacmiyle yakıt tüketimini azaltmayı mı yoksa aynı şeyi kendi teknolojinizle, dünya BAŞKA BİR İLKE imza atarak yapmayı mı?
    Bugün ben Alman araçlarının elektrikli otomobiller konusunda nereye geldiklerini bilmiyorum, çalışmaları hala devam ediyor mu onu da bilmiyorum..Ama Şu anda seri üretime geçip satışa başlanılan elektrikli japonları hepimiz tanıyoruz..Elektronikte japonlar hep en öndeydi, şimdi dünyadaki en büyük pazarlardan birini daha bu güçlerini kullanarak yavaş yavaş ele geçeirecekler

    Bildiğimiz su...
     Sizce Japon Markalar Neden Turbo Benzinli Motorlar Üretmiyor ?


    quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Bence japonlar araba isinde teknolojinin gerisinde kaldilar. Az bi seviye yukselttiler araclarinda problemler cikmaya basladiki birde turbo motor yapip sarsilan sorunsuzluk brovesini iyice tehlikeye atmak istemediler bence yoksa hemen yapip koyarlardi neredeyse tum markalarda turbo motor uygulamasi var...Zaten araba isinde almanlardan iyisi yok kanimca....





     Sizce Japon Markalar Neden Turbo Benzinli Motorlar Üretmiyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 11 Şubat 2011; 21:39:06 >




  • benim gördüğüm pazar için motor yapmak en iyisini yapmak değil asıl önemli olan satılabilen şeyler yapmak

    2009 senesinde(2010' u göremedim) belki 2008 dede forumda çift beslemeli motorlar az övülmedi vw yere göğe sığdırılmadı

    dünyanın en mükemmel arabaları kompakt sınıf olanları değildir herhalde örnekle vw en kusursuz mükemmel, içinde her cıncık bulunan modeli golf deil sanırım ama golf satıyor onunla cebi doluyor turbo ile çift besleme ile cebi doluyor.

    forumda karar kılınan atmosferikler daha iyi fikri onlarında akıla gelebilecek şeylerdir sonuçta bu adamlar zeki adamlar değil mi koskoca bit dünya markası olmuşlar
  • ilginç gerçekten bilmiyordum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Yahu bırakın Allah aşkına, 50 - 60.000 TL ödeyen bir müsteri için , şöyle bir şeçeneği olsa, TSI mı tercih eder sanıyorsunuz. Bu motor seçeneği en çok satan Passat olur. Yaklaşık değerlerde sıkıntısız araca binmek, herkesin ilk tercihi olur.
    Alttaki değerler aslında Avensis'in değerleridir.Toyota optimal drive teknolojisi diyor buna. Keşke VW de böyle verimli atmosferik seçenekleri sunabilse bizlere.



    VW PASSAT 1.6 lt atmosferik

    132 Beygir

    0-100km/h 10.4 sn

    Karma tüketim: 6.6lt/100km

    CO2 emisyonu 152 gr/km


    "tsi mi tercih eder sanıyorsunuz" demişsin ya..
    cevap vereyim
    Evet. TSI tercih eder, çünkü passat'ın kendi değerleri daha iyi.
    Sen kalkmış sanki passat iyi araba ama sanki iyi bir motor seçeneği yokmuş gibi
    toyota avensisin kötü(passata göre) değerlerini yazmışsın buraya.
    Passat'ın değerleri;
    0-100km 10,3sn
    Karma tüketim:5,9 lt/100km
    CO2 emisyonu 138 gr/km

    şu anda emisyona göre vegilendirme yok fakat 2012'de yüksek ihtimal geçilecek olan emisyona göre vergilendirmede
    bu iki emisyon arasında hatrı sayılır bir mtv farkı olacaktır, bunu da hatırlatırım

    Bu değerler aslında neden turbo olması gerektiğini gösteriyor.
    hem daha düşük yakıt tüketimi hem daha iyi hızlanma ve düşü emisyon

    bir de hiç anlamadığım şey, turbo benzinlilere temkinli yaklaşan kesimin dizeller için kafasında hiçbir soru işareti olmaması
    oysa dizel makina çok daha komplekstir ama bugün turbo olmayan dizel daha iyidir diyen allahın kulu yok




  • 1. Japon ür-ge mısır gibi geç açar. Tipik bir şekilde önce kartların atılmasınını bekliyorlar.

    2. Statik hacim dünyanın geri kalanında ya bedava ya da çok daha ucuz. Ve dahi, pazarın önemli bir kısmında yüksek kompresyon veya motor hızı emisyon şartnameleriyle ters düşüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Yahu bırakın Allah aşkına, 50 - 60.000 TL ödeyen bir müsteri için , şöyle bir şeçeneği olsa, TSI mı tercih eder sanıyorsunuz. Bu motor seçeneği en çok satan Passat olur. Yaklaşık değerlerde sıkıntısız araca binmek, herkesin ilk tercihi olur.
    Alttaki değerler aslında Avensis'in değerleridir.Toyota optimal drive teknolojisi diyor buna. Keşke VW de böyle verimli atmosferik seçenekleri sunabilse bizlere.



    VW PASSAT 1.6 lt atmosferik

    132 Beygir

    0-100km/h 10.4 sn

    Karma tüketim: 6.6lt/100km

    CO2 emisyonu 152 gr/km


    "tsi mi tercih eder sanıyorsunuz" demişsin ya..
    cevap vereyim
    Evet. TSI tercih eder, çünkü passat'ın kendi değerleri daha iyi.
    Sen kalkmış sanki passat iyi araba ama sanki iyi bir motor seçeneği yokmuş gibi
    toyota avensisin kötü(passata göre) değerlerini yazmışsın buraya.
    Passat'ın değerleri;
    0-100km 10,3sn
    Karma tüketim:5,9 lt/100km
    CO2 emisyonu 138 gr/km

    şu anda emisyona göre vegilendirme yok fakat 2012'de yüksek ihtimal geçilecek olan emisyona göre vergilendirmede
    bu iki emisyon arasında hatrı sayılır bir mtv farkı olacaktır, bunu da hatırlatırım

    Bu değerler aslında neden turbo olması gerektiğini gösteriyor.
    hem daha düşük yakıt tüketimi hem daha iyi hızlanma ve düşü emisyon

    bir de hiç anlamadığım şey, turbo benzinlilere temkinli yaklaşan kesimin dizeller için kafasında hiçbir soru işareti olmaması
    oysa dizel makina çok daha komplekstir ama bugün turbo olmayan dizel daha iyidir diyen allahın kulu yok


    Sorunsuzluk anlamında ben diyorum :)

    Bu anlamda turbosuz dizeller kat be kat daha iyidir hem de.


    Eski Mercedes dizeller birkaç milyon km gidiyor(muş).

    Isuzu dizeller de öyle keza.

    İzmir fuarında 1.750.000 km motor kapağı bile açılmadan yol yapmış Mitsubishi Maraton motoru vardı.

    Ertesi yıl 2.750.000 yapmış başka bir Mitsubishi Maraton motoru daha sergilediler.


    Ama çok yüksek hacim gerekiyor turbosuz dizeller için.

    Yoksa gerçekten yürümüyorlar.


    Oysa konuda bahsi geçen atmosferik 1.6 benzinli 132 lik Toyota motoruyla VW nin turbo benzinli 122 lik motoru arasında performans, tüketim ve emisyon adına çok büyük bir fark yok.

    Sorunsuzluk ise Toyota atmosferik lehine olacaktır büyük farkla.


    Haluk




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.